abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76390644

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Het vorige topic vind je hier.
-
pi_76390696
Ik ben dus bezig met Athletic de Bilbao. Op zich best een aardig team, ik sta nu na een half seizoen 9e. Het enige dat jammer is is dat de verdediging minder goed is dan de rest van het team.
Helaas zijn nieuwe verdedigers geen optie aangezien je bij Bilbao alleen Basken mag aantrekken en ik eigenlijk al de beste Baskische verdedigers die er zijn onder contract heb staan.
Dus laten we hopen dat er een goeie in mijn jeugdopleiding naar boven komt drijven .

PS: Ik zie er wel tegenop dat er straks allemaal wonderbaarlijk goede regens zijn die ik dan niet mag kopen
-
pi_76390855
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
pi_76390933
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
-
pi_76391693
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
Is iig een mooie uitdaging!
Schaamteloze tvp
  maandag 4 januari 2010 @ 11:07:32 #6
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_76391708
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_76391954
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
quote:
Alleen Basken

De Baskische trots van Athletic de Bilbao komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn is echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic de Bilbao altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.

Bron: Wikipedia
pi_76392318
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
In de hele club worden alleen Baskische spelers toegelaten .
-
pi_76392573
mooie uitdaging dat Aheltic de Bilbao
pi_76392955
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef wes55 het volgende:
mooie uitdaging dat Aheltic de Bilbao
pi_76393917
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef wes55 het volgende:
mooie uitdaging dat Athletic de Bilbao
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen

@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
pi_76394870
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:16 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen

@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
-
pi_76396265
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?

Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken (Behalve keeper)
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_76396423
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Swennus het volgende:
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?

Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken (Behalve keeper)
Mitea, Sibon, Ángel (aanrader!! speelt bij Tenerife), Raúl (jeugdspeler van Real Madrid)
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:45 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
Probeer een van de centrale verdedigers als Central defender 'Stopper' in te stellen, de andere als 'Defend'.
Of, als je erg verdedigend speelt, één als 'Support' en de andere als 'Defend'.

Staan je backs erg aanvallend? Ligt een beetje aan je systeem dit natuurlijk.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:45:43 #15
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_76398791
Bilbao idd wel mooie uitdaging

TVP
pi_76401191
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
pi_76402557
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
pi_76407274
Waar kun je je gedownloade tactieken ook al weer kwijt.... krijg de juiste locatie maar niet gevonden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_76407421
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:30 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:28:43 #20
209676 knijn1985
pi_76407475
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
loan debts misschien???
pi_76408075
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:28 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

loan debts misschien???
Tja, ik speel mijn huidige game met Feyenoord en die betalen idd elke maand een aardig bedrag af
Maar het was meer een algemene vraag, want ik heb het in 8 van de 10 games die ik speel.
pi_76414724
Overigens kreeg ik in mijn game met Feyenoord wel een aanbieding van Bilbao
pi_76428546
1e seizoen met AZ de JC schaal, de beker en landskampioen geworden. Helaas in de eerste ronde rechtstreekse uitschakeling van de Champions League uitgeschakeld door Inter Milaan: Thuis 1-0 gewonnen, uit stond het 2-1 in de 90e minuut. Er worden 4 minuten bijgerekend en in de 97e minuut scoort Inter de 3-1. Balen!
2e seizoen met AZ sta ik eind december weer bovenaan in de competitie, beker uitgeschakeld en in de Champions League als groepswinnaar door naar de eerste ronde rechtstreekse uitschakeling. Kreeg een aanbieding van Tottenham Hotspur om daar manager te worden, mooi loon budget en transfer budget en een mooie uitdaging om de Spurs van plek 15 naar boven te brengen en zo hopenlijk een Europees ticket bemachtigen, helaas wil 95% van mijn team weg. Na 3 wedstrijden (2winst en 1 verlies van 5-1 tegen de Wolves die laatste staan) zie ik nu al in dat ik waarschijnlijk de verkeerde keuze heb gemaakt . Geld is niet alles
pi_76447067
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
pi_76454447
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:13 schreef Zocalo het volgende:
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
Ligt er een beetje aan welk team natuurlijk, maar ik vind Diamanti wel erg goed, heb 'm kunnen lenen voor een seizoen en is erg veelzijdig, sterk, een goede afmaker en kan ook nog wel een beetje dribbelen!
EDIT; Dit is een goede complete forward, sorry, ga nog even op zoek naar een goede advanced forward, al denk ik dat een goede complete forward ook goed als advanced forward kan spelen

[ Bericht 19% gewijzigd door Jorwol op 05-01-2010 21:05:58 ]
pi_76570267
woohoo!

Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
pi_76571219
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef loeders het volgende:
woohoo!

Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
En uit 1-0 verloren...

Finale CL
AZ - Barcelona
pi_76571460
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:39 schreef loeders het volgende:

[..]

En uit 1-0 verloren...

Finale CL
AZ - Barcelona
Goed bezig .

Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
-
pi_76575736
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
pi_76579574
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:46 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Goed bezig .

Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
pi_76582678
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
pi_76590325
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wes55 het volgende:

[..]

Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
Het is niet zo erg als in het echt, maar ik zit toch wel 3mln in het rood en maak elke maand verlies doordat er talloze schulden worden afbetaald.
pi_76592229
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:17 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
Ja het gaat wat beter achterin, al kan ik niet zeggen dat ik erg grote wijzigingen heb doorgevoerd. Ik speelde al met een Stopper en een Defender . Heb 't middenveld iets controlerender ingesteld.
-
pi_76592668
Heb mijn 2e seizoen bij het Schotse Queen's Park afgerond. Dit was het eerste seizoen in de Second Division. De prognose was 9e(wat degradatie play-offs zou betekenen). Het werd uiteindelijk 5e(wat 1 plaats onder promotie play-offs is..)
Het seizoen had soms wel uitersten.. won ik met 4-0 van de nummer 1 gevolgd door een 2-0 nederlaag tegen de nummer 6...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:00:29 #35
209676 knijn1985
pi_76592755
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
pi_76592804
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:00 schreef knijn1985 het volgende:
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
leuk. Al aankopen weten te doen?

En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:03:48 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76592830
Ik speel nog FM 2009. Heb Omniworld vervangen door FC Amsterdam. Nu in m'n 5e seizoen en dat is inmiddels het 3e seizoen Eredivisie.

Het blijft een onderhoudend spel
Intelligent, but fucked up.
pi_76593859

zaterdag 9 januari 2010 @ 11:45:50 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593886
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef loeders het volgende:
[ afbeelding ]

Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
pi_76594035
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
19 jaar
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:53:08 #41
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76594071
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:51 schreef MMUFC het volgende:

[..]

19 jaar
Oh ja... Zucht...
pi_76595358
VRAAG!!

Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?

Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)

Iemand ervaring hiermee?
pi_76595917
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:35 schreef loeders het volgende:
VRAAG!!

Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?

Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)

Iemand ervaring hiermee?
Ik dacht dat over het algemeen gold; hoe meer je hen betaalt, hoe meer je terugkrijgt. Maar pin me er niet op vast.
-
pi_76597541
En nu heb ik nog een advies nodig

Wat doen jullie als je ruim voor staat in de rust?
Ik sta nu 5-0 (!!!) voor in de rust tegen Twente maar altijd als ik "Tevreden" zeg krijg ik in de 2e helft een paar goals tegen.
Al zeg ik "Laat het hoofd niet hangen" blijft het meestal 't zelfde, is er niet iets te zeggen dat ze gewoon door gaan met aanvallen en scoren??
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:17:58 #45
209676 knijn1985
pi_76598646
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

leuk. Al aankopen weten te doen?

En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia

Muniain die staat al in de basis bij mij

garrido van man city gehaald voor linksback

javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald

volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo

sta 6e in de competitie
pi_76598789
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:17 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia

Muniain die staat al in de basis bij mij

garrido van man city gehaald voor linksback

javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald

volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo

sta 6e in de competitie
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:25:48 #47
209676 knijn1985
pi_76598887
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:22 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
1e seizoen wat goed is komt snel
pi_76600051
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

1e seizoen wat goed is komt snel
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt .
Presteert hij een beetje? Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:07:15 #49
209676 knijn1985
pi_76600181
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt .
Presteert hij een beetje? Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
doet het redelijk naast target man Llorente

mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
pi_76600247
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:07 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

doet het redelijk naast target man Llorente

mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.
-
pi_76602525
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:09 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.
Niet tegen míjn Toulouse... Sta nu eerste in Ligue 1 (2011-2012) en in de Champions League in poule tegen Hoffenheim en Salzburg gewonnen, ac milan uit gelijk... Nu hopen dat ik na een 3e en 2e plek eens kampioen kan worden.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  zondag 10 januari 2010 @ 13:58:50 #52
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_76631428
Mijn tottenham game begint nu steeds beter te lopen. Ik laat veel minder punten liggen bij de kleinere clubs en versla zo nu en dan de grote. Ik sta nu netjes 3e met 2 punten achterstond op koploper Chelski.

Overigens had ik Eder en Roserberg gehaald als 2 snelle spitsen naast Crouch maar er blijkt maar één echte koning naast Crouch te kunnen spelen en dat is Keane. Scoort nu praktisch 1 op 1.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  zondag 10 januari 2010 @ 21:18:31 #53
209676 knijn1985
pi_76652988
7e geworden met bilbao in 1e seizoen..
pi_76671355
Doen jullie vaak je eigen persconferenties of laten jullie de assistent deze afhandelen? Heb vaak het idee dat een opmerking van mij die niet goed valt ervoor zorgt dat ik in een dip geraak waar je eigenlijk niet meer uitkomt.

Echter moet het toch gewoon kunnen ze een draai om de oren te geven wanneer je als kampioens kandidaat thuis verliest van een degradatiekandidaat?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:22:54 #55
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76705763
Suarez, VDV en Afellay's onofficieuze debuut.

Afellay..

hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_76714427
En toch denk ik dat Afellay tekort komt voor dat niveau.
-
pi_76714449
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:23 schreef Tim_G het volgende:
Doen jullie vaak je eigen persconferenties of laten jullie de assistent deze afhandelen? Heb vaak het idee dat een opmerking van mij die niet goed valt ervoor zorgt dat ik in een dip geraak waar je eigenlijk niet meer uitkomt.

Echter moet het toch gewoon kunnen ze een draai om de oren te geven wanneer je als kampioens kandidaat thuis verliest van een degradatiekandidaat?
Ik laat de assistent meestal, behalve als ik enorm stunt of een finale win.
-
pi_76715317
Ga ik dat ook maar eens doen.

En wanneer iemand afwezig is van de training? Ik waarschuw ze altijd de 1e keer maar dan is het halve team unhappy en de desbetreffende speler vind dat hij te hard is aangepakt?! WTF een training missen zonder opgaaf van reden zou in mijn ogen 2 weken salaris inleveren moeten zijn maar zelfs een waarschuwing maakt ze al unhappy. Als je niks doet laat je weer over je heen lopen dus eigenlijk kan je het nooit goed doen dan.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:18:20 #59
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_76715632
Ik ben inmiddels met mijn 5e seizoen met Arsenal bezig. Eerste seizoen 3e geworden. Daarna driemaal kampioen geworden. Ook heb ik al driemaal de communityshield op me naam staan. De League Cup eindelijk gewonnen vorig seizoen en de FA Cup tweemaal gewonnen. Alleen internationaal gaat het niet zo denderend. Kom nooit verder dan de Halve Finale CL. Dat is eigenlijk mijn enige doel nog met Arsenal, de CL winnen! Zit nu in een poule met Lyon, Sevilla en Ajax. Van Lyon gewonnen thuis en Sevilla uit 2-2.

En dit seizoen heb ik het transferbudget van 2miljoen gekregen!!! Ja 2 miljoen!! Komt door een schuld van 56 miljoen
Ik was dus genoodzaakt vele talenten en spelers te verkopen. Heb alleen een verdediger erbij gehaald. Verder loopt mijn team aardig op rolletjes met Dzeko in de spits, Ribery en Robben/Arshavin aan de flanken en Fabregas als aanspeelpunt op het middenveld!

[ Bericht 0% gewijzigd door Moron op 12-01-2010 16:06:40 ]
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_76715635
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:07 schreef Tim_G het volgende:
Ga ik dat ook maar eens doen.

En wanneer iemand afwezig is van de training? Ik waarschuw ze altijd de 1e keer maar dan is het halve team unhappy en de desbetreffende speler vind dat hij te hard is aangepakt?! WTF een training missen zonder opgaaf van reden zou in mijn ogen 2 weken salaris inleveren moeten zijn maar zelfs een waarschuwing maakt ze al unhappy. Als je niks doet laat je weer over je heen lopen dus eigenlijk kan je het nooit goed doen dan.
Ik geef ze ook altijd de eerste keer een waarschuwing, en soms begrijpen ze het en vinden ze het normaal, en soms vinden ze het onterecht. Dat is dan meestal het begin van het einde van een speler bij de club .
-
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:04:25 #61
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76724214
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:39 schreef Otis2.0 het volgende:
En toch denk ik dat Afellay tekort komt voor dat niveau.
Zelfs Dembele doet het prima als Stand-in. Sta tot nu bovenaan. Afellay heeft een van de betere ratings..
pi_76726130
Waarom wordt er bij 90% van de goals die mijn team scoort gezeurd dat het buitenspel was? zo irritant
Patat Friet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:15:12 #63
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76727568
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Zelfs Dembele doet het prima als Stand-in. Sta tot nu bovenaan. Afellay heeft een van de betere ratings..
Afellay valt toch best mee? *post kracht bijzet.

Best een aardige '10' voor tegen de mindere clubs of Champions League hoor.. Doet 't prima.
pi_76729571
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:15 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Afellay valt toch best mee? *post kracht bijzet.

[ afbeelding ]
Best een aardige '10' voor tegen de mindere clubs of Champions League hoor.. Doet 't prima.
Ben ik het mee eens, Afellay doet het altijd prima in FM. Tuurlijk, échte wereldtop zal het niet worden, maar is een prima speler.

Bilbao-spelers, welke tactieken spelen jullie?
pi_76729725
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:43 schreef ganzenherder het volgende:
Waarom wordt er bij 90% van de goals die mijn team scoort gezeurd dat het buitenspel was? zo irritant
Daar erger ik mij ook zo aan. Vaak kun je wel zien dat het buitenspel was en staat de grensrechter met z'n vlaggetje omhoog, maar op spannende momenten vind ik het zo irritant... Fluit dan eerder ofzo...
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:16:20 #66
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76729991
ik kijk altijd meteen wanneer er gescoord wordt langs de lijn. Als de grens stilstaat word ie afgekeurd
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:32:43 #67
209676 knijn1985
pi_76730623
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:03 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, Afellay doet het altijd prima in FM. Tuurlijk, échte wereldtop zal het niet worden, maar is een prima speler.

Bilbao-spelers, welke tactieken spelen jullie?

raar dus
pi_76731494
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:07 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Daar erger ik mij ook zo aan. Vaak kun je wel zien dat het buitenspel was en staat de grensrechter met z'n vlaggetje omhoog, maar op spannende momenten vind ik het zo irritant... Fluit dan eerder ofzo...
Je ziet het ook altijd meteen als je een buitenspelgoal scoort trouwens, dan blijft het beeld een seconde hangen ofzo
Patat Friet
pi_76731855
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:53 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Je ziet het ook altijd meteen als je een buitenspelgoal scoort trouwens, dan blijft het beeld een seconde hangen ofzo
Ja het duurt even voor dat er staat GOAL VOOR ..........!!!!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:03:51 #70
209676 knijn1985
pi_76731995
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:01 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ja het duurt even voor dat er staat GOAL VOOR ..........!!!!
en je ziet de scheids lopen om buitenspel aan te geven
pi_76744608
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:32 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

raar dus
Ik dacht dat je Muniain in de basis had?
-
pi_76744767
ik heb vroeger, toen dit geweldige spel nog championship manager heette, het spel helemaal kapot gespeeld. Vooral 03-04 was voor mij geweldig. De laatste jaren doe ik het een heel stuk minder maar ik wil toch voorzichtig aan weer is gaan proberen.

Ik lees nu alleen ontzettend veel negatieve berichten over patch 10.2. Mijn vraag is nu waar jullie mee spelen (patch 10.1 of 10.2) en wat jullie mij nu aanraden. Klopt het dat in 10.2 veel onrealistische transfers voorkomen en dat de spitsen alle 1 tegen 1 duels niet afmaken?

Mijne vriendelijke dank!

edit: en weet iemand wanneer patch 10.3 uitkomt ongeveer?
pi_76750559
2e seizoen met PSV ingegaan.. Afellay "noodgedwongen" verkocht. Wilde al vanaf begin 1e seizoen weg, nu was de keuze.. Afellay nu weg voor 11m of volgend seizoen gratis.. voor het geld gekozen.. Ruben Yttergard Jenssen voor 1,5m als opvolger gehaald
Verder met Tim Krul(1e) en Luciano(2e) twee nieuwe keepers. Isaksson voor bijna 6m aan Burnley verkocht

Nieuwe tactiek, nieuwe ronde, nieuwe kansen..
Met de nadruk op KANSEN!! Begon tegen Ajax, in de ArenA..
Kansen verhouding: 5 schoten op doel voor Ajax, 14 voor PSV, vanaf 70e minuut Ajax met man minder. En uitgerekend Aissati maakt in de 77e minuut de enige treffer.
2e duel: De Graafschap - PSV 0-6. Need is say more...
3e duel: Vergelijking met Ajax-PSV: PSV - SC Heerenveen 2-2
4e duel: PSV - Twente 4-0. Bosschker zijn 550e wedstrijd in de eredivisie.. 4 tegengoals

Spelers van het moment: Ola Toivonen, Jonathan Cristaldo en Dirk Marcellis. Allemaal 3 goals Waarbij Cristaldo ook 3 assists heeft!
Balazs Dzsudzsak, geen goals maar wel 5 assists!
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:50:24 #74
209676 knijn1985
pi_76751160
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:57 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Muniain in de basis had?
jawel maar dit is de opstelling van toen ie geblesseerd was zal vanavond screen van muniain maken..
2e seizoen 4e na 10 wedstrijden echt een gouden duo Llorente en muniain
pi_76751818
5e duel moest ik uit naar Feyenoord.. Na 5 duels dus Ajax, Twente, Heerenveen en Feyenoord gehad..
Feyenoord werd in eigen huis met 0-5 ingemaakt
Is toch lekker(uitgezonderd de nederlaag tegen Ajax en het gelijke spel tegen Heerenveen), in mijn 3 overwinningen totaal 15 voor, 0 tegen

Heb ook een rustig programma aangezien ik in de play-offs voor Europees voetbal vorig seizoen al meteen van Heerenveen verloor hoef ik alleen voor de competitie en beker te spelen
pi_76752545
Ik ben bezweken en heb FM 2010 besteld. Daar gaat mijn sociale leven weer even, willen jullie mijn nieuwe vriendjes worden?

Kan je persconferenties uitzetten in deze versie?
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:21:04 #77
209676 knijn1985
pi_76755271
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef Akwableet het volgende:
Ik ben bezweken en heb FM 2010 besteld. Daar gaat mijn sociale leven weer even, willen jullie mijn nieuwe vriendjes worden?

Kan je persconferenties uitzetten in deze versie?
kan assistent laten doen ja...
pi_76756501
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Rvdvaart het volgende:
ik heb vroeger, toen dit geweldige spel nog championship manager heette, het spel helemaal kapot gespeeld. Vooral 03-04 was voor mij geweldig. De laatste jaren doe ik het een heel stuk minder maar ik wil toch voorzichtig aan weer is gaan proberen.

Ik lees nu alleen ontzettend veel negatieve berichten over patch 10.2. Mijn vraag is nu waar jullie mee spelen (patch 10.1 of 10.2) en wat jullie mij nu aanraden. Klopt het dat in 10.2 veel onrealistische transfers voorkomen en dat de spitsen alle 1 tegen 1 duels niet afmaken?

Mijne vriendelijke dank!

edit: en weet iemand wanneer patch 10.3 uitkomt ongeveer?
Wat is er allemaal verkeerd aan patch 10.2 dan?
Patat Friet
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:19:55 #79
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76757337
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:54 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Wat is er allemaal verkeerd aan patch 10.2 dan?
Het staat in z'n post.
pi_76757422
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:19 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Het staat in z'n post.
Dat is in de andere patches toch ook wel aardig het geval?
Patat Friet
pi_76759183
Onrealistische transfers inderdaad. Ik heb bij Feyenoord alle spelers die overbodig waren (de Cler, Biseswar, Landzaat, Slory, El Ahmadi) stuk voor stuk verkocht aan Europese topclubs. Voor de patch kreeg ik ze aan de straatstenen niet kwijt, vaak niet eens gratis. Nu verkoop ik ze voor 3-4M per stuk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:52:57 #82
209676 knijn1985
pi_76762945
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Onrealistische transfers inderdaad. Ik heb bij Feyenoord alle spelers die overbodig waren (de Cler, Biseswar, Landzaat, Slory, El Ahmadi) stuk voor stuk verkocht aan Europese topclubs. Voor de patch kreeg ik ze aan de straatstenen niet kwijt, vaak niet eens gratis. Nu verkoop ik ze voor 3-4M per stuk.
nog niet veel last van gehad bij bilbao..
maarja ook niet echt veel transfers gehad natuurlijk in da baskenland
pi_76764891
Zieke regen gevonden bij Bilbao
Zal straks even screentje maken
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:53:15 #84
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76765497
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Jorwol het volgende:
Zieke regen gevonden bij Bilbao
Zal straks even screentje maken
Newgen neem ik aan? Regen is iemand die opnieuw 'geboren' wordt. Dus bijvoorbeeld een Patrick Kluivert.
pi_76765844
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:22 schreef Irritatie100 het volgende:
ok bedankt, hou het denk ik maar even bij 10.1 dan
pi_76766444
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:53 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Newgen neem ik aan? Regen is iemand die opnieuw 'geboren' wordt. Dus bijvoorbeeld een Patrick Kluivert.
Same thing.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:36:00 #87
209676 knijn1985
pi_76767444

pi_76767618
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:36 schreef knijn1985 het volgende:
[ afbeelding ]

Hahaha ja die heb ik natuurlijk ook nog, ik denk dat ik Iván en Muniain afwissel naast Llorente, zodat ze beiden niet teveel spelen op jonge leeftijd, maar ook weer niet stilstaan in de ontwikkeling

Hij is bij jou al wel flink ontwikkeld zeg
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:43:43 #89
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76767784
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:14 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Same thing.
[ afbeelding ]
pi_76767790
Hoe doen jullie het eigenlijk met trainen? Ik heb er de ballen verstand van, dus heb gewoon een training gedownload (Thugs training) en verder niks eraan veranderd. Nu zit ik maart van het eerste seizoen 1, maar de spelers zijn nog totaal niet verder, ze zien er exact hetzelfde uit als aan het begin van het seizoen. Bij enkele spelers is er af en toe een enkele stat die wel 1 punt omhoog is gegaan, maar daar doe je het ook niet voor

Ik ben Feyenoord en heb op elk onderdeel minimaal 4 sterren trainers, op sommige zelfs nog hoger.
pi_76767921
Besloten om verder te gaan met FM2009, ik had/heb daar een mooie Graafschap game.

Als redelijk onervaren FM-speler degradeerde ik helaas in het eerste seizoen Ik begon erg matig, ondanks een goede tweede seizoenshelft waarin ik 23 punten haalde degradeerde ik in de play offs. Seizoen daarna ging ook niet zo best. Ik had al spelers ingekocht met eredivisie salarissen dus financieel ging het niet al te best, al had ik Assaidi en De Ridder voor flinke bedragen verkocht (5 miljoen in totaal). Uiteindelijk in de play offs weer gepromoveerd. Het seizoen wat daar op volgde was zeer goed. Uiteindelijk eindigde ik als 10e, een seizoen daarna ging het nog beter en eindigde op een 3e plek, wat UEFA Cup voetbal betekende. Echter kwam ik in de voorronde tegen Man Utd te spelen, dus was het over...

Op financieel gebied gaat het nu erg goed. Ik had Fleuren gekocht voor 275k en is verkocht voor 4,6 miljoen. Russotto en van Haaren haalde ik transfervrij en zijn nu respectievelijk 5 en 2,5 miljoen waard. Verder kocht ik eind seizoen 3 een Italiaanse spits met de naam Carbonaro. Hij koste 400k en werd gelijk topscoorder, z'n waarde is nu inmiddels 4 miljoen.

Hopen dat ik dit seizoen in het linkerrijtje eindig en weer flink wat talenten kan aantrekken + de nodige ervaring door zoveel mogelijk transfervrije spelers te halen.

Kargbo en Bakens zijn einde contract en willen niet verlengen
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_76768121
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met trainen? Ik heb er de ballen verstand van, dus heb gewoon een training gedownload (Thugs training) en verder niks eraan veranderd. Nu zit ik maart van het eerste seizoen 1, maar de spelers zijn nog totaal niet verder, ze zien er exact hetzelfde uit als aan het begin van het seizoen. Bij enkele spelers is er af en toe een enkele stat die wel 1 punt omhoog is gegaan, maar daar doe je het ook niet voor

Ik ben Feyenoord en heb op elk onderdeel minimaal 4 sterren trainers, op sommige zelfs nog hoger.
Niet goed gelezen
Patat Friet
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:50:58 #93
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76768140
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:

Bij mij gebruik ik ook Thugs. Met goede trainers merk je dat wel hoor. En dat ene puntje is wel wat, je kunt niet verwachten dat een speler per seizoen 4 punten om hoog gaat.. Da's wel veel.
pi_76768164
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:50 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Hoeveel sterren zijn je trainers?
Mijn fitnesscoaches en keeperstrainer 4.5, de rest 4.
pi_76768226
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Damn wat ben jij snel
Patat Friet
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:33:58 #96
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_76772366
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Same here. Ik probeer langzaam naar boven te kruipen met de trainers. Begon met allen op 4. Nu al 3/4 op 4 staan.
pi_76772573
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:50 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Bij mij gebruik ik ook Thugs. Met goede trainers merk je dat wel hoor. En dat ene puntje is wel wat, je kunt niet verwachten dat een speler per seizoen 4 punten om hoog gaat.. Da's wel veel.
Dat snap ik, maar dat een groot talent als Castaignos in het hele seizoen slechts 1 puntje bij inzet erbij krijgt vind ik vrij karig. Zelfs Makaay heeft dat voor elkaar gekregen
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:52 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Damn wat ben jij snel
Sorry
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:00:38 #98
209676 knijn1985
pi_76797596
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:50 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

jawel maar dit is de opstelling van toen ie geblesseerd was zal vanavond screen van muniain maken..
2e seizoen 4e na 10 wedstrijden echt een gouden duo Llorente en muniain
Llorente geblesseerd voor 2 a 3 maanden..
meteen vrije val sta nu 7e
pi_76798630
Het loopt in het 2e seizoen met PSV vrij gesmeerd! Heb een 4-3-3 tactiek gekozen, 11 spelers tot basisspelers gebombardeerd die alleen niet spelen als ze geschorst of geblesseerd zijn.. en dus eindelijk duidelijkheid geschept voor mijn spitsen.. Speelde ik vorig jaar nog een tijd met Smolarek - Toivonen, daarna een tijd met Smolarek - Koevermans(en Toivonen op middenveld) en ook nog een tijdje met Afellay in de spits.
Nu dit jaar heb ik voor het trio Smolarek - Toivonen - Cristaldo gekozen.
Heb in Yttergard Jenssen(vervanger Afellay) en Dzsudzsak 2 MC's en Stijn Wuytens op VMC.
Verdediging bestaat uit Zonneveld(links), Manolev(rechts), Ojo(links centraal) en Marcellis. Tim Krul is mijn 1e doelman.

Heb werkelijkwaar een shitload aan kansen en soms gaat dat goed(De Graafschap 6-0 en 10-0 verslagen, NEC werd met 8-2 verslagen en ik heb al meerdere duels met meer dan 4 goals gewonnen) maar soms ook minder(0-1 en 1-2 nederlagen tegen Ajax, terwijl ik bijde keren dubbel zo veel kansen had, 0-1 nederlaag tegen Roda JC en 2x 2-2 tegen Heerenveen).

Al met al sta ik nu 14 duels voor het einde op een 2e plaats, 4 punten achter Ajax maar een punt of 7 voor nummer 3 Roda JC. Regerend kampioen FC Groningen staat op een achterstand van ongeveer 20 punten
De beker heb ik inmiddels de kwart finale bereikt. Door een 6-0 tegen Eindhoven, 5-0 tegen RKC en 2-1 tegen Twente. Via Omniworld, De Graafschap en verliezend bekerfinalist SC Heerenveen haalde PSV B ook de kwart finale. Ik tref nummer 17 uit de eredivisie SC Cambuur, terwijl PSV B Feyenoord op bezoek krijgt.
Europees speel ik niet door het matige vorig seizoen!

Overigens heb ik in die 20 competitie duels 71x gescoord. Cristaldo staat op 16 en Toivonen en Smolarek op 15. De nummer 4 van de topscorerslijst staat op 10 goals:P Dzsudzsak heeft al 16 assists en in de top 8 van Gemiddelde staan 7 spelers van mij
pi_76799187
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:53 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Mwa voor dit soort spelers is regen toch wel de algemene term die gebruikt wordt hoor.
-
pi_76844582
Ik heb hem binnen, ben begonnen met ADO. Layout is even wennen maar loopt heel erg soepel! Eerste onrealistische transfer is binnen, Milic voor 2 miljoen naar Ajax, PSV of Galatasaray. Mijn derde spits
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:48:30 #102
209676 knijn1985
pi_76844932
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:40 schreef Akwableet het volgende:
Ik heb hem binnen, ben begonnen met ADO. Layout is even wennen maar loopt heel erg soepel! Eerste onrealistische transfer is binnen, Milic voor 2 miljoen naar Ajax, PSV of Galatasaray. Mijn derde spits
speel je niet met target man

en welke patch speel je?
pi_76845080
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:48 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

speel je niet met target man

en welke patch speel je?
10.2 maar gewoon gedaan.

Ik weet dat ie met 2.01 wel een goede targetman is, maar voor die prijs + als zijn loon van de lijst is kan ik andere spelers aantrekken, is het een goede deal. Bovendien speel ik zelden met targetman.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:50:37 #104
209676 knijn1985
pi_76859625
weer 6e maar slechts 1 punt van de nr 4..
volgend seizoen dan maar echt top 5

muniain is ondertussen wonderkid op zijn 18e

[ Bericht 60% gewijzigd door knijn1985 op 15-01-2010 18:11:16 ]
pi_76869237
Ik word een beetje simpel van PSV en heb er nu 2 keer 3 seizoenen op zitten maar de resultaten blijven uit. Meestal zo rond de 4e en 5e plek terwijl mijn team toch niet echt verkeerd is

Isaak en van seizoen 3 Cassio

Backs Marcellis en Pieters

Centraal Maza, Salcido en Vukovic

Buitenspelers/half Amrabat en Doedelzak

Centraal Simons, Ibi, Bakkal en Honda

Aanval: Toivonen en Hauche

Alle spelers doen het eigenlijk behoorlijk goed individueel en ik probeer vaak verschillende systemen maar ik ben gewoon niet constant. De meeste spelers zijn ook in trek bij andere ploegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76874275
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word een beetje simpel van PSV en heb er nu 2 keer 3 seizoenen op zitten maar de resultaten blijven uit. Meestal zo rond de 4e en 5e plek terwijl mijn team toch niet echt verkeerd is

Isaak en van seizoen 3 Cassio

Backs Marcellis en Pieters

Centraal Maza, Salcido en Vukovic

Buitenspelers/half Amrabat en Doedelzak

Centraal Simons, Ibi, Bakkal en Honda

Aanval: Toivonen en Hauche

Alle spelers doen het eigenlijk behoorlijk goed individueel en ik probeer vaak verschillende systemen maar ik ben gewoon niet constant. De meeste spelers zijn ook in trek bij andere ploegen
3 Seizoenen al? Toen speelde de helft bij mij al bij een andere club.

Overigens geen Nederlanders, die waren allemaal te slecht.
pi_76882592
Ik zit met PSV nu 9 duels voor het einde van het 2e seizoen... moet in de halve finale beker uit tegen..... PSV B
Sta nog 2 punten achter Ajax, maar heb wel een veeel beter doelsaldo.. Nummer 3 Roda JC staat 17 punten achter mij.. (voorronde) CL kan me dus niet meer ontgaan..
Oja heb met Cristaldo(22 goals), Smolarek(19 goals) en Toivonen(18 goals) nog steeds de top 3 van de topscorerslijst Daar komt bij dat de top 2 van de assists ook bij PSV spelen, Dzsudzsak 23 en Toivonen 17

Oja 2.. Willem II staat enalaatste... van de Jupiler League Dus met een beetje "geluk" spelen die in seizoen 3 bij de amateurs
pi_76882900
Beetje triest is Ajax wel in mijn spel. Eerst namen ze Isaksson transfervrij over en nu staat Zoet steeds in de goal. Ja die kwam ook transfervrij over.
pi_76885165
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Beetje triest is Ajax wel in mijn spel. Eerst namen ze Isaksson transfervrij over en nu staat Zoet steeds in de goal. Ja die kwam ook transfervrij over.
En dat terwijl Stekelenburg een heel goeie keeper is ingame.
-
pi_76885296
Speel nu m'n 4e seizoen met Ajax. 1e en 3e seizoen kampioen geworden. Eerste seizoen maar heel weinig punten, maar wel de onderlinge confrontaties met de concurrenten gewonnen, en die lieten ook wel heel veel punten liggen.

Het 3e seizoen was geweldig, de eerste 12 wedstrijden alles gewonnen en 0 tegendoelpunten. Uiteindelijk 3 wedstrijden verloren en 14 tegendoelpunten. Europees heb ik helaas geen potten kunnen breken. In de Europa League in de achtste finale uitgeschakeld door Lyon, daarna in de CL door Arsenal in de achtste finale, en het seizoen daarop weer Arsenal in de eerste knock-outronde EL. Kut-Arsenal!

Ik vond de transfers in 10.1 ook al vaag eerlijk gezegd. Na het eerste seizoen legde Juventus gewoon ¤4,3M neer voor Vermeer, de reservekeeper. Ook bij Juventus komt hij niet aan spelen toe. Ik heb gewoon Zoet voor ¤30K gehaald. Waarom zou je veel geld investeren in een reservekeeper?

Athletic Bilbao heb ik vroeger in FM2007 wel veel mee gespeeld. Erg leuke ploeg, en een mooie uitdaging. Dat ga ik in FM2010 zeker ook nog eens doen.
pi_76885343
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:56 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

En dat terwijl Stekelenburg een heel goeie keeper is ingame.
Alleen zit ie in 2019 nog bij Ajax
pi_76885435
Ik vind het ook wel bizar hoe goedkoop je Di Maria kan halen.
-
pi_76886853
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:04 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik vind het ook wel bizar hoe goedkoop je Di Maria kan halen.
Die speelt ook al 6 seizoenen bij ajax. Die hadden ze gekocht voor 17 miljoen.
pi_76886884
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:50 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Die speelt ook al 6 seizoenen bij ajax. Die hadden ze gekocht voor 17 miljoen.
17 miljoen? Ik heb hem gehaald voor 4.5 aan het begin van seizoen 2.
-
pi_76887815
Kunnen amateurs eigenlijk promoveren bij FM 2010? Ik heb de 1e divisie niet aangevinkt dus ik zou het niet weten eigenlijk
Patat Friet
pi_76888195
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:18 schreef ganzenherder het volgende:
Kunnen amateurs eigenlijk promoveren bij FM 2010? Ik heb de 1e divisie niet aangevinkt dus ik zou het niet weten eigenlijk
Jazeker.
-
pi_76891646
Dat dit verdomme nog kan.
pi_76897162
Ik vind trouwens dat er erg weinig goede regens doorbreken in vergelijking met vorig jaar.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:51:23 #119
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_76897697
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Dat dit verdomme nog kan.
[ afbeelding ]
Dat team. Jezus.
pi_76897799
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:51 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Dat team. Jezus.
Wat is er mis mee? Meestal allemaal rond de 17de gekocht. En heb inmiddels 3x de CL gewonnen. 1x Europa Cup en 9x landskampioen.

Hoppa

En dat is de 4de CL.

[ Bericht 18% gewijzigd door Roflpantoffel op 16-01-2010 20:59:39 ]
pi_76927103
De AI doet soms ook leuke dingen trouwens. Zag net dat er een wedstrijd tussen Feyenoord en Twente een einduitslag van 7-6 had, dus die ben ik maar eens gaan terugkijken. Al na 20 minuten was het 4-3, bij rust 6-3. Aantal fraaie afstandsschoten.
pi_76927472
Eerst klaagde de tegenstander bij 75% van mijn goals dat het buitenspel was, maar dit is nu opgelopen tot 90% van mijn goals ofzo.

Word er he-le-maal gek van
Patat Friet
pi_76929952
Gebeurt bij mij ook vaak. Nou heb ik ook een tactiek die veel door het midden is, veel steekpassjes en dergelijke. Maar goed, het komt wel overdreven vaak voor. Van die momenten waarop in het echte voetbal waarschijnlijk alleen een paar verdedigers hun hand zouden opsteken, maar dat het daarna niet ter discussie komt te staan.

Ach ja, laat maar lullen, ik doe zelf toch al nooit de persconferenties.
pi_76930709
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Wat is er mis mee? Meestal allemaal rond de 17de gekocht. En heb inmiddels 3x de CL gewonnen. 1x Europa Cup en 9x landskampioen.

Hoppa
[ afbeelding ]
En dat is de 4de CL.
Michael Bradley bij Bayern .
-
pi_76934754

Heuu.

Wat te doen, wat te doen.

Zijn statistieken. Speelt het 7de seizoen voor PSV. Gekocht voor 3 miljoen.
pi_76934840
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:33 schreef Roflpantoffel het volgende:
[ afbeelding ]

Heuu.

[ afbeelding ]
Wat te doen, wat te doen.
Heb je het geld nodig? Ja
Heb je het geld niet nodig, maar is de speler een faler? Ja
Wil je 'm kwijt maar niet voor dat bedrag? Vraag 40 mil+50% volgende verkoop
Heb je het geld niet nodig en is de speler goed? Nee
pi_76935026
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:35 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Heb je het geld nodig? Ja
Heb je het geld niet nodig, maar is de speler een faler? Ja
Wil je 'm kwijt maar niet voor dat bedrag? Vraag 40 mil+50% volgende verkoop
Heb je het geld niet nodig en is de speler goed? Nee
Nou ik heb nog 120 miljoen voor transfers. Dus heb het eigenlijk niet nodig. Maar vind het leuk om nieuwe talenten door te laten stromen. Maar heb nog geen hele goede back. En geen goede CV, is net al 8 miljoen geboden op een verdediger.
pi_76935347
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:39 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Nou ik heb nog 120 miljoen voor transfers. Dus heb het eigenlijk niet nodig. Maar vind het leuk om nieuwe talenten door te laten stromen. Maar heb nog geen hele goede back. En geen goede CV, is net al 8 miljoen geboden op een verdediger.
Hahaha nou dan zou ik nog eventjes hoge doorverkoop erbij doen, want dat is altijd fijn
Je hebt zeker al een stuk of 15 scouts?
pi_76941030
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:47 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hahaha nou dan zou ik nog eventjes hoge doorverkoop erbij doen, want dat is altijd fijn
Je hebt zeker al een stuk of 15 scouts?
11. Maar vind eigenlijk niet echt goede spelers.
pi_76942173
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:39 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

11. Maar vind eigenlijk niet echt goede spelers.
Lijkt wel een slowchat topic dit joh, maar goed.
Hoe ik in 2009 altijd goede spelers vond, is scouts van 20/20 laten zoeken naar spelers in landen waar op dat moment de regens aan worden gemaakt, dus januari in Brazilië etc. En natuurlijk leeftijd is maximaal 20 jaar, zodat jij diegene bent die de speler veel beter maakt en dus ook meer waard maakt.
pi_76942768
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoe ik in 2009 altijd goede spelers vond, is scouts van 20/20 laten zoeken naar spelers in landen waar op dat moment de regens aan worden gemaakt, dus januari in Brazilië etc. En natuurlijk leeftijd is maximaal 20 jaar, zodat jij diegene bent die de speler veel beter maakt en dus ook meer waard maakt.
Zo doe ik het ook altijd inderdaad. En verder zelf gewoon veel kleine landen afgaan, jeugdelftallen van Afrikaanse en Aziatische landen bijvoorbeeld. Daar vind je ook vaak wel goede en vooral heel erg goedkope regens. Ik heb miljoenen verdiend aan Chinese, Koreaanse, Angoleze, Mozambiquaanse, Ghanese en Senegaleze regens.
-
pi_76945222
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoezo waar regens aan worden gemaakt?
pi_76945548
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Aan het einde van het seizoen komen de regens altijd, want dan verdwijnen de stoppende spelers.
pi_76946753
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Regens komen 'in' het spel tussen het eind van het seizoen en het begin van het nieuwe. In Europa is dat dus in de zomer, maar in Brazilië is dat in de winter, aangezien daar de competitie anders loopt.
-
pi_76955179
Seizoen op 1 punt voorsprong van Ajax kampioen geworden met PSV De teller is blijven steken op 115 goals.
Topscorerslijst: 1e Jonathan Cristaldo 32 goals, PSV. 2e Ola Toivonen 24 goals, PSV. 3e Ebi Smolarek 23 goals, PSV
Daar kwam bij dat Dzsudzsak 28 assists had, Toivonen 23!! en Cristaldo 14
Beker werd in de finale van Sparta gewonnen, nadat ik in de halve finale de uitwedstrijd tegen PSV B had gewonnen..

In middels begin seizoen 3 waarin ik met 3-2 van Ajax won om de Johan Cruyff schaal. en startte in de competitie met een 0-2 overwinning bij RKC

Oh ja.. er is nog 1 ding dat ik jullie niet wil onthouden...
Seizoen 1 werd Vitesse laatste, Willem II 17e en RKC 16e.. alle drie degradeerden naar de Jupiler League.
Seizoen 2: Vitesse mist promotie in play-offs. RKC promoveert via play-offs en Willem II wordt wederom een-na-laatste..
Seizoen 3: RKC speelt eredivisie, Vitesse Jupiler League, Willem II Hoofdklasse Zondag A
  maandag 18 januari 2010 @ 19:08:52 #136
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76978241
Ik heb mijn Arsenal spel ook weer opgepikt. Net het eerste seizoen afgesloten op de 4e plek, maar dit seizoen wil ik meedoen voor de titel. Bendtner vliegt eruit, misschien hier en daar wat aankopen doen.
Dit, dus.
pi_77004883
Ik heb bereikt wat ik wilde, de beste coach aller tijden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:34 #138
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77005487
Gelukkig beginnen we lekker aan seizoen 2. al 4 Eredivisie (met de zwaarste tegenstanders) geen punt verloren en geen tegendoelpunt.
pi_77007343
Ben maar weer met Feyenoord begonnen. Luc Castaignos naar het eerste waar hij gewoon lekker mag gaan invallen .
Biseswar voor 5 miljoen naar Real Madrid ( ), De Cler voor 5 miljoen naar Everton en Slory voor 5 miljoen naar Tottenham.
Salvio, Enyeama, Rubin en Lacina Traoré gehaald.
pi_77010804
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef Jorwol het volgende:
Ben maar weer met Feyenoord begonnen. Luc Castaignos naar het eerste waar hij gewoon lekker mag gaan invallen .
Biseswar voor 5 miljoen naar Real Madrid ( ), De Cler voor 5 miljoen naar Everton en Slory voor 5 miljoen naar Tottenham.
Salvio, Enyeama, Rubin en Lacina Traoré gehaald.
Had je Verratti moeten halen..

Wat een held.

[ Bericht 10% gewijzigd door Roflpantoffel op 19-01-2010 15:26:04 ]
pi_77012885
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:52 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Had je Verratti moeten halen..

[ afbeelding ]
Wat een held.
Lekkere regen inderdaad. Wel jammer van die 5 voor agressiviteit
pi_77013118
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:53 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Lekkere regen inderdaad. Wel jammer van die 5 voor agressiviteit
Ja dat is helaas wel jammer. Maar heb een andere verdediger ernaast die dan weer 19 heeft.

En ik kom al in de buurt.
pi_77013305
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:59 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ja dat is helaas wel jammer. Maar heb een andere verdediger ernaast die dan weer 19 heeft.

[ afbeelding ]
En ik kom al in de buurt.
Chill... Verratti haal ik nog als El Ahmadi ofzo nog opbokt, want die vind ik helemaal niets. Wel flinke looneisen voor iemand met zulke lage stats nu die Verratti!
pi_77013506
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Chill... Verratti haal ik nog als El Ahmadi ofzo nog opbokt, want die vind ik helemaal niets. Wel flinke looneisen voor iemand met zulke lage stats nu die Verratti!
Verratti kan je voor 4 miljoen kopen. Maar moet je vaak wel op het begin doen. Die wordt echt goed hoor.
pi_77036008
Brazilie en Mexico zijn leuke en uitdagende competities
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 20 januari 2010 @ 02:58:58 #146
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77039455
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:17 schreef Lindgren. het volgende:
Gelukkig beginnen we lekker aan seizoen 2. al 4 Eredivisie (met de zwaarste tegenstanders) geen punt verloren en geen tegendoelpunt.
[ afbeelding ]
Met ditzelfde team nu 31 wedstrijden ongeslagen. Gaat lekker.
pi_77043436
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brazilie en Mexico zijn leuke en uitdagende competities
Brazilië is wel leuk, maar ik coach toch het liefst in Europa.
-
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:02:01 #148
209676 knijn1985
pi_77044411
3e seizoen 6e met bilbaoo...moet toch echt beter dit jaar anders zit er geen verbetering in..
screens op aanvraag mogelijk
pi_77044457
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:02 schreef knijn1985 het volgende:
3e seizoen 6e met bilbaoo...moet toch echt beter dit jaar anders zit er geen verbetering in..
Ik hoop dat je PM-box leeg is, want die zal nu waarschijnlijk overspoeld raken.
Dit, dus.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:06:35 #150
209676 knijn1985
pi_77044562
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik hoop dat je PM-box leeg is, want die zal nu waarschijnlijk overspoeld raken.
nee nog niet maar ik zag de topic titel en dacht kan wel eens leuk zijn voor de andere
pi_77048352
Na een duel of 12 nog ongeslagen met PSV in het 3e seizoen Begon met 7 overwinningen gevolgd door 2x gelijk tegen AZ en Feyenoord. Even later volgde een 3-1 overwinning op Ajax. Vervolgens speelde ik voor de 3x keer op rij gelijk tegen Heerenveen . Heb sowieso pas 1x gewonnen van Heerenveen.. en dat waas vorig seizoen in de beker geloof ik

CL begon ik met een 4-1 nederlaag tegen Atletico Madrid, 2-1 winst op Rubin. De onderlinge duels met Man Utd werden door de thuis clubs gewonnen. ManU won met 3-1 in Manchester en PSV won met 2-1 in Eindhoven. Na 4 duels 3e op onderlinge duels(ManU heeft ook 6 punten). Atletico staat op 10 punten en Rubin op 1.

Toivonen heeft het in zijn bol dit seizoen Vorig seizoen 24 goals in 33 duels, nu al 17 in 12 duels
pi_77088421
Bah, ik heb gewoon amper scorend vermogen in mijn team. Makaay is geblesseerd, hij heeft 23x gescoord in 24 wedstrijden, maar voor de rest scoort bijna niemand.. Tomasson 5x in 20 wedstrijden, De Guzman 4x... Echt zielig dit. En dat te bedenken dat Makaay over een jaar toch echt wel een vervanger nodig heeft
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:54:57 #153
209676 knijn1985
pi_77088541
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Bah, ik heb gewoon amper scorend vermogen in mijn team. Makaay is geblesseerd, hij heeft 23x gescoord in 24 wedstrijden, maar voor de rest scoort bijna niemand.. Tomasson 5x in 20 wedstrijden, De Guzman 4x... Echt zielig dit. En dat te bedenken dat Makaay over een jaar toch echt wel een vervanger nodig heeft
ERASMUS
pi_77088549
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:02 schreef knijn1985 het volgende:
Muniain graag.
-
pi_77088608
KUT SPEL
pi_77088618
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:54 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

ERASMUS
Ik had ooit een game met Excelsior, in het eerste seizoen exact 0 goals van meneer Erasmus. Toen heb ik 'm maar weggestuurd

Overigens scoren Tomasson en Makaay bij mij beiden erg veel. Makaay 20 keer in 21 wedstrijden, Tomasson 16 keer in 20 wedstrijden. En dan heb ik er nog een paar die rond de 10 hangen.
Alleen Cisse bakt er niks van, 0 goals en 2 assists in 18 wedstrijden
pi_77088620
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:56 schreef Jorwol het volgende:
KUT SPEL
-
pi_77088721
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:57 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Lijkt wel of ik naar G-voetbal zit te kijken, echt, ik snap er geen bal van, eerste helft van het seizoen dik eerste, 10 punten voorsprong na 18 wedstrijden, nu verlies ik alles, RKC maakt me in (okee, Fer had rood na 2 minuten , maar toch), Utrecht, AZ, alles. Van die lekkere ziekenhuisballen ook, of een pass opzij over het middenveld, zij tikken 1x naar voren en vanaf halverwege mijn helft in de kruising, waarom doen mijn spelers dat nooit
pi_77088753
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Lijkt wel of ik naar G-voetbal zit te kijken, echt, ik snap er geen bal van, eerste helft van het seizoen dik eerste, 10 punten voorsprong na 18 wedstrijden, nu verlies ik alles, RKC maakt me in (okee, Fer had rood na 2 minuten , maar toch), Utrecht, AZ, alles. Van die lekkere ziekenhuisballen ook, of een pass opzij over het middenveld, zij tikken 1x naar voren en vanaf halverwege mijn helft in de kruising, waarom doen mijn spelers dat nooit
Je bent dan ook Feyenoord. Probeer Ajax eens, die zijn wat beter.
-
pi_77088760
Ben trouwens maar begonnen met -19 te coachen. Gaat eigenlijk best goed, hoop wedstrijden die ik met 8-0 bijv win.
pi_77088769
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:00 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Je bent dan ook Feyenoord. Probeer Ajax eens, die zijn wat beter.

*heeft overigens wel met 4-0 van Ajax gewonnen* Dat dan weer wel.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:05:05 #162
209676 knijn1985
pi_77088947
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:55 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Muniain graag.
ok vanavond
hij was niet zo goed dit seizoen...
pi_77089299
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:00 schreef Jorwol het volgende:

[..]

*heeft overigens wel met 4-0 van Ajax gewonnen* Dat dan weer wel.
Pfff, ik heb een trauma over gehouden aan ajax-uit. 82e minuut rood voor Vertonghen, 90+1 Makaay 0-1. Ik dus helemaal blij zijn. Maakt in 90+3 Enoh nog een goal
pi_77089482
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Pfff, ik heb een trauma over gehouden aan ajax-uit. 82e minuut rood voor Vertonghen, 90+1 Makaay 0-1. Ik dus helemaal blij zijn. Maakt in 90+3 Enoh nog een goal
Klinkt als FM inderdaad
pi_77089572
Ik werd er trouwens op den duur toch gek van dat ik geen talentvolle regens kon halen bij Bilbao . Dus ik ben een game gestart met CD Santa Clara uit de Portugese variant van de Jupiler League. Eerste seizoen gepromoveerd, nu bezig met het tweede.
Heerlijk FM-land, Portugal. Geen beperkingen qua buitenlanders, competitie van 30 wedstrijden. Ideaal.
-
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:26:52 #166
209676 knijn1985
pi_77089776
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:21 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik werd er trouwens op den duur toch gek van dat ik geen talentvolle regens kon halen bij Bilbao . Dus ik ben een game gestart met CD Santa Clara uit de Portugese variant van de Jupiler League. Eerste seizoen gepromoveerd, nu bezig met het tweede.
Heerlijk FM-land, Portugal. Geen beperkingen qua buitenlanders, competitie van 30 wedstrijden. Ideaal.
zitten best talentvolle tussen hoor bij de basken...
pi_77090036
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:26 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

zitten best talentvolle tussen hoor bij de basken...
Ja, dat klopt ook. Maar ik vond het vervelend dat er niet echt mogelijkheden waren mbt een groot scoutingsnetwerk, spelers zoeken uit bij vreemde clubjes uit vreemde landen etc.
Zo heb ik nu een Angolese regen lopen, afkomstig van Académica Petróleo do Lobito . Dat vind ik leuk, dat soort spelers op te leiden.
-
pi_77092873
Mijn bekerwedstrijden met Feyenoord zijn trouwens ook echt te makkelijk voor woorden
1e ronde: vrij
2e ronde: ASWH thuis
3e ronde: MVV uit
4e ronde: Excelsior thuis
kwartfinale: FC Eindhoven thuis
halve finale: FC Groningen thuis (moet nog gespeeld worden)

Ajax is eruit gegooid door FC Zwolle ( ) en PSV door AZ. Andere halve finale is AZ - Heerenveen
pi_77098018
Mijn PSV spel loopt ook nog niet lekker. Ben nu 9 wedstrijden onderweg, maar sta 5 punten achter op de nummer 1: RKC. Het is nog veel te wisselvallig.
Dit, dus.
pi_77099259
Ben maar opnieuw begonnen, het werd te makkelijk.
pi_77099431
Kom ik eindelijk een beetje terug, laatste wedstrijd, 75e minuut 1-2 achter THUIS tegen Heerenveen. Wanneer we zouden winnen zou ik tweede staan. Bij deze uitslag 2e. En dan, mijn centrale verdediger, WHOPPA, had al geel, direct rood erbij gepakt! Oh wat haat ik dit spel

En ja hoor, uit die vrije trap 1-3! Heerlijk! Oh wat hou ik van dit spel!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:46:04 #172
209676 knijn1985
pi_77103160

hij is wonderkid trouwens
pi_77103847
Heb de groepsfase CL net niet overleefd.. Won in het eigen Philips Stadion met 1-0 van Atletico Madrid. Hierdoor stond Atletico op 10. ManU op 9, stond ik op onderlinge duels 3e eveneens met 9 punten. Rubin was kansloos met 1 punt.
Ik moest afsluiten tegen Rubin, en was dus bij een overwinning sowieso zeker van een vervolg in de CL, bij een gelijkspel en een overwinning van Atletico was ik ook door, in alle andere gevallen zou het EL worden.
ManU won met 0-1 bij Atletico en dus moest ik winnen(uit met 4-1 verloren van Atletico en thuis met 1-0 gewonnen, Atletico's voordeel dus..). Kwam vroeg op 0-1 voorsprong, maar wist dit niet uit te breiden.. In de slotfase kreeg ik nog de 1-1 tegen waardoor ik door moet in de Europa League(tegen Wolfsburg)..

In de competitie de koppositie verspeelt aan Ajax... Speelde gelijk tegen Roda JC en verloor van NEC(3-1, had evenveel kansen...). Sta nu 4 verlies punten achter Ajax, maar er zijn nog een duel of 18 te gaan.
Na 16 duels staat Toivonen op 25 goals.. vorig seizoen had hij 24 goals in 33 duels Dus dit seizoen doet hij het nu al beter

Ojo begon na 1 seizoen basis al te zaniken dat hij hogerop wilde... hij is 3,4m waard. Ben nu bezig hem te verkopen voor 6,75m en 50% van de volgende verkoop(van volledige bedrag!!)... en dan niet aan de absolute top.. maar aan Zenit St.Petersburg
pi_77104358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef MMUFC het volgende:
Heb de groepsfase CL net niet overleefd.. Won in het eigen Philips Stadion met 1-0 van Atletico Madrid. Hierdoor stond Atletico op 10. ManU op 9, stond ik op onderlinge duels 3e eveneens met 9 punten. Rubin was kansloos met 1 punt.
Ik moest afsluiten tegen Rubin, en was dus bij een overwinning sowieso zeker van een vervolg in de CL, bij een gelijkspel en een overwinning van Atletico was ik ook door, in alle andere gevallen zou het EL worden.
ManU won met 0-1 bij Atletico en dus moest ik winnen(uit met 4-1 verloren van Atletico en thuis met 1-0 gewonnen, Atletico's voordeel dus..). Kwam vroeg op 0-1 voorsprong, maar wist dit niet uit te breiden.. In de slotfase kreeg ik nog de 1-1 tegen waardoor ik door moet in de Europa League(tegen Wolfsburg)..

In de competitie de koppositie verspeelt aan Ajax... Speelde gelijk tegen Roda JC en verloor van NEC(3-1, had evenveel kansen...). Sta nu 4 verlies punten achter Ajax, maar er zijn nog een duel of 18 te gaan.
Na 16 duels staat Toivonen op 25 goals.. vorig seizoen had hij 24 goals in 33 duels Dus dit seizoen doet hij het nu al beter

Ojo begon na 1 seizoen basis al te zaniken dat hij hogerop wilde... hij is 3,4m waard. Ben nu bezig hem te verkopen voor 6,75m en 50% van de volgende verkoop(van volledige bedrag!!)... en dan niet aan de absolute top.. maar aan Zenit St.Petersburg
Slim van die verkoop! Zenit verkoopt hem over 2 jaar ofzo wel weer door, maar verwacht geen hele hoge bedragen, onderhandeltechnieken van de AI falen nogal

Leuke nieuwe intake!

Altijd fijn, zo'n gratis speler die meteen in de Senior Squad kan spelen
pi_77104685
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Slim van die verkoop! Zenit verkoopt hem over 2 jaar ofzo wel weer door, maar verwacht geen hele hoge bedragen, onderhandeltechnieken van de AI falen nogal

Leuke nieuwe intake!
[ afbeelding ]
Altijd fijn, zo'n gratis speler die meteen in de Senior Squad kan spelen
Ach ik heb momenteel ruim 50 miljoen, waarvan 6m aan transfergeld.. en ik heb tot nu toe mijn "boterham" kunnen verdienen door eigen verkopen.. Dus de verdiensten van de volgende verkoop zie ik voornamelijk als extra-tje
pi_77130610
Tgaat lekker met Notts. Kampioen geworden in het eerste seizoen. Nu bezig met het tweede.

Tiendalli kunnen overnemen van Twente, net als Mihaylov
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:12:53 #177
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77135180
Lekker schema zeg
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:34:02 #178
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77135829
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:12 schreef Kn0x het volgende:
Lekker schema zeg
[ afbeelding ]
18 ptn
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:47:38 #179
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77136248
Die Lodeiro in FM

Vier miljoen, dan heb je 'm. Hij kan VEEL beter worden dan Aissati.

vrijdag 22 januari 2010 @ 13:21:04 #180
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77137568
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:34 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

18 ptn
1-0 winst op Everton
5-0 verlies tegen Chelsea.

Nu bezig met Milan. Nog steeds 0-0 voorlopig.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:23:26 #181
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77137664
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef Kn0x het volgende:

[..]

1-0 winst op Everton
5-0 verlies tegen Chelsea.

Nu bezig met Milan. Nog steeds 0-0 voorlopig.
Oei. Was Chelsea veel beter?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:56:00 #182
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77141450
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:23 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Oei. Was Chelsea veel beter?
Milan speel ik gelijk met 1-1.
85' Huntelaar 0-1
90+1' Eder 1-1

Daarna win ik met 3-2 van Chelsea terwijl ze 2-0 voor stonden.
En nu sta ik met 2-1 voor tegen Chelsea. De ME is soms echt vreemd.
pi_77142107
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:56 schreef Kn0x het volgende:
De ME is soms echt vreemd.
Idd
-
pi_77142170
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:13 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Idd
[ afbeelding ]
Match Engine lolbroek
pi_77142290
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Match Engine lolbroek
Weet ik toch gekkie.
-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:32:31 #186
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77142927
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:18 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Weet ik toch gekkie.
Wat zijn jullie toch scheetjes.
pi_77143643
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:18 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Weet ik toch gekkie.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:26:43 #188
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77147679
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:32 schreef Kn0x het volgende:

[..]

pi_77148497
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:32 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Hihihi.
-
pi_77175586
Hoe kan ik een speler selecteren bij "Players to Exchange" optie als ik een bod wil doen op een speler?
pi_77175738
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:12 schreef magnifor het volgende:
Hoe kan ik een speler selecteren bij "Players to Exchange" optie als ik een bod wil doen op een speler?
Ik heb FM nu niet aanstaan, maar als het goed is kun je kiezen uit spelers die je assistent voorstelt (dit zijn spelers waar de andere club interesse in heeft) en je kunt zelf selecteren. Dan krijg je je selectie te zien en als je dan bij een speler rechtermuisklik doet staat er in het rijtje "ruilen".
-
pi_77176148
Heb hem bedankt
pi_77193487
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Brazilië is wel leuk, maar ik coach toch het liefst in Europa.
VS is ook leuk al doe ik het nu wel samen met Cruzeiro maar het is niet echt makkelijk om daar een goed team op de been te brengen
pi_77209342
Ook maar eens even een TVP'tje...

Ben onlangs opnieuw een carrière begonnen met Drachtster Boys, en met succes! Eerst kampioen geworden van de 1e Klasse Zaterdag E. Daarna in de Hoofdklasse Zaterdag C kampioen geworden, na een spannende strijd met PKC'83. Althans, in eerste instantie, in de laatste wedstrijden nam ik afstand van ze. En in de playoffs om promotie wist ik in de laatste wedstrijd promotie af te dwingen:

Volgend jaar Jupiler League
pi_77209522
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:22 schreef Winski05 het volgende:
Ook maar eens even een TVP'tje...

Ben onlangs opnieuw een carrière begonnen met Drachtster Boys, en met succes! Eerst kampioen geworden van de 1e Klasse Zaterdag E. Daarna in de Hoofdklasse Zaterdag C kampioen geworden, na een spannende strijd met PKC'83. Althans, in eerste instantie, in de laatste wedstrijden nam ik afstand van ze. En in de playoffs om promotie wist ik in de laatste wedstrijd promotie af te dwingen:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Volgend jaar Jupiler League
Welke patch moet je ook alweer hebben voor het spelen met de hoofdklasse? Nja patch..
Heb het al

[ Bericht 0% gewijzigd door Roflpantoffel op 24-01-2010 15:09:18 ]
pi_77213737
De voorbereiding op het historische eerste seizoen in de Jupiler League verloopt tot nu toe erg goed:

En dit allen gebeurt met de volgende selectie:

Overigens neem ik in de JL mede de plaats in van Cambuur Leeuwarden, dat verrassend genoeg gedegradeerd is

Edit: pas bij het terugkijken van mijn post zag ik dat niet alle gespeelde vriendschappelijke duels meegenomen zijn; enkele staan nog bij vorig seizoen. En aangezien er toch een paar aardige resultaten bij zitten, heb ik er toch maar even een screenshot van gemaakt. Gewonnen van De Graafschap en Cambuur, gelijkgespeeld tegen moederclub sc Heerenveen

[ Bericht 30% gewijzigd door Winski05 op 24-01-2010 21:45:21 ]
pi_77219588
Met Cruzeiro de MG competitie gewonnen, op 1 minuut van de finale van de CL en op 1 punt geen kampioen. Beetje te matig wat mij betreft al was het verschil klein. Ik haalde maar 12 punten in de laatste 9 wedstrijden, hoewel ik 3 keer verloor van directe concurrenten, kan ik die slechte reeks niet verklaren. Het begon met een 3-0 nederlaag tegen middenmotor Flamengo, misschien toch een mentale kwestie?

Met NY derde geiendigd en uitgeschakeld tegen NE in de eerste playoff ronde en ook de bekerfinale verloren tegen NE. Makkelijk de volgende ronde gehaald van de CL. Nu maar weer een nieuw bouwen en proberen om de CL te winnen en beter te presteren in de competitie
pi_77232378
tvp
U MAD?
pi_77241173
Nieuwe game begonnen met Vélez Sarsfield
1e succesje al behaald: Recopa Argentina(Super Cup tussen de kampioen van de openings en sluitingsronde). Uit 0-0 tegen Huracan, thuis 3-0 winst met 1 goals van Cristaldo en 1 van Otamendi

In de voorronde Copa Sudamericana 1e duel uit 1-1 gelijk tegen Lanus.
pi_77246303
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef Winski05 het volgende:
De voorbereiding op het historische eerste seizoen in de Jupiler League verloopt tot nu toe erg goed:
[ link | afbeelding ]

En dit allen gebeurt met de volgende selectie:
[ link | afbeelding ]

Overigens neem ik in de JL mede de plaats in van Cambuur Leeuwarden, dat verrassend genoeg gedegradeerd is

Edit: pas bij het terugkijken van mijn post zag ik dat niet alle gespeelde vriendschappelijke duels meegenomen zijn; enkele staan nog bij vorig seizoen. En aangezien er toch een paar aardige resultaten bij zitten, heb ik er toch maar even een screenshot van gemaakt. Gewonnen van De Graafschap en Cambuur, gelijkgespeeld tegen moederclub sc Heerenveen
[ link | afbeelding ]

Is dit met een patch gefixed, degradatie uit de JL in het eerste seizoen?!?
Of heb je dat zelf gedaan?
U MAD?
pi_77252363
degratie is geregeld met die data update/tweak/verandering whatever.
you might aswell do the white line
  maandag 25 januari 2010 @ 17:29:31 #202
209676 knijn1985
pi_77256240
bilbao game ff in de koelkast..
AFC wimbledon gestart
pi_77287294

Relaxte manier om de CL te winnen.
pi_77288376
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:05 schreef Maravilla het volgende:
[ afbeelding ]

Damn .
-
pi_77298406
Nieuwe game gestart met Barcelona(ook Engeland en Spanje ingeladen).. doel: in 1 seizoen alle prijzen pakken!
Als het doel bereikt is ga ik voor een nieuwe uitdaging in Nederland of Engeland. Of een kleinere club uit Spanje
pi_77344219
Eerste seizoen met PSV zit erop, ben 3e geworden. Ik vind het echt moeilijk om een goeie tactiek te maken en daar punten mee te pakken. Ik speel aanvallend, wat me 77 goals in het seizoen oplevert maar ik krijg er ook 50 tegen.. AZ is kampioen geworden, die hebben 68 doelpunten gemaakt en slechts 28 goals tegen.
Ik weet niet zo goed wat ik aan mijn verdediging moet veranderen.
Dit, dus.
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:20:24 #207
209676 knijn1985
pi_77366054
Toch met feyenorod begonnen..
1e seizoen 2e geeindigd en geplaatst voor CL-groepsfase
pi_77367601
Deel 1 en 2 van het doel zijn bereikt! Spaanse en Europese Supercup zijn binnen
Compeititie gestart met een overwinning. 8-1 tegen Sporting Gijon
Na dat duel zat een interland periode, en in die periode zijn alle 3 mijn spitsen(Zlatan 2weken, Messi 5 weken en Henry 1 week) geblesseerd geraakt... Heb daardoor tegen Almeria(1-0 winst) en CSKA(1e CL duel, 1-0 winst) noodgedwongen met Pedro, Bojan en Ibrahim Afellay in de spits gespeeld.
Henry is nu iig weer fit en kan volgend duel weer in de basis starten(was invaller tegen CSKA)
pi_77378130
Het gaat heel lekker met Notts County Heb Nani weten te contracteren, had een rechtsbuiten nodig. Vorig seizoen was het eerste seizoen in de PL, netjes 12e geworden. Aan het begin van dit seizoen stonden we een tijdje 4e, maar intussen afgezakt naar de 16e plaats
Feyenoord Rotterdam
pi_77378907
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:05 schreef Maravilla het volgende:
[ afbeelding ]

Pff, ik verlies altijd die lange penaltyseries.

Nu bezig aan m'n 6e seizoen met Ajax. Ik ben in 5 seizoenen 4 keer kampioen geworden. Alles prima, maar nu krijg ik te horen dat een consortium de club wil overnemen, en dat ze de werkloze Stanley Menzo (in 2013 ontslagen bij Cambuur) willen benoemen. AAAAARGH. Het is toch werkelijk niet te geloven.
pi_77379422
FM10 ook maar eens aangeschaft. Meteen begonnen met een game met Dinamo Kiev.. Damn hele waslijst aan geblesseerden.. echt niet best, maar goed gelukkig flink wat geld om te investeren..

en dan natuurlijk vooral in talenten, zodat ik die exotische spelers langzaam maar zeker kan inwisselen voor echte Sovjet spelers.. (Oekraïners, Russen, Witrussen e.d.)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_77380073
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:45 schreef MrMoon het volgende:
FM10 ook maar eens aangeschaft. Meteen begonnen met een game met Dinamo Kiev.. Damn hele waslijst aan geblesseerden.. echt niet best, maar goed gelukkig flink wat geld om te investeren..

en dan natuurlijk vooral in talenten, zodat ik die exotische spelers langzaam maar zeker kan inwisselen voor echte Sovjet spelers.. (Oekraïners, Russen, Witrussen e.d.)
1 woord: Kryvtsov. Al ben ik niet bekend genoeg met Dinamo Kiev om te weten of ze nog een verdediger als hem nodig hebben.
pi_77380128
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

1 woord: Kryvtsov. Al ben ik niet bekend genoeg met Dinamo Kiev om te weten of ze nog een verdediger als hem nodig hebben.
die heb ik al aangeschaft
pi_77380604
Krivets is ook een goeie.
-
pi_77381030
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:13 schreef Otis2.0 het volgende:
Idd, en ook niet duur. Hoewel het wel een redelijke "standaardaankoop" is, en die haal ik eigenlijk nooit
pi_77381172
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Idd, en ook niet duur. Hoewel het wel een redelijke "standaardaankoop" is, en die haal ik eigenlijk nooit
Ik ook niet, maar als hij van die Oostblok-spelers wil past deze er wel bij.
-
pi_77381183
Zo heb je altijd wel de oude bekenden. Ik probeerde aan het begin meteen Garay te halen, maar de scouts zeiden dat hij never nooit naar Ajax zou willen. Maar later bood Real hem alsnog aan voor ¤5,5M, en toen lukte het wel. Hij is niet meer zo snel als vroeger, maar z'n verdedigende kwaliteiten zijn nog altijd top.
pi_77381812
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:13 schreef Otis2.0 het volgende:
zeker een goeie.. ik kende hem eerlijk gezegd nog niet.. Ik heb veel blessures op de positie waar hij speelt dus heb ik hem laten scouten..
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:00:11 #219
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77382618
Sinds kort kijk ik wel eens op de 'spelers zoeken' lijst met als filter onder de 18/19. Dan op waarde sorteren en je hebt de Wonderkids voor het uitzoeken. Laat Urbain Haesaert maar lekker 70 jonkies scouten
pi_77382804
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef Lindgren. het volgende:
Sinds kort kijk ik wel eens op de 'spelers zoeken' lijst met als filter onder de 18/19. Dan op waarde sorteren en je hebt de Wonderkids voor het uitzoeken. Laat Urbain Haesaert maar lekker 70 jonkies scouten
Vergis je niet, want een hoge waarde betekent echt niet automatisch dat het een groot talent is. Bijna alle jeugdspelers in Engeland hebben bijvoorbeeld een hoge waarde, terwijl een talent in Nederland veel beter kan zijn. Zijn waarde is lager, puur omdat ze in Nederland spelen.
pi_77383166
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef Lindgren. het volgende:
op die manier heb ik Ukraine u21 en Ukraine u19 leeggeschraapt
pi_77385616
Juventus wnt in de groepsfase met 6-0 van Wisla.. alle 6 de goals werden door Del Piero
pi_77385676
Sinds kort ook gekocht en hij stond hier automatisch op Nederlands, maar wat is die vertaling slecht gedaan zeg
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_77386082
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:32 schreef Tain het volgende:
Sinds kort ook gekocht en hij stond hier automatisch op Nederlands, maar wat is die vertaling slecht gedaan zeg
Je hebt rechtsboven de button "FM", dan kom je in een menu terecht waar je bij "Instellingen" de taal kunt veranderen. Waarschijnlijk wist je het al, maar even voor de duidelijkheid. Ik vind het Engels ook wat prettiger.
pi_77386343
Hmm, het consortium heeft Ajax overgenomen. Coronel weg, en Ajax is van de beurs gehaald. En nu staat er weer dat ze misschien mij gaan ontslaan en Stanley Menzo gaan halen. Dat wordt nog wat... En nu komt dit berichtje binnen:
quote:
Personal Message from Ricky Arends

New chairman Ricky Arends has thanked you for your patience during what has undoubtedly been a stressful time for those involved with the club.

Arend informs you that money has been invested in developing the youth training facilities and that a further ¤163M has been pumped into the club's coffers.

Arends has added that although it had been his intention to appoint a new manager following the takeover, he will consider letting you keep your job and will inform you of his decision shortly.
Dus dan zal het wel belangrijk worden om goed te presteren. Dit is me in FM nooit eerder overkomen (wel eens bij andere clubs zien gebeuren). Het zorgt wel voor wat meer beleving. En door de financiële injectie staat er nu niet meer ¤157M op de bankrekening, maar ¤320M! Dus als ik kan aanblijven gaan we eens even wat boodschappen doen. Ajax stond al iets van 15e op de ranglijst van rijkste clubs, zal nu wel ergens bovenaan staan.
pi_77386733
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:29 schreef MMUFC het volgende:
Juventus wnt in de groepsfase met 6-0 van Wisla.. alle 6 de goals werden door Del Piero
hehe.. erg leuk natuurlijk
pi_77387272
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:54 schreef Vasilevski het volgende:
Hmm, het consortium heeft Ajax overgenomen. Coronel weg, en Ajax is van de beurs gehaald. En nu staat er weer dat ze misschien mij gaan ontslaan en Stanley Menzo gaan halen. Dat wordt nog wat... En nu komt dit berichtje binnen:
[..]

Dus dan zal het wel belangrijk worden om goed te presteren. Dit is me in FM nooit eerder overkomen (wel eens bij andere clubs zien gebeuren). Het zorgt wel voor wat meer beleving. En door de financiële injectie staat er nu niet meer ¤157M op de bankrekening, maar ¤320M! Dus als ik kan aanblijven gaan we eens even wat boodschappen doen. Ajax stond al iets van 15e op de ranglijst van rijkste clubs, zal nu wel ergens bovenaan staan.
Heb nog nooit meegemaakt in FM dat Ajax over werd genomen
pi_77387539
Ja wel apart. Als je niet als een idioot geld uitgeeft hoeft Ajax over de financiën toch al niet te klagen.

Wat wel grappig is, dat is als een club wordt overgenomen door een buitenlandse magnaat. In FM2007 had ik wel eens gezien dat Vitesse door een steenrijke Zweed werd overgenomen, en vervolgens behoorlijk ging inkopen. En ook wel eens VVV dat werd gekocht door superrijke Marokkanen...
pi_77388314
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Je hebt rechtsboven de button "FM", dan kom je in een menu terecht waar je bij "Instellingen" de taal kunt veranderen. Waarschijnlijk wist je het al, maar even voor de duidelijkheid. Ik vind het Engels ook wat prettiger.
Had het al gevonden inderdaad, maar het viel me gewoon erg op dat de vertaling erg slecht was Sommige zinnen zijn geeneens vertaald uit het Engels
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_77389238
Ja, het is niet de meest geslaagde vertaling. Dat was in eerdere delen ook al zo dacht ik. In de Engelse versie staat ook wel eens een grammaticaal foutje, maar het stoort wel minder.

Anyway, na een 4-0 overwinning op Dinamo Zagreb, die overwintering in de CL garandeerde, heeft de nieuwe eigenaar besloten mij als trainer te behouden. Daarna meteen het vertrouwen beloond met een 9-0 tegen Sparta. Toch lekker.

Het enige wat jammer is, is dat ze bij Ajax het stadion niet kunnen uitbreiden, omdat de club niet de eigenaar is. Het zou mooi zijn als die rijke boys het stadion na de overname konden opkopen, of een nieuwe bouwen. Of dat eerste überhaupt kan weet ik eigenlijk niet eens. Dat laatste is me in FM2007 wel eens overkomen, na iets van 15 seizoenen. Toen werd ik constant kampioen en heb ik 3 keer de CL gewonnen, dus werd het naar mij vernoemd!

Maar goed, een nieuw stadion komt volgens mij ook pas wanneer het echt doorlopend vol zit, wat ondanks de kampioenschappen nog niet echt het geval is. Met een gemiddelde van 49.579 toeschouwers is het zelfs nog minder dan Feyenoord. Wel kut. Waarschijnlijk komt er pas echt vooruitgang in als je de CL of EL eens wint. Ik heb ook nog nooit de KNVB Beker gewonnen, dat steekt ook wel. Zou graag eens de Dubbel winnen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 00:53:21 #231
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_77401862
Ik draaide vorig seizoen 8 miljoen verlies met Notts County Maar geen probleem, eigenaar stort per direct wel even 10M erbij.
Kom alleen niet uit die verrekte Championship, verlies constant van dezelfde clubs. Stoke, Wigan, Sunderland, Middlesbrough en Fulham volgens mij nog nooit van gewonnen. Die wisselen elk seizoen stuivertje wie er degradeert en promoveert. Irritant!
Tranquillo
pi_77402061
Bah.. de ziekenboeg loopt eindelijk leeg en dan hebben clubs ineens interesse in mn spelers en worden die ontevreden als ik de aanbiedingen afsla..

Gusev gaat waarschijnlijk wel voor 8,5 miljn naar Man City, moet alleen nog een werkvergunning krijgen.. Hij speelde toch niet om ik Krivets toch al in huis had..
pi_77402162
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:53 schreef icebliss het volgende:
Ik draaide vorig seizoen 8 miljoen verlies met Notts County Maar geen probleem, eigenaar stort per direct wel even 10M erbij.
Kom alleen niet uit die verrekte Championship, verlies constant van dezelfde clubs. Stoke, Wigan, Sunderland, Middlesbrough en Fulham volgens mij nog nooit van gewonnen. Die wisselen elk seizoen stuivertje wie er degradeert en promoveert. Irritant!
Screentje van je selectie? Ik ging eigenlijk schandalig snel omhoog. Heb alleen de CCL1 een keer over moeten doen, verder gelijk gepromoveerd. Was bang dat ik in de Premier League alle hoeken van het veld te zien zou krijgen, maar dat viel heel erg mee gelukkig. Had bij Manchester United uit zelfs gewonnen
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:23:15 #234
209676 knijn1985
pi_77405495
met feyenoord groepsfase CL 0-0 thuis tegen wolfsburg wat tegenviel en 5-0 op ballen tegen real..kan gebeuren 2-0 achter toen nog wa geprobeerd
pi_77405635
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:05 schreef MrMoon het volgende:

[..]

hehe.. erg leuk natuurlijk
Juve deed het in een thuiswedstrijd.. paupers
anderhalve week later speel ik namelijk uit bij Sevilla:
Sevilla - Barcelona 0-5(Zlatan Ibrahimovic 5x)
pi_77407124
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:29 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Juve deed het in een thuiswedstrijd.. paupers
anderhalve week later speel ik namelijk uit bij Sevilla:
Sevilla - Barcelona 0-5(Zlatan Ibrahimovic 5x)
5 is wel minder dan 6 natuurlijk
pi_77409712
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:26 schreef MrMoon het volgende:

[..]

5 is wel minder dan 6 natuurlijk
Maar Sevilla is groter dan Wisla En uit is het moeilijker dan thuis
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:42:56 #238
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_77409820
tvp

morgen pc formatteren, maar gelijk een nieuw spel starten na installatie.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:12:33 #239
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77410983
Yes, eindelijk Huntelaar kunnen aanschaffen. Kostte me wel totaal 40miljoen, 15 bij eerste aankoop en 25 verspreid over 2 jaar, maar ik heb hem dan eindelijk. Gelijk ook maar wat goede talentjes gekocht en wachten tot die gegroeid zijn.
pi_77411713
James Rodríguez (18 jaar)

Een goede in FM en je kan hem voor 2 a 3 miljoen in het begin van het seizoen aantrekken.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:15:24 #241
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_77413550
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:07 schreef MB23 het volgende:

[..]

Screentje van je selectie? Ik ging eigenlijk schandalig snel omhoog. Heb alleen de CCL1 een keer over moeten doen, verder gelijk gepromoveerd. Was bang dat ik in de Premier League alle hoeken van het veld te zien zou krijgen, maar dat viel heel erg mee gelukkig. Had bij Manchester United uit zelfs gewonnen
Heb voor het derde seizoen een hoop lui eruit gegooid omdat die blijkbaar tekort kwamen, doe het nu met deze tactiek + selectie:

Tranquillo
pi_77422292
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:40 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Maar Sevilla is groter dan Wisla En uit is het moeilijker dan thuis
oke jij wint

begonnen Milevskiy en Shevchenko maar eens met scoren..
pi_77422509
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:15 schreef icebliss het volgende:

[..]

Heb voor het derde seizoen een hoop lui eruit gegooid omdat die blijkbaar tekort kwamen, doe het nu met deze tactiek + selectie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een vreemdelingenlegioen.
-
pi_77422528
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:44 schreef MrMoon het volgende:

[..]

oke jij wint

begonnen Milevskiy en Shevchenko maar eens met scoren..
Inderdaad! met 0-5

Geloof dat Zlatan 3 basisplaatsen en 1 invalbeurt heeft.. en al op 8 goals staat
pi_77423507
In de winterstop Huntelaar voor een vermogen teruggehaald. Krijgen hij én Suarez in maart allebei een heupblessure van 3 maanden, allebei opgelopen in de uitwedstrijd tegen Cambuur. Godmiljaar!

Geen grote ramp, want er zijn nog maar 4 competitiewedstrijden, en Huntelaar is niet speelgerechtigd voor de CL. Bovendien zijn mijn andere spitsen, Cvitanich en Neymar, ook uitstekend. Maar wel weer typisch FM.

Worden overigens nog 4 spannende wedstrijden, met 3 punten achterstand op PSV, maar voor mij een makkelijker programma. Dan toch wel vervelend om die twee spitsen niet eens als backup te hebben.
pi_77425075
Op een of andere manier, moet ik eerst achterkomen voordat mn ploeg begint te voetballen en dan wordt het weer zo'n krappe 2-1 of 3-2 overwinning.. ik krijg veel te veel doelpunten tegen..
pi_77425176
Haal ik eindelijk weer eens de halve finale van de beker, zijn al m'n internationals (oftewel, zo'n beetje het hele eerste elftal plus een aantal wisselspelers) op pad met hun nationale elftal. Ik vond het speelschema al zo verdacht gunstig ineens...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:03:25 #248
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77426389
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:18 schreef Vasilevski het volgende:
In de winterstop Huntelaar voor een vermogen teruggehaald. Krijgen hij én Suarez in maart allebei een heupblessure van 3 maanden, allebei opgelopen in de uitwedstrijd tegen Cambuur. Godmiljaar!

Geen grote ramp, want er zijn nog maar 4 competitiewedstrijden, en Huntelaar is niet speelgerechtigd voor de CL. Bovendien zijn mijn andere spitsen, Cvitanich en Neymar, ook uitstekend. Maar wel weer typisch FM.

Worden overigens nog 4 spannende wedstrijden, met 3 punten achterstand op PSV, maar voor mij een makkelijker programma. Dan toch wel vervelend om die twee spitsen niet eens als backup te hebben.
Heb je misschien een screentje van Neymar? Word ie met een goede training echt zo goed? Wat heb je voor 'm betaalt?
pi_77426934
Toch een beetje jammer.. win je met 0-5 bij Sevilla.. verlies je vervolgens uit van Dinamo Kiev(1-0) en Zaragoza(5-2 ) ...

Maarja de weg is nog lang!
pi_77442104
FM 2009 toch maar ingeruild voor FM 2010. Het was aardig moeilijk om afscheid te nemen van mijn Ajax-game waar ik al in 2030 ( ) zat.

Het toffe aan FM 2010 vind ik voorlopig dat de attributen van spelers veel realistischer zijn. Ook handig: het op vakantie gaan tot de volgende wedstrijd: scheelt een hoop zinloos geklik. Met Tottenham eerste seizoen 6e geworden, nu in het tweede seizoen na 14 wedstrijden 4e en heb bijna al tegen alle topclubs gespeeld en gewonnen. Dit belooft wat
pi_77442232

En deze asymmetrische opstelling van me werkt bijzonder goed.
pi_77443329
Zo ben naast PSV nu ook bondscoach van Brazilië. Heb zelf een aantal Braziliaanse spelers, dus dat komt goed van pas.
pi_77443391
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:07 schreef Roflpantoffel het volgende:
Zo ben naast PSV nu ook bondscoach van Brazilië. Heb zelf een aantal Braziliaanse spelers, dus dat komt goed van pas.
Hun transferwaarde kun je mooi ff pimpen door ze te selecteren Althans, dat werkte zo in de hele oude Championship Managers.. weet eigenlijk niet of het nu nog werkt.
pi_77443755
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Hun transferwaarde kun je mooi ff pimpen door ze te selecteren Althans, dat werkte zo in de hele oude Championship Managers.. weet eigenlijk niet of het nu nog werkt.
2 Middenvelders van PSV staan er in en 1 oud PSVer. Kijken of ik er nog meer kan selecteren. Moeten ze wel goed genoeg zijn voor het niveau. Maar de transferwaarde hoort dan wel te stijgen.

Eindelijk.
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 16:02:36 #255
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_77451298
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:53 schreef icebliss het volgende:
Geniale kerel is dat.

Pompt gewoon een paar keer per jaar 10/20/30 miljoen in de club.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_77451994
waar is de verlanglijst heen in fm 2010?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:06:22 #257
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77453299
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef hayder het volgende:
waar is de verlanglijst heen in fm 2010?
Naam speler -> Zoeken -> verlanglijst
pi_77460344
Eerste record met Barcelona binnen 15 officiële duels op rij gewonnen, oude record was 14 Dit waren 4 CL, 2 beker en 9 competitieduels.
Onder deze competitie overwinningen zit ook El Classico Uit bij Real werd met 1-3 gewonnen
De reeks loopt overigens nog, dus kan kijken hoe hoog ik hem kan zetten!

Overigens is de huidige reeks zonder nederlaag ook 15, het clubrecord hiervan is 26
Heb nu dus 9 competitie overwinningen op rij, dit record van de competitie staat op 15, op naam van Real Madrid. Reeks zonder nederlaag staat op 38 op naam van Real Sociedad.

Door de overwinning op Real sta ik 3 verliespunten voor op Real. I.v.m. het komende WK voor clubs sta ik een paar duels voor... De groepsfase CL is met 5 overwinningen en 1 nederlaag overleefd en de beker werd 2x van een 3e divisionist gewonnen

Kleine edit.. zojuist halve finale WK gespeeld na 16 minuten Toure een rode kaart... uiteindelijk door een eigen goal en 4 goals van Messi met 0-5 van Pohang gewonnen

[ Bericht 10% gewijzigd door MMUFC op 30-01-2010 21:05:22 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:36:28 #259
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77465471
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:51 schreef MMUFC het volgende:
Eerste record met Barcelona binnen 15 officiële duels op rij gewonnen, oude record was 14 Dit waren 4 CL, 2 beker en 9 competitieduels.
Onder deze competitie overwinningen zit ook El Classico Uit bij Real werd met 1-3 gewonnen
De reeks loopt overigens nog, dus kan kijken hoe hoog ik hem kan zetten!

Overigens is de huidige reeks zonder nederlaag ook 15, het clubrecord hiervan is 26
Heb nu dus 9 competitie overwinningen op rij, dit record van de competitie staat op 15, op naam van Real Madrid. Reeks zonder nederlaag staat op 38 op naam van Real Sociedad.

Door de overwinning op Real sta ik 3 verliespunten voor op Real. I.v.m. het komende WK voor clubs sta ik een paar duels voor... De groepsfase CL is met 5 overwinningen en 1 nederlaag overleefd en de beker werd 2x van een 3e divisionist gewonnen

Kleine edit.. zojuist halve finale WK gespeeld na 16 minuten Toure een rode kaart... uiteindelijk door een eigen goal en 4 goals van Messi met 0-5 van Pohang gewonnen
pi_77468251
you might aswell do the white line
pi_77471746
WK voor clubs gewonnen, uit de beker gegooid door Athletic...
Dus dan blijft de CL en competitie over.. Sta 8 punten voor Real, 2e duel tegen Real thuis gespeeld.
1e ronde knock out CL moet ik tegen Bayern.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:48:09 #262
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_77474080
* Buitendam vraagt een WW'tje aan.
Dit, dus.
pi_77489517
Ik ben maar eens onderin Engeland begonnen, met Bury FC uit de League Two. Gaat heel behoorlijk tot nu toe met een knappe 1e plaats na 24 wedstrijden. Het staat wel nog allemaal heel dicht bij elkaar.

Top is mijn spitsenkoppel Andy Bishop en de gehuurde Nile Ranger.
-
pi_77489549
Andy Bishop
-
pi_77489661
Moet ik ook maar weer eens doen, beetje op laag niveau aankloten.
pi_77489828
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:05 schreef Vasilevski het volgende:
Moet ik ook maar weer eens doen, beetje op laag niveau aankloten.
Aankloten? Let je even op je woorden?
-
pi_77502014
Ben begonnen met Notts County. Een stuk of 4 versterkingen gehaald met een vrije transfer en in de winterstop een goede jonge Ierse verdediger. Mijn scouts zijn erg positief over hem en het is eigenlijk raar dat hij wilde komen. Hij deed het ook behoorlijk goed

Seizoen ging eigenlijk slecht, beetje heel het jaar tussen de 5e en 10e plek. Door een eindsprint toch nog de play'offs gehaald en die gewonnen. In de 3 bekertoernooien maar 1 wedstrijd gewonnen dus dat ging ook niet zo goed.

Nu ben ik met het 2e seizoen bezig. 1 keer gewonnen en een keer verloren. Voor de League Cup tegen een andere div1 team gewonnen.

Meest opvallende speler. Topp, een Chilieen met een Duits passpoort die eigenlijk niet zo heel bijzonder is, scoorde wel iets meer dan 1 op 2 en doet het nu in Div1 ook goed
  maandag 1 februari 2010 @ 12:28:36 #268
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77508547
Willy Topp.
pi_77509098
Ik heb een probleem, ik heb maar 5 centrale verdedigers. En dan heb ik het over jeugd, b-team en de a selectie.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:10:41 #270
209676 knijn1985
pi_77509869
Willy Topp heb ik ook angetrokken bij AFC WImbledon..2e geeindigd op 3 punten en ik verloor de laatste wedstrijd anders was ik op doelsaldo kampioen geworden
op naar de play-offs...
pi_77510013
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:44 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb een probleem, ik heb maar 5 centrale verdedigers. En dan heb ik het over jeugd, b-team en de a selectie.
Gewoon met 4 DM's spelen ipv 4 verdedigers
pi_77521663
Ik ben nu ontslagen met Notts, de voorzitter verwacht een linkerrijtje, maar ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar moet krijgen, niet degraderen en een paar rondes winnen in een beker lijkt me relastischer
  maandag 1 februari 2010 @ 18:40:42 #273
209676 knijn1985
pi_77521780
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:10 schreef knijn1985 het volgende:
Willy Topp heb ik ook angetrokken bij AFC WImbledon..2e geeindigd op 3 punten en ik verloor de laatste wedstrijd anders was ik op doelsaldo kampioen geworden
op naar de play-offs...
win de play/offs door afstandschot van onze held WIlly Topp
nu spelers signen
het hoogtepunt van het jaar natuurlijk
pi_77521855
Hij scoorde in D1 wel wat minder maar ging nog vrij redelijk. Brandy gehaald met een Free en dat ging heel goed, die liep een op een bij een team in de kelder
  maandag 1 februari 2010 @ 18:47:00 #275
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_77522003
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben nu ontslagen met Notts, de voorzitter verwacht een linkerrijtje, maar ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar moet krijgen, niet degraderen en een paar rondes winnen in een beker lijkt me relastischer
Hoeveel transfergeld kreeg je dan Normaal pompt hij er zoveel in dat je gewoon mee kan doen om promotie een league hoger volgens mij?
Tranquillo
pi_77522061
Inderdaad, ik kon altijd dusdanige spelers kopen dat ik het jaar daarop gewoon gepromoveerd was.
Feyenoord Rotterdam
pi_77522161
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:47 schreef icebliss het volgende:

[..]

Hoeveel transfergeld kreeg je dan Normaal pompt hij er zoveel in dat je gewoon mee kan doen om promotie een league hoger volgens mij?
5 miljoen of zo en ik heb een stuk of 4 versterkingen gekocht en 3 transfervije spelers
pi_77531063
Hmmz ik krijg veel te veel doelpunten tegen.. Ik scoor veel, maar ik krijg ook veel tegen..
pi_77531338
CL winnen gaat ook niet meer lukken... Bayern nog wel verslagen.. maar Juve poetste mijn 1-0 thuis overwinning met 2-0 in Turijn weg

Zodra ik de titel pak(nog 6 duels, 9 punten voor) stap ik op bij Barca en opzoek naar een nieuwe uitdaging
pi_77536879
Toen ik met MU speelde haalde ik iets van 2 keer de halve finale, een keer de kwart en een keer de finale. Zwaar klote als je dan net niet wint en ook in de competitie de titel verspeeld

Beker en League cup speel ik met de reserves dus daar is het ook vaak einde oefening in de halve of finale
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:30:09 #281
209676 knijn1985
pi_77541193
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:40 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

win de play/offs door afstandschot van onze held WIlly Topp
nu spelers signen
het hoogtepunt van het jaar natuurlijk
veel spelers gesigned..nederland en frankrijk zijn de landen om free transfers op te pikken
zal vanavond wel ff screentje met lijst van aangetrokken spelers neerzetten
pi_77541528
Wilde vanochtend nog 1 duel spelen... het duel tegen Valencia. Als ik dat zou winnen zou ik kampioen zijn.. ben er niet meer aan toe gekomen, maar ben al wel kampioen
De dag ervoor moest Real namelijk uit naar nummer 20 Mallorca. Mallorca won met 1-0 en bezorgde Barcelona de titel

Nu nog even het seizoen afmaken en dan opzoek naar een nieuwe uitdaging
pi_77548462
Huh, er zijn een aantal vrije spelers. (Nederlanders) maar kan ze op geen 1 moment een contract aanbieden. Hoe kan dat?
pi_77549318
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
Huh, er zijn een aantal vrije spelers. (Nederlanders) maar kan ze op geen 1 moment een contract aanbieden. Hoe kan dat?
Is dit aan voor de start van het seizoen of aan het midden/einde?

Als het voor de start van het begin is zitten ze waarschijnlijk in het "proefspelers" elftal, en dan kan je ze pas een contract aanbieden als die wedstrijd geweest is...

Als het midden/einde is weet ik het niet
pi_77549718
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:49 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Is dit aan voor de start van het seizoen of aan het midden/einde?

Als het voor de start van het begin is zitten ze waarschijnlijk in het "proefspelers" elftal, en dan kan je ze pas een contract aanbieden als die wedstrijd geweest is...

Als het midden/einde is weet ik het niet
Als ik ze zoek op naam, vind hij ze ook niet. Maar ze staan wel bij het Nederlands elftal.
pi_77549781
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Als ik ze zoek op naam, vind hij ze ook niet. Maar ze staan wel bij het Nederlands elftal.
Neppe spelers? Heb het ook wel eens gehad, ziek goede keeper hadden ze omdat de bondscoach geen keepers oproepte
pi_77550018
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Neppe spelers? Heb het ook wel eens gehad, ziek goede keeper hadden ze omdat de bondscoach geen keepers oproepte
Ja denk het.. spelers zijn echt goed. En pas 18 en 19.
pi_77555068
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ja denk het.. spelers zijn echt goed. En pas 18 en 19.
Hehe jammer hè

Mehhh moet tegen Milan in de eerste Knock-out Round van de UEFA Cup. Misschien dat ik Ochoa nog kan kopen in de winterstop, want Enyeama is in een erg slechte vorm.
pi_77555382
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Zijn de namen van de spelers grijs?
Dan zijn het geen bestaande spelers!

Dan kan je ze alleen contracteren als ze in je eigen team zitten(geldt niet voor landen-teams).. maar mijn ervaring is meestal dat je bij je eigen club nooit echt goede grijze spelers krijgt...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:42:53 #290
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77560765
Hihihi

dinsdag 2 februari 2010 @ 19:43:09 #292
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_77563492
Haha.
pi_77563933
Verdomme, was gepromoveerd in het eerste seizoen met Bury. Na de transferperiode aan het begin van het tweede seizoen, in de League One dus, crasht de game .

Nu heb ik geen zin om weer 46 wedstrijden te spelen die ik al gespeeld heb .
-
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:08:22 #294
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77564858
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:51 schreef Otis2.0 het volgende:
Verdomme, was gepromoveerd in het eerste seizoen met Bury. Na de transferperiode aan het begin van het tweede seizoen, in de League One dus, crasht de game .

Nu heb ik geen zin om weer 46 wedstrijden te spelen die ik al gespeeld heb .
Daarom altijd 2 save games gebruiken.
pi_77568132

Kut kut, mijn top spits.
pi_77571537
Dan flikker je Cocu eruit en haal je Bernhard Peters van Hoffenheim als assistent. Wat een baas is dat
pi_77573492
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan flikker je Cocu eruit en haal je Bernhard Peters van Hoffenheim als assistent. Wat een baas is dat
Wat een baas inderdaad. Maar ik zit in 2022 hé. En dan is Cocu helemaal niet zo slecht. En Peters zit bij Arsenal nu.
  woensdag 3 februari 2010 @ 02:39:48 #298
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_77579409
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Die heb ik dus met Tottenham ook gehaald
pi_77589394
En nu is het tijd voor...
-
pi_77589403
Een nieuw topic.
-
pi_77589411
x
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: