Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".quote:Op maandag 4 januari 2010 10:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
Is iig een mooie uitdaging!quote:Op maandag 4 januari 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
quote:Alleen Basken
De Baskische trots van Athletic de Bilbao komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn is echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic de Bilbao altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.
Bron: Wikipedia
In de hele club worden alleen Baskische spelers toegelatenquote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberenquote:
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..quote:Op maandag 4 januari 2010 12:16 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen
@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
Mitea, Sibon, Ángel (aanrader!! speelt bij Tenerife), Raúl (jeugdspeler van Real Madrid)quote:Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Swennus het volgende:
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?
Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken(Behalve keeper)
Probeer een van de centrale verdedigers als Central defender 'Stopper' in te stellen, de andere als 'Defend'.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:45 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:30 schreef webhostvraag het volgende:
[..]
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
loan debts misschien???quote:Op maandag 4 januari 2010 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
Tja, ik speel mijn huidige game met Feyenoord en die betalen idd elke maand een aardig bedrag afquote:
Ligt er een beetje aan welk team natuurlijk, maar ik vind Diamanti wel erg goed, heb 'm kunnen lenen voor een seizoen en is erg veelzijdig, sterk, een goede afmaker en kan ook nog wel een beetje dribbelen!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:13 schreef Zocalo het volgende:
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
En uit 1-0 verloren...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef loeders het volgende:
woohoo!
Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
Goed bezigquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:39 schreef loeders het volgende:
[..]
En uit 1-0 verloren...
Finale CL
AZ - Barcelona
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:46 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Goed bezig.
Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
Het is niet zo erg als in het echt, maar ik zit toch wel 3mln in het rood en maak elke maand verlies doordat er talloze schulden worden afbetaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wes55 het volgende:
[..]
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
Ja het gaat wat beter achterin, al kan ik niet zeggen dat ik erg grote wijzigingen heb doorgevoerd. Ik speelde al met een Stopper en een Defenderquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:17 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:00 schreef knijn1985 het volgende:
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
19 jaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
Ik dacht dat over het algemeen gold; hoe meer je hen betaalt, hoe meer je terugkrijgt. Maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:35 schreef loeders het volgende:
VRAAG!!
Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?
Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)
Iemand ervaring hiermee?
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofiaquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]leuk. Al aankopen weten te doen?
En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:17 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia
Muniain die staat al in de basis bij mij
garrido van man city gehaald voor linksback
javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald
volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo
sta 6e in de competitie![]()
1e seizoen wat goed is komt snelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
1e seizoen wat goed is komt snel
doet het redelijk naast target man Llorentequote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt.
Presteert hij een beetje?Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:07 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
doet het redelijk naast target man Llorente
mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
Niet tegen míjn Toulouse... Sta nu eerste in Ligue 1 (2011-2012) en in de Champions League in poule tegen Hoffenheim en Salzburg gewonnen, ac milan uit gelijk... Nu hopen dat ik na een 3e en 2e plek eens kampioen kan worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:09 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.
Ik laat de assistent meestal, behalve als ik enorm stunt of een finale win.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:23 schreef Tim_G het volgende:
Doen jullie vaak je eigen persconferenties of laten jullie de assistent deze afhandelen? Heb vaak het idee dat een opmerking van mij die niet goed valt ervoor zorgt dat ik in een dip geraak waar je eigenlijk niet meer uitkomt.
Echter moet het toch gewoon kunnen ze een draai om de oren te geven wanneer je als kampioens kandidaat thuis verliest van een degradatiekandidaat?
Ik geef ze ook altijd de eerste keer een waarschuwing, en soms begrijpen ze het en vinden ze het normaal, en soms vinden ze het onterecht. Dat is dan meestal het begin van het einde van een speler bij de clubquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:07 schreef Tim_G het volgende:
Ga ik dat ook maar eens doen.
En wanneer iemand afwezig is van de training? Ik waarschuw ze altijd de 1e keer maar dan is het halve team unhappy en de desbetreffende speler vind dat hij te hard is aangepakt?! WTF een training missen zonder opgaaf van reden zou in mijn ogen 2 weken salaris inleveren moeten zijn maar zelfs een waarschuwing maakt ze al unhappy. Als je niks doet laat je weer over je heen lopen dus eigenlijk kan je het nooit goed doen dan.
Zelfs Dembele doet het prima als Stand-in. Sta tot nu bovenaan. Afellay heeft een van de betere ratings..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:39 schreef Otis2.0 het volgende:
En toch denk ik dat Afellay tekort komt voor dat niveau.
Afellay valt toch best mee? *post kracht bijzet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Zelfs Dembele doet het prima als Stand-in. Sta tot nu bovenaan. Afellay heeft een van de betere ratings..
Ben ik het mee eens, Afellay doet het altijd prima in FM. Tuurlijk, échte wereldtop zal het niet worden, maar is een prima speler.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:15 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Afellay valt toch best mee? *post kracht bijzet.
[ afbeelding ]
Best een aardige '10' voor tegen de mindere clubs of Champions League hoor.. Doet 't prima.
Daar erger ik mij ook zo aan. Vaak kun je wel zien dat het buitenspel was en staat de grensrechter met z'n vlaggetje omhoog, maar op spannende momenten vind ik het zo irritant... Fluit dan eerder ofzo...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:43 schreef ganzenherder het volgende:
Waarom wordt er bij 90% van de goals die mijn team scoort gezeurd dat het buitenspel was?zo irritant
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:03 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, Afellay doet het altijd prima in FM. Tuurlijk, échte wereldtop zal het niet worden, maar is een prima speler.
Bilbao-spelers, welke tactieken spelen jullie?
Je ziet het ook altijd meteen als je een buitenspelgoal scoort trouwens, dan blijft het beeld een seconde hangen ofzoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:07 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Daar erger ik mij ook zo aan. Vaak kun je wel zien dat het buitenspel was en staat de grensrechter met z'n vlaggetje omhoog, maar op spannende momenten vind ik het zo irritant... Fluit dan eerder ofzo...
Ja het duurt even voor dat er staat GOAL VOOR ..........!!!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:53 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Je ziet het ook altijd meteen als je een buitenspelgoal scoort trouwens, dan blijft het beeld een seconde hangen ofzo
en je ziet de scheids lopen om buitenspel aan te gevenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:01 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja het duurt even voor dat er staat GOAL VOOR ..........!!!!
jawel maar dit is de opstelling van toen ie geblesseerd was zal vanavond screen van muniain maken..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:57 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Muniain in de basis had?
kan assistent laten doen ja...quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef Akwableet het volgende:
Ik ben bezweken en heb FM 2010 besteld. Daar gaat mijn sociale leven weer even, willen jullie mijn nieuwe vriendjes worden?![]()
Kan je persconferenties uitzetten in deze versie?
Wat is er allemaal verkeerd aan patch 10.2 dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Rvdvaart het volgende:
ik heb vroeger, toen dit geweldige spel nog championship manager heette, het spel helemaal kapot gespeeld. Vooral 03-04 was voor mij geweldig. De laatste jaren doe ik het een heel stuk minder maar ik wil toch voorzichtig aan weer is gaan proberen.
Ik lees nu alleen ontzettend veel negatieve berichten over patch 10.2. Mijn vraag is nu waar jullie mee spelen (patch 10.1 of 10.2) en wat jullie mij nu aanraden. Klopt het dat in 10.2 veel onrealistische transfers voorkomen en dat de spitsen alle 1 tegen 1 duels niet afmaken?
Mijne vriendelijke dank!
edit: en weet iemand wanneer patch 10.3 uitkomt ongeveer?
Het staat in z'n post.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:54 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Wat is er allemaal verkeerd aan patch 10.2 dan?
nog niet veel last van gehad bij bilbao..quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Onrealistische transfers inderdaad. Ik heb bij Feyenoord alle spelers die overbodig waren (de Cler, Biseswar, Landzaat, Slory, El Ahmadi) stuk voor stuk verkocht aan Europese topclubs. Voor de patch kreeg ik ze aan de straatstenen niet kwijt, vaak niet eens gratis. Nu verkoop ik ze voor 3-4M per stuk.
Newgen neem ik aan? Regen is iemand die opnieuw 'geboren' wordt. Dus bijvoorbeeld een Patrick Kluivert.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Jorwol het volgende:
Zieke regen gevonden bij Bilbao![]()
Zal straks even screentje maken
ok bedankt, hou het denk ik maar even bij 10.1 danquote:Op woensdag 13 januari 2010 13:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Onrealistische transfers inderdaad. Ik heb bij Feyenoord alle spelers die overbodig waren (de Cler, Biseswar, Landzaat, Slory, El Ahmadi) stuk voor stuk verkocht aan Europese topclubs. Voor de patch kreeg ik ze aan de straatstenen niet kwijt, vaak niet eens gratis. Nu verkoop ik ze voor 3-4M per stuk.
Same thing.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:53 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Newgen neem ik aan? Regen is iemand die opnieuw 'geboren' wordt. Dus bijvoorbeeld een Patrick Kluivert.
Hahaha ja die heb ik natuurlijk ook nog, ik denk dat ik Iván en Muniain afwissel naast Llorente, zodat ze beiden niet teveel spelen op jonge leeftijd, maar ook weer niet stilstaan in de ontwikkelingquote:
Niet goed gelezenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met trainen? Ik heb er de ballen verstand van, dus heb gewoon een training gedownload (Thugs training) en verder niks eraan veranderd. Nu zit ik maart van het eerste seizoen 1, maar de spelers zijn nog totaal niet verder, ze zien er exact hetzelfde uit als aan het begin van het seizoen. Bij enkele spelers is er af en toe een enkele stat die wel 1 punt omhoog is gegaan, maar daar doe je het ook niet voor
Ik ben Feyenoord en heb op elk onderdeel minimaal 4 sterren trainers, op sommige zelfs nog hoger.
Bij mij gebruik ik ook Thugs. Met goede trainers merk je dat wel hoor. En dat ene puntje is wel wat, je kunt niet verwachten dat een speler per seizoen 4 punten om hoog gaat.. Da's wel veel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met trainen? Ik heb er de ballen verstand van, dus heb gewoon een training gedownload (Thugs training) en verder niks eraan veranderd. Nu zit ik maart van het eerste seizoen 1, maar de spelers zijn nog totaal niet verder, ze zien er exact hetzelfde uit als aan het begin van het seizoen. Bij enkele spelers is er af en toe een enkele stat die wel 1 punt omhoog is gegaan, maar daar doe je het ook niet voor
Ik ben Feyenoord en heb op elk onderdeel minimaal 4 sterren trainers, op sommige zelfs nog hoger.
Mijn fitnesscoaches en keeperstrainer 4.5, de rest 4.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:50 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Hoeveel sterren zijn je trainers?
Damn wat ben jij snelquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mijn fitnesscoaches en keeperstrainer 4.5, de rest 4.
Same here. Ik probeer langzaam naar boven te kruipen met de trainers. Begon met allen op 4. Nu al 3/4 op 4 staan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mijn fitnesscoaches en keeperstrainer 4.5, de rest 4.
Dat snap ik, maar dat een groot talent als Castaignos in het hele seizoen slechts 1 puntje bij inzet erbij krijgt vind ik vrij karig. Zelfs Makaay heeft dat voor elkaar gekregenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:50 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Bij mij gebruik ik ook Thugs. Met goede trainers merk je dat wel hoor. En dat ene puntje is wel wat, je kunt niet verwachten dat een speler per seizoen 4 punten om hoog gaat.. Da's wel veel.
Sorryquote:
Llorente geblesseerd voor 2 a 3 maanden..quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:50 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
jawel maar dit is de opstelling van toen ie geblesseerd was zal vanavond screen van muniain maken..
2e seizoen 4e na 10 wedstrijden echt een gouden duo Llorente en muniain
Mwa voor dit soort spelers is regen toch wel de algemene term die gebruikt wordt hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:53 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Newgen neem ik aan? Regen is iemand die opnieuw 'geboren' wordt. Dus bijvoorbeeld een Patrick Kluivert.
speel je niet met target manquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:40 schreef Akwableet het volgende:
Ik heb hem binnen, ben begonnen met ADO. Layout is even wennen maar loopt heel erg soepel! Eerste onrealistische transfer is binnen, Milic voor 2 miljoen naar Ajax, PSV of Galatasaray. Mijn derde spits
10.2 maar gewoon gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:48 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
speel je niet met target man![]()
en welke patch speel je?
3 Seizoenen al? Toen speelde de helft bij mij al bij een andere club.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word een beetje simpel van PSV en heb er nu 2 keer 3 seizoenen op zitten maar de resultaten blijven uit. Meestal zo rond de 4e en 5e plek terwijl mijn team toch niet echt verkeerd is
Isaak en van seizoen 3 Cassio
Backs Marcellis en Pieters
Centraal Maza, Salcido en Vukovic
Buitenspelers/half Amrabat en Doedelzak
Centraal Simons, Ibi, Bakkal en Honda
Aanval: Toivonen en Hauche
Alle spelers doen het eigenlijk behoorlijk goed individueel en ik probeer vaak verschillende systemen maar ik ben gewoon niet constant. De meeste spelers zijn ook in trek bij andere ploegen
En dat terwijl Stekelenburg een heel goeie keeper is ingame.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Beetje triest is Ajax wel in mijn spel.Eerst namen ze Isaksson transfervrij over en nu staat Zoet steeds in de goal. Ja die kwam ook transfervrij over.
Alleen zit ie in 2019 nog bij Ajaxquote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:56 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
En dat terwijl Stekelenburg een heel goeie keeper is ingame.
Die speelt ook al 6 seizoenen bij ajax. Die hadden ze gekocht voor 17 miljoen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:04 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik vind het ook wel bizar hoe goedkoop je Di Maria kan halen.
17 miljoen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:50 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die speelt ook al 6 seizoenen bij ajax. Die hadden ze gekocht voor 17 miljoen.
Jazeker.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:18 schreef ganzenherder het volgende:
Kunnen amateurs eigenlijk promoveren bij FM 2010? Ik heb de 1e divisie niet aangevinkt dus ik zou het niet weten eigenlijk
Dat team. Jezus.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
Dat dit verdomme nog kan.
[ afbeelding ]
Wat is er mis mee? Meestal allemaal rond de 17de gekocht. En heb inmiddels 3x de CL gewonnen. 1x Europa Cup en 9x landskampioen.quote:
Michael Bradley bij Bayernquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Meestal allemaal rond de 17de gekocht. En heb inmiddels 3x de CL gewonnen. 1x Europa Cup en 9x landskampioen.
Hoppa
[ afbeelding ]
En dat is de 4de CL.![]()
Heb je het geld nodig? Jaquote:Op zondag 17 januari 2010 19:33 schreef Roflpantoffel het volgende:
[ afbeelding ]
Heuu.
[ afbeelding ]
Wat te doen, wat te doen.
Nou ik heb nog 120 miljoen voor transfers. Dus heb het eigenlijk niet nodig. Maar vind het leuk om nieuwe talenten door te laten stromen.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:35 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Heb je het geld nodig? Ja
Heb je het geld niet nodig, maar is de speler een faler? Ja
Wil je 'm kwijt maar niet voor dat bedrag? Vraag 40 mil+50% volgende verkoop
Heb je het geld niet nodig en is de speler goed? Nee
Hahaha nou dan zou ik nog eventjes hoge doorverkoop erbij doen, want dat is altijd fijnquote:Op zondag 17 januari 2010 19:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nou ik heb nog 120 miljoen voor transfers. Dus heb het eigenlijk niet nodig. Maar vind het leuk om nieuwe talenten door te laten stromen.Maar heb nog geen hele goede back. En geen goede CV, is net al 8 miljoen geboden op een verdediger.
11. Maar vind eigenlijk niet echt goede spelers.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:47 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hahaha nou dan zou ik nog eventjes hoge doorverkoop erbij doen, want dat is altijd fijn
Je hebt zeker al een stuk of 15 scouts?
Lijkt wel een slowchat topic dit joh, maar goed.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
11. Maar vind eigenlijk niet echt goede spelers.
Zo doe ik het ook altijd inderdaad. En verder zelf gewoon veel kleine landen afgaan, jeugdelftallen van Afrikaanse en Aziatische landen bijvoorbeeld. Daar vind je ook vaak wel goede en vooral heel erg goedkope regens. Ik heb miljoenen verdiend aan Chinese, Koreaanse, Angoleze, Mozambiquaanse, Ghanese en Senegaleze regens.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Lijkt wel een slowchat topic dit joh, maar goed.
Hoe ik in 2009 altijd goede spelers vond, is scouts van 20/20 laten zoeken naar spelers in landen waar op dat moment de regens aan worden gemaakt, dus januari in Brazilië etc. En natuurlijk leeftijd is maximaal 20 jaar, zodat jij diegene bent die de speler veel beter maakt en dus ook meer waard maakt.
Hoezo waar regens aan worden gemaakt?quote:Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Lijkt wel een slowchat topic dit joh, maar goed.
Hoe ik in 2009 altijd goede spelers vond, is scouts van 20/20 laten zoeken naar spelers in landen waar op dat moment de regens aan worden gemaakt, dus januari in Brazilië etc. En natuurlijk leeftijd is maximaal 20 jaar, zodat jij diegene bent die de speler veel beter maakt en dus ook meer waard maakt.
Aan het einde van het seizoen komen de regens altijd, want dan verdwijnen de stoppende spelers.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hoezo waar regens aan worden gemaakt?
Regens komen 'in' het spel tussen het eind van het seizoen en het begin van het nieuwe. In Europa is dat dus in de zomer, maar in Brazilië is dat in de winter, aangezien daar de competitie anders loopt.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hoezo waar regens aan worden gemaakt?
Had je Verratti moeten halen..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef Jorwol het volgende:
Ben maar weer met Feyenoord begonnen. Luc Castaignos naar het eerste waar hij gewoon lekker mag gaan invallen.
Biseswar voor 5 miljoen naar Real Madrid (), De Cler voor 5 miljoen naar Everton en Slory voor 5 miljoen naar Tottenham.
Salvio, Enyeama, Rubin en Lacina Traoré gehaald.
Lekkere regen inderdaad. Wel jammer van die 5 voor agressiviteitquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:52 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Had je Verratti moeten halen..
[ afbeelding ]
Wat een held.![]()
Ja dat is helaas wel jammer. Maar heb een andere verdediger ernaast die dan weer 19 heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:53 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Lekkere regen inderdaad. Wel jammer van die 5 voor agressiviteit
Chill... Verratti haal ik nog als El Ahmadi ofzo nog opbokt, want die vind ik helemaal niets. Wel flinke looneisen voor iemand met zulke lage stats nu die Verratti!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:59 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ja dat is helaas wel jammer. Maar heb een andere verdediger ernaast die dan weer 19 heeft.![]()
[ afbeelding ]
En ik kom al in de buurt.
Verratti kan je voor 4 miljoen kopen. Maar moet je vaak wel op het begin doen. Die wordt echt goed hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Chill... Verratti haal ik nog als El Ahmadi ofzo nog opbokt, want die vind ik helemaal niets. Wel flinke looneisen voor iemand met zulke lage stats nu die Verratti!
Met ditzelfde team nu 31 wedstrijden ongeslagen. Gaat lekker.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:17 schreef Lindgren. het volgende:
Gelukkig beginnen we lekker aan seizoen 2.al 4 Eredivisie (met de zwaarste tegenstanders) geen punt verloren en geen tegendoelpunt.
[ afbeelding ]
Brazilië is wel leuk, maar ik coach toch het liefst in Europa.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brazilie en Mexico zijn leuke en uitdagende competities
Ik hoop dat je PM-box leeg is, want die zal nu waarschijnlijk overspoeld raken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:02 schreef knijn1985 het volgende:
3e seizoen 6e met bilbaoo...moet toch echt beter dit jaar anders zit er geen verbetering in..
screens op aanvraag mogelijk
nee nog niet maar ik zag de topic titel en dacht kan wel eens leuk zijn voor de anderequote:Op woensdag 20 januari 2010 11:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik hoop dat je PM-box leeg is, want die zal nu waarschijnlijk overspoeld raken.
ERASMUSquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Bah, ik heb gewoon amper scorend vermogen in mijn team. Makaay is geblesseerd, hij heeft 23x gescoord in 24 wedstrijden, maar voor de rest scoort bijna niemand.. Tomasson 5x in 20 wedstrijden, De Guzman 4x... Echt zielig dit. En dat te bedenken dat Makaay over een jaar toch echt wel een vervanger nodig heeft
Muniain graag.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:02 schreef knijn1985 het volgende:
3e seizoen 6e met bilbaoo...moet toch echt beter dit jaar anders zit er geen verbetering in..
screens op aanvraag mogelijk
Ik had ooit een game met Excelsior, in het eerste seizoen exact 0 goals van meneer Erasmus. Toen heb ik 'm maar weggestuurdquote:
Lijkt wel of ik naar G-voetbal zit te kijken, echt, ik snap er geen bal van, eerste helft van het seizoen dik eerste, 10 punten voorsprong na 18 wedstrijden, nu verlies ik alles, RKC maakt me in (okee, Fer had rood na 2 minutenquote:
Je bent dan ook Feyenoord. Probeer Ajax eens, die zijn wat beter.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Lijkt wel of ik naar G-voetbal zit te kijken, echt, ik snap er geen bal van, eerste helft van het seizoen dik eerste, 10 punten voorsprong na 18 wedstrijden, nu verlies ik alles, RKC maakt me in (okee, Fer had rood na 2 minuten, maar toch), Utrecht, AZ, alles. Van die lekkere ziekenhuisballen ook, of een pass opzij over het middenveld, zij tikken 1x naar voren en vanaf halverwege mijn helft in de kruising, waarom doen mijn spelers dat nooit
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:00 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Je bent dan ook Feyenoord. Probeer Ajax eens, die zijn wat beter.
Pfff, ik heb een trauma over gehouden aan ajax-uit. 82e minuut rood voor Vertonghen, 90+1 Makaay 0-1. Ik dus helemaal blij zijn. Maakt in 90+3 Enoh nog een goalquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
![]()
*heeft overigens wel met 4-0 van Ajax gewonnen* Dat dan weer wel.
Klinkt als FM inderdaadquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Pfff, ik heb een trauma over gehouden aan ajax-uit. 82e minuut rood voor Vertonghen, 90+1 Makaay 0-1. Ik dus helemaal blij zijn. Maakt in 90+3 Enoh nog een goal
zitten best talentvolle tussen hoor bij de basken...quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:21 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik werd er trouwens op den duur toch gek van dat ik geen talentvolle regens kon halen bij Bilbao. Dus ik ben een game gestart met CD Santa Clara uit de Portugese variant van de Jupiler League. Eerste seizoen gepromoveerd, nu bezig met het tweede.
Heerlijk FM-land, Portugal. Geen beperkingen qua buitenlanders, competitie van 30 wedstrijden. Ideaal.
Ja, dat klopt ook. Maar ik vond het vervelend dat er niet echt mogelijkheden waren mbt een groot scoutingsnetwerk, spelers zoeken uit bij vreemde clubjes uit vreemde landen etc.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:26 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
zitten best talentvolle tussen hoor bij de basken...
Slim van die verkoop! Zenit verkoopt hem over 2 jaar ofzo wel weer door, maar verwacht geen hele hoge bedragen, onderhandeltechnieken van de AI falen nogalquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef MMUFC het volgende:
Heb de groepsfase CL net niet overleefd.. Won in het eigen Philips Stadion met 1-0 van Atletico Madrid. Hierdoor stond Atletico op 10. ManU op 9, stond ik op onderlinge duels 3e eveneens met 9 punten. Rubin was kansloos met 1 punt.
Ik moest afsluiten tegen Rubin, en was dus bij een overwinning sowieso zeker van een vervolg in de CL, bij een gelijkspel en een overwinning van Atletico was ik ook door, in alle andere gevallen zou het EL worden.
ManU won met 0-1 bij Atletico en dus moest ik winnen(uit met 4-1 verloren van Atletico en thuis met 1-0 gewonnen, Atletico's voordeel dus..). Kwam vroeg op 0-1 voorsprong, maar wist dit niet uit te breiden.. In de slotfase kreeg ik nog de 1-1 tegen waardoor ik door moet in de Europa League(tegen Wolfsburg)..
In de competitie de koppositie verspeelt aan Ajax... Speelde gelijk tegen Roda JC en verloor van NEC(3-1, had evenveel kansen...). Sta nu 4 verlies punten achter Ajax, maar er zijn nog een duel of 18 te gaan.
Na 16 duels staat Toivonen op 25 goals.. vorig seizoen had hij 24 goals in 33 duelsDus dit seizoen doet hij het nu al beter
Ojo begon na 1 seizoen basis al te zaniken dat hij hogerop wilde... hij is 3,4m waard. Ben nu bezig hem te verkopen voor 6,75m en 50% van de volgende verkoop(van volledige bedrag!!)... en dan niet aan de absolute top.. maar aan Zenit St.Petersburg
Ach ik heb momenteel ruim 50 miljoen, waarvan 6m aan transfergeld.. en ik heb tot nu toe mijn "boterham" kunnen verdienen door eigen verkopen.. Dus de verdiensten van de volgende verkoop zie ik voornamelijk als extra-tjequote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Slim van die verkoop! Zenit verkoopt hem over 2 jaar ofzo wel weer door, maar verwacht geen hele hoge bedragen, onderhandeltechnieken van de AI falen nogal![]()
Leuke nieuwe intake!
[ afbeelding ]
Altijd fijn, zo'n gratis speler die meteen in de Senior Squad kan spelen
1-0 winst op Evertonquote:
Oei. Was Chelsea veel beter?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef Kn0x het volgende:
[..]
1-0 winst op Everton
5-0 verlies tegen Chelsea.
Nu bezig met Milan. Nog steeds 0-0 voorlopig.
Milan speel ik gelijk met 1-1.quote:
Wat zijn jullie toch scheetjes.quote:
Ik heb FM nu niet aanstaan, maar als het goed is kun je kiezen uit spelers die je assistent voorstelt (dit zijn spelers waar de andere club interesse in heeft) en je kunt zelf selecteren. Dan krijg je je selectie te zien en als je dan bij een speler rechtermuisklik doet staat er in het rijtje "ruilen".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:12 schreef magnifor het volgende:
Hoe kan ik een speler selecteren bij "Players to Exchange" optie als ik een bod wil doen op een speler?
VS is ook leuk al doe ik het nu wel samen met Cruzeiro maar het is niet echt makkelijk om daar een goed team op de been te brengenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Brazilië is wel leuk, maar ik coach toch het liefst in Europa.
Welke patch moet je ook alweer hebben voor het spelen met de hoofdklasse? Nja patch..quote:Op zondag 24 januari 2010 14:22 schreef Winski05 het volgende:
Ook maar eens even een TVP'tje...
Ben onlangs opnieuw een carrière begonnen met Drachtster Boys, en met succes! Eerst kampioen geworden van de 1e Klasse Zaterdag E. Daarna in de Hoofdklasse Zaterdag C kampioen geworden, na een spannende strijd met PKC'83. Althans, in eerste instantie, in de laatste wedstrijden nam ik afstand van ze. En in de playoffs om promotie wist ik in de laatste wedstrijd promotie af te dwingen:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgend jaar Jupiler League
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef Winski05 het volgende:
De voorbereiding op het historische eerste seizoen in de Jupiler League verloopt tot nu toe erg goed:
[ link | afbeelding ]
En dit allen gebeurt met de volgende selectie:
[ link | afbeelding ]
Overigens neem ik in de JL mede de plaats in van Cambuur Leeuwarden, dat verrassend genoeg gedegradeerd is
Edit: pas bij het terugkijken van mijn post zag ik dat niet alle gespeelde vriendschappelijke duels meegenomen zijn; enkele staan nog bij vorig seizoen. En aangezien er toch een paar aardige resultaten bij zitten, heb ik er toch maar even een screenshot van gemaakt. Gewonnen van De Graafschap en Cambuur, gelijkgespeeld tegen moederclub sc Heerenveen![]()
[ link | afbeelding ]
Damnquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:05 schreef Maravilla het volgende:
[ afbeelding ]
Relaxte manier om de CL te winnen.
Pff, ik verlies altijd die lange penaltyseries.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:05 schreef Maravilla het volgende:
[ afbeelding ]
Relaxte manier om de CL te winnen.
1 woord: Kryvtsov. Al ben ik niet bekend genoeg met Dinamo Kiev om te weten of ze nog een verdediger als hem nodig hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:45 schreef MrMoon het volgende:
FM10 ook maar eens aangeschaft. Meteen begonnen met een game met Dinamo Kiev.. Damn hele waslijst aan geblesseerden.. echt niet best, maar goed gelukkig flink wat geld om te investeren..
en dan natuurlijk vooral in talenten, zodat ik die exotische spelers langzaam maar zeker kan inwisselen voor echte Sovjet spelers.. (Oekraïners, Russen, Witrussen e.d.)
die heb ik al aangeschaftquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
1 woord: Kryvtsov. Al ben ik niet bekend genoeg met Dinamo Kiev om te weten of ze nog een verdediger als hem nodig hebben.
Idd, en ook niet duur. Hoewel het wel een redelijke "standaardaankoop" is, en die haal ik eigenlijk nooitquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:13 schreef Otis2.0 het volgende:
Krivets is ook een goeie.
Ik ook niet, maar als hij van die Oostblok-spelers wil past deze er wel bij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Idd, en ook niet duur. Hoewel het wel een redelijke "standaardaankoop" is, en die haal ik eigenlijk nooit
zeker een goeie.. ik kende hem eerlijk gezegd nog niet.. Ik heb veel blessures op de positie waar hij speelt dus heb ik hem laten scouten..quote:
Vergis je niet, want een hoge waarde betekent echt niet automatisch dat het een groot talent is. Bijna alle jeugdspelers in Engeland hebben bijvoorbeeld een hoge waarde, terwijl een talent in Nederland veel beter kan zijn. Zijn waarde is lager, puur omdat ze in Nederland spelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef Lindgren. het volgende:
Sinds kort kijk ik wel eens op de 'spelers zoeken' lijst met als filter onder de 18/19. Dan op waarde sorteren en je hebt de Wonderkids voor het uitzoeken. Laat Urbain Haesaert maar lekker 70 jonkies scouten
op die manier heb ik Ukraine u21 en Ukraine u19 leeggeschraaptquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef Lindgren. het volgende:
Sinds kort kijk ik wel eens op de 'spelers zoeken' lijst met als filter onder de 18/19. Dan op waarde sorteren en je hebt de Wonderkids voor het uitzoeken. Laat Urbain Haesaert maar lekker 70 jonkies scouten
Je hebt rechtsboven de button "FM", dan kom je in een menu terecht waar je bij "Instellingen" de taal kunt veranderen. Waarschijnlijk wist je het al, maar even voor de duidelijkheid. Ik vind het Engels ook wat prettiger.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:32 schreef Tain het volgende:
Sinds kort ook gekocht en hij stond hier automatisch op Nederlands, maar wat is die vertaling slecht gedaan zeg
Dus dan zal het wel belangrijk worden om goed te presteren. Dit is me in FM nooit eerder overkomen (wel eens bij andere clubs zien gebeuren). Het zorgt wel voor wat meer beleving. En door de financiële injectie staat er nu niet meer ¤157M op de bankrekening, maar ¤320M! Dus als ik kan aanblijven gaan we eens even wat boodschappen doen. Ajax stond al iets van 15e op de ranglijst van rijkste clubs, zal nu wel ergens bovenaan staan.quote:Personal Message from Ricky Arends
New chairman Ricky Arends has thanked you for your patience during what has undoubtedly been a stressful time for those involved with the club.
Arend informs you that money has been invested in developing the youth training facilities and that a further ¤163M has been pumped into the club's coffers.
Arends has added that although it had been his intention to appoint a new manager following the takeover, he will consider letting you keep your job and will inform you of his decision shortly.
hehe.. erg leuk natuurlijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:29 schreef MMUFC het volgende:
Juventus wnt in de groepsfase met 6-0 van Wisla.. alle 6 de goals werden door Del Piero![]()
Heb nog nooit meegemaakt in FM dat Ajax over werd genomenquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:54 schreef Vasilevski het volgende:
Hmm, het consortium heeft Ajax overgenomen. Coronel weg, en Ajax is van de beurs gehaald. En nu staat er weer dat ze misschien mij gaan ontslaan en Stanley Menzo gaan halen.Dat wordt nog wat... En nu komt dit berichtje binnen:
[..]
Dus dan zal het wel belangrijk worden om goed te presteren. Dit is me in FM nooit eerder overkomen (wel eens bij andere clubs zien gebeuren). Het zorgt wel voor wat meer beleving. En door de financiële injectie staat er nu niet meer ¤157M op de bankrekening, maar ¤320M! Dus als ik kan aanblijven gaan we eens even wat boodschappen doen. Ajax stond al iets van 15e op de ranglijst van rijkste clubs, zal nu wel ergens bovenaan staan.
Had het al gevonden inderdaad, maar het viel me gewoon erg op dat de vertaling erg slecht wasquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je hebt rechtsboven de button "FM", dan kom je in een menu terecht waar je bij "Instellingen" de taal kunt veranderen. Waarschijnlijk wist je het al, maar even voor de duidelijkheid. Ik vind het Engels ook wat prettiger.
Screentje van je selectie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:53 schreef icebliss het volgende:
Ik draaide vorig seizoen 8 miljoen verlies met Notts CountyMaar geen probleem, eigenaar stort per direct wel even 10M erbij.
Kom alleen niet uit die verrekte Championship, verlies constant van dezelfde clubs. Stoke, Wigan, Sunderland, Middlesbrough en Fulham volgens mij nog nooit van gewonnen. Die wisselen elk seizoen stuivertje wie er degradeert en promoveert. Irritant!
Juve deed het in een thuiswedstrijd.. paupersquote:
5 is wel minder dan 6 natuurlijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:29 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Juve deed het in een thuiswedstrijd.. paupers
anderhalve week later speel ik namelijk uit bij Sevilla:
Sevilla - Barcelona 0-5(Zlatan Ibrahimovic 5x)
Heb voor het derde seizoen een hoop lui eruit gegooid omdat die blijkbaar tekort kwamen, doe het nu met deze tactiek + selectie:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:07 schreef MB23 het volgende:
[..]
Screentje van je selectie?Ik ging eigenlijk schandalig snel omhoog. Heb alleen de CCL1 een keer over moeten doen, verder gelijk gepromoveerd.
Was bang dat ik in de Premier League alle hoeken van het veld te zien zou krijgen, maar dat viel heel erg mee gelukkig. Had bij Manchester United uit zelfs gewonnen
oke jij wintquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:40 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Maar Sevilla is groter dan WislaEn uit is het moeilijker dan thuis
Wat een vreemdelingenlegioen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:15 schreef icebliss het volgende:
[..]
Heb voor het derde seizoen een hoop lui eruit gegooid omdat die blijkbaar tekort kwamen, doe het nu met deze tactiek + selectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad! met 0-5quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:44 schreef MrMoon het volgende:
[..]
oke jij wint
begonnen Milevskiy en Shevchenko maar eens met scoren..
Heb je misschien een screentje van Neymar? Word ie met een goede training echt zo goed? Wat heb je voor 'm betaalt?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:18 schreef Vasilevski het volgende:
In de winterstop Huntelaar voor een vermogen teruggehaald. Krijgen hij én Suarez in maart allebei een heupblessure van 3 maanden, allebei opgelopen in de uitwedstrijd tegen Cambuur. Godmiljaar!
Geen grote ramp, want er zijn nog maar 4 competitiewedstrijden, en Huntelaar is niet speelgerechtigd voor de CL. Bovendien zijn mijn andere spitsen, Cvitanich en Neymar, ook uitstekend. Maar wel weer typisch FM.![]()
Worden overigens nog 4 spannende wedstrijden, met 3 punten achterstand op PSV, maar voor mij een makkelijker programma. Dan toch wel vervelend om die twee spitsen niet eens als backup te hebben.
Hun transferwaarde kun je mooi ff pimpen door ze te selecterenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:07 schreef Roflpantoffel het volgende:
Zo ben naast PSV nu ook bondscoach van Brazilië.Heb zelf een aantal Braziliaanse spelers, dus dat komt goed van pas.
2 Middenvelders van PSV staan er in en 1 oud PSVer. Kijken of ik er nog meer kan selecteren. Moeten ze wel goed genoeg zijn voor het niveau. Maar de transferwaarde hoort dan wel te stijgen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:10 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hun transferwaarde kun je mooi ff pimpen door ze te selecterenAlthans, dat werkte zo in de hele oude Championship Managers.. weet eigenlijk niet of het nu nog werkt.
Geniale kerel is dat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:53 schreef icebliss het volgende:
Ik draaide vorig seizoen 8 miljoen verlies met Notts CountyMaar geen probleem, eigenaar stort per direct wel even 10M erbij.
Naam speler -> Zoeken -> verlanglijstquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef hayder het volgende:
waar is de verlanglijst heen in fm 2010?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:51 schreef MMUFC het volgende:
Eerste record met Barcelona binnen15 officiële duels op rij gewonnen, oude record was 14
Dit waren 4 CL, 2 beker en 9 competitieduels.
Onder deze competitie overwinningen zit ook El ClassicoUit bij Real werd met 1-3 gewonnen
De reeks loopt overigens nog, dus kan kijken hoe hoog ik hem kan zetten!
Overigens is de huidige reeks zonder nederlaag ook 15, het clubrecord hiervan is 26
Heb nu dus 9 competitie overwinningen op rij, dit record van de competitie staat op 15, op naam van Real Madrid. Reeks zonder nederlaag staat op 38 op naam van Real Sociedad.
Door de overwinning op Real sta ik 3 verliespunten voor op Real. I.v.m. het komende WK voor clubs sta ik een paar duels voor... De groepsfase CL is met 5 overwinningen en 1 nederlaag overleefd en de beker werd 2x van een 3e divisionist gewonnen
Kleine edit.. zojuist halve finale WK gespeeldna 16 minuten Toure een rode kaart... uiteindelijk door een eigen goal en 4 goals van Messi met 0-5 van Pohang gewonnen
Aankloten? Let je even op je woorden?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:05 schreef Vasilevski het volgende:
Moet ik ook maar weer eens doen, beetje op laag niveau aankloten.
Gewoon met 4 DM's spelen ipv 4 verdedigersquote:Op maandag 1 februari 2010 12:44 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb een probleem, ik heb maar 5 centrale verdedigers. En dan heb ik het over jeugd, b-team en de a selectie.
win de play/offs door afstandschot van onze held WIlly Toppquote:Op maandag 1 februari 2010 13:10 schreef knijn1985 het volgende:
Willy Topp heb ik ook angetrokken bij AFC WImbledon..2e geeindigd op 3 punten en ik verloor de laatste wedstrijd anders was ik op doelsaldo kampioen geworden![]()
op naar de play-offs...
Hoeveel transfergeld kreeg je danquote:Op maandag 1 februari 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben nu ontslagen met Notts, de voorzitter verwacht een linkerrijtje, maar ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar moet krijgen, niet degraderen en een paar rondes winnen in een beker lijkt me relastischer
5 miljoen of zo en ik heb een stuk of 4 versterkingen gekocht en 3 transfervije spelersquote:Op maandag 1 februari 2010 18:47 schreef icebliss het volgende:
[..]
Hoeveel transfergeld kreeg je danNormaal pompt hij er zoveel in dat je gewoon mee kan doen om promotie een league hoger volgens mij?
veel spelers gesigned..nederland en frankrijk zijn de landen om free transfers op te pikkenquote:Op maandag 1 februari 2010 18:40 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
win de play/offs door afstandschot van onze held WIlly Topp![]()
![]()
nu spelers signen
het hoogtepunt van het jaar natuurlijk
Is dit aan voor de start van het seizoen of aan het midden/einde?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
Huh, er zijn een aantal vrije spelers. (Nederlanders) maar kan ze op geen 1 moment een contract aanbieden. Hoe kan dat?
Als ik ze zoek op naam, vind hij ze ook niet. Maar ze staan wel bij het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:49 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Is dit aan voor de start van het seizoen of aan het midden/einde?
Als het voor de start van het begin is zitten ze waarschijnlijk in het "proefspelers" elftal, en dan kan je ze pas een contract aanbieden als die wedstrijd geweest is...
Als het midden/einde is weet ik het niet
Neppe spelers? Heb het ook wel eens gehad, ziek goede keeper hadden ze omdat de bondscoach geen keepers oproeptequote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als ik ze zoek op naam, vind hij ze ook niet. Maar ze staan wel bij het Nederlands elftal.
Ja denk het.. spelers zijn echt goed. En pas 18 en 19.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Neppe spelers? Heb het ook wel eens gehad, ziek goede keeper hadden ze omdat de bondscoach geen keepers oproepte
Hehe jammer hèquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ja denk het.. spelers zijn echt goed. En pas 18 en 19.
Zijn de namen van de spelers grijs?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als ik ze zoek op naam, vind hij ze ook niet. Maar ze staan wel bij het Nederlands elftal.
Daarom altijd 2 save games gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:51 schreef Otis2.0 het volgende:
Verdomme, was gepromoveerd in het eerste seizoen met Bury. Na de transferperiode aan het begin van het tweede seizoen, in de League One dus, crasht de game.
Nu heb ik geen zin om weer 46 wedstrijden te spelen die ik al gespeeld heb.
Wat een baas inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan flikker je Cocu eruit en haal je Bernhard Peters van Hoffenheim als assistent. Wat een baas is dat
Die heb ik dus met Tottenham ook gehaaldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan flikker je Cocu eruit en haal je Bernhard Peters van Hoffenheim als assistent. Wat een baas is dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |