abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76368320
Ben je het eens/oneens met de volgende stelling?

"Door de opkomst van social media (hyves, facebook, myspace, msn, email, maar ook sms, zeg maar de opkomst van de hele digitale snelweg) gaan er meer relaties kapot ten opzichte van de de tijd dat we hier nog niet over beschikten."

Ik ben het er wel mee eens: relaties zijn niet meer voor eeuwig, contact leggen is wel heel gemakkelijk geworden, ik zie het overal om me heen gebeuren. Vooral op het werk. Zelfs mensen die in een prima relatie zitten kunnen het niet laten om toch even "online" te flirten of even te smsen naar een voormalig contact als het even minder gaat, vaak met grote gevolgen. Of wat te denken van even snel je mobiele nummer of emailadres te overhandigen aan iemand in de kroeg, of die ene leuke collega, ex of oud klasgenoot even op te zoeken op hyves.
Vroeger kon je dit niet en werd je dus ook minder snel aan de verleiding bloot gesteld.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:03:18 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_76368663
Eens.
pi_76369233
Jep en nu maken mensen het ook eerder uit via msn of telefoon

dat is laf.
-
pi_76369438
Je hebt meer contacten, maar die zijn vluchtiger.
Vroeger had je minder contacten, maar minder vluchtig.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:21:32 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76369502
Misschien is het wel zo dat men eerder langer in een relatie bleef zitten die allang over de houdbaarheidsdatum heen was, en men nu sneller kennisneemt van de mogelijkheid om zo'n relatie te beëindigen door erover te lezen via die social networks.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_76369669
Het is altijd een excuus, nooit een reden. Er mag dan meer informatie beschikbaar zijn over (schijnbaar) groener gras, de beslissing om daar vervolgens iets mee te doen blijft bij de persoon zelf. Tenzij je van de "mijn vrouw mag geen andere mannen ontmoeten want ze kan de verleiding niet weerstaan"-school bent .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_76370206
De leugen is langzamer geworden, en de waarheid sneller.
pi_76371429
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:25 schreef Litpho het volgende:
Er mag dan meer informatie beschikbaar zijn over (schijnbaar) groener gras, de beslissing om daar vervolgens iets mee te doen blijft bij de persoon zelf.
klopt, maar je moet wel sterker in je schoenen staan dan voorheen
Ik denk echter dat men over het algemeen zwakker is geworden juist door het gemak van contacten leggen.

Een ander fenomeen is dat je partner snachts gesmst wordt als jullie in bed liggen, ook al heb je geen aanleiding gegeven, leg dat toch maar eens uit aan je partner.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:11:52 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76371597
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:55 schreef BountyHunter340 het volgende:

"Door de opkomst van social media (hyves, facebook, myspace, msn, email, maar ook sms, zeg maar de opkomst van de hele digitale snelweg) gaan er meer relaties kapot ten opzichte van de de tijd dat we hier nog niet over beschikten."

Ik ben het er wel mee eens: relaties zijn niet meer voor eeuwig, contact leggen is wel heel gemakkelijk geworden, ik zie het overal om me heen gebeuren. Vooral op het werk. Zelfs mensen die in een prima relatie zitten kunnen het niet laten om toch even "online" te flirten of even te smsen naar een voormalig contact als het even minder gaat, vaak met grote gevolgen. Of wat te denken van even snel je mobiele nummer of emailadres te overhandigen aan iemand in de kroeg, of die ene leuke collega, ex of oud klasgenoot even op te zoeken op hyves.
Vroeger kon je dit niet en werd je dus ook minder snel aan de verleiding bloot gesteld.
Dat waren ze nooit.. Zowel vriendschappelijke als romantische relaties.

Dat we tegenwoordig meer scheidingen kennen dan vroeger heeft ook weinig te maken met de 'opkomst' van hyves en vrienden, maar heeft meer te maken met dat opvattingen over het huwelijk veranderd zijn.

Dat je tegenwoordig makkelijker in contact kan komen met 'verloren of verwaterde' relaties zorgt er juist weer voor dat oude relaties duurzamer zijn geworden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76372237
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat waren ze nooit.. Zowel vriendschappelijke als romantische relaties.

Dat we tegenwoordig meer scheidingen kennen dan vroeger heeft ook weinig te maken met de 'opkomst' van hyves en vrienden, maar heeft meer te maken met dat opvattingen over het huwelijk veranderd zijn.

Dat je tegenwoordig makkelijker in contact kan komen met 'verloren of verwaterde' relaties zorgt er juist weer voor dat oude relaties duurzamer zijn geworden.
Waarom zijn er dan nog zoveel mensen pak em beet 30-35 jarig getrouwd? Dat zie ik nu niet meer gebeuren, iedereen kapt na een jaar of 7 sleur ofzo. Eens dat opvattingen over het huwelijk zijn veranderd, maar daar heeft de digitale snelweg goed aan bijgedragen en niet alleen zaken als emancipatie ofzo. Men vind het tegenwoordig veel normaler om vreemd te gaan bijvoorbeeld, doordat het gemakkelijker is geworden om het te doen komt het meer voor en ook doordat de verleiding groter is.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:58:14 #11
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_76373999
Tja, laat de maatschappij zich dan niet een beetje teveel verleiden door spanning omdat je dan spanning in je eigen relatie mist? Er zijn toch ook genoeg mensen die wel op fora zitten, op facebook enz maar niet flirten en het gewoon zien als een vorm van communiceren met vrienden en mensen ontmoeten. Daar hoeft niet gelijk iets achter te zitten. Als dit vaak gebeurt dan is er toch iets niet goed in je relatie waardoor je het gaat zoeken. Dat was vroeger ook zo alleen dan in je vriendenkring of als je uit ging met vrienden. Nu kan dat ook via de digitale weg. Maakt het wel sneller maar als je relatie er sneller aan kapot zou gaan, dan zit er toch iets niet goed. Kom je er in ieder geval sneller achter;)
Be dance |Be real| Be You
pi_76375942
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:58 schreef Loodje het volgende:
Maakt het wel sneller maar als je relatie er sneller aan kapot zou gaan, dan zit er toch iets niet goed. Kom je er in ieder geval sneller achter;)
Je relatie kan wel degelijk goed zitten maar het kan toch kapot gaan, juist door die digitale snelweg sneller dan vroeger. Of je uiteindelijk beter af bent met je nieuwe vlam is dan wel nog maar de vraag natuurlijk.
pi_76376012
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:38 schreef tho_Omas het volgende:
De leugen is langzamer geworden, en de waarheid sneller.
Q F T
pi_76376529
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:28 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Je relatie kan wel degelijk goed zitten maar het kan toch kapot gaan
Dan zat het niet goed. Dan kan je nog zo hard naar een zwarte piet zoeken in de vorm van digitale media, maar feit is dat er dan al iets niet goed zat. Als je toch naar een verschil met vroeger wil gaan kijken, is dat het tegenwoordig geaccepteerd wordt om een relatie die niet meer werkt af te breken terwijl men vroeger maar onder sociale druk bij elkaar bleef. Lijkt mij een verbetering in het algemeen en dat er dan mensen zijn die te snel opgeven, tja, dat is wat mij betreft beter dan het alternatief.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 3 januari 2010 @ 21:52:22 #15
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76377428
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:24 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan nog zoveel mensen pak em beet 30-35 jarig getrouwd? Dat zie ik nu niet meer gebeuren, iedereen kapt na een jaar of 7 sleur ofzo. Eens dat opvattingen over het huwelijk zijn veranderd, maar daar heeft de digitale snelweg goed aan bijgedragen en niet alleen zaken als emancipatie ofzo. Men vind het tegenwoordig veel normaler om vreemd te gaan bijvoorbeeld, doordat het gemakkelijker is geworden om het te doen komt het meer voor en ook doordat de verleiding groter is.
Ik denk echt niet dat dat komt door de sociale media hoor.
Vroeger was het heel normaal om jong te trouwen, kinderen te krijgen en voor altijd bij elkaar te blijven. Als je ging scheiden was dat echt taboe en had je weinig kans op een nieuwe relatie.

Nu is dat heel anders en weten mensen wat ze willen en gaan daarvoor.
Lijkt me een hele mooie ontwikkeling.

Natuurlijk heb je makkelijker contact met veel mensen maar dat is [zoals al gezegd] ook veel oppervlakkiger. Mensen die vreemd gaan doen dat ook wel zonder dat soort media denk ik.
an urge to help mankind overcomes me
pi_76377840
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:52 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat dat de allesbepalende factor is, zoals je kunt lezen zijn er ook andere zaken waarom opvattingen van mensen zijn veranderd. Het punt is juist dat social media het stukmaken van relaties wel flink bevordert.

En ja mensen gaan ook wel vreemd zonder in aanraking te komen met social media maar je maakt mij niet wijs dat het eerste contact niet gelegd is via een eerste smsje of emailtje. Terwijl als email niet bestond of sms men misschien niet eens de stap had durven zetten naar zo'n persoon toe, email of sms is een hele goede manier om iemand eerst even te peilen.
pi_76377909
Interessant topic, tvp.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:40:56 #18
274401 Lauwra
Save the horse ride a cowboy
pi_76380338
Mijn ex kon er wat van, o.a. daarom is het een ex.
Het word je zoveel makkelijker gemaakt
pi_76380738
Volledig eens met deze stelling, zeker nadat ik het zelf heb meegemaakt.
Mijn ex is 3 keer vreemd gegaan , en ze had ze allemaal via internet leren kennen.
Dat is nml een stuk makkelijker dan echt alleen op stap te gaan en mensen te ontmoeten.
Dat zou nml opvallen als ze altijd alleen op stap zou zijn gegaan.
Ook vond ze het op het internet gezelliger als thuis, wat hier gebeurde boeide haar weinig, maar op de forums en op MSN vond ze het altijd gezelliger.

En haar nieuwe vriend heeft ze ook via internet leren kennen, want dat gaat schijnbaar een stuk makkelijker dan in real life.
pi_76380855
Eens maar dan alleen omdat er nu van je verwacht wordt dat je smsjes beantwoord en overal je telefoon opneemt om vervolgens weer het zoveelste standaard gesprek te voeren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_76383163
Het kan beide kanten opwerken. Je kan ook veel sneller contacten zoeken en behouden als je het goed doet.

Zelf heeft hyves mij toch wel veel geholpen met het onderhouden van contacten enzo. Mijn beste vriendin zit nu in Australië en dan is het toch wel fijn om redelijk goedkoop zo contact te houden ipv duur bellen.
pi_76387973
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:35 schreef Chocolate het volgende:
Het kan beide kanten opwerken. Je kan ook veel sneller contacten zoeken en behouden als je het goed doet.

Zelf heeft hyves mij toch wel veel geholpen met het onderhouden van contacten enzo. Mijn beste vriendin zit nu in Australië en dan is het toch wel fijn om redelijk goedkoop zo contact te houden ipv duur bellen.
Ok maar ik heb het dan ook niet over vriendschappen
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 10:12:34 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76390269
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:52 schreef saaw het volgende:

[..]

Vroeger was het heel normaal om jong te trouwen, kinderen te krijgen en voor altijd bij elkaar te blijven. Als je ging scheiden was dat echt taboe en had je weinig kans op een nieuwe relatie.

Nu is dat heel anders en weten mensen wat ze willen en gaan daarvoor.
Lijkt me een hele mooie ontwikkeling.

Natuurlijk heb je makkelijker contact met veel mensen maar dat is [zoals al gezegd] ook veel oppervlakkiger. Mensen die vreemd gaan doen dat ook wel zonder dat soort media denk ik.
Met het dikgedrukte ben ik het niet helemaal eens... Ik denk dat mensen vooral weten wat ze niet willen en daarom gemakkelijker een relatie aan de kant zetten. In plaats van zich te bedenken wat ze wel willen en te kijken of dat in de relatie zou kunnen werken.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat mensen niet meer bij elkaar blijven 'omdat het zo hoort' en 'tot de dood ons scheidt', maar ik heb wel het gevoel dat er nu iets te gemakkelijk wordt omgesprongen met relaties.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 januari 2010 @ 13:58:13 #24
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76397304
Helemaal mee eens...

Mijn toekomstige (ja ik ga nog trouwen), mag dus absoluut geen vrouwelijke contacten hebben.

Geen hyves, geen msn-lijst met vrouwen of andere poespas..
  maandag 4 januari 2010 @ 13:59:19 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76397331
Oneens.

Ik flirt IRL, niet op internet
Intelligent, but fucked up.
pi_76397413
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Helemaal mee eens...

Mijn toekomstige (ja ik ga nog trouwen), mag dus absoluut geen vrouwelijke contacten hebben.

Geen vrouwelijke collega's waarmee hij aan projecten moet werken e.d.?

Door al die sociale media kan je 24/7 op elkaars lip zitten, ook al ben je niet eens bij elkaar. Elke verdachte krabbel, tweet ( ), reactie, note etc. levert onbewust al nieuwsgierigheid op met wie je partner omgaat. Niet gezond
pi_76397503
Oneens.

Internet is verbreding van sociale kring, geen vernauwing.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:23:35 #28
273257 nadiaschoonheid
pi_76398095
communicatie en techniek kan degelijk wel ervoor zorgen voor de bevordering van een zonde, dus ook vreemdgaan.

Communicatie vergemakkelijkt iets wel degelijk met uitbuiting als gevaar.
Vroeger gingen mensen ook minder vreemd omdat er weinig middelen er waren..

Nu heb je alles, dus smsen,mmsen,foto's versturen ,hyves,skype noem maar op en het is er..

het kan dus inderdaad de daad vergemakkelijken om uiteindelijk over te gaan tot het echte vreemdgaan.

Het zit hem juist in..het niet opzoeken van de verleidingen..

PS.Rookert,maak je maar niet druk om mijn toekomstige echtgenoot..hij zal zijn imaan op de juiste plaats hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door nadiaschoonheid op 04-01-2010 14:32:27 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 14:31:54 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76398372
quote:
Helemaal mee eens...

En jouw toekomstige gaat daarmee accoord?
pi_76398455
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En jouw toekomstige gaat daarmee accoord?
Ja, want hij is een perfecte, praktiserende moslim en anders zou hij toch niks met haar beginnen en vice versa. Dat is haar antwoord

Akkoord is trouwens met dubbel k
  maandag 4 januari 2010 @ 14:36:19 #31
273257 nadiaschoonheid
pi_76398507
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, want hij is een perfecte, praktiserende moslim en anders zou hij toch niks met haar beginnen en vice versa. Dat is haar antwoord

Akkoord is trouwens met dubbel k
Goed zo je begint het al aardig onder de knie te krijgen
  maandag 4 januari 2010 @ 14:38:54 #32
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398580
Oneens!

Het is idd makkelijker verleidingen te krijgen via internet enzo, want dat is lekker snel en anoniem, maar het daadwerkelijk vreemdgaan en relatiehoppen komt toch echt door de morele verschuiving van de mens zelf
quote:
Helemaal mee eens...

wtf Als je dit gaat eisen van je kerel is de kans dat hij jou dumpt des te groter
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76398676
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:36 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Goed zo je begint het al aardig onder de knie te krijgen
Ik heb het maar geaccepteerd

Maar wat ik nog wel wou zeggen is iets over wat je zei in ander topic, dat jij een praktiserende moslim nodig hebt om jou op het rechte pad te houden, wat je nog niet helemaal was volgens jezelf. Het zou dan eerlijk zijn om te stellen dat er ook mannen zijn die een praktiserende moslima nodig hebben om hen op het rechte pad te houden toch?

Maar iedereen is op zoek naar een perfecte partner, dus ja
pi_76398797
quote:
Helemaal mee eens...
Hoe kan hij jou dan ontmoeten?

Of bedoel je nadat je getrouwd bent? Moet hij dan al die vriendschappen opgeven?
Is het dan niet makkelijker om gewoon openheid van communicatie te vragen? Gewoon af en toe even vragen of je naar alle communicatie tussen hem en vrouwen (waar jij jaloers op bent) mag kijken. Als hij een goede eerlijke moslim is, zal hij daar wel begrip voor hebben en dat gewoon toestaan.

De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  maandag 4 januari 2010 @ 14:47:26 #35
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398851
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef mahlah het volgende:

[..]

Ze wordt uitgehuwelijkt natuurlijk! Want haar broers en andere familie moeten natuurlijk beslissen wat goed voor haar is
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76398931
Ok mensen, nadiaschoonheid heeft nogal afwijkende ideeën over hoe en wat in een relatie ten opzichte van de rest van FOK!, maar discussies daarover hebben al meerdere topics verneukt, dus zullen we dat bij deze even niet doen? Thanks
pi_76398934
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Ze wordt uitgehuwelijkt natuurlijk! Want haar broers en andere familie moeten natuurlijk beslissen wat goed voor haar is
Nou ja, ze zal hem toch zeker eerst moeten ontmoeten. Maargoed, ik denk toch wel dat ze het huwelijk bedoelt.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:51:34 #38
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76398996
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:49 schreef Rookert het volgende:
Ok mensen, nadiaschoonheid heeft nogal afwijkende ideeën over hoe en wat in een relatie ten opzichte van de rest van FOK!, maar discussies daarover hebben al meerdere topics verneukt, dus zullen we dat bij deze even niet doen? Thanks
jawohl mein fuhrer

Mijn mening staat HIER
  maandag 4 januari 2010 @ 14:58:02 #39
273257 nadiaschoonheid
pi_76399224
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:42 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik heb het maar geaccepteerd

Maar wat ik nog wel wou zeggen is iets over wat je zei in ander topic, dat jij een praktiserende moslim nodig hebt om jou op het rechte pad te houden, wat je nog niet helemaal was volgens jezelf. Het zou dan eerlijk zijn om te stellen dat er ook mannen zijn die een praktiserende moslima nodig hebben om hen op het rechte pad te houden toch?

Maar iedereen is op zoek naar een perfecte partner, dus ja
Dat heb ik inderdaad gezegd ja,ik heb zo een man wel zeker nodig in dit leven.
zoals ik al eerder aangaf in die ander topic ,wat betreft mijn praktiserende moslim broers zijn ook allemaal getrouwd met meiden net als ik dus..die niet echt goed prakitiserend waren,en door zulke echtgenoten te huwen zijn het allemaal prachtige praktiserende moslimas geworden.
Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
  maandag 4 januari 2010 @ 14:59:15 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76399269
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

zoals ik al eerder aangaf in die ander topic ,wat betreft mijn praktiserende moslim broers zijn ook allemaal getrouwd met meiden net als ik dus..die niet echt goed prakitiserend waren,en door zulke echtgenoten te huwen zijn het allemaal prachtige praktiserende moslimas geworden.
Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje dagelijks pak rammel wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
  maandag 4 januari 2010 @ 15:00:02 #41
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76399300
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat las ik ook ja
  maandag 4 januari 2010 @ 15:04:19 #42
273257 nadiaschoonheid
pi_76399450
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef mahlah het volgende:

[..]

Of bedoel je nadat je getrouwd bent? Moet hij dan al die vriendschappen opgeven?
Is het dan niet makkelijker om gewoon openheid van communicatie te vragen? Gewoon af en toe even vragen of je naar alle communicatie tussen hem en vrouwen (waar jij jaloers op bent) mag kijken. Als hij een goede eerlijke moslim is, zal hij daar wel begrip voor hebben en dat gewoon toestaan.

Zoals wij moslims dat noemen zal ik inchallah op een islamitische manier het huwelijk in treden..
Dus er zal weinig contact zijn,en het contact dat er zal zijn..zal met een mahram zijn.
pi_76399466
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Dat geld voor mijn zussen die met praktiserende moslim mannen zijn getrouwd,dat is precies het zetje wat ze nodig hadden in hun leven om hun geloof beter te belijden..
Ik bedoelde eigenlijk niet goed praktiserende moslimmannen die met wel goed praktiserende moslima's zijn getrouwd en zo beter het pad van jouw geloof zijn gaan volgen, andersom snapte ik wel

Maar goed, topic wordt zo weer gekaapt
  maandag 4 januari 2010 @ 15:04:54 #44
273257 nadiaschoonheid
pi_76399475
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ach jongen grow upp!!
  maandag 4 januari 2010 @ 15:08:14 #45
273257 nadiaschoonheid
pi_76399584
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Uithuwelijking is in de islam verboden...maar mijn echtgenoot moet inderdaad (aangezien ik geen pa meer heb)moeten ze langs mijn 8 broers.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:10:33 #46
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76399659
wel interessant om eens te lezen, Nadia.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 15:11:12 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76399678
Anyway, om nog even terug te komen op de stelling in de OP... Ik ben van mening dat social media niet de factor is waarom relaties eerder kapot gaan, maar de instelling van mensen dat een relatie niet per definitie voor het leven is.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:12:10 #48
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76399705
Ik denk dat het juist makkelijker is en dat er dus meer relaties bij zijn gekomen?
Niet minder
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_76399718
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:11 schreef Sjeen het volgende:
Anyway, om nog even terug te komen op de stelling in de OP... Ik ben van mening dat social media niet de factor is waarom relaties eerder kapot gaan, maar de instelling van mensen dat een relatie niet per definitie voor het leven is.
Ligt ook aan de leeftijd, denk niet dat de meeste mensen tussen de 15-25 direct op zoek zijn naar een levenpartner, daarna gaat de biologische wekker wel rinkelen en willen ze nestelen
pi_76399732
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk dat het juist makkelijker is en dat er dus meer relaties bij zijn gekomen?
Niet minder
Kwantiteit is niet perse kwaliteit
  maandag 4 januari 2010 @ 15:16:28 #51
273257 nadiaschoonheid
pi_76399848

[ Bericht 100% gewijzigd door nadiaschoonheid op 04-01-2010 15:20:25 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 15:19:22 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76399961
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:12 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ligt ook aan de leeftijd, denk niet dat de meeste mensen tussen de 15-25 direct op zoek zijn naar een levenpartner, daarna gaat de biologische wekker wel rinkelen en willen ze nestelen
Nee, ok... Maar een jaar of 20 geleden was de 15-25 jarige ook niet op zoek naar een levenspartner Tegenwoordig switchen 30-40 jarigen gemakkelijker als de relatie net niet is wat ze eigenlijk zouden willen. terwijl die groep 20 jaar geleden toch iets minder makkelijk uit hun relatie stapte.
pi_76400001
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:04 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Zoals wij moslims dat noemen zal ik inchallah op een islamitische manier het huwelijk in treden..
Dus er zal weinig contact zijn,en het contact dat er zal zijn..zal met een mahram zijn.
Dan is social media toch uitstekend geschikt voor islam?
Alles kan worden nagelezen door een mahram

Dat is precies het hele punt met dit topic. De meeste communicatie via social media wordt opgeslagen en kan worden nagelezen, dus enkel een probleem als men zulke contacten in het geheim onderhoudt. Maar als iemand geheimzinnig te werk gaat heeft dat niks met het type media te maken
pi_76400031
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, ok... Maar een jaar of 20 geleden was de 15-25 jarige ook niet op zoek naar een levenspartner Tegenwoordig switchen 30-40 jarigen gemakkelijker als de relatie net niet is wat ze eigenlijk zouden willen. terwijl die groep 20 jaar geleden toch iets minder makkelijk uit hun relatie stapte.
Nee, maar dat deed de groep 20 jaar vóór de groep van 20 jaar geleden ook niet, zo idioot veel verschil zat er ook weer niet tussen die 2 qua techniek
  maandag 4 januari 2010 @ 15:24:27 #55
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76400127
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:13 schreef Rookert het volgende:

[..]

Kwantiteit is niet perse kwaliteit
Dat is waar het is nooit lang.
Maar wel vaak snel sex
Elk voordeel heeft zijn nadeel ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_76400255
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dat is waar het is nooit lang.
Maar wel vaak snel sex
Elk voordeel heeft heb zijn nadeel ?
Tja, als je dat zoekt wel ja
pi_76400859
quote:
Niet minder
Dat zal zeker wel kloppen, maar het komt nu ook vaker voor dat mensen er 2 relaties op na houden,
en vreemdgaan. Omdat dat makkelijker kan zo.
Dus niet eerst de relatie kappen en dan op zoek naar een nieuwe.
Maar eerst een nieuwe relatie beginnen , en daarna de oude afkappen.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:46:15 #58
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76400933
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:04 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Ach jongen grow upp!!
Ach meisje, wordt eerst eens een vrouw. Ontwikkel daarna een lichtzinnig gevoel voor humor.

Kom dán nog maar terug om iemand die je meerdere is in wijsheid en jaren te vertellen dat hij volwassen moet worden.

Zo
pi_76401248
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:55 schreef BountyHunter340 het volgende:

ik denk niet dat het aan de opkomst van sociale media ligt, maar eerder aan alles wat je tegenwoordig ziet op tv aan series zoals desperate housewives enzovoort.
ik denk dat de hele gedachten gang van mensen verneukt is door al die series en dat de sociale media het alleen maar makkelijker maakt om vreemd te gaan en nieuwe contacten te leggen.

zelf ben ik een echte nerd en zit behoorlijk veel op internet maar dingen zoals hyves, facebook en twitter kunnen me totaal niet boeien, heb ook nog nooit iemand leren kennen via internet ( en dat wil zo houden ).

nadiaschoonheid, ik weet dat er tussen onze culturen een wereld van verschil zit maar ik vind jou opvattingen en ideeën over een relatie onwerkelijk. je bent op zoek naar de perfecte man terwijl deze niet bestaat, we hebben allemaal onze tekortkomingen ik las laatst echt met verbazing jou lijst met punten waaraan je toekomstige echtgenoot moet voldoen
pi_76401301
Ik denk dat er door de groei van dit soort social media dingen als facebook/wow en andere crap er soort van schijn communicatie is ontstaan. Waar door er meer mensen eenzaam zijn, qua sociaal leven dan, niet de wereld op de pc. Ook maakt het moeilijker als je een klein leugentje tegen je vriendin zegt dat je gaat sporten terwijl je ff pilsje bij je vrienden pakt en die het melden op je facebook.

Het enige zogenaamde voordeel, kunnen zien wat je oud basisschool/middelbare school/universiteit vrienden aan het doen zijn. Wanneer ze een scheet laten of wanneer ze bloemen voor hun moeder gekocht hebben. Erg interessant allemaal ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:58:13 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76401387
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat er door de groei van dit soort social media dingen als facebook/wow en andere crap er soort van schijn communicatie is ontstaan. Waar door er meer mensen eenzaam zijn, qua sociaal leven dan, niet de wereld op de pc. Ook maakt het moeilijker als je een klein leugentje tegen je vriendin zegt dat je gaat sporten terwijl je ff pilsje bij je vrienden pakt en die het melden op je facebook.

Het enige zogenaamde voordeel, kunnen zien wat je oud basisschool/middelbare school/universiteit vrienden aan het doen zijn. Wanneer ze een scheet laten of wanneer ze bloemen voor hun moeder gekocht hebben. Erg interessant allemaal ..
Ja, men vergeet inderdaad nogal eens te vermelden dat op niet twitteren/hyven/facebook'en de doodstraf staat.
pi_76401430
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:55 schreef sitting_elfling het volgende:

WoW social media noemen
  maandag 4 januari 2010 @ 16:00:16 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76401465
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:59 schreef Rookert het volgende:

[..]

WoW social media noemen
Mwah... Dat zijn online games in een zeker opzicht ook wel.

Ze spelen in ieder geval een rol in aardig wat van die netwerkjes.
pi_76401696
ik vind dat dit je eigen verantwoording is. Je dient zelf die zogenaamde 'verleiding' te weerstaan. Anders ben je zelf een sufferd en vind je je partner blijkbaar toch niet boeiend genoeg.
Ik heb geen last van al die zogenaamde invloed en verleiding hoor. Denk dat de echte verleidingen toch nog tijdens het stappen zijn, vind ik dan, en dat is ook aan jezelf of je hier iets mee doet of niet.
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
pi_76402546
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:06 schreef Lady_1989 het volgende:
ik vind dat dit je eigen verantwoording is. Je dient zelf die zogenaamde 'verleiding' te weerstaan. Anders ben je zelf een sufferd en vind je je partner blijkbaar toch niet boeiend genoeg.
Ik heb geen last van al die zogenaamde invloed en verleiding hoor. Denk dat de echte verleidingen toch nog tijdens het stappen zijn, vind ik dan, en dat is ook aan jezelf of je hier iets mee doet of niet.
Ja, maar de 'gemiddelde' mens is gewoon zwak en dom. Kan zijn dat ik hier in te ver ga, maar hoe komt het anders dan dat men volledig verslaafd raakt aan WOW, hun sociale leven kwijtspelen, en mensen bijvoorbeeld continu met die belspelletjes (rtl4/sbs6) mee deden (die nu verboden zijn) of dat men continu inging op die reclame spotjes van becam.nl, frisia lening, lenen.nl etc. ? (die nu ook verboden zijn). Die werden verboden omdat het een succes was (in negatieve zin )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 4 januari 2010 @ 16:34:19 #66
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76402731
quote:
Zoals ik al zei: verschuiving van het moreel.... Hyves etc. maakt het alleen wat makkelijker, meer niet
pi_76402833
Was het niet zo dat 90% van de mensen die zo iets als hyves/twitter/facebook start er mee kapt (omdat anderen totaal niet geïnteresseerd zijn in hun niet interessante levens)
  maandag 4 januari 2010 @ 17:17:56 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76404495
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Was het niet zo dat 90% van de mensen die zo iets als hyves/twitter/facebook start er mee kapt (omdat anderen totaal niet geïnteresseerd zijn in hun niet interessante levens)
Lijkt me vrij sterk eigenlijk.

Bovendien zijn we pas begonnen. Zodra het bedrijfsleven daadwerkelijk aan de gang gaat met social media zal dat ongetwijfeld een flinke verdieping van de mogelijkheden gaan opleveren.
  maandag 4 januari 2010 @ 17:28:39 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_76404930
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lijkt me vrij sterk eigenlijk.

Bovendien zijn we pas begonnen. Zodra het bedrijfsleven daadwerkelijk aan de gang gaat met social media zal dat ongetwijfeld een flinke verdieping van de mogelijkheden gaan opleveren.
Mwah, het zal wel loslopen.
Ik ken autisten met de meest geniale, actieve en exclusieve "vrienden" (netwerk zo je wilt)
en hartstikke toffe mensen die gewoon minder actief zijn met social media en nog steeds ouderwets F2F elkaar spreken en mensen leren kennen.

Ik denk wel dat het een vereiste wordt voor sollicitaties (in de toekomst), maar het zal vrij basic worden en veel minder persoonlijk dan bijvoorbeeld hyves om maar geen bedrijven "af te schrikken"
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_76407703
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mwah, het zal wel loslopen.
Ik ken autisten met de meest geniale, actieve en exclusieve "vrienden" (netwerk zo je wilt)
en hartstikke toffe mensen die gewoon minder actief zijn met social media en nog steeds ouderwets F2F elkaar spreken en mensen leren kennen.

Ik denk wel dat het een vereiste wordt voor sollicitaties (in de toekomst), maar het zal vrij basic worden en veel minder persoonlijk dan bijvoorbeeld hyves om maar geen bedrijven "af te schrikken"
nou ik mag hopen dat het geen trend wordt dat tijdens je sollicitatie er word gekeken naar je sociale netwerken.
wat heeft mijn baas te maken met mijn sociale leven, als ik voldoe aan de gestelde eisen en daarbij een goede indruk achterlaat moet dat toch genoeg zijn ?
pi_76407902
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Eens maar dan alleen omdat er nu van je verwacht wordt dat je smsjes beantwoord en overal je telefoon opneemt om vervolgens weer het zoveelste standaard gesprek te voeren.
Inderdaad, mensen vinden het maar normaal dat je altijd een SMS moet terug sturen,etc.
Ik ben echt heel veel met mijn telefoon bezig; Nieuws, MSN, Twitter,etc maar ik zit er niet aan "Vastgeplakt"

En over dat flirten, dat is inderdaad zo waar.
Collega van mij heeft een vriendin al een paar jaar, maar op MSN verkondigt hij anderen meiden de liefde en bla bla bla.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:28:26 #72
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76409999
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:33 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

[..]

nou ik mag hopen dat het geen trend wordt dat tijdens je sollicitatie er word gekeken naar je sociale netwerken.
wat heeft mijn baas te maken met mijn sociale leven, als ik voldoe aan de gestelde eisen en daarbij een goede indruk achterlaat moet dat toch genoeg zijn ?
Een snelle blik op iemands Hyves, linkdn of facebook kan veel zeggen over wat voor een soort persoon het is, en of hij/zij wel of niet in het team past. Dat kan belangrijker zijn dan of je wel of niet een opleiding hebt afgerond.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76412071
quote:
Niet minder
Zeker ook meer, maar het gaat erom dat er meer kapot gaan tov vroeger.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:38 schreef W1ckeDxt het volgende:

En over dat flirten, dat is inderdaad zo waar.
Collega van mij heeft een vriendin al een paar jaar, maar op MSN verkondigt hij anderen meiden de liefde en bla bla bla.
Dat dus, en partners maar denken dat hun vriendje of vriendinnetje dat niet doet. Welcome to 2010.
Denk alleen al eens wat er gebeurt in grote bedrijven waar in grote getale gecommuniceerd wordt via email, sms, etc. En door samenwerking binnen grote projecten zoals hierboven ook ergens werd genoemd heb je al snel contact. Ik denk dat je je zou verbazen als je een dagje muisje kon spelen.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:49 schreef Rookert het volgende:
Eens. Ik stel voor dat er een centraal nadiaschoonheid topic komt waarin o.a. requirements lijstjes gepost kunnen worden, goede grappen over naiviteit en meer voer voor de oudejaarsconferences van 2010.

[ Bericht 37% gewijzigd door BountyHunter340 op 04-01-2010 20:30:54 ]
  maandag 4 januari 2010 @ 20:58:19 #74
273257 nadiaschoonheid
pi_76414111
Ik zou zeggen open hem maar,het zal niet de eerste Nadia topic zijn!!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:19:30 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_76418449
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:33 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

[..]

Haha, ik heb toevallig wel eens een jongen z'n verzekering geweigerd vanwege z'n hyves-profiel
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_76422073
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Haha, ik heb toevallig wel eens een jongen z'n verzekering geweigerd vanwege z'n hyves-profiel
en dat vind je nu zelf een domme fout of sta je nog steeds achter je keuze ?
pi_76452190
quote:

Gemakkelijk gezegd. Feit is en blijft, het is al vaker gezegd hier, dat je aan meer verleiding bloot zult staan. Eens dat het aan jezelf is om er wel of niet iets me te doen, maar hoe meer verleiding hoe groter de kans op een fout die je begaat.
quote:
Oh ja, er is natuurlijk ook nog zo'n groep die online flirten afdoet als iets wat er niet echt toe doet en te verwaarlozen is, want het echte gevaar loert alleen in de kroeg, maar wij weten natuurlijk wel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')