abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76397413
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Helemaal mee eens...

Mijn toekomstige (ja ik ga nog trouwen), mag dus absoluut geen vrouwelijke contacten hebben.

Geen hyves, geen msn-lijst met vrouwen of andere poespas..
Geen vrouwelijke collega's waarmee hij aan projecten moet werken e.d.?

Door al die sociale media kan je 24/7 op elkaars lip zitten, ook al ben je niet eens bij elkaar. Elke verdachte krabbel, tweet ( ), reactie, note etc. levert onbewust al nieuwsgierigheid op met wie je partner omgaat. Niet gezond
pi_76397503
Oneens.

Internet is verbreding van sociale kring, geen vernauwing.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:23:35 #28
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76398095
communicatie en techniek kan degelijk wel ervoor zorgen voor de bevordering van een zonde, dus ook vreemdgaan.

Communicatie vergemakkelijkt iets wel degelijk met uitbuiting als gevaar.
Vroeger gingen mensen ook minder vreemd omdat er weinig middelen er waren..

Nu heb je alles, dus smsen,mmsen,foto's versturen ,hyves,skype noem maar op en het is er..

het kan dus inderdaad de daad vergemakkelijken om uiteindelijk over te gaan tot het echte vreemdgaan.

Het zit hem juist in..het niet opzoeken van de verleidingen..

PS.Rookert,maak je maar niet druk om mijn toekomstige echtgenoot..hij zal zijn imaan op de juiste plaats hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door nadiaschoonheid op 04-01-2010 14:32:27 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 14:31:54 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76398372
quote:
Helemaal mee eens...

Mijn toekomstige (ja ik ga nog trouwen), mag dus absoluut geen vrouwelijke contacten hebben.

En jouw toekomstige gaat daarmee accoord?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76398455
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En jouw toekomstige gaat daarmee accoord?
Ja, want hij is een perfecte, praktiserende moslim en anders zou hij toch niks met haar beginnen en vice versa. Dat is haar antwoord

Akkoord is trouwens met dubbel k
  maandag 4 januari 2010 @ 14:36:19 #31
273257 nadiaschoonheid
pi_76398507
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, want hij is een perfecte, praktiserende moslim en anders zou hij toch niks met haar beginnen en vice versa. Dat is haar antwoord

Akkoord is trouwens met dubbel k
Goed zo je begint het al aardig onder de knie te krijgen
  maandag 4 januari 2010 @ 14:38:54 #32
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398580
Oneens!

Het is idd makkelijker verleidingen te krijgen via internet enzo, want dat is lekker snel en anoniem, maar het daadwerkelijk vreemdgaan en relatiehoppen komt toch echt door de morele verschuiving van de mens zelf
quote:
Helemaal mee eens...

wtf Als je dit gaat eisen van je kerel is de kans dat hij jou dumpt des te groter
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76398676
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:36 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Goed zo je begint het al aardig onder de knie te krijgen
Ik heb het maar geaccepteerd

Maar wat ik nog wel wou zeggen is iets over wat je zei in ander topic, dat jij een praktiserende moslim nodig hebt om jou op het rechte pad te houden, wat je nog niet helemaal was volgens jezelf. Het zou dan eerlijk zijn om te stellen dat er ook mannen zijn die een praktiserende moslima nodig hebben om hen op het rechte pad te houden toch?

Maar iedereen is op zoek naar een perfecte partner, dus ja
pi_76398797
quote:
Helemaal mee eens...
Hoe kan hij jou dan ontmoeten?

Of bedoel je nadat je getrouwd bent? Moet hij dan al die vriendschappen opgeven?
Is het dan niet makkelijker om gewoon openheid van communicatie te vragen? Gewoon af en toe even vragen of je naar alle communicatie tussen hem en vrouwen (waar jij jaloers op bent) mag kijken. Als hij een goede eerlijke moslim is, zal hij daar wel begrip voor hebben en dat gewoon toestaan.

De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  maandag 4 januari 2010 @ 14:47:26 #35
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398851
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef mahlah het volgende:

[..]

Ze wordt uitgehuwelijkt natuurlijk! Want haar broers en andere familie moeten natuurlijk beslissen wat goed voor haar is
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76398931
Ok mensen, nadiaschoonheid heeft nogal afwijkende ideeën over hoe en wat in een relatie ten opzichte van de rest van FOK!, maar discussies daarover hebben al meerdere topics verneukt, dus zullen we dat bij deze even niet doen? Thanks
pi_76398934
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Ze wordt uitgehuwelijkt natuurlijk! Want haar broers en andere familie moeten natuurlijk beslissen wat goed voor haar is
Nou ja, ze zal hem toch zeker eerst moeten ontmoeten. Maargoed, ik denk toch wel dat ze het huwelijk bedoelt.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  maandag 4 januari 2010 @ 14:51:34 #38
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398996
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:49 schreef Rookert het volgende:
Ok mensen, nadiaschoonheid heeft nogal afwijkende ideeën over hoe en wat in een relatie ten opzichte van de rest van FOK!, maar discussies daarover hebben al meerdere topics verneukt, dus zullen we dat bij deze even niet doen? Thanks
jawohl mein fuhrer

Mijn mening staat HIER
  maandag 4 januari 2010 @ 14:58:02 #39
273257 nadiaschoonheid
pi_76399224
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:42 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik heb het maar geaccepteerd

Maar wat ik nog wel wou zeggen is iets over wat je zei in ander topic, dat jij een praktiserende moslim nodig hebt om jou op het rechte pad te houden, wat je nog niet helemaal was volgens jezelf. Het zou dan eerlijk zijn om te stellen dat er ook mannen zijn die een praktiserende moslima nodig hebben om hen op het rechte pad te houden toch?

Maar iedereen is op zoek naar een perfecte partner, dus ja
Dat heb ik inderdaad gezegd ja,ik heb zo een man wel zeker nodig in dit leven.
zoals ik al eerder aangaf in die ander topic ,wat betreft mijn praktiserende moslim broers zijn ook allemaal getrouwd met meiden net als ik dus..die niet echt goed prakitiserend waren,en door zulke echtgenoten te huwen zijn het allemaal prachtige praktiserende moslimas geworden.
Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
  maandag 4 januari 2010 @ 14:59:15 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76399269
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

zoals ik al eerder aangaf in die ander topic ,wat betreft mijn praktiserende moslim broers zijn ook allemaal getrouwd met meiden net als ik dus..die niet echt goed prakitiserend waren,en door zulke echtgenoten te huwen zijn het allemaal prachtige praktiserende moslimas geworden.
Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje dagelijks pak rammel wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
Intelligent, but fucked up.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:00:02 #41
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76399300
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat las ik ook ja
  maandag 4 januari 2010 @ 15:04:19 #42
273257 nadiaschoonheid
pi_76399450
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef mahlah het volgende:

[..]

Of bedoel je nadat je getrouwd bent? Moet hij dan al die vriendschappen opgeven?
Is het dan niet makkelijker om gewoon openheid van communicatie te vragen? Gewoon af en toe even vragen of je naar alle communicatie tussen hem en vrouwen (waar jij jaloers op bent) mag kijken. Als hij een goede eerlijke moslim is, zal hij daar wel begrip voor hebben en dat gewoon toestaan.

Zoals wij moslims dat noemen zal ik inchallah op een islamitische manier het huwelijk in treden..
Dus er zal weinig contact zijn,en het contact dat er zal zijn..zal met een mahram zijn.
pi_76399466
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
Ik bedoelde eigenlijk niet goed praktiserende moslimmannen die met wel goed praktiserende moslima's zijn getrouwd en zo beter het pad van jouw geloof zijn gaan volgen, andersom snapte ik wel

Maar goed, topic wordt zo weer gekaapt
  maandag 4 januari 2010 @ 15:04:54 #44
273257 nadiaschoonheid
pi_76399475
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ach jongen grow upp!!
  maandag 4 januari 2010 @ 15:08:14 #45
273257 nadiaschoonheid
pi_76399584
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Uithuwelijking is in de islam verboden...maar mijn echtgenoot moet inderdaad (aangezien ik geen pa meer heb)moeten ze langs mijn 8 broers.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:10:33 #46
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76399659
wel interessant om eens te lezen, Nadia.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 15:11:12 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76399678
Anyway, om nog even terug te komen op de stelling in de OP... Ik ben van mening dat social media niet de factor is waarom relaties eerder kapot gaan, maar de instelling van mensen dat een relatie niet per definitie voor het leven is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 januari 2010 @ 15:12:10 #48
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76399705
Ik denk dat het juist makkelijker is en dat er dus meer relaties bij zijn gekomen?
Niet minder
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_76399718
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:11 schreef Sjeen het volgende:
Anyway, om nog even terug te komen op de stelling in de OP... Ik ben van mening dat social media niet de factor is waarom relaties eerder kapot gaan, maar de instelling van mensen dat een relatie niet per definitie voor het leven is.
Ligt ook aan de leeftijd, denk niet dat de meeste mensen tussen de 15-25 direct op zoek zijn naar een levenpartner, daarna gaat de biologische wekker wel rinkelen en willen ze nestelen
pi_76399732
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk dat het juist makkelijker is en dat er dus meer relaties bij zijn gekomen?
Niet minder
Kwantiteit is niet perse kwaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')