abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76390644

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Het vorige topic vind je hier.
-
pi_76390696
Ik ben dus bezig met Athletic de Bilbao. Op zich best een aardig team, ik sta nu na een half seizoen 9e. Het enige dat jammer is is dat de verdediging minder goed is dan de rest van het team.
Helaas zijn nieuwe verdedigers geen optie aangezien je bij Bilbao alleen Basken mag aantrekken en ik eigenlijk al de beste Baskische verdedigers die er zijn onder contract heb staan.
Dus laten we hopen dat er een goeie in mijn jeugdopleiding naar boven komt drijven .

PS: Ik zie er wel tegenop dat er straks allemaal wonderbaarlijk goede regens zijn die ik dan niet mag kopen
-
pi_76390855
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
pi_76390933
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
-
pi_76391693
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
Is iig een mooie uitdaging!
Schaamteloze tvp
  maandag 4 januari 2010 @ 11:07:32 #6
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_76391708
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_76391954
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
quote:
Alleen Basken

De Baskische trots van Athletic de Bilbao komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn is echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic de Bilbao altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.

Bron: Wikipedia
pi_76392318
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
In de hele club worden alleen Baskische spelers toegelaten .
-
pi_76392573
mooie uitdaging dat Aheltic de Bilbao
pi_76392955
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef wes55 het volgende:
mooie uitdaging dat Aheltic de Bilbao
pi_76393917
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef wes55 het volgende:
mooie uitdaging dat Athletic de Bilbao
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen

@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
pi_76394870
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:16 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen

@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
-
pi_76396265
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?

Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken (Behalve keeper)
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_76396423
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Swennus het volgende:
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?

Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken (Behalve keeper)
Mitea, Sibon, Ángel (aanrader!! speelt bij Tenerife), Raúl (jeugdspeler van Real Madrid)
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:45 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
Probeer een van de centrale verdedigers als Central defender 'Stopper' in te stellen, de andere als 'Defend'.
Of, als je erg verdedigend speelt, één als 'Support' en de andere als 'Defend'.

Staan je backs erg aanvallend? Ligt een beetje aan je systeem dit natuurlijk.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:45:43 #15
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_76398791
Bilbao idd wel mooie uitdaging

TVP
pi_76401191
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
pi_76402557
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
pi_76407274
Waar kun je je gedownloade tactieken ook al weer kwijt.... krijg de juiste locatie maar niet gevonden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_76407421
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:30 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:28:43 #20
209676 knijn1985
pi_76407475
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
loan debts misschien???
pi_76408075
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:28 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

loan debts misschien???
Tja, ik speel mijn huidige game met Feyenoord en die betalen idd elke maand een aardig bedrag af
Maar het was meer een algemene vraag, want ik heb het in 8 van de 10 games die ik speel.
pi_76414724
Overigens kreeg ik in mijn game met Feyenoord wel een aanbieding van Bilbao
pi_76428546
1e seizoen met AZ de JC schaal, de beker en landskampioen geworden. Helaas in de eerste ronde rechtstreekse uitschakeling van de Champions League uitgeschakeld door Inter Milaan: Thuis 1-0 gewonnen, uit stond het 2-1 in de 90e minuut. Er worden 4 minuten bijgerekend en in de 97e minuut scoort Inter de 3-1. Balen!
2e seizoen met AZ sta ik eind december weer bovenaan in de competitie, beker uitgeschakeld en in de Champions League als groepswinnaar door naar de eerste ronde rechtstreekse uitschakeling. Kreeg een aanbieding van Tottenham Hotspur om daar manager te worden, mooi loon budget en transfer budget en een mooie uitdaging om de Spurs van plek 15 naar boven te brengen en zo hopenlijk een Europees ticket bemachtigen, helaas wil 95% van mijn team weg. Na 3 wedstrijden (2winst en 1 verlies van 5-1 tegen de Wolves die laatste staan) zie ik nu al in dat ik waarschijnlijk de verkeerde keuze heb gemaakt . Geld is niet alles
pi_76447067
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
pi_76454447
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:13 schreef Zocalo het volgende:
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
Ligt er een beetje aan welk team natuurlijk, maar ik vind Diamanti wel erg goed, heb 'm kunnen lenen voor een seizoen en is erg veelzijdig, sterk, een goede afmaker en kan ook nog wel een beetje dribbelen!
EDIT; Dit is een goede complete forward, sorry, ga nog even op zoek naar een goede advanced forward, al denk ik dat een goede complete forward ook goed als advanced forward kan spelen

[ Bericht 19% gewijzigd door Jorwol op 05-01-2010 21:05:58 ]
pi_76570267
woohoo!

Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
pi_76571219
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef loeders het volgende:
woohoo!

Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
En uit 1-0 verloren...

Finale CL
AZ - Barcelona
pi_76571460
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:39 schreef loeders het volgende:

[..]

En uit 1-0 verloren...

Finale CL
AZ - Barcelona
Goed bezig .

Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
-
pi_76575736
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
pi_76579574
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:46 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Goed bezig .

Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
pi_76582678
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
pi_76590325
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wes55 het volgende:

[..]

Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
Het is niet zo erg als in het echt, maar ik zit toch wel 3mln in het rood en maak elke maand verlies doordat er talloze schulden worden afbetaald.
pi_76592229
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:17 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
Ja het gaat wat beter achterin, al kan ik niet zeggen dat ik erg grote wijzigingen heb doorgevoerd. Ik speelde al met een Stopper en een Defender . Heb 't middenveld iets controlerender ingesteld.
-
pi_76592668
Heb mijn 2e seizoen bij het Schotse Queen's Park afgerond. Dit was het eerste seizoen in de Second Division. De prognose was 9e(wat degradatie play-offs zou betekenen). Het werd uiteindelijk 5e(wat 1 plaats onder promotie play-offs is..)
Het seizoen had soms wel uitersten.. won ik met 4-0 van de nummer 1 gevolgd door een 2-0 nederlaag tegen de nummer 6...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:00:29 #35
209676 knijn1985
pi_76592755
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
pi_76592804
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:00 schreef knijn1985 het volgende:
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
leuk. Al aankopen weten te doen?

En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:03:48 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76592830
Ik speel nog FM 2009. Heb Omniworld vervangen door FC Amsterdam. Nu in m'n 5e seizoen en dat is inmiddels het 3e seizoen Eredivisie.

Het blijft een onderhoudend spel
Intelligent, but fucked up.
pi_76593859

zaterdag 9 januari 2010 @ 11:45:50 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593886
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef loeders het volgende:
[ afbeelding ]

Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
pi_76594035
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
19 jaar
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:53:08 #41
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76594071
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:51 schreef MMUFC het volgende:

[..]

19 jaar
Oh ja... Zucht...
pi_76595358
VRAAG!!

Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?

Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)

Iemand ervaring hiermee?
pi_76595917
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:35 schreef loeders het volgende:
VRAAG!!

Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?

Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)

Iemand ervaring hiermee?
Ik dacht dat over het algemeen gold; hoe meer je hen betaalt, hoe meer je terugkrijgt. Maar pin me er niet op vast.
-
pi_76597541
En nu heb ik nog een advies nodig

Wat doen jullie als je ruim voor staat in de rust?
Ik sta nu 5-0 (!!!) voor in de rust tegen Twente maar altijd als ik "Tevreden" zeg krijg ik in de 2e helft een paar goals tegen.
Al zeg ik "Laat het hoofd niet hangen" blijft het meestal 't zelfde, is er niet iets te zeggen dat ze gewoon door gaan met aanvallen en scoren??
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:17:58 #45
209676 knijn1985
pi_76598646
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

leuk. Al aankopen weten te doen?

En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia

Muniain die staat al in de basis bij mij

garrido van man city gehaald voor linksback

javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald

volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo

sta 6e in de competitie
pi_76598789
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:17 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia

Muniain die staat al in de basis bij mij

garrido van man city gehaald voor linksback

javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald

volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo

sta 6e in de competitie
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:25:48 #47
209676 knijn1985
pi_76598887
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:22 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
1e seizoen wat goed is komt snel
pi_76600051
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

1e seizoen wat goed is komt snel
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt .
Presteert hij een beetje? Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
-
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:07:15 #49
209676 knijn1985
pi_76600181
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt .
Presteert hij een beetje? Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
doet het redelijk naast target man Llorente

mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
pi_76600247
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:07 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

doet het redelijk naast target man Llorente

mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')