Ik vond het behoorlijk evenwichtig. Holocaust-grappen zijn inderdaad wel uitgekauwd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:40 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik dacht dat cabaretiers vooral schopten tegen taboes en dogma's. Het christendom komt vrijwel altijd aan bod terwijl dit thema al tot het been is uitgekauwd.
dat snap ik het is alleen een voorbeeld als je het over freek zegt heb je er geen moeite meequote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef aberg het volgende:
[..]
Nee, dat stond niet mijn reactie en dat bedoelde ik al helemaal niet.
quote no shit sherlock:quote:
Ja? En wat klopt er niet aan die bewering?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:04 schreef GSP het volgende:
quote no shit sherlock:
Ik denk dat hij wel de spijker op zijn kop slaat met zijn bewering dat niet de allochtonen maar de klagende massa van Nederlanders met opgekropte frustraties het echte probleem van dit land zijn.
Kortom, het ligt aan de mensen die niet zo gelukkig zijn met de bontkraagjes voor hun deur en niet aan de bontkraagjes, alsdus Maassen.
Het is echt niet mijn bedoeling om een discussie uit de hand te laten lopen. Het enige wat ik probeer te zeggen is (en dat was ook de eerste reactie van mij), is dat ik niet alle conferences gezien hoef te hebben om te weten waarom ik deze leuk vind. Het jeukte, deed zeer en maakte dat ik moest nadenken. Alleen al daarom. En ja, ik daar hou ik wel van... ;-)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je vond wel genoeg ervan om ongezien te kunnen beweren dat Theo beter dan Freek was.
Tja...
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja en ik denk nogsteeds dat als je waardeoordelen wilt vellen over caberetiers dat je ze dan op zijn minst gezien mag hebben. (de desbetreffende shows dan)
Ik geef jou een stomp tegen je hoofd en als je er iets van zegt dan is de negatieve sfeer die daaruit voortvloeit jouw schuld.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja? En wat klopt er niet aan die bewering?
Daar gaat het niet om. Wilders afzeiken is afgezaagd en makkelijk. En dan weer over zijn kapsel beginnenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat ie ondertussen ook af en toe Wilders afzeikt lijkt me niet meer dan normaal en een kwestie van gezond verstand.
En dat zegt zelf ook! dus het ook tegelijk een commentaar op het makkelijk afzeiken van wilders over zijn haar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wilders afzeiken is afgezaagd en makkelijk. En dan weer over zijn kapsel beginnen
Echt kromme tenen!
En dan zelf zeggen dat het een flauwe grap is om over z'n haar te beginnen maakt het juist weer wel leuk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:10 schreef BasEnAad het volgende:
Daar gaat het niet om. Wilders afzeiken is afgezaagd en makkelijk. En dan weer over zijn kapsel beginnen
Echt kromme tenen!
Nou ja, dat van dat kapsel relativeerde ie wel (en geef toe, het IS ook een belachelijk kapselquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Echt kromme tenen!
Finkers is vooral leuk, omdat hij niet moralistisch doet en niet veel over politiek praat. Dat kijkt een stuk fijner.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
Heb deel gezien van Jan Jaap wat me absoluut niet kon bekoren, Vond finkers wel ok, Guido leuk, Freek leuker en Theo duidelijk het allerbeste
Het is nu wel heel makkelijk om ook iets over spelling te zeggen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:12 schreef golfer het volgende:
Maar satire is niet aan iedereen besteedt.
Hij vindt ook vooral zichzelf heel leuk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:12 schreef tho_Omas het volgende:
Ik heb nog nooit een programma gezien op UG, dat minder dan 4 sterren had. JJvdW is de eerste.
Ja, ik heb het gezien. Maar volgens mij woog het voor hem zwaarder mee om die flauwe grap te maken hoor. Hij vond 'm gewoon leuk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dat zegt zelf ook! dus het ook tegelijk een commentaar op het makkelijk afzeiken van wilders over zijn haar.
Jamaar daar is fok toch voor bedachtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is nu wel heel makkelijk om ook iets over spelling te zeggen.,
, *gaietsnuttigersmetjetijddoenIRinplaatsvanzobijdehandtezijnsmilie*.
Maar er is niemand die dat leuk vindt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hij vindt ook vooral zichzelf heel leuk.
Klinkt een beetje als artistieke armoede. Elke keer hetzelfde praatje gaat vervelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, dat van dat kapsel relativeerde ie wel (en geef toe, het IS ook een belachelijk kapsel(en hij doet het zichzelf aan)) en verder tsja, zijn cabaretiers gewoon over het algemeen links en progressief, dus denk ik dat ze niet anders kunnen. Dat hoort er wat mij betreft gewoon bij, en zelf ben ik wel in staat om het te relativeren.
He ja, misschien kom Majoor Kees wel weer terug.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Het cabaret is een beetje terug aan het gaan naar de gezapige eind jaren 80
misschien kan paul van vliet weer een nieuwe show gaan maken
Of bram van communiequote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
He ja, misschien kom Majoor Kees wel weer terug.
Seth Gaaikema leeft ook nog steeds, trouwens!
Dat zeg je naar aanleiding van deze show? Gezapig is niet echt het woord dat er bijpast.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Het cabaret is een beetje terug aan het gaan naar de gezapige eind jaren 80
misschien kan paul van vliet weer een nieuwe show gaan maken
Nouja wat je eruit haalt is dat hij blij is met zijn dochtertje dat hij niet precies weet wat hij aanmoet met zijn vaderschap en dat de grote boze buitenwereld helemaal niet aardig is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef superjojo het volgende:
[..]
Dat zeg je naar aanleiding van deze show? Gezapig is niet echt het woord dat er bijpast.
Als je dat na Herman Finkers of Guido Weijers zegt kan ik het wel begrijpen.
Tja, ik vind dat meer gewoon een persoonlijk verhaal verweven met harde observaties van Nederland. Dat hij een half uur met de foto van zijn kindje op het podium rondloopt past 'm alleen niet zo heel goed, dat zou Paul vast beter kunnen idd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja wat je eruit haalt is dat hij blij is met zijn dochtertje dat hij niet precies weet wat hij aanmoet met zijn vaderschap en dat de grote boze buitenwereld helemaal niet aardig is.
Vind ik vrij gezapig kwa boodschap dan.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens wat dat betreft deel ik gelijk zijn gedachtegoed. Ik ben ook tegen voortplanting. Maar ik vind het geen schokkende/verassende denkbeelden het is een beetje wat ik iedereen om me heen hoor verkondigenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:29 schreef Illiberal het volgende:
Ik vond het een nogal nihilistisch geheel![]()
Uiteindelijk gaan we allemaal dood en er niks goed
Hij begon op een geven moment ook tegen de "vrije markt" te schoppen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel weer mee eens wat dat betreft deel ik gelijk zijn gedachtegoed. Ik ben ook tegen voortplanting. Maar ik vind het geen schokkende/verassende denkbeelden het is een beetje wat ik iedereen om me heen hoor verkondigen
Zoals al eerder in dit topic gezegd is, progressief links is inherent aan caberet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:34 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Hij begon op een geven moment tegen de "vrije markt" te schoppen.
Het hele verhaal kwam mij dus over als een seculier links progressieve tirade.
Daar had hij 't ook wel twee zinnen over idd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:34 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Hij begon op een geven moment tegen de "vrije markt" te schoppen.
Het hele verhaal kwam mij dus over als een seculier links progressieve tirade.
Kun jij me dan uitleggen wat progressief links dan tegen het christendom heeft en waarom komt de Islam niet of nauwelijks aan bod (Hans Teeuwen uitgezonderd)?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zoals al eerder in dit topic gezegd is, progressief links is inherent aan caberet.
dat jij dat wel begrijpt zegt ook wel weer een hoop over jou, maar dit terzijde..quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef superjojo het volgende:
[..]
Dat zeg je naar aanleiding van deze show? Gezapig is niet echt het woord dat er bijpast.
Als je dat na Herman Finkers zegt kan ik het wel begrijpen.
Vond de show van Finkers wel boeiend hoor. Grootste deel bestaat echter nog steeds uit huiselijke anekdotes, woordspelingen en 'veilige grapjes', dus dat kan je gezapig vinden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:48 schreef djstoffel het volgende:
[..]
dat jij dat wel begrijpt zegt ook wel weer een hoop over jou, maar dit terzijde..
jammer dat de huidige fok/ fuck generatie een show als finkers die neerzette niet meer kan waarderen.......vraag me af wie er in de spiegel moet kijken
Inderdaad toen ik het zag schoot ook nog even door mij heen dat dit ook wel weer eens fris om te zien isquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vond finkers gedurfder over sterfelijkheid en vooral ook over geloof in deze tijd is het bijna radicaler om te zeggen dat je geloofd in de drie-eenheid en het eigenlijk een fijner gevoel vind dan de starre 'werkelijkheid' dan om een grove grap over geloof te maken.
De voorstelling had een hoog hetistochzo-gehalte. Alle actuele ellendetermen werden er nog eens bijgehaald, op één hoop gegooid en bij voorkeur niet geanalyseerd maar voor Waarheid aangenomen; wat volgde was een rij harde grappen over onze meelijwekkende staat van zijn. Het gaat slecht, o wat gaat het slecht, zien we dan niet dat het slecht gaat? je moet wel heel dom zijn om niet te zien dat het slecht gaat -- TOCH?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel weer mee eens wat dat betreft deel ik gelijk zijn gedachtegoed. Ik ben ook tegen voortplanting. Maar ik vind het geen schokkende/verassende denkbeelden het is een beetje wat ik iedereen om me heen hoor verkondigen
En dan moeten de Theo-adepten mij nog eens uitleggen wat daarmee het verschil is met Freek van, laat ik zeggen, 30 jaar geleden?quote:Op zondag 3 januari 2010 00:31 schreef Ringo het volgende:
De voorstelling had een hoog hetistochzo-gehalte. Alle actuele ellendetermen werden er nog eens bijgehaald, op één hoop gegooid en bij voorkeur niet geanalyseerd maar voor Waarheid aangenomen; wat volgde was een rij harde grappen over onze meelijwekkende staat van zijn. Het gaat slecht, o wat gaat het slecht, zien we dan niet dat het slecht gaat? je moet wel heel dom zijn om niet te zien dat het slecht gaat -- TOCH?
Dooremmerend crisiscabaret. Het moet anders!
Nee, die van gisteren niet (maar dat ga ik wel doen). Maar vorige shows van Freek wel, en die vond ik altijd minder dan die van Theo.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gisteren Freek hebt gezien en dus kunt oordelen?
Freek was 24 toen ie begon met Neerlands Hoop en toen al leuker dan Theo op z'n 42ste.quote:Op zondag 3 januari 2010 01:04 schreef Ringo het volgende:
Freek de Jonge is allereerst ruim honderdtwintig jaar ouder dan Theo Maassen. Beetje suf om een beginnende veertiger 1-op-1 te vergelijken met iemand die nog in de Krimoorlog heeft meegevochten.
De negentiende eeuw.quote:Op zondag 3 januari 2010 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Freek was 24 toen ie begon met Neerlands Hoop en toen al leuker dan Theo op z'n 42ste.
Erg he? Dat puberen.quote:Op zondag 3 januari 2010 01:42 schreef Ringo het volgende:
De negentiende eeuw.Het begin van de moderne beschaving. Toen de tijd nog bol stond van beloften.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |