abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:03:51 #76
293209 IN-BALANZ
hulpverlening
pi_79299034
-edit- geen recruitering hier

[ Bericht 90% gewijzigd door Re op 18-03-2010 17:39:28 ]
Praktijk voor Ademtherapie en Counseling.
Gespecilaliseerd in Angsten,Hyperventilatie,Dwang , Fobieën , Depressie en Relatieproblemen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:07:07 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79299187
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:03 schreef IN-BALANZ het volgende:
-edit-
volgens mij mag je geen reclame spammen.....

[ Bericht 23% gewijzigd door Re op 18-03-2010 17:39:46 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_79299540
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:12 schreef chimpiee het volgende:

[..]

Hey erg bedankt voor je reactie, morgen is mijn eerste sessie, en inderdaad als het allemaal niet werkt zijn er veel mogelijkheden.
Ik hoop dat het gaat lukken en ik zal morgen wel een berichtje doen over hoe ik het vond!
Echt bedankt.

xx
Hoi, ik had vanmorgen mijn eerste sessie en zou nog een berichtje achterlaten.
Ik heb een beetje de situatie uitgelegd, en ze zouden een persoon voor me zoeken die bij me past en dit voor mij zou gaan oplossen, toch fijn dat er dan toch nog wat aan gedaan kan worden!
Ik vond het opzich wel een fijne sessie.
Maar merk nog niks van verbetering, maar zie het maar als een begin. Het gaat vanzelf beter worden hoop ik!

donderdag 18 maart 2010 @ 22:14:10 #79
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79315512
Bij zo'n eerste gesprek/intake wordt er toch ook nog niet echt aan therapie gedaan? Is dus niet gek dat je je nog niet gelijk beter voelt

Mijn psycholoog vertelde me ooit dat hoe jonger je begint met therapie hoe makkelijker het is om het veranderen. Zelfbeeld en gedachtenpatronen zijn dan nog niet zo vastgeroest. En jij bent heel jong dus misschien zal het inderdaad snel beter gaan met je!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:41 #80
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79315907
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:14 schreef Vandaag... het volgende:
Bij zo'n eerste gesprek/intake wordt er toch ook nog niet echt aan therapie gedaan? Is dus niet gek dat je je nog niet gelijk beter voelt

Mijn psycholoog vertelde me ooit dat hoe jonger je begint met therapie hoe makkelijker het is om het veranderen. Zelfbeeld en gedachtenpatronen zijn dan nog niet zo vastgeroest. En jij bent heel jong dus misschien zal het inderdaad snel beter gaan met je!
dan was het zeker niet zo verstandig dat ik pas op mn 32e in therapie ben gegaan? vooral omdat ik er tot nu toe nog niet zo heel veel aan gehad heb
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:27:01 #81
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79316178
Ik ook pas op m'n 31e hoor... En ik merk dat ik zelfs na jaren nog in oude patronen val (met dus risico op depressie etc) als ik bijvoorbeeld stress heb. Dat is zó moeilijk om te veranderen. Kan me echt goed voorstellen dat het simpeler gaat als je 17 bent.

Maar vergeleken met de midlife-crisis-golf van 50-jarigen die nog in therapie gaan zijn we nog jong hoor!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:00:28 #82
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_79321683
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:14 schreef chimpiee het volgende:

[..]

Hoi, ik had vanmorgen mijn eerste sessie en zou nog een berichtje achterlaten.
Ik heb een beetje de situatie uitgelegd, en ze zouden een persoon voor me zoeken die bij me past en dit voor mij zou gaan oplossen, toch fijn dat er dan toch nog wat aan gedaan kan worden!
Natuurlijk kan er nog wat aan gedaan worden mafketel . Vaak is enkel praten met een psycholoog (dus geen specifieke therapie of medicijnen of andere zwaardere zaken) al een hele grote stap op weg naar verbetering, dus maak je niet teveel zorgen!
quote:
Ik vond het opzich wel een fijne sessie.
Maar merk nog niks van verbetering, maar zie het maar als een begin. Het gaat vanzelf beter worden hoop ik!

Fijn voor je dat zo'n toch altijd wat enge eerste keer goed bevallen is, en veel succes met het vervolg!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_79322674
TVP.

Loop ook al een hele tijd rond met depressieve klachten en heb eind vorig jaar besloten om naar de dokter te gaan. Die heeft me doorverwezen naar het GGZ vanwege een 'stressgerelateerde depressie'. Het GGZ heeft voorgesteld om deeltijdbehandeling te volgen, heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me persoonlijk behoorlijk intensief en misschien ietwat overdreven, maar aan de andere kant kan ik er waarschijnlijk wel veel van opsteken.

pi_79324248
Ik heb gister ook weer een gesprek bij GGZ gehad. Ik zou deeltijd therapie gaan volgen voor de angst, maar om daar te komen (andere kant van de stad) moest ik dus eerst mn angst overwinnen. Oftewel, de deeltijd ging niet door want ik kan er niet komen.
Gister afgesproken eerst gesprekken te gaan hebben (soort cognitieve therapie individueel) om te gaan oefenen in stapjes naar de deeltijd toe. Ben benieuwd! Ze was gelukkig erg meedenkend en ze begreep het allemaal, dus dat was fijn!
pi_79324304
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 03:11 schreef Rnnz het volgende:
TVP.

Loop ook al een hele tijd rond met depressieve klachten en heb eind vorig jaar besloten om naar de dokter te gaan. Die heeft me doorverwezen naar het GGZ vanwege een 'stressgerelateerde depressie'. Het GGZ heeft voorgesteld om deeltijdbehandeling te volgen, heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me persoonlijk behoorlijk intensief en misschien ietwat overdreven, maar aan de andere kant kan ik er waarschijnlijk wel veel van opsteken.

Ik heb zelf vorig jaar zelfs 4 maanden opname gehad (voor andere klachten, borderline, dat wel) en ja, het is intensief, maar ik heb er zo enorm veel aan gehad! Ik zou nu ook deeltijd willen voor mn klachten maar dat lukt niet (zie verhaaltje hierboven) maar ik zou het je zeker weten aanraden! Je krijgt verschillende soorten therapieen waardoor je ook op verschillende manieren naar je probleem gaat kijken. Sommige manieren zullen je meer helpen dan andere, maar het is gewoon zo goed! En in een groep lijkt misschien ook eng, maar is het uiteindelijk helemaal niet! Iedereen zit naar namelijk met problemen, waardoor je heel sterk het gevoel krijgt dat je niet de enige bent, en dat is fijn.
pi_79625431
Ik heb parotoxine gekregen tegen paniekaanvallen war ik weer last van heb. Dit op aanraden van mn psycholoog omdit eens te gaan proberen, Iemand ervaring met dit middel?
pi_79633709
Alleen even een tvp.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_79645601
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:10 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb parotoxine gekregen tegen paniekaanvallen war ik weer last van heb. Dit op aanraden van mn psycholoog omdit eens te gaan proberen, Iemand ervaring met dit middel?
Ik neem aan dat je paroxetine bedoelt? Ik heb dat middel ooit geslikt, maar dan voor depressie, niet voor angst of paniek. Het hielp me toen wel tegen depressie, maar ik vond de bijwerkingen erg vervelend..
Of het ook tegen de paniekaanvallen werkt weet ik niet, ik hoop dat je er wat aan zal hebben!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:46:09 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79646652
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:27 schreef Vandaag... het volgende:
Ik ook pas op m'n 31e hoor... En ik merk dat ik zelfs na jaren nog in oude patronen val (met dus risico op depressie etc) als ik bijvoorbeeld stress heb. Dat is zó moeilijk om te veranderen. Kan me echt goed voorstellen dat het simpeler gaat als je 17 bent.

Maar vergeleken met de midlife-crisis-golf van 50-jarigen die nog in therapie gaan zijn we nog jong hoor!
ja dat is ook makkelijker denk ik. maar weet het ook niet zeker.
mn vriendje is op zn 44e nog es begonnen haha, maar die komt er nu toch ook wel een heel eind mee. (na een jaar dus) misschien maakt leeftijd dus toch niet zoveel uit, maar gaat het er vooral om of je er echt voor open staat...
  zondag 28 maart 2010 @ 10:16:40 #90
202348 Susi
Temple of Love
pi_79663776
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:49 schreef Lily-Ella het volgende:
Alleen even een tvp.
pi_79719938
Hallo, Ik weet niet zeker of het verstandig is om hier neer te zetten, maar ik moet het even kwijt.

Ik heb nu ruim een jaar last van een depressie en heb daar ook medicatie voor. Maar dat het echt beter met me gaat, durf ik niet hardop te zeggen. Soms lijkt het wel of ik mne steeds somberder ga voelen en de toekomst nog donkerder tegemoet zie.

Maar misschien ligt het wel aan mezelf, en doe ik overdag te weinig, maar aan de andere kant heb ik er ook de kracht niet voor. Het kost me soms de grootste moeite om even naar de winkel te gaan. Maar dit kan ook aan mijn Autisme liggen, hoewel ik hier vroeger geen moete mee had.

Binnenkort ga ik wel een cursus volgen om meer grip op mijn depressie te krijgen, maar het vertrouwen daarin wordt steeds minder naarmate ik steeds slechtere dagen krijg.

Dus eigenlijk moet er snel iets in mijn leven veranderen, wil ik weer positiever in het leven gaan staan.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_79722901
Bleh, het lukt niet meer zo goed op school en ben niet meer gemotiveerd...
pi_79724774
-

tvp.

[ Bericht 94% gewijzigd door Blossom86 op 29-03-2010 21:59:49 (toch maar niet) ]
pi_79802964
Ik heb even getwijfeld, maar toch maar besloten mijn situatie hier even te beschrijven.

Ik ben best een gesloten persoon, en vertel niet zo makkelijk wat mij dwars zit, of waar ik mij zorgen over maak. Ik richt me juist heel erg op anderen, om mijn eigen dingen op die manier buiten beschouwing te kunnen laten. Begin dit jaar vond ik het genoeg geweest en heb ik aan een aantal mensen die dicht bij mij staan een deel van 'hoe ik me voel en wat er speelt' uit de doeken gedaan. Ik heb hier goeie reacties op gehad.. en 't was voor mij prima zo.

Tot ongeveer een maand later, nu anderhalve maand geleden. Toen begon ik me eigenlijk van het ene op het andere moment somber te voelen. Ik had veel last van emotionele buien (moest veel huilen) en ik had eigenlijk niet echt een idee hoe dit zo ineens was gekomen.

Omdat ik het allemaal niet meer trok,en eigenlijk de hele dag alleen maar kon huilen, heb ik van de huisarts wat oxazepam gekregen. Dit heb ik zo'n anderhalve week gebruikt, en heb het toen afgebouwd. Tot op de dag van vandaag gebruik ik het ook niet meer.

Inmiddels loop ik bij een psycholoog (ben nu 4 keer geweest ofzo) wat opzich ook wel okey is, maar echt verbetering merk ik niet. Uit een test die ik daar heb moeten doen kwam dat ik waarschijnlijk een lichte depressie heb. Zou toch wel binnen 1 a 2 maanden over moeten zijn of iig minder moeten worden.

Ik probeer gewoon m'n dagelijkse dingen te doen, maar bij alles wat ik doe merk ik dat er een soort van somberheids-gevoel over me heen hangt, als een gevoel wat altijd aanwezig is. Ik merk wel dat afleiding helpt, maar het sombere gevoel gaat nooit helemaal weg. Met name wanneer ik er met mensen over praat merk ik dat ik nog erg emotioneel ben.

Ik probeer er alles aan te doen om me beter te voelen (bezig zijn, ben weer begonnen met hardlopen, gesprekken bij de psych), maar het lijkt allemaal niet echt resultaat te hebben. Hoewel sommige mensen om mij heen zeggen dat anti-depressiva wellicht zou kunnen helpen, wil ik dit zelf eigenlijk liever niet. Ik heb ook e.e.a. over Sint Janskruid gelezen, en dat spreekt mij eerder aan dan anti-depressiva.

Maar ik weet gewoon even niet meer waar ik goed aan doe. Ik wil het sombere gevoel gewoon kwijt. En ik heb ook het idee dat ik de hele tijd somber ben, omdat ik somber ben. Klinkt wat vaag, maar juist dat sombere gevoel maakt me weer somber. Soort van vicieuze cirkel ofzo. Maar hoe doorbreek ik die?

Ik snap dat niemand hier kant-en-klare tips heeft, maar ik vind het iig fijn om even m'n verhaal opgeschreven hebben, en mocht iemand toch die 'gouden tip' hebben, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Bedankt voor het lezen.

[ Bericht 7% gewijzigd door sunmoonstar op 31-03-2010 20:40:35 ]
pi_79803554
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:09 schreef Bos81 het volgende:
Hallo, Ik weet niet zeker of het verstandig is om hier neer te zetten, maar ik moet het even kwijt.

Ik heb nu ruim een jaar last van een depressie en heb daar ook medicatie voor. Maar dat het echt beter met me gaat, durf ik niet hardop te zeggen. Soms lijkt het wel of ik mne steeds somberder ga voelen en de toekomst nog donkerder tegemoet zie.

Maar misschien ligt het wel aan mezelf, en doe ik overdag te weinig, maar aan de andere kant heb ik er ook de kracht niet voor. Het kost me soms de grootste moeite om even naar de winkel te gaan. Maar dit kan ook aan mijn Autisme liggen, hoewel ik hier vroeger geen moete mee had.

Binnenkort ga ik wel een cursus volgen om meer grip op mijn depressie te krijgen, maar het vertrouwen daarin wordt steeds minder naarmate ik steeds slechtere dagen krijg.

Dus eigenlijk moet er snel iets in mijn leven veranderen, wil ik weer positiever in het leven gaan staan.
Het is goed dat je je beseft dat je je leven positiever wil veranderen. Nu moet je alleen bedenken op welke manier je dat het best kunt invullen. Ik denk dat het inderdaad beter met je zal gaan zodra je je wat meer met andere dingen bezig gaat houden. Dan kun je namelijk je gedachten op iets anders richten. Zet wat makkelijke doelen neer en probeer daar naartoe te leven.
pi_79804305
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:43 schreef Mido85 het volgende:

[..]

Het is goed dat je je beseft dat je je leven positiever wil veranderen. Nu moet je alleen bedenken op welke manier je dat het best kunt invullen. Ik denk dat het inderdaad beter met je zal gaan zodra je je wat meer met andere dingen bezig gaat houden. Dan kun je namelijk je gedachten op iets anders richten. Zet wat makkelijke doelen neer en probeer daar naartoe te leven.
Okee bedankt voor je reactie

Er wordt best wel intensief voor mij gezocht voor dagbesteding, maar tot nu toe was het net dat soort werk, wat voor mij moeilijk is, waardoor ik dus nog steeds te vaak thuis zit. Maar er zijn een paar gesprekken gepland de komende week, dus ik houd hoop op een voorutgang. Maar het moet niet te snel zijn, want ik heb het snel gehad als ik te veel dingen te doen heb op een dag.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_79806771
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:58 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee bedankt voor je reactie

Er wordt best wel intensief voor mij gezocht voor dagbesteding, maar tot nu toe was het net dat soort werk, wat voor mij moeilijk is, waardoor ik dus nog steeds te vaak thuis zit. Maar er zijn een paar gesprekken gepland de komende week, dus ik houd hoop op een voorutgang. Maar het moet niet te snel zijn, want ik heb het snel gehad als ik te veel dingen te doen heb op een dag.
Begrijpelijk. Je moet zoiets ook langzaam opbouwen en niets forceren. Dan gaat het allemaal vanzelf.
pi_79812782
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:08 schreef Beautiful__Disaster het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je paroxetine bedoelt? Ik heb dat middel ooit geslikt, maar dan voor depressie, niet voor angst of paniek. Het hielp me toen wel tegen depressie, maar ik vond de bijwerkingen erg vervelend..
Of het ook tegen de paniekaanvallen werkt weet ik niet, ik hoop dat je er wat aan zal hebben!
medicijnen werken niet want depressie is een psychische aandoening, oftewel je moet gewoon blij denken dan gaat het over heb ik gelezen
quote:
Depressiviteit is een een psychische ziekte. Oftewel het komt door de manier van denken. Het is dus niet erfelijk of een of andere ziekte die je op de een of andere manier binnen krijgt. Daarom is depressiviteit niet te genezen met een pil. Het kan hooguit verdoven. Heeft eigenlijk net zo veel nut als alcohol of drugs. Als je onder invloed bent, lijkt het beter, maar het is het niet. Het verschil met antidepressiva is dat deze eigenlijk geen invloed heeft, maar men denkt dat het wat doet.
pi_79816547
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:36 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

medicijnen werken niet want depressie is een psychische aandoening, oftewel je moet gewoon blij denken dan gaat het over heb ik gelezen
[..]

Volgens mij is het bewezen dat er gedurende een depressie een tekort is van een bepaalde stof (anyone? het is te laat om te googlen..) en dus aangevuld kan worden met medicatie. 'Gewoon blij denken' vind ik niet bepaald de sterkste tip als je zwaar depressief bent...
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_79817197
Volgens wikipedia moet je een onderscheid maken tussen een milde en zware depressie. Bij een milde depressie is het gebruik van antidepressiva blijkbaar niet behulpzaam maar bij zware depressies wel. Verder geen persoonlijke ervaringen mee dus geen idee hoe dit precies in elkaar steekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')