http://www.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op maandag 4 januari 2010 19:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
WEL ONZIN, ik reis met een chipkaartabonnement in Connexxion, later Qbuzz bus, waar je ook kan betalen met chipkaart en ik heb nog nooit ingecheckt en met mij vele. Het is toch nog niet verplicht, denk eens na
quote:In principe zijn de regels als volgt:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen. Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.
Ik heb het net even gecheckt. Ik kan dus niet inchecken en heb nu een negatief saldo (voorheen 1 euro).quote:Op maandag 4 januari 2010 19:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
3 mogelijkheden. Je kunt niet inchecken, er is saldo van je kaart gehaald of er niets aan de hand.
Inchecken is vanaf 04-01-2010 verplicht?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
Ja ok vnaaf 4-1 voor studenten OV, ik ben geen studentquote:Op maandag 4 januari 2010 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Zie het beginscherm....
daarvoor stonden er vandaag zeker zulke lange rijen in Rotterdam bij de servicepuntenquote:Op maandag 4 januari 2010 19:34 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Inchecken is vanaf 04-01-2010 verplicht?
Je reageert op een student en ik ook....quote:Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ok vnaaf 4-1 voor studenten OV, ik ben geen student
ja en je geld terugvragen via een formulierquote:Op maandag 4 januari 2010 19:33 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Ik heb het net even gecheckt. Ik kan dus niet inchecken en heb nu een negatief saldo (voorheen 1 euro).
Wat nu?![]()
Opladen bij een automaat en 5 euro dokken?
ja ik zag hetquote:Op maandag 4 januari 2010 19:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je reageert op een student en ik ook....
In principe niet omdat er geen borg wordt ingehouden in je vrij reizen periode.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Nou ik had vandaag mijn eerste aanvaring met deov-chipkaart :"). Keurig ingecheckt, werkte goed. Echter bij het uitchecken pakte dat kastje mijn kaart niet. Of hij was defect, geen idee. Bij anderen deed ie het ook niet. Ben ik nu dus gvd 4 euro kwijt?
Echt? Dat wist ik nietquote:Op maandag 4 januari 2010 21:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In principe niet omdat er geen borg wordt ingehouden in je vrij reizen periode.
Ja dat hangt nogal af van de vervoeder, bij de RET bijvoorbeeld gebeurt dat niet, maar ik lees dat er bij sommgie vervoerders die nog aan het testen zijn met de chipkaart dat die soms wel borg afschrijven.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:06 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Echt? Dat wist ik nietwaar ergens kan je dat vinden? Ik vond het al zo vreemd.
Je mag inderdaad tot de 31ste reizen op je papieren kaart, er schijnen meer vervoersbedrijven deze kaart te dogen.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:31 schreef IdlersDream het volgende:
Ik hoorde vandaag dat je oude papieren OV van 2009 ook nog in januari geldig is in de trein. Aangezien ik geen recht meer heb op een OV kaart is dit voor mij wel ff interessant mits de oude procedure van het tonen van de OV kaart voldoende is.
Kan iemand mij hier vertelling hoe je nu gecontroleerd wordt? Moet je je oude OV tonen en verder niets? of wordt ook je OV chip kaart gescand door de conducteur? Kortom, kan ik nog een maandje (illegaal) gratis reiden, of moet ik zure kaartjes kopen?
Je papieren kaart? Waar staat dan die dat geldig is in de tram?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:36 schreef Santello het volgende:
Vandaag in de tram moestik een conducteur op op mijn telefoon internet laten zien dat het tot de 31e geldig was omdat zij haar huiswerk niet heeft gedaan
Net alsof die conducteurs dat zelf allemaal van internet moeten halen, die hebben ook wel iets beters te doen..quote:Op maandag 4 januari 2010 21:36 schreef Santello het volgende:
Vandaag in de tram moestik een conducteur op op mijn telefoon internet laten zien dat het tot de 31e geldig was omdat zij haar huiswerk niet heeft gedaan
Inderdaad, zij moeten gewoon voordat hun dienst begint weten hoe studenten mogen reizen in plaats dat een reiziger een conducteur daar op moet wijzen...quote:Op maandag 4 januari 2010 21:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Net alsof die conducteurs dat zelf allemaal van internet moeten halen.
Dat is waar. Maar daar hoort een conducteur door iemand op gewezen te worden, je hoeft van die lui niet te verwachten dat ze dat zelf moeten gaan zoeken..quote:Op maandag 4 januari 2010 21:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, zij moeten gewoon voordat hun dienst begint weten hoe studenten mogen reizen in plaats dat een reiziger een conducteur daar op moet wijzen...
Die info staat op de site en heeft gister op zowat elke internetsite gestaanquote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef Bot13 het volgende:
Lekker dan, ben ik een fortuin kwijt aan een kaartje, hoor ik in de trein pas dat ik m'n OV 2009 nog kan gebruiken.
Nou dat wordt dan weer terugclaimen dat geld voor dat kaartje. "Wees blij, we zijn nog coulant hoor!" aldus de conducteurOok goed dat ze er even over na hadden gedacht om die info op hun website te zetten of het te melden bij de klantenservice.
Nu is het nog weinig zinvol, maar over een tijdje zul je op veel stations door poortjes heen moeten, die openen bij in- en uitchecken.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:35 schreef June. het volgende:
Ik vraag me af he, waarom zou je eigenlijk moeten inchecken als de conducteur toch al aan je chipkaart kan zien (door te scannen) dat je vrij kan reizen? Dan ziet hij ook dat ik een studenten WeekOv heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |