De dames hier hebben geen ruzie hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:14 schreef Ender_W het volgende:
Dames, dames, wel lief blijven tegen elkaar
Ik dacht dat alleen mannen ruzie maakten over voetbal
Wel een heul kleintje dan.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
De dames hier hebben geen ruzie hoor.
Het Fortune Koekje was ietwat azijnerig, maar da's er eentje met een piemel volgens mij!
Die heeft Anne toch maar mooi op haar naam staan.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zou jammer zijn als het hierop uitkomt. Penisnijd in het eerste vrouwentopic in VBL ooit.
Jawel hoor. Er is geen sprake van buitenspel als de aanvaller op de eigen helft staat.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:20 schreef speknek het volgende:Buitenspel telt niet als de verdedigers op de helft van de tegenstander staan
Misschien is dit al wel gezegd, maar er zijn behalve dat mog meer uitzonderingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:41 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er is geen sprake van buitenspel als de aanvaller op de eigen helft staat.
tjah, 9 pagina's best veel en daar ben ik ook iets te lui voor om dat door te lezenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
cmck, goed dat je het topic eerst doorleest
Aan de andere kant: herhaling is de kracht van de reclame.
amenquote:Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Greys het volgende:
Anne, van vrouw tot vrouw even de volgende tips:
- zorg dat je genoeg frikandellen en bitterballen in huis hebt
- zorg dat er genoeg cola is, bij achterstand graag whisky of Bacardi erin
- zeg niet 'mag ie om 20.00 uur op RTL4, dan komt GTST'
- blijf positief, ook al moet oranje penalties gaan nemen *aiiiiiii*
En de gouden regel voor dames tijdens voetbal is denk ik toch wel:
- probeer het niet te snappen en ga zéker niet tijdens de wedstrijd om uitleg vragen
Dan komt het allemaal goed!
Nou, ga je gang?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:17 schreef cmck het volgende:
[..]
tjah, 9 pagina's best veel en daar ben ik ook iets te lui voor om dat door te lezen![]()
Toch zegt iets me dat sommige vrouwen het hier nog steeds niet begrijpen.![]()
Misschien is het beter dat vrouwen zich eerst gaan richten op de termen die iets makkelijker te begrijpen zijn en waarmee je net zoveel indruk kan maken als je het begrijpt: corner, penalty, 2de paal, nummer 10, dat soort dingen...
Daar las ik gisteren een topic overquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Anne, wat is volgens jou de tweede paal?
Wat kun je vertellen over de eigenschappen van de 'nummer 10' ??
Vraag 1: Geen ideequote:Op woensdag 6 januari 2010 19:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Anne, wat is volgens jou de tweede paal?
Wat kun je vertellen over de eigenschappen van de 'nummer 10' ??
de paal waar de bal als 2de komt als je hem bijv met corner trapt.quote:
Vergeet Van Hanegem en Bergkamp niet.quote:Vraag 2: Jari Litmanen?.
dat er een corner of vrije trap in de zone van corner vlag genomen wordtquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:46 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als de keeper zegt tegen de verdediger dat hij bij de eerste paal moet gaan staan en tegen een andere verdediger dat hij bij de tweede paal moet gaan staan, wat is dan de situatie tijdens de wedstrijd?
Dan staan ze met zijn drietjes naast elkaarquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:46 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als de keeper zegt tegen de verdediger dat hij bij de eerste paal moet gaan staan en tegen een andere verdediger dat hij bij de tweede paal moet gaan staan, wat is dan de situatie tijdens de wedstrijd?
Litmanen was een nummer 10, een hele goede ook nog. Verdedigend sterker dan de gemiddelde nummer 10.
Bij doeltrap en inworp kan je door uitzonderingen op de regel geen buitenspel staan, bij een corner is dat een logische stap. Om buitenspel te staan moet je immers vóór de bal staan als die gespeeld wordt, en dat kan bij een corner per definitie niet. Dit geldt ook voor de strafschop.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:56 schreef cmck het volgende:
[..]
Misschien is dit al wel gezegd, maar er zijn behalve dat mog meer uitzonderingen.
Als er sprake is van een corner, inworp of doeltrap (Doeltrap is dus: bal is over de achterlijn geweest en wordt door de keeper het veld weer ingeschoten, en niet: schot op doel, keeper vangt bal en schiet hem weer weg) is er ook geen sprake van buitenspel.
Corner is een hoekschop. Deze wordt genomen als de bal over de achterlijn gaat waarbij een speler van de ploeg die op die betreffende helft speelt de bal het laatst heeft aangeraakt.(Voorbeeld: De keeper weet de bal bijvoorbeeld net over te tikken, een verdediger weet net een voorzet te onderscheppen, maar de bal gaat over de achterlijn) Als de bal links van het doel over de achterlijn gaat wordt de corner vanuit de linkerhoek genomen en als de bal langs de rechterkant van het doel de lijn over gaat vanaf de rechterkant.quote:
Niet helemaal. Een nummer 10 heb je vaak als je met een 4-4-2 systeem speelt: 4 verdedigers, 4 middenvelders en 2 aanvallers. De middenvelders vormen dan een ruit: 1 voor (de nummer 10 dus, die speelt achter de aanvallers), 2 midden en weer 1 naar achter.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan staan ze met zijn drietjes naast elkaar?
Kan ook met een 4-3-3 systeem. Middelste middenvelder staat dan voor de buitenste 2 en vlak achter de spits.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:29 schreef cmck het volgende:
[..]
Niet helemaal. Een nummer 10 heb je vaak als je met een 4-4-2 systeem speelt: 4 verdedigers, 4 middenvelders en 2 aanvallers. De middenvelders vormen dan een ruit: 1 voor (de nummer 10 dus, die speelt achter de aanvallers), 2 midden en weer 1 naar achter.
Mits ze in de as goed doorsluiten kan dat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 03:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik zou altijd 3-4-3 spelen. Maar niemand durft dat meer tegenwoordig.
In dat systeem is je bezetting zo dat de aanvallende middenvelder ook de vrije man kan zijn, ipv de verdedigende middenvelder.
Babysteps.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hebben ze al genoeg geleerd om over totaalvoetbal te beginnen? Of het verschil tussen een directe en een indirecte vrije trap en wanneer die uitgedeeld worden? En kaarten voor mensen die zich niet op het veld bevinden?
ow en scheidsrechters worden vaak een hondelul genoemdquote:Op maandag 4 januari 2010 12:01 schreef Karina het volgende:
Oh en de regels weet ik allemaal wel, mijn vader was scheidsrechter.
Het is gewoon een kwestie van logisch het spelletje inzien. Weet je waarom mensen het soms niet meer allemaal snappen? Omdat ze het te moeilijk willen benaderen als ze effies gaan zitten voor een partijtje voetbal.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:59 schreef Anne het volgende:
Op dit moment niet nee. Thanks!
Maar die komen vast wel weer zodra het voetballen begint.
Tegenwoordig in de vorm van: "Hij is een hondenlul..." (4x)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:36 schreef WEST het volgende:
[..]
ow en scheidsrechters worden vaak een hondelul genoemd
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet geen water naar de zee dragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |