Ok even verslagje haha, ging allemaal nogal vlug

We hoorde een dreun en ramen trilde. We hadden zoiets van iets tegen raam gevlogen? Vogel vloog weg uit de tuin ... Ik naar buiten en naar de voorkant gekeken. Niks te zien. Dus ik weer naar binnen. En zit net begint de hond allemaal raar te doen. Bij deur naar de gang ruiken, naar achteren lopen daar ruiken. Dus ik loop naar de gang, hond gelijk richting voordeur. Ik had zoiets daar is niks dus naar boven gelopen, keek voor uit het raam en zag 1 grote dikke rookwolk.
Gelijk naar beneden gespurt jas aan sleutels gepakt en naar buiten gerend. Ondertussen kwamen ook al de eerste mensen naar buiten. Gelijk de hoek om waar de rook was. 1 persoon was al aan het bellen. Schade was enorm. Muur van de schuur was door de poort heen tegen de schutting van de mensen die er achterwonen geblazen. Vervolgens ben ik naar de voorkant gerend van het huis, aangebeld geen gehoor, maar moest iemand binnen zitten. Nog paar keer gebeld, op ramen geslagen door brievenbus geroepen. Toen kwam er een persoon naar beneden. Die was ook al met 112 aan bellen. Brandwonden aan handen en aan gezicht. vellen hingen los. Hij is weer terug onder de douche gegaan en wij hebben buren gewaarschuwd en ook nog 112 gebeld met de melding persoon gewond en brandwonden.
Daarna eigenlijk afwachten op brandweer die snel ter plekke was. en toen ook gelijk hoop politie. Waren gelijk 2 busjes, en nog een onopvallende blauwe golf. Straat werd gelijk afgezet, ben terug gelopen richting onze straat en kwamen ook stuk of 4 busjes de straat in geknald van de politie. Vlogen ook uit de busjes en begonnen gelijk met ontruiming van 4 huizen, en van de straat. Mn vader stond met buren buiten die moesten naar binnen, en wachten op instructies. Maar misschien moesten die ook ontruimd worden. Vervolgens zeker kwartier wat dan een half uur lijkt, zit je in spanning, ontruiming ja of nee? Vanuit overal bleven mensen komen, agenten was niet normaal. Straat van ons werd volledig afgezet.
Onder de mensen door hoor je dan: Vuurwerkbom, chemicalien in de schuur. maar was nog niks concreets.
Tegen 17:15 kregen we bericht dat het veilig was om weer naar binnen te gaan. Een agent vertelde nog dat de rook zeker vanaf 3 km te zien was. Ze kwamen vanaf Noord. en zagen de rookwolk vanaf de hasselt rotonde.
Nu rust wederkeerd en maar kijken of we erachter komen wat er gebeurd is.
Schade zoals die al zeker gezien is:
3 schuren volledig ontwricht waarvan dus 1 volledig uitgebrand (waar de explosie was) 2 andere denk ik flinke brandschade. Schuurtjes die er achter stonden (andere kant van de poort) ook denk 2 met brandschade. bij de woning die erachter ligt die had boven schrootjes zijn door de hitte volledig gesmolten.
Meer schade tot nu toe niet bekend.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16eIk luister NL-Talig