abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76410145
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

WEL ONZIN, ik reis met een chipkaartabonnement in Connexxion, later Qbuzz bus, waar je ook kan betalen met chipkaart en ik heb nog nooit ingecheckt en met mij vele. Het is toch nog niet verplicht, denk eens na
http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Zie het beginscherm....
quote:
In principe zijn de regels als volgt:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen. Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:33:44 #102
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76410194
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

3 mogelijkheden. Je kunt niet inchecken, er is saldo van je kaart gehaald of er niets aan de hand.
Ik heb het net even gecheckt. Ik kan dus niet inchecken en heb nu een negatief saldo (voorheen 1 euro).

Wat nu?

Opladen bij een automaat en 5 euro dokken?
What lies in the shadow of the statue?
  maandag 4 januari 2010 @ 19:34:46 #103
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76410243
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
Inchecken is vanaf 04-01-2010 verplicht?
What lies in the shadow of the statue?
pi_76410252
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Zie het beginscherm....
Ja ok vnaaf 4-1 voor studenten OV, ik ben geen student
pi_76410328
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:34 schreef Ghaazi het volgende:

[..]

Inchecken is vanaf 04-01-2010 verplicht?
daarvoor stonden er vandaag zeker zulke lange rijen in Rotterdam bij de servicepunten
pi_76410329
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ok vnaaf 4-1 voor studenten OV, ik ben geen student
Je reageert op een student en ik ook....
pi_76410382
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:33 schreef Ghaazi het volgende:

[..]

Ik heb het net even gecheckt. Ik kan dus niet inchecken en heb nu een negatief saldo (voorheen 1 euro).

Wat nu?

Opladen bij een automaat en 5 euro dokken?
ja en je geld terugvragen via een formulier
pi_76410415
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je reageert op een student en ik ook....
ja ik zag het

beetje raar dat die wel in moeten checken en abonnementhouders nog niet
  maandag 4 januari 2010 @ 20:16:55 #109
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_76412029
Wat gebeurd er eigenlijk als je niet uitchecked?

edit -

Als je tijdens vrij reizen meerdere malen vergeet in- en uit te checken, worden alle producten op je Studenten OV-chipkaart geblokkeerd en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je je studentenreisproduct laten deblokkeren.

fucking triest, dit gaat zeker gebeuren..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:03:19 #110
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76414341
Nou ik had vandaag mijn eerste aanvaring met de ov-chipkaart :"). Keurig ingecheckt, werkte goed. Echter bij het uitchecken pakte dat kastje mijn kaart niet. Of hij was defect, geen idee. Bij anderen deed ie het ook niet. Ben ik nu dus gvd 4 euro kwijt?
pi_76414448
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Nou ik had vandaag mijn eerste aanvaring met de ov-chipkaart :"). Keurig ingecheckt, werkte goed. Echter bij het uitchecken pakte dat kastje mijn kaart niet. Of hij was defect, geen idee. Bij anderen deed ie het ook niet. Ben ik nu dus gvd 4 euro kwijt?
In principe niet omdat er geen borg wordt ingehouden in je vrij reizen periode.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:06:27 #112
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76414500
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In principe niet omdat er geen borg wordt ingehouden in je vrij reizen periode.
Echt? Dat wist ik niet waar ergens kan je dat vinden? Ik vond het al zo vreemd.
pi_76414558
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:06 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Echt? Dat wist ik niet waar ergens kan je dat vinden? Ik vond het al zo vreemd.
Ja dat hangt nogal af van de vervoeder, bij de RET bijvoorbeeld gebeurt dat niet, maar ik lees dat er bij sommgie vervoerders die nog aan het testen zijn met de chipkaart dat die soms wel borg afschrijven.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:23:26 #114
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_76415361
De NS kaartautomaten in Deventer zijn voorzien van een sticker waarop staat dat de kaarten op die betreffende automaten niet geactiveerd kan worden. Ik moest mijn voordeelurenkaart cq OV-chipkaart (ben geen student meer) a/d balie activeren. Op zich ook geen punt, aangezien ik hem niet vandaag gelijk nodig had. In de stadsbussen hier kun je de OV chipkaart al wel gebruiken zag ik.

Trouwens, wat als je nu een bus treft waar de apparaten niet werken, en je hebt alleen je OV chipkaart bij je? Vrij reizen?
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_76415771
Ik hoorde vandaag dat je oude papieren OV van 2009 ook nog in januari geldig is in de trein. Aangezien ik geen recht meer heb op een OV kaart is dit voor mij wel ff interessant mits de oude procedure van het tonen van de OV kaart voldoende is.

Kan iemand mij hier vertelling hoe je nu gecontroleerd wordt? Moet je je oude OV tonen en verder niets? of wordt ook je OV chip kaart gescand door de conducteur? Kortom, kan ik nog een maandje (illegaal) gratis reiden, of moet ik zure kaartjes kopen?
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_76415833
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:31 schreef IdlersDream het volgende:
Ik hoorde vandaag dat je oude papieren OV van 2009 ook nog in januari geldig is in de trein. Aangezien ik geen recht meer heb op een OV kaart is dit voor mij wel ff interessant mits de oude procedure van het tonen van de OV kaart voldoende is.

Kan iemand mij hier vertelling hoe je nu gecontroleerd wordt? Moet je je oude OV tonen en verder niets? of wordt ook je OV chip kaart gescand door de conducteur? Kortom, kan ik nog een maandje (illegaal) gratis reiden, of moet ik zure kaartjes kopen?
Je mag inderdaad tot de 31ste reizen op je papieren kaart, er schijnen meer vervoersbedrijven deze kaart te dogen.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:35:09 #117
208890 June.
Seriously?
pi_76415962
Ik vraag me af he, waarom zou je eigenlijk moeten inchecken als de conducteur toch al aan je chipkaart kan zien (door te scannen) dat je vrij kan reizen? Dan ziet hij ook dat ik een studenten WeekOv heb?
Shine bright like a diamond.
pi_76416050
Vandaag in de tram moestik een conducteur op op mijn telefoon internet laten zien dat het tot de 31e geldig was omdat zij haar huiswerk niet heeft gedaan
pi_76416104
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:36 schreef Santello het volgende:
Vandaag in de tram moestik een conducteur op op mijn telefoon internet laten zien dat het tot de 31e geldig was omdat zij haar huiswerk niet heeft gedaan
Je papieren kaart? Waar staat dan die dat geldig is in de tram?
pi_76416252
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:36 schreef Santello het volgende:
Net alsof die conducteurs dat zelf allemaal van internet moeten halen, die hebben ook wel iets beters te doen..
pi_76416367
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:40 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Net alsof die conducteurs dat zelf allemaal van internet moeten halen.
Inderdaad, zij moeten gewoon voordat hun dienst begint weten hoe studenten mogen reizen in plaats dat een reiziger een conducteur daar op moet wijzen...
pi_76416395
Lekker dan, ben ik een fortuin kwijt aan een kaartje, hoor ik in de trein pas dat ik m'n OV 2009 nog kan gebruiken.
Nou dat wordt dan weer terugclaimen dat geld voor dat kaartje. "Wees blij, we zijn nog coulant hoor!" aldus de conducteur Ook goed dat ze er even over na hadden gedacht om die info op hun website te zetten of het te melden bij de klantenservice.
pi_76416471
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad, zij moeten gewoon voordat hun dienst begint weten hoe studenten mogen reizen in plaats dat een reiziger een conducteur daar op moet wijzen...
Dat is waar. Maar daar hoort een conducteur door iemand op gewezen te worden, je hoeft van die lui niet te verwachten dat ze dat zelf moeten gaan zoeken..
pi_76416485
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef Bot13 het volgende:
Lekker dan, ben ik een fortuin kwijt aan een kaartje, hoor ik in de trein pas dat ik m'n OV 2009 nog kan gebruiken.
Nou dat wordt dan weer terugclaimen dat geld voor dat kaartje. "Wees blij, we zijn nog coulant hoor!" aldus de conducteur Ook goed dat ze er even over na hadden gedacht om die info op hun website te zetten of het te melden bij de klantenservice.
Die info staat op de site en heeft gister op zowat elke internetsite gestaan
pi_76416504
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:35 schreef June. het volgende:
Ik vraag me af he, waarom zou je eigenlijk moeten inchecken als de conducteur toch al aan je chipkaart kan zien (door te scannen) dat je vrij kan reizen? Dan ziet hij ook dat ik een studenten WeekOv heb?
Nu is het nog weinig zinvol, maar over een tijdje zul je op veel stations door poortjes heen moeten, die openen bij in- en uitchecken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')