Ik ken ook mensen die op hun 20e moeder zijn geworden en op hun 30e opeens hun jeugd wilden inhalen. Ook niet echt leuk voor haar kinderen. Denk dat het gewoon per persoon verschilt eerlijk gezegdquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef rhythmlicious het volgende:
Neeeee. Echt niet doen. Ik ben zelf 20 en mijn vader is onlangs 60 geworden en met pensioen gegaan. Vréselijk. Ik heb echt het idee dat ik wat gemist heb toen ik jong was. Ouders van klasgenootjes waren altijd veeeel jonger en gingen altijd nog leuke dingen doen enzo. Mijn ouders voelden zich altijd al te oud :S Plus nu zit ik met de instelling 'vroeger was alles beter' thuis, vooral mijn vader denkt zo. En als ik ergens een hekel aan heb...
En de tijd is in vrij korte tijd zo veranderd, allemaal nieuwe technieken, veel veranderingen, etc etc. Ik vind dat geweldig, ben daar tenslotte mee opgegroeid, maar zij kunnen/willen daar gewoon niet in mee gaan. Vroeger was tenslotte alles beter. Heb ook vaak zat ruzie (gehad) met mn vader, omdat wij zoveel anders denken, hij is nog zó ouderwets. Nou zullen veel jongeren dat over hun ouders zeggen, maar mijn schoonouders zijn jaren jonger en die merken dat ook aan mijn ouders:)
Daarnaast is het ook gewoon vervelend om te zien hoe ze ineens zoveel ouder worden. Leuk was het al niet, maar nu worden het echt net een soort opa en oma, terwijl voor mij alles nu net pas begint als het ware.
Ja daar zit ook wat in inderdaad. Maar ik denk dat de kans groter is dat oude ouders zo worden als die van mij, dan dat jonge ouders ineens na de geboorte hun jeugd in willen halen.. Denk ik dan, tenminstequote:Op donderdag 7 januari 2010 17:01 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die op hun 20e moeder zijn geworden en op hun 30e opeens hun jeugd wilden inhalen. Ook niet echt leuk voor haar kinderen. Denk dat het gewoon per persoon verschilt eerlijk gezegd
Misschien wel, maar het leven gaat zoals het gaat. Ik dnek dat iemand beter later aan kinderen kan beginnen als hij/zij het gevoel heeft er dan nog niet klaar voor te zijn geestelijk. Bovendien heb je niet echt in de hand wanneer je iemand tegenkomt waarmee je dat wilt. Om maar te oordelen dat er maar een slot op moet na je 35ee vind ik wat cruquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:11 schreef rhythmlicious het volgende:
[..]
Ja daar zit ook wat in inderdaad. Maar ik denk dat de kans groter is dat oude ouders zo worden als die van mij, dan dat jonge ouders ineens na de geboorte hun jeugd in willen halen.. Denk ik dan, tenminste
Ik denk dat 25 tot max. 30 jaar gewoon de beste leeftijd zou zijn voor mensen die graag kinderen willen.
Het kan eerder. Waar ik woon lopen ook veel moeders van 16, 17 jaar. Dat vind ik dan wel minder. Maar het kan ook best zijn dat ik pas op mijn 28e zwanger raak ofzo. Alleen het liefst voor mijn 30e.quote:
Ik denk dat dat heel erg ligt aan de ouders. Ik ken ook ouders van 25 die als de oudste 10 is al roepen dat vroeger alles beter was.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:11 schreef rhythmlicious het volgende:
[..]
Ja daar zit ook wat in inderdaad. Maar ik denk dat de kans groter is dat oude ouders zo worden als die van mij, dan dat jonge ouders ineens na de geboorte hun jeugd in willen halen.. Denk ik dan, tenminste
Ik denk dat 25 tot max. 30 jaar gewoon de beste leeftijd zou zijn voor mensen die graag kinderen willen.
Sorry, maar ik heb het idee dat ook al waren jouw ouders jonger geweest ze alsnog zo'n instelling hadden gehad. Dat ze van zichzelf al ouder van geest zijn dan de meesten,quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef rhythmlicious het volgende:
Neeeee. Echt niet doen. Ik ben zelf 20 en mijn vader is onlangs 60 geworden en met pensioen gegaan. Vréselijk. Ik heb echt het idee dat ik wat gemist heb toen ik jong was. Ouders van klasgenootjes waren altijd veeeel jonger en gingen altijd nog leuke dingen doen enzo. Mijn ouders voelden zich altijd al te oud :S Plus nu zit ik met de instelling 'vroeger was alles beter' thuis, vooral mijn vader denkt zo. En als ik ergens een hekel aan heb...
En de tijd is in vrij korte tijd zo veranderd, allemaal nieuwe technieken, veel veranderingen, etc etc. Ik vind dat geweldig, ben daar tenslotte mee opgegroeid, maar zij kunnen/willen daar gewoon niet in mee gaan. Vroeger was tenslotte alles beter. Heb ook vaak zat ruzie (gehad) met mn vader, omdat wij zoveel anders denken, hij is nog zó ouderwets. Nou zullen veel jongeren dat over hun ouders zeggen, maar mijn schoonouders zijn jaren jonger en die merken dat ook aan mijn ouders:)
Daarnaast is het ook gewoon vervelend om te zien hoe ze ineens zoveel ouder worden. Leuk was het al niet, maar nu worden het echt net een soort opa en oma, terwijl voor mij alles nu net pas begint als het ware.
Zo vind ik het ook klinken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:57 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb het idee dat ook al waren jouw ouders jonger geweest ze alsnog zo'n instelling hadden gehad. Dat ze van zichzelf al ouder van geest zijn dan de meesten,.
Ik heb het toch ook niet over abortus in het algemeen? Ik schreef dit:quote:Maar er is dan ook niemand in dit topic die beweert dat ouders die abortus laten plegen per definitie onbewust bezig zijn. De discussie waar jij op doelt ging specifiek over een situatie waarin jonge vrouwen zwanger raken maar het kind hen qua planning niet uitkomt. Niet over abortus in het algemeen.
Same thing, dusquote:Kiezen voor een abortus omdat een kind 'even niet uitkomt' is ook zo'n mediahype; in werkelijkheid zijn mensen wel iets bewuster dan dat.
Ja, natuurlijk. Maar het is zo gemakkelijk om te oordelen over mensen en situaties die je niet kent. Niet iedereen heeft altijd een keuze. In het ideale geval zouden alle vrouwen rond hun 27e anderhalf kind krijgen, tegelijk afstuderen en meteen daarna een goede baan bemachtigen, en dus ook een leuke, betaalbare crèche voor de sociaal aanvaardbare 3 dagen per week, enzovoort. Zo mooi is de realiteit niet.quote:Waarom? Ouderschap is imho niet slechts een biologisch onderwerp. Er kleven ethische, emotionele en sociale dingen aan vast (al dan niet gebaseerd op persoonlijke ervaringen) en ieder mag daar het zijne over denken en dat uiten.
Gelukkig heb ik die ervaring niet met mijn ouders, terwijl die ook vrij laat kinderen kregen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef rhythmlicious het volgende:
Dat vind ik achterlijk vroeg. Geweldig om te zien hoe die piepjonge moeders er niets van bakken. En 28 vind ik helemaal niet laat. Zeker niet voor een slimme, hoogopgeleide vrouw.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:52 schreef PinkCake het volgende:
[..]
Het kan eerder. Waar ik woon lopen ook veel moeders van 16, 17 jaar. Dat vind ik dan wel minder. Maar het kan ook best zijn dat ik pas op mijn 28e zwanger raak ofzo. Alleen het liefst voor mijn 30e.
Toch niet hetzelfde. Ik heb heb over mensen die een kind aborteren omdat het niet uitkomt. Jij over mensen waarvan je zou dénken dat ze het doen omdat het ze niet uitkomt. Ik kan niet in de hoofden van anderen kijken dus ik zal nooit zeggen met welke motivatie een ander abortus laat doen. Maar ik geloof wel dát er mensen zijn die het doen omdat het ze niet uitkomt, en dat staat mij tegen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:47 schreef Nadine26 het volgende:
Op donderdag 7 januari 2010 14:39 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over abortus in het algemeen? Ik schreef dit:
[..]
Same thing, dus![]()
Waaruit maak je op dat ik het ideaal zou vinden als de realiteit er zo uit zag? En waar lees je een oordeel over een ander? Ik leg slechts uit wat mijn moeite met een maakbaarheidsmaatschappij is, en waarom de leeftijdsvraag bij ouderschap in mijn ogen niet slechts een biologische kwestie is.quote:Ja, natuurlijk. Maar het is zo gemakkelijk om te oordelen over mensen en situaties die je niet kent. Niet iedereen heeft altijd een keuze. In het ideale geval zouden alle vrouwen rond hun 27e anderhalf kind krijgen, tegelijk afstuderen en meteen daarna een goede baan bemachtigen, en dus ook een leuke, betaalbare crèche voor de sociaal aanvaardbare 3 dagen per week, enzovoort. Zo mooi is de realiteit niet.
Ja, hilarisch om te zien hoe hun kinderen het de rest van hun leven moeten doen met een falende tienermoederquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:29 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:
Geweldig om te zien hoe die piepjonge moeders er niets van bakken.
[sarcasm] (....) [/sarcasm]quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja, hilarisch om te zien hoe hun kinderen het de rest van hun leven moeten doen met een falende tienermoeder
Dat verschilt dus per oudere ouders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef rhythmlicious het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |