Ross heeft gewoon alle ruimte gekregen om alles wat hij in de loop van de jaren bedacht/verzonnen/geconcludeerd heeft bij elkaar te gooienquote:Op maandag 11 januari 2010 22:54 schreef golfer het volgende:
Ik lach me helemaal rot om alle complotten die Ross bedacht heeft.
Ja, dat was heel braaf. Vond het wel mooi op zich, maar wel aan de andere kant van het spectrum vergeleken met deze Bernhard serie.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
heeft iemand van jullie die Juliana-serie van de EO wel eens gevolgd? was dat wat?
Nah niet echt. Alleen tieten in aflevering 1 so far.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:51 schreef Stefan het volgende:
Komt er seks in voor? Wie herrinnert zich de miniserie over Willem van Oranje nog, daar werd volop in geneukt.
en linda van dijck gek en opgeslotenquote:Op maandag 11 januari 2010 23:51 schreef Stefan het volgende:
Komt er seks in voor? Wie herrinnert zich de miniserie over Willem van Oranje nog, daar werd volop in geneukt.
Van Maxima?quote:Op maandag 11 januari 2010 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Nah niet echt. Alleen tieten in aflevering 1 so far.
ging over edwin de roy van zuijdewijnquote:Op maandag 11 januari 2010 23:53 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zapte voorbij en hoorde Bernhard 'lapswans' zeggen. Toen keek ik ongeveer zo:.
Ik zit bij veel dingen te twijfelen of het nu echt zo gelopen is of niet (heb geen Nederlandse achtergrond en dus ook geen geschiedenislessen hier gevolgd). Hoewel ik het een leuke serie vind, hou ik er toch een raar gevoel aan over, omdat het om mensen gaat die echt hebben bestaan en die deels nog leven. Is het nu fictie of niet....het kan zomaar zijn dat ook Nederlanders sommige details vanaf nu voor waar aannemen. Het is zeg maar een geschiedenisles op een leuke manier, maar niet alles klopt. En wat niet klopt moet je zelf maar uitzoeken. Ik vind op de een of ander manier dat dit aspect duidelijker naar voren had kunnen komenquote:Op maandag 11 januari 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
Ik vind het echt een geweldige serie, natuurlijk is het voor een groot deel uit de duim gezogen, maar we "kennen" de hoofdrolspelers en het hàd zo kunnen gaan
Tot hij z'n bek open trektquote:Op dinsdag 12 januari 2010 03:24 schreef Ticker het volgende:
Daan lijkt trouwens best:
[ afbeelding ]
Het is fictie rondom feitelijkheden. En je moet het dus ook als fictie willen zien. Hoewel het erg naar de tijdgeest is, om te doen alsof het allemaal echt gebeurd is. En daar dan ook de makers op aan te spreken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 07:18 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik zit bij veel dingen te twijfelen of het nu echt zo gelopen is of niet (heb geen Nederlandse achtergrond en dus ook geen geschiedenislessen hier gevolgd). Hoewel ik het een leuke serie vind, hou ik er toch een raar gevoel aan over, omdat het om mensen gaat die echt hebben bestaan en die deels nog leven. Is het nu fictie of niet....het kan zomaar zijn dat ook Nederlanders sommige details vanaf nu voor waar aannemen. Het is zeg maar een geschiedenisles op een leuke manier, maar niet alles klopt. En wat niet klopt moet je zelf maar uitzoeken. Ik vind op de een of ander manier dat dit aspect duidelijker naar voren had kunnen komen
Beiden doen het uitstekend. De oudere Bernhard was ook in het echt een overtuigender persoonlijkheid. Vond ik dan.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:28 schreef Iblis het volgende:
Ik vind Daan Schuurmans echt niet zo goed acteren, te gemaniëreerd. De oudere Bernhard is inderdaad overtuigender.
LAPSCHWANZ!quote:Op maandag 11 januari 2010 23:53 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zapte voorbij en hoorde Bernhard 'lapswans' zeggen. Toen keek ik ongeveer zo:.
Schlappschwanz, letterlijk slappe lulquote:
1997 kwamen de eerste plasma TVs op de markt, van Philips en Fujitsu, pioneer volgde later dat jaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:30 schreef themauster het volgende:
Zag wel een foutje , Juliana en Bernhard zaten televisie te kijken in 1997 naar een interview van Willem-Alexander op een LCD televisie,terwijl dat er dat destijds nog niet was
iddquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
eigenlijk is Prins Bernhard onze eigen Indiana Jones/James Bond/Batman/etc
vindt je dat erg?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Stefan het volgende:
Dus volgens Thomas Ross heeft Bernard James Bond aan zijn beroemde Martini-drankje geholpen?
Maar nog beter hoe het gebruikt wordt in de scene met de oude bernhardquote:Op maandag 12 januari 2010 13:13 schreef Stefan het volgende:
Dus volgens Thomas Ross heeft Bernard James Bond aan zijn beroemde Martini-drankje geholpen?
Het verhaal dat Bernhard model stond voor James Bond is een bekend gerucht.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Stefan het volgende:
Sja, het blijft fictie natuurlijk. In het echt was het natuurlijk dit gewordenquote:
Hoe zit het met dat gerucht mbt de brief aan hitler? Komt dat nog aan bod? heb t gisteren niet gezien verder.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het verhaal dat Bernhard model stond voor James Bond is een bekend gerucht.
Ja, dat kwam gister aan bod.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe zit het met dat gerucht mbt de brief aan hitler? Komt dat nog aan bod? heb t gisteren niet gezien verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer, ze hadden daar meer uit kunnen halen. Had van mij wel wat meer over-the-top gemogen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Dichtpiet. op 12-01-2010 13:47:16 ]
Nou ik heb de Stadhoudersbrief wel voorbij zien komenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe zit het met dat gerucht mbt de brief aan hitler? Komt dat nog aan bod? heb t gisteren niet gezien verder.
Dat is natuurlijk een grapje om verhaaltechnisch er op te wijzen dat Bernhard een van de personen is waar Ian Fleming James Bond op heeft gebaseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:13 schreef Stefan het volgende:
Toen ik gisteren de hond uitliet na de uitzending was me er toch een ruzie in de villa...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:44 schreef Stefan het volgende:
Overigens wil ik best geloven dat de ontmoeting tussen Max en Lex stiekem is voorbereid door Trix.
Er zijn 3 delen, de eerste 2 zijn gebundeld tot een nieuwe band trouwens,quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
He pietV die agent orange strips uit hoeveel delen bestaan die? En zijn ze goed?
'quote:Op maandag 11 januari 2010 22:55 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Inderdaad heel geloofwaardig![]()
Verder wel een leuke serie, al is het jammer dat Daan zijn best niet heet gedaan om een vleugje Duits in zijn accent te leggen, terwijl Erik Schneider dat wel heeft. Staat zo raar, alsof hij naarmate hij ouder werd opeens meer Duits is gaan spreken
Mij ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja daar lijkt het op, ik moet maar eens gaan snuffelen lijkt mij wel een leuke reeks
Het is een leuke reeks, ben stripfanaat en deze behoren zeker tot de beter strip.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja daar lijkt het op, ik moet maar eens gaan snuffelen lijkt mij wel een leuke reeks
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik gisteren de hond uitliet na de uitzending was me er toch een ruzie in de villa...
Juliana was in het echt ook minder mooi.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:51 schreef Neleos het volgende:
Mooie serie, alleen Maxima is veels te aantrekkelijk gecast. Ze had voordat de serie werd opgenomen eerst flink wat vette frikandellen en hamburgers moeten eten. Dan had ze beter geleken.
Jaaaa, als de rest net zo is als de eerste twee delen wil ik de DVDquote:Op donderdag 14 januari 2010 04:07 schreef MissMenita het volgende:
Geniale serie, echt een James Bond-achtig jongensboek verhaal, mooi gedaan!
Het is verheerlijking. Een poging om de doorsnee mens te laten associëren met Bernhard Leopold Frederik Everhard Julius Coert Karel Godfried Pieter (quote:Op donderdag 14 januari 2010 04:18 schreef Paragay het volgende:
Lijkt me best een leukse series!
Ik heb gisteren de tweede aflevering gekeken en ik erger me suf aan dat accent van haar. Ik vind het té bestudeerd (huh, zeg je dat zoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:51 schreef Neleos het volgende:
Mooie serie, alleen Maxima is veels te aantrekkelijk gecast. Ze had voordat de serie werd opgenomen eerst flink wat vette frikandellen en hamburgers moeten eten. Dan had ze beter geleken.
Komt er al op DVD uit ?Da's gauw..quote:Op donderdag 14 januari 2010 04:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Jaaaa, als de rest net zo is als de eerste twee delen wil ik de DVD
Oh, ik lees nu hierboven dat het andersom zou zijn, dat Fleming Bernard als voorbeeld zou hebben. Yeah right......quote:Op maandag 18 januari 2010 10:18 schreef bloodymary het volgende:
Ook slecht, al die verwijzingen naar James Bond in 1940, terwijl het eerste boek pas in 1952 werd geschreven door Iam Fleming.
Je had hem niet echt door, niet? Die verwijzingen zaten daar omdat Bernhard daar Fleming ontmoete (historisch correct) en hij een van de inspiratiebronnen is voor Fleming voor zijn James Bond personage.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:18 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben halverwege de tweede aflevering afgehaakt. Ik vind het echt heel saai en het boeit geen moment.
Ook slecht, al die verwijzingen naar James Bond in 1940, terwijl het eerste boek pas in 1952 werd geschreven door Iam Fleming.
Ik bespeur een generatiekloofquote:Op maandag 18 januari 2010 10:53 schreef bloodymary het volgende:
Inmiddels had ik het al begrepen ja, en die ontmoeting had ik zelfs gezien, maar was ook niet helemaal doorgedrongen, zo geboeid was ik door de serie....
Ow, ik vind de serie erg goed, dacht dat dat kwam omdat ik Bernhard nog als echte playboy in het nieuws heb meegemaakt. Maar dat heb jij dus ookquote:Op maandag 18 januari 2010 11:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Met wie? Niet met jou, ben vier jaar ouder......
Ja, het zal ook wel aan mij liggen, ik vind het koningshuis sowieso niet erg boeiend en de serie is verder ook niet spannend, want alles wat er gebeurt weet je eigenlijk al. Het zal wel vermakelijk zijn, maar is aan mij niet besteed.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow, ik vind de serie erg goed, dacht dat dat kwam omdat ik Bernhard nog als echte playboy in het nieuws heb meegemaakt. Maar dat heb jij dus ook
Als je het niet intressant vind, waarom kijk je het dan?quote:Op maandag 18 januari 2010 11:12 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, het zal ook wel aan mij liggen, ik vind het koningshuis sowieso niet erg boeiend en de serie is verder ook niet spannend, want alles wat er gebeurt weet je eigenlijk al. Het zal wel vermakelijk zijn, maar is aan mij niet besteed.
Omdat ik wel heel erg van tv-series houd, ook Nederlandse, vooral als er goede acteurs in mee doen, zoals Ellen Vogel. En Daan Schuurmans zie ik ook graag. Maar nu kijk ik dus niet meer.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het niet intressant vind, waarom kijk je het dan?
Inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het niet intressant vind, waarom kijk je het dan?
Net zoiets als een christelijke collega van mij die destijds Sex voor de Buch zo walgelijk vond maar wel precies wist van minuut tot minuut wat er zo schandalig aan het programma was.
het is dan ook fictiequote:Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Oh, ik lees nu hierboven dat het andersom zou zijn, dat Fleming Bernard als voorbeeld zou hebben. Yeah right......
Vertel, als het geen fictie was, was het gewoon biografisch.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Maar goed ook, anders had het niet uitgezonden mogen worden.
Waarom niet? Het is ook grotendeels biografisch met hier en daar een grap en overdrijving.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:25 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja idd dan was het biografisch..Zouden ze dan uitzenden vertel jij eens
waarom is Bernhard trouwens op 1 en was gister Annie M.G. op 2 ....quote:
En Alexander is echt als een enorme sul gecast. Maar op zich wel grappig. Het voldoet wel aan het profiel van de serie. Soapie, soapie.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:51 schreef Neleos het volgende:
Die vind ik goed gecastquote:
neequote:Op maandag 18 januari 2010 22:51 schreef Hetiszover het volgende:
Spelen die journalisten nou zichzelf?
damn, gemistquote:Op maandag 18 januari 2010 22:43 schreef rubbereend het volgende:een stapel suske's en Wikske's daar aan de zijkant van Berhards bureau
Dat dacht ik ook meteen! En die stapel suskes en wiskes heb ik ook gemist.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:33 schreef Hetiszover het volgende:
Die Evita Peron lijkt wel erg op Maxima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |