Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".quote:Op maandag 4 januari 2010 10:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is in FM ook zo dat je alleen Basken kan kopen? Geinig
Is iig een mooie uitdaging!quote:Op maandag 4 januari 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, als ik iemand anders wil kopen krijg ik een foutmelding. "Athletic de Bilbao mag geen niet-Baskische spelers onder contract leggen".
Wel eens leuk om te proberen, meer focus op het B-team en de doorstroming van de jeugd dan altijd maar kopen-kopen-kopen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
quote:Alleen Basken
De Baskische trots van Athletic de Bilbao komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn is echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic de Bilbao altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.
Bron: Wikipedia
In de hele club worden alleen Baskische spelers toegelatenquote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Kn0x het volgende:
Waarom mag je alleen Baskische verdedigers opkopen? Is dat een regel van de club, van de regio?
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberenquote:
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..quote:Op maandag 4 januari 2010 12:16 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zeker! Wil ik echt nog een keer proberen
@Otis, hoe vallen de meeste tegengoals? Counteren ze je kapot? Is je middenveld niet in balans? Beetje meer info zou handig zijn
Mitea, Sibon, Ángel (aanrader!! speelt bij Tenerife), Raúl (jeugdspeler van Real Madrid)quote:Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Swennus het volgende:
Weet iemand nog leuke spelers die ik aan het begin van mijn spel kan halen voor Notts County?
Kan eigenlijk overal in de "as" nog wel iemand gebruiken(Behalve keeper)
Probeer een van de centrale verdedigers als Central defender 'Stopper' in te stellen, de andere als 'Defend'.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:45 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Mijn centrale duo wordt steeds te makkelijk uitgespeeld..
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan in FM totaal niet omgaan met financien. Ik blijf altijd ruim binnen mijn loonbudget, maar winst maken zit er voor mij niet bepaald in. Tips?
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:30 schreef webhostvraag het volgende:
[..]
Gewoon 1 of 2 spelers voor een goede prijs verkopen.
loan debts misschien???quote:Op maandag 4 januari 2010 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In alle transferperiodes tot nu toe heb ik voor meer verkocht dan aangetrokken. In die maanden maak ik dan ook meestal winst, maar als die maanden eenmaal voorbij zijn ga ik weer verlies maken. Met uiteindelijk ook verlies over het hele seizoen gezien.
Tja, ik speel mijn huidige game met Feyenoord en die betalen idd elke maand een aardig bedrag afquote:
Ligt er een beetje aan welk team natuurlijk, maar ik vind Diamanti wel erg goed, heb 'm kunnen lenen voor een seizoen en is erg veelzijdig, sterk, een goede afmaker en kan ook nog wel een beetje dribbelen!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:13 schreef Zocalo het volgende:
Wat vinden jullie goede Advanced Forwards in het spel? Ik speel met een Complete en Advanced Forward, maar ik kan maar geen goede vinden.
En uit 1-0 verloren...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef loeders het volgende:
woohoo!
Net met 2-0 met AZ van Man. Utd. gewonnen in de thuiswedstrijd voor de halve finale CL
Goed bezigquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:39 schreef loeders het volgende:
[..]
En uit 1-0 verloren...
Finale CL
AZ - Barcelona
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:46 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Goed bezig.
Mijn Bilbao staat 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen op een mooie 6e plek. Resterend programma is wel lastig dus het is flink de vraag of ik het vast kan houden. Eindigen boven de 10e plek zou ik mooi vinden. Voor volgend seizoen staat Mikel Gonzalez van R.Sociedad al klaar om te komen en daarnaast heb ik óf Mikel Arteta óf Raul Garcia op het oog (allebei is onbetaalbaar). En verder hopelijk nog wat Baskische talentjes.
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Contract van Joop Hiele (mijn keeperstrainer van Feyenoord) zou aflopen aan het einde van het seizoen en ik had geen geld om het te verlengen. Komt opeens Vilarreal die hem per direct overneemt (ik zit eind maart) en ik krijg er nog ruim een ton voor
Het is niet zo erg als in het echt, maar ik zit toch wel 3mln in het rood en maak elke maand verlies doordat er talloze schulden worden afbetaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wes55 het volgende:
[..]
Dat is wel lekker met Feyenoord, of zijn de financiën in het spel in orde?
Ja het gaat wat beter achterin, al kan ik niet zeggen dat ik erg grote wijzigingen heb doorgevoerd. Ik speelde al met een Stopper en een Defenderquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:17 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Het was uiteindelijk gelukt met je tactiek?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:00 schreef knijn1985 het volgende:
ook begonnen met bilbao..sta nu 8e in comp en 2e in poule bij EL in een poule met cska sofia psv en metalist kharkiv
19 jaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Exact 9 jaar na Ajax in exact hetzelfde stadion
Ik dacht dat over het algemeen gold; hoe meer je hen betaalt, hoe meer je terugkrijgt. Maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:35 schreef loeders het volgende:
VRAAG!!
Waar kan ik het meeste geld uit slaan als commerciële satalietclub?
Ik heb 3 keuzes:
Tijan Jin (China)
Tokyo Metro Feliz (Japan)
Rochester Rhinos (USA)
Iemand ervaring hiermee?
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofiaquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]leuk. Al aankopen weten te doen?
En wat denk je btw van Iker Muniain, de spits van je jeugdteam? Gaat die er komen of niet?
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:17 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
3e in EL gewordenomdat psv sportieve plicht niet doet thuis tegen cska sofia
Muniain die staat al in de basis bij mij
garrido van man city gehaald voor linksback
javi ros, aritz etxebarria, javier francisco ramos, enrique garcia en jon etxabe voor de toekomst al gehaald
volgend seizoen komt tot nu toe alleen Asier Riesgo
sta 6e in de competitie![]()
1e seizoen wat goed is komt snelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar Muniain nú al in de basis? Welk seizoen ben je dan?
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
1e seizoen wat goed is komt snel
doet het redelijk naast target man Llorentequote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
16 jaar, die arme jongen weet niet wat hem overkomt.
Presteert hij een beetje?Ik wilde hem volgend seizoen rustig proberen te brengen en anders nog een seizoen later.
Oh oké. Ik heb Aduriz gehaald als spits voor naast Llorente, die doen het ook wel goed met z'n tweeën. Ik was 2e geworden in de EL in een poule met Werder, Dinamo Moskou en FH, en ben nu tegen Toulouse geloot. Gignac was geschorst en mede daardoor heb ik de eerste wedstrijd thuis met 2-0 gewonnen. Straks uit moet ik dat toch hopelijk kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:07 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
doet het redelijk naast target man Llorente
mijn assistent zet hemook in de basis hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |