Dat hadden wij ook!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:01 schreef Orea het volgende:
Wij zijn uit de meisjesnaam(nu al en das best wonderlijk omdat we niet bepaald van dezelfde namen houden) Maar 1 ander meisje is zo genoemd op Fok!
Maar, we denken dat we een jongen krijgen. Nog een paar weken dan weten we dat en laat nu net de jongensnaam vinden echt een drama zijn! Hebben wel 10 namen die we 'zo, zo' vinden, maar niks springt eruit
dank jequote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
staat erbij
en Pepijn is idd leuk!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:01 schreef Orea het volgende:
Hugo en Florian vond ik ook erg leuk
Manlief helaas weer niet![]()
Pepijn kan inderdaad ook op het overwegen lijstje
Trui, ik ga het lijstje eens voorlezen aan manliefben bang dat hij er veel leuke namen tussen vind en ik net iets minder
![]()
Leuk, blijf vooral meedenken
mijn zus heet ook Kirstenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef Orea het volgende:
Simon staat inderdaad ook op het overwegen lijstje Miss![]()
Kersten wordt wat lastig (ik zelf heet Kirsten)
Renze ga ik ook nog even in de groep gooien!
Het gaat gewoon nog een hele onderneming worden met ons 2 om een naam te gaan vinden.. Zul je zien dat het ook echt een jongen is. Het was echt veel te makkelijk namelijk, die meisjesnaam![]()
vroeg de kloonquote:
quote:
Ooh, okay. Orea is idd ook wel beter dan WeLLusquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:29 schreef Orea het volgende:
Nou ja niet in die zin dat ik heel erg bekend was hoorposte hiervoor als NieTTus jaren mee in het Als zwanger worden topic
![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:35 schreef Orea het volgende:
Oh ik snap dat mini-Orea bij deze uitgehuwelijkt is??
Klopt, de vaak gehoorde schrijfwijze is "Bouwe" maar dat klinkt niet zoals we het uitspreken,quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:46 schreef trui het volgende:
vlinder, hoe kom je eigenlijk bij Bowe, dat is toch niet zo'n gebruikelijke schrijfwijze dacht ik?
* simmu riltquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Vandaag in de krant: Miesje, zusje van Mees en Minte.
Op zichzelf mooie namen, maar zo in een rijtje wel heel erg Kwik Kwek en Kwak vind ik.
Dus jullie gaan niet voor Selene, Helene en Philene?quote:
Vind ik ook. en mees en Minte vind ik ook prachtig. Maar als rijtje?quote:
selene, artemis en diana dan hequote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dus jullie gaan niet voor Selene, Helene en Philene?
ik hou altijd en overal stug vol dat we dat niet wetenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:07 schreef Orea het volgende:
Weten jullie al wel het geslacht van de ukjes Simmu? Want dat maakt het zoeken al iets makkelijker misschien?
Terra en Marequote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:03 schreef simmu het volgende:
ne, sorrie, ik hou al op. wat debuurvrouw zei: apart zijn de namen best leuk, maar zo samen wordt het toch snel een kinderliedje....
en ik lees stiekum hard mee, want wij zijn ook nog helemaal confused over de namen
zie de post erboven: selene past er prima bijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:21 schreef Lenaatje het volgende:
Wij zijn ook al druk aan het denken voor namen. Nou ja ik roep zo nu en dan wat en lief schiet het meeste meteen af. Dus ik voorzie weer een mooie strijd net als met Mahre destijds!
Dus wie heeft een leuk idee voor bij Mahre?
Ik vind zelf Ninthe erg leuk. Renske hadden we bij Mahre heel hoog staan vinden we nog steeds heel leuk ware het niet dat de oppas en buurmeisje zo heet, dus niet handig.
Jongensnaam hebben we geen idee van eigenlijk.
Nou ja, Thera dan maar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:21 schreef Lenaatje het volgende:
Wij zijn ook al druk aan het denken voor namen. Nou ja ik roep zo nu en dan wat en lief schiet het meeste meteen af. Dus ik voorzie weer een mooie strijd net als met Mahre destijds!
Dus wie heeft een leuk idee voor bij Mahre?
Ik vind zelf Ninthe erg leuk. Renske hadden we bij Mahre heel hoog staan vinden we nog steeds heel leuk ware het niet dat de oppas en buurmeisje zo heet, dus niet handig.
Apollo (Leuk wel als tweelingbroer van Artemis), Orion. Beer zag ik staan. En Homer, naar Homerusquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef simmu het volgende:
[..]
zie de post erboven: selene past er prima bijartemis ook
(jaja, ik heb iets met het hele artemis gebeuren. ik ga eens zoeken of er in de verhalen over artemis niet een aanvaardbare jongensnaam zit)
apollo zie ik wel zitten, maar sangdrax niet. bij homer dacht hij aan iemand anders en de blik die ik kreeg was vrij dodelijkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Apollo (Leuk wel als tweelingbroer van Artemis), Orion. Beer zag ik staan. En Homer, naar Homerus
Ik heb t ook vooral met jongensnamen iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:10 schreef Orea het volgende:
Sja, drama die jongensnamen.... (mijn collega had het weer met meidennamen, en dat kan ik me niet voorstellen! Heb er zo een heleboel die ik op kan noemen en die ik ook zeker zou kunnen kiezen)
diane? vind ik dan wel weer leuk klinken met mahrequote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:27 schreef Lenaatje het volgende:
Selene lijkt weer heel erg op mijn naam, is dus ook niet heel handig,
Zo lastig die namen en wat er al eerder gezegd is er moet meteen een soort van klik zijn en dat hadden we met Mahre ook. Ach we hebben nog wel even dus komt vast goed!
Nou ja Homer niet?!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:39 schreef simmu het volgende:
[..]
apollo zie ik wel zitten, maar sangdrax niet. bij homer dacht hij aan iemand anders en de blik die ik kreeg was vrij dodelijk
Pharaoh is een verwijzing naar de zon, die schijnt op de maan zodat die licht geeft. Noem je de eerste pha en de tweede raoh...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:10 schreef simmu het volgende:
ik wil zo graag dat het bij selene's naam 'past', in de zin van: een link naar de maan. geen idee waarom ik dat wil, maar dat is wat ik wilen dus kan ik geen jongensmaannamen vinden.....
Een Nynke hebben we in de omgeving. Lobkequote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, Thera dan maar.![]()
Kruizing Ninthe en Renske brengt Nynke. Eva misschien? Lobke.
Mart als jongensnaam?
Tobiasquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:46 schreef pessie het volgende:
Ik stem mee voor Tobias en Laurens. Beide namen vind manlief helaas niets... Hij kwam laatst met een naam aanzetten die nog wel in mn hoofd ronddwarreld... Ach, wij hebben nog 29 weken!
Klopt!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:00 schreef Saffier het volgende:
Je hebt het halve koninklijk huis erbij gehaald
Grappig.. Ik heb mijn brainstorm aan mijn vrouw doorgegeven:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:02 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Klopt!Daar moest ik ook aan denken bij hun namen.
Over Amélie heb ik ook nog getwijfeld.
echt? dat vind ik echt oubollig. Aan de kant van mijn schoonfamilie is er een Willemijn van een jaar of 10 en die wordt soms liefkozend Willie genoemdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind Willemijn een hele leuke, lieve naam
Ik zou het dan ook neit afkortenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
echt? dat vind ik echt oubollig. Aan de kant van mijn schoonfamilie is er een Willemijn van een jaar of 10 en die wordt soms liefkozend Willie genoemd![]()
Josephine vind ik wel heel mooi
* simmu noteert!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:36 schreef poemojn het volgende:
Jongensnamen met betekenis Moon van Babynames.com:
Sahar (Hebreeuws)
Yamir (Sanskriet)
Qamar (Arabisch)
Bulan (Indonesisch)
Ik vind Yamir wel leuk.Lijkt erg op bekende NLse jongensnamen (Jaron, Jair ed).
Selene en Yamir, vind je dat wat?
Ik zag in de krant mensen die hun zoon Sweder hebben genoemd. Die vind ik ook in dit rijtje passen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Grappig.. Ik heb mijn brainstorm aan mijn vrouw doorgegeven:
Amélie
Annelore
Florentine (Flo)
Laurentien
Willemijn
Amélie-Jozefien
Diederick
Floris-Jan
Laurens
Lodewijk
Melchior
Pepijn
Roderick
Evert-Jan
Rikkert-Jan
Niet dat het belangrijk is, maar als we Amélie-Jozefien zouden doen, dan hebben alle kids een "Z" in hun naam. Ook meteen een beetje sneu
jaaa Merijnquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef Ssserpente het volgende:
Marijn/Merijn vind ik erg mooi. Romein/Romijn ook.Die laatste stond bovenaan mijn lijstje jongensnamen. N. was het er alleen niet zo mee eens omdat deze naam in Zeeland een best veel voorkomende achternaam is. Maar ik vind 'm zo mooi.
quote:Jongensnamen:
Daan
Sem
Lucas
Ruben
Jayden
Thomas
Tim
Milan
Lars
Jesse
Thijs
Finn
Stijn
Bram
Luuk
Levi
Sven
Julian
Noah
Max
Meisjesnamen:
Emma
Sophie
Julia
Lieke
Lotte
Sanne
Lisa
Eva
Anna
Noa
Tess
Fleur
Anne
Sara
Isa
Jasmijn
Femke
Roos
Lynn
Maud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Yasmine dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:38 schreef Orea het volgende:
Jasmijn ook erg mooi(kan hier helaas niet met de achternaam, die begint met Mijn
)
Dan wordt het mienemijnquote:
Wat leuk, Ninthe hoor je bijna nooit, maar die heeft hier ook heel lang op nr 1 gestaan!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:21 schreef Lenaatje het volgende:
Homer was onze werktitelquote:
Het is dat wij toch geen meisje kregen ander maakte je een grote kans hoor!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Homer was onze werktitelstond ook op de proefdruk van het geboortekaartje, mevrouw van de drukkerij vond het erg "bijzonder" (en volgens mij vond ze Homer uiteindelijk leuker dan Willow, maar lekker
voor haar )
Ik wacht nog steeds op de eerste fokbaby die naar mij genoemd wordt trouwensKreeg toevallig 3x in een maand tijd via de PM te horen dat mensen mijn naam zo mooi vinden
![]()
Lief.
Thanx, dat heb je snel gedaan!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef innepin het volgende:
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
Das ook leuk. Weet ook niet meer hoe ik er aan kom eigenlijk maar ik heb hem al heel lang in mijn hoofd en is tot nu toe de enige naam die wel allebei leuk vinden!! Tenminste vorige week mijn lief kan nog wel eens veranderen!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:05 schreef innepin het volgende:
[..]
Wat leuk, Ninthe hoor je bijna nooit, maar die heeft hier ook heel lang op nr 1 gestaan!
OMGquote:Op woensdag 6 januari 2010 23:27 schreef tessie het volgende:
Alleen die muts van het CB zegt sinds ons 3e bezoek daar altijd Griem.
tehehe mijn ouders zeggen vaak Luuk waarop grote broer hen verbetertquote:Op woensdag 6 januari 2010 23:02 schreef innepin het volgende:
Wollluuuufffff, kom je eeeeteennn?
Ik heb hier één keer "Willoe" gehoord. Hoe je dat voor elkaar krijgt
Hijzelf wel denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:13 schreef laforest het volgende:
Ik kan niet wachten totdat Satyr Bran erbij gevoegd wordt.
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hijzelf wel denk ik.. Het klinkt als een demonische mueslisoort.
Volgens mijn Van Dale betekent "satyr" (naast de mythologische betekenis) "geile ouwe bok"...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:13 schreef laforest het volgende:
Ik kan niet wachten totdat Satyr Bran erbij gevoegd wordt.
Ik kwam laatst een geboorteadvertentie tegen van voorouders van mij, eind 19e eeuw: Geboren: Jan Johannes, we noemen hem Johanquote:Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef simmu het volgende:
ik heb primus en secundus voorgetseld, maar sanmgdrax wil niet. die wil geloof jan 1 en jan 2 of zoiets. net als al hijzelf, mijn broertje, onze vaders, opa's, grootopa's etc... en dat wil ik dan weer niet. geen jan-variatie.
Je geeft je zoon als voornaam twee varianten van dezelfde naam en gebruikt als roepnaam nog een derde variantquote:
Ik vind de uitspraak van Storrum en Wolluf ook helemaal niet gek.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:30 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Mensen zouden hun kinderen ook namen kunnen geven die géén uitspraakproblemen met zich meebrengen.
Bij een vernoeming is het iets anders, maar waarom zou je bewust een naam kiezen waarvan je al weet dat mensen moeite gaan hebben met uitspraak en/of spelling? Waar zadel je je kind mee op?
Ja het is een kwestie van smaak, ik weet het, maar praktisch nadenken kan af en toe ook geen kwaad, lijkt me.
niet iedereen hoor! da's zeker brabants.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind de uitspraak van Storrum en Wolluf ook helemaal niet gek.
Je zegt toch ook 'arrum' (arm) en 'elluf' (elf).
Hier zeggen we dat ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:21 schreef trui het volgende:
[..]
niet iedereen hoor! da's zeker brabants.![]()
't was ook een beetje 'n geintje, zie de knipoog. maar 't is aan de andere kant ook echt niet zo dat iedereen arrum en storrum en elluf zegt.quote:
Nou, láchen Trui.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:29 schreef trui het volgende:
[..]
't was ook een beetje 'n geintje, zie de knipoog.
Nee, oké. Maar het is ook niet heel vreemd. Hier in Brabant zegt íedereen 'arrum' en 'elluf'.quote:maar 't is aan de andere kant ook echt niet zo dat iedereen arrum en storrum en elluf zegt.
Oh, dat zou ik er dan weer niet uit hebben gehaald, inderdaad, dus bij mij zou dat de eerste keer ook geheid fout zijn gegaanquote:
Als ze dialect spreken dan kan ik me dat voorstellen ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:28 schreef pessie het volgende:
Was een keer op de peuterspeelzaal van mn nichtjes waar een 3-jarige peuter in het limburgs aan het praten wasik snapte er helemaal niets van...
hahaaa idd sommige dorpen zijn echt ERG.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:10 schreef simmu het volgende:
wacht maar tot je een keertje als brabander die jaren in den haag heb gewoond terecht komt in een durp in drenthe! geloof me; je vertstaat geen zak van wat mensen tegen je zeggen
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje..... Floortje en....
Wat is er nou leuk (jongen of meisje) bij Floortje?
Moet ook bij Floor passen, want zo heet ze officieel en misschien wordt ze nog wel ooit een echte Floor
Doe dan gewoon Roos.quote:
Zou ik ook doen, maar ik zei Roosje naar analogie van Floortje. Officieel dan Floor en Roos.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Doe dan gewoon Roos.
Jammer dat het zo'n modenaam aan het worden is. Ik vind het een erg leuke naam.![]()
dana voor een meisje.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje..... Floortje en....
Wat is er nou leuk (jongen of meisje) bij Floortje?
Moet ook bij Floor passen, want zo heet ze officieel en misschien wordt ze nog wel ooit een echte Floor
Melle was onze jongensnaam...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:13 schreef Lishe het volgende:
Ja maar jongensnamen vind ik zoooo moeilijk. En ik ben ervan overtuigd dat je daarop aan het broeden bent.
M doet maar water bij de wijn.
en ik hoorde Diede, dat vind ik in je Nanne straatje passen.
Iets zachts hoort eigenlijk bij je kinderen, dus Melle moet.
Ow, waar las je dat? ik ken een meisje (zal nu een jaar of 13 zijn ofzo) die Pebbles heet, en er zullen er toch niet heel veel zijn, lijkt me?quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik las gisteren over een Pebbles en Buddy en nee het waren geen honden
Ik vind Mijntje best leuk, maar ook lastig. Dochter van schaaps broer heet zo, en toch, ook al letten we nog zo goed op, zegt iedereen wel eens Nijntje...quote:
Oei!quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind Mijntje best leuk, maar ook lastig. Dochter van schaaps broer heet zo, en toch, ook al letten we nog zo goed op, zegt iedereen wel eens Nijntje...
Nee dit is dr een van een jaar of 4.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, waar las je dat? ik ken een meisje (zal nu een jaar of 13 zijn ofzo) die Pebbles heet, en er zullen er toch niet heel veel zijn, lijkt me?
http://www.telegraaf.nl/p(...)ynamen__.html?p=12,2quote:Avater-gekte leidt tot nieuwe babynamen
van onze redactie
AMSTERDAM - De film Avatar is zo populair dat vele aanstaande ouders zich laten inspireren door de namen in de film.
Dit meldt filmsite blinkbox.com. Namen zoals Neytiri, de Na'vi prinses, en het grote vliegende beest Toruk, zijn bij de filmfans enorm populair.
Maar ook de naam Pandora, zoals de fictieve planeet in Avatar wordt genoemd, maar eigenlijk afkomstig is uit de Griekse mythologie, zou in trek zijn bij Amerikaanse fans.
De filmsite heeft ontdekt dat grote kaskrakers vaak leiden tot nieuwe babynamen. Een woordvoerder laat weten: "Als een film meer dan 100 miljoen dollar opbrengt neemt de kans dat een ouder de naam van de hoofdrolspeler overneemt, toe."
quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:49 schreef snoopy het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)ynamen__.html?p=12,2
Tsja, na de Lord of the Rings film kwamen er ook ineens allemaal Arwens, Eowyns en zelfs Frodo´s ter wereld... Je moet er van houden denk ik. Ik zelf zou me niet te veel door dat soort hypes laten beïnvloeden in elk geval. Niet mijn smaak.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
![]()
Wat erg!
Wat bezield sommige mensen zeg!
Graag gedaanquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:08 schreef DeLiedje het volgende:
Wat veel tips, dank jullie!
Er zitten er wel bij die ik heel leuk vind, Juul (m/v), Minke en Mees, Mijntje vind ik ook heel lief klinken, maar om zelf als naam te kiezen té lief...
Snoop, goeie tip ookFloortje en Toruk
Ik vind de namen van LOTR net iets minder erg dan die van Avatar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:08 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tsja, na de Lord of the Rings film kwamen er ook ineens allemaal Arwens, Eowyns en zelfs Frodo´s ter wereld... Je moet er van houden denk ik. Ik zelf zou me niet te veel door dat soort hypes laten beïnvloeden in elk geval. Niet mijn smaak.
als je m ziet beslissen? je bent echt niet de eerste die dat doet. Volgens mij hadden wij met 33 weken ook nog geen definitieve naam.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Webkim het volgende:
Oeh, er zitten idd leuke suggesties bij, voor bij Floor(tje).
Wij zijn er nog steeds niet uit. Er is een soortement van shortlist, maar toch kunnen we geen knoop doorhakken. Erg! En dat met 33 weken. We hebben straks een baby zonder naam...
We hadden eerder een hond die Doris heette. Dat hadden we afgekort tot 'Doos'. Mijn moeder deed er vrolijk aan mee... tot ze na zeven jaar ineens ontstelt thuiskwam: "Sorbo, weet je wat doos ook betekent? VAGINAquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Naar de doos? Ja da's raar
OMGquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
We hadden eerder een hond die Doris heette. Dat hadden we afgekort tot 'Doos'. Mijn moeder deed er vrolijk aan mee... tot ze na zeven jaar ineens ontstelt thuiskwam: "Sorbo, weet je wat doos ook betekent? VAGINA" Ik geloof dat mijn broer en ik nog nooit zo hard gelachen hebben als toen.
Mja, ik kom nooit in Zuid-Limburg. Ik zit er verder niet mee als een zeldzame ziel een keertje Willow verkeerd uitspreekt hoor. Dat hou je toch, in Amerika zullen ze Thies ook niet goed uit kunnen spreken gok ik. Of Roos, for that matterquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind de uitspraak van Storrum en Wolluf ook helemaal niet gek.
Je zegt toch ook 'arrum' (arm) en 'elluf' (elf).
En kom maar eens in Zuid-Limburg, geheid dat Willow als 'Willoe' wordt uitgesproken.
En ook bij Graeme kun je imo niet verwachten dat iedereen maar zo linguistisch is onderlegd dat ze het meteen goed zeggen.
*proest* Thee door mijn neus!quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:56 schreef Lois het volgende:
Geboortekaartje op kantoor:
Aladdin *nederlandse achternaam*
(collega's zagen het al helemaal voor zich "aladdin, wrijf eens over mijn lampje whehehe")
mijn vriendin wist tot de bevalling nog geen naam. Toen ie er eenmaal was hebben ze nog getwijfeld tussen 2 namen. Bij haar 2e duurde het volgens mij een dag voordat ze een naam hadden. Ze hadden bij geen enkele naam het idee van JA, dat issem!quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Webkim het volgende:
Oeh, er zitten idd leuke suggesties bij, voor bij Floor(tje).
Wij zijn er nog steeds niet uit. Er is een soortement van shortlist, maar toch kunnen we geen knoop doorhakken. Erg! En dat met 33 weken. We hebben straks een baby zonder naam...
Is hier in Zweden ook heel normaal. Vaak wel langer dan een week bedenktijd ook nog...quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Mijn huisgenoten in Duitsland hebben een krappe week gedaan over het definitief kiezen van de naam. Nadat hun dochtertje geboren was dus.
Tja, er staan wel meer namen in de bijbel, dat hoeft toch niet te betekenen dat we die collectief leuk vinden? Ik vind Boaz ook geen porum en doet me denken aan een Boa Constrictor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:32 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Boaz is toch niet zo gek? Bijbelse naam.
"Hebr. naam, waarschijnlijk met de betekenis `in hem is kracht' of `snelheid'. In het O.T. is Boaz de bloedverwant van Ruth met wie zij huwde (Ruth 2,1). Als voornaam vooral in joodse families."
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/index.php?act=zoeken&zoekopdracht=moeilijk&start=0&op=bw&naam=boaz&-Search=
Ik had het niet over de vraag of het een leuke naam was, maar of het een gékke naam was. Dat vind ik het dus niet. Maar zelf zou ik mijn kind ook niet zo noemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:36 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tja, er staan wel meer namen in de bijbel, dat hoeft toch niet te betekenen dat we die collectief leuk vinden? Ik vind Boaz ook geen porum en doet me denken aan een Boa Constrictor.
Zó bekend ben ik goddank dan weer niet met de bijbelquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
De naam Boaz is in 2008 in Nederland 163 keer gegeven (en nog 18 x Boas), dus niet echt zeldzaam.
Mozes was vroeger onder Joden zéér gebruikelijk, denk ook aan de moppen met Sam en Moos (Samuel en Mozes). Vroeger was dit in Nederland dus geen gekke naam, maar wel een naam die typisch was voor een bepaalde bevolkingsgroep.
Melchior en Balthasar zijn geen bijbelse namen (de namen van de drie wijzen worden in de bijbel niet genoemd).
Ik ken er wel 3 hier in de buurt en vind het zelf wel een leuke naamquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:27 schreef PureEvil het volgende:
Ik hoorde van de week voor een jongetje; Boaz (ik vind het verschrikkelijk, maarja, wie ben ik...)
De bijbelse Tobias is de zoon van Tobit, die weer de zoon was van Tobiël. Veel fantasie hadden ze nietquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:51 schreef Saffier het volgende:
Volgens die site is 'Tobias' ook geen bijbelse naam terwijl die dat wel is![]()
Tobiah staat er wel in volgens die site, dat is dan ook de vader van Tobias.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:09 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
De bijbelse Tobias is de zoon van Tobit, die weer de zoon was van Tobiël. Veel fantasie hadden ze niet
Fabian(us) is inderdaad geen bijbelse naam.
En toch is het een van de weinig uitspreekbare namen uit het rijtje... kun je nagaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef trui het volgende:![]()
mooi rijtje, juttertje.
die Dubbeld ken ik ook als achternaam, ik vroeg me eerst af of je dat als Dubbel-Dee moest uitspreken.
bedankt voor de link, Wolf komt er ook in voor, wat grappig!quote:Op zondag 24 januari 2010 18:55 schreef Ynske het volgende:
Aparte namen in boek
zondag 24 januari 2010
Ocean, Alaska, Pebbles en Zwaan. Het zijn namen die je niet zo vaak hoort. Timo Sorber is een fotograaf. Hij fotografeerde 50 kinderen met namen die hij bijzonder vond. De foto's staan in een boek dat hij vandaag presenteert.
De fotograaf vindt bijzondere namen erg leuk. Hij heeft zijn zoons Silver en Elvis genoemd.
In het filmpje komen ook namen als Aventura, Ram en Bikkel voor
Nou ben ik niet vies van vreemde namen, maar het merendeel van die lijst kan ik niet uit m'n strot gewrongen krijgen. De enige naam die nog "normaal" is, is Adolf. Op zich - als je die ene welbepaalde Osstenrijker even wegdenkt - is dat eigenlijk best een mooie naam. "Adellijke Wolf". Prachtig gewoon. Past prima bij onze "Valk met glimmend vederdek" en "De Wijze". Maar toch zegt m'n beetje verstand dat je dat een kind niet kan aandoen. Om dezelfde reden kan ik m'n toekomstige kleine geen voornaam met een S aansmeren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:44 schreef juttertje het volgende:
De totale lijst met kindernamen van 2009 is weer bekend!
linkje
Een paar uit het lijstje:
Adolf![]()
Armaanpreet
Cabdifataax
Chigozie
Chuiliëndrik
Clayti-Jaymiëll
Dmitrii (haperend toetsenbord?)
Dubbeld (ken hem wel als achternaam!)
Meeuwin
Quishaydrion
Rayënscq-Lee
allemaal jongensnamen
quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:27 schreef tessie het volgende:
Wolluf en Willoe![]()
Tot nu toe gaat het met Graeme zn naam altijd wel goed eigenlijk, ben verbaastAlleen die muts van het CB zegt sinds ons 3e bezoek daar altijd Griem. Terwijl ze het eerder dus wel goed kon zeggen, en ze daar zelfs altijd de namen ook fonetisch op de dossiers schrijven
Eén verbetering tegenover de lijst van vorig jaar is, dat dit jaar niemand zijn zoon Poncherillo heeft genoemd. Omg, toen heb ik echt zitten huilen van het lachen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:44 schreef juttertje het volgende:
De totale lijst met kindernamen van 2009 is weer bekend!
linkje
Een paar uit het lijstje:
Adolf![]()
Armaanpreet
Cabdifataax
Chigozie
Chuiliëndrik
Clayti-Jaymiëll
Dmitrii (haperend toetsenbord?)
Dubbeld (ken hem wel als achternaam!)
Meeuwin
Quishaydrion
Rayënscq-Lee
allemaal jongensnamen
hihihi, dat mag ik ook hopen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:30 schreef cattie het volgende:
1x foutief, maar ik hoop dat dat een foutje is en geen naam!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
En de jochies
1 Lucas 1114
2 Elias 1018
3 Oscar 1010
3 William 1010
5 Hugo 878
6 Alexander837
7 Oliver 770
8 Viktor 734
9 Erik 727
10 Axel 715
quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:38 schreef Webkim het volgende:
En Alexander op 6.
(Dat is toch de 2de naam van Sasha?)
Oh dat had ik gemist dat t ook nog voor een jongen was.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Goed land, dat Zweden.
![]()
Ons congres is in Gothenburg dit jaar, ik kan het wel goed met ze vinden.![]()
oh-oh, dat was idd ook wat ik dacht.
Maar dan nog... voor een jongen?
Ik hoop het maar , maar dan zit dat arme joch dr nog voor de rest van zn leven aan vastquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:15 schreef huuphuup het volgende:
Ik gok dat het wellicht een Chinese (of misschien wel Vietnamees ofzo) naam is die beroerd opgeschreven is.
Mei-win ofzo of Meeu-yin ziet er al anders uit toch?
Ik ken het als vrouwelijke Spaanse meisjesnaam.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren gehoord: Manoli
Voor een jongen...
Schijnt Grieks te zijn.
Ja weet ik, maar mijn (overleden) tante en oma zijn niet spaans, en daar wordt het naar vernoemd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:29 schreef amaranta het volgende:
Nou hoe kort moet hij zijn?
Overigens is ana in het Spaans maar met 1 n
Merce (van Mercedes dat ik dan weer niet zo leuk vind) heb ik altijd een gave naam gevondenquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:41 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vind meisjesnamen zo moeilijk te verzinnen. Jongensnaam heb ik al, maar een meisjenaam???
Het moet spaans zijn en ook nog eens kort, tenzij er een mooie lange spaanse naam is.
Ik ben nog niet zwanger (en misschien gaat het wel helemaal niet lukke), maar ik zit wel alvast te zoeken naar spaanse meisjesnamen. Het liefst met tweede naam Anna.
Ik heb afgelopen zomer zelfs gezocht naar een spaans namenboekje, hebben ze dat niet op Tenerife
Irritant is dat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Wat me wel enorm stoort is dat mn moeder, schoonmoeder én mijn oma de naam nog steeds niet normaal uit kunnen spreken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |