Lola

... welkom hier. Wat een leuk ding zeg.
Tessy aan de beterende
hond... hand

. Lekker met het vrouwtje naar het werk en shoppen bij het tuincentrum.
Lara zou ook wel meewillen naar het ziekenhuis. Die zou binnen no-time met mijn collega's, het bezoek EN de patiënten vriendjes gaan maken. Maar met een non-kantoorbaan is dat dus geen optie, en er mogen sowieso geen honden in het ziekenhuis, behalve hulphonden. Ik zie regelmatig de SOHO- en blindegeleidehonden aan het werk... mooi om te zien.
We hebben vandaag een nieuwe mijlpaal berijkt sinds Lara's houdini-truc met de

-tjes. Lara is vandaag los EN vrij geweest op de training. Enigszins nerveus, maar ze heeft het goed gedaan. Tijdens een oefening moet ze ook los, maar dat valt dan onder appèl. Apport is apport en vooruit is vooruit [en weer terugkomen].
De andere trainingsgroep was vandaag op een ander veld aan het trainen, dus hadden wij het hele veld voor ons alleen. Na de training konden ze dan wel even spelen... ook Lara dus. De trainster vroeg wel of ik het wel aandurfde, maar in geval van nood zou iederen wel mee helpen zoeken. En ooit moet je toch weer op het paard klimmen hè!?
Dus met z'n zessen lekker rennen en spelen, echt zo leuk om te zien. Lara is al 6 weken niet meer van de lijn afgeweest, behalve op het losloopveldje hier in de buurt, en die vond het geweldig. Met de Duitse Staande Draadhaar kan ze het sowieso wel goed vinden en die heeft ook een conditie die goed genoeg is om haar bij te houden. Samen renden ze dus flank aan flank het hele veld over, ondertussen in elkaars nek en oren bijtend, maar een lol dat ze hadden samen.
Na een kwartiertje was de pret over en ik wilde graag als eerste mijn hond terugroepen. Dus ik roep haar naam, fluit haar kom-voor signaal en waarhempel... ze kwam gelijk als een speer voor me zitten. Ik was echt helemaal onder de indruk. Lara werd helemaal de hemel ingeprezen en kwispelde zich helemaal lens, omdat het vrouwtje zo blij was. Het vertrouwen is dus weer wel wat aan het toenemen.
Volgende week hebben we al om 8h15 les

. In Loon op Zand is de Midwinter Workingtest waar ook een aantal mensen van onze school aan meedoen. Onze trainster wil graag gaan kijken, dus of wij dan 's ochtends vroeg konden komen trainen. Als ik moet werken, loopt de wekker ook om 5h30 al af, dan is dit nog uitslapen. Wij zorgen voor de

, dus zijn er toch wel op tijd uit. Het komt mij ook wel beter uit, de jongste wordt dan 11 en 's middags hebben we de kiet vol verjaardagsvisite zitten. Misschien dat ik na onze training ook nog even ga kijken, Kaatsheuvel is niet voor niets de gemeente Loon op Zand.
De trainster vertelde nog wel een leuk verhaal. Vorige week na onze training ging ze even kijken bij de A-groep van een andere trainer. Daar waren ze aan het afronden, maar gingen ze nog een appèl-oefening doen. Alle hondjes moesten op een rij blijven liggen, de baasjes moesten er op een meter of 30 voor gaan staan. Onze trainster rende als een dolle tussen de baasjes en de honden door en werkelijk ALLE honden kwamen omhoog om achter haar aan te rennen. Dit deed ze vanmiddag ook bij ons [voor ze het verhaal vertelde] en bij ons bleven ALLE honden wel liggen. En wij zitten in de B/C-groep. Ze was helemaal trots op ons.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.