abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76514894
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
wat overdreven.. melk word ook niet klokslag 12 uur zuur,

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:18 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514924
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:52 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514944
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
Jij bent qua veiligheidsdenken duidelijk ongeschikt voor de spoorwereld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:20 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515035
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:55 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515050
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Dat verhaal komt mij ook bekend voor ja
Het enige dat ik me kan bedenken is dat hier niet vanaf geweken wordt omdat de verzekeraar van de NS dat niet toestaat (meer controle = meer veiligheid = minder kans op ongelukken = lagere premie)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76515181
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
So we just called him Fred too
pi_76515204
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Op Somda staat daar dat in een topic over het in bedrijf houden van de plan T's zonder nieuwe revisie termijn.
So we just called him Fred too
pi_76515402
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:03:42 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515429
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76515464
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
Als ze dat weer gewoon het spoor opgooien kunnen ze gouda -> utrecht normaal gaan rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:07:10 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76515520
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:17:33 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76515844
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Waarschijnlijk heeft NS een kwaliteitssysteem waarin is vastgelegd hoe het onderhoud uitgevoerd wordt. Op basis van dat kwaliteitssysteem hebben ze toestemming om reizigers te vervoeren. Afwijken van dat kwaliteitssysteem brengt dus hun erkenning in gevaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76515872
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.
hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
quote:
En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • So we just called him Fred too
    pi_76515955
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:18 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
    [..]

    Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    pi_76516162
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:20 schreef Yreal het volgende:
    Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    So we just called him Fred too
      donderdag 7 januari 2010 @ 11:29:47 #241
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_76516254
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_76516396
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
    http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
    Is er eens iets waar NS klanten heel blij mee zijn gaat NS weer huillie..
    pi_76516427
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    Wat duvel zegt. Er is meer aan "de lul" zijn dan je klanten verliezen aan de concurrent, die de ns dan niet heeft hier
      donderdag 7 januari 2010 @ 12:05:36 #244
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76517519
    NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
    quote:
    Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
    LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.

    In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.

    Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.

    Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
    © ANP
    Bron: NU.nl
    pi_76517940
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
    NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
    [..]

    Bron: NU.nl


    ik moet de 24ste

    pi_76529681
    Bij zaandam hebben ze nog steeds last van een seinstoring
    pi_76529977
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    Dus nu kun je nog niet met zekerheid zeggen dat de NS ze niet in gaan zetten ..
    pi_76530308
    De intercity naar den helder rijdt nu via haarlem
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 18:05:13 #249
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_76530563
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_76532289
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    Zag vandaag tussen Ut - Ah ICRM rijden, weet niet of het als IC ingezet werd of gewoon als materieelgesleep.

    Al twee dagen achter elkaar dat de op spoor 14 de IC uit Den Helder en op 11 uit Schiphol klaar staat voor Nijmegen .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')