abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:02:50 #126
298242 HeerBrom
lekker brommen
pi_79897632
Je ziet dat de Chinezen daar werk realiseren.

De Afrikaners hebben liever werk dan ontwikkelingshulp en overbodige landbouwproducten
pi_87186837
Ik vind het een onwijs goed idee van dat koloniseren! Meer van dat soort ideeen op www.bringworkshareprofit.com
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:06:43 #128
123170 alors
zlata1234
pi_87207255
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik geloof dat China ook al erg bezig is met het koloniseren van Afrika
Dat dus. China neemt het niet zo nauw met democratie of corruptie dus het is een fijne uitkomst voor de niet frisse leiders van Afrikaanse landen.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:15:22 #129
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87207614
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 03:57 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En dit is natuurlijk grote onzin. De witten maken er ook een puinhoop van. Het gaat altijd om macht en verderf, uitbuiten, grondstoffen leegzuigen, Democratie is het middel om een land tot slaven te maken van de Centrale banken en de wil van het Westen.
Zonder het westen was de armoede veel groter in Afrika.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:25:53 #130
123170 alors
zlata1234
pi_87208008
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Zonder het westen was de armoede veel groter in Afrika.
En dat weet jij omdat? Dit soort zaken is niet te voorspellen, misschien hadden zich anders ontwikkeld, misschien beter, misschien slechter.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:45:34 #131
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87208768
Wat is beter, wat is slechter. Ik nam het net in een ander topic al te woord: mensen passen zich aan aan het milieu, zowel fysiek als mentaal. Als wij teren op 3 broodjes per dag, dan vinden wij dat weinig. Voor sommige regio's in Afrika is dat heel veel.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_87209404
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:25 schreef alors het volgende:

[..]

En dat weet jij omdat? Dit soort zaken is niet te voorspellen, misschien hadden zich anders ontwikkeld, misschien beter, misschien slechter.
Ik zal ook even de westerse definitie van ontwikkelingshulp opschrijven:

Een eskimo een verwarming geven zodat je ze een koelkast kunt verkopen.
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:21:08 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87210103
TS: je vraag leeft zeker wel in Afrika.

quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:25 schreef Buzios het volgende:
Het zijn de Afrikaanse leiders die het probleem zijn van Afrika, echt niet de Westerse wereld.

Ook moet men in Afrika eerst beginnen elkaar te tolereren.

Ook zijn er bepaalde ideen bij een groot deel van de Afrikanen die gewoon niet werken.

Er is in het verleden al bewezen dat een groot deel van het ontwikkelingsgeld simpelweg niet terechtkomt daar waar het voor bedoeld is.
QFT.

De laatste keer dat ik in Afrika (SA, Zimbabwe, Mozambique en Kenia - januari dit jaar) was heb ik met veel mensen over politiek gepraat.

De VN mensen die net waren aangekomen hadden er vol vertrouwen in dat ze iets konden verbeteren. De VN mensen die er al jaren zitten hadden weinig vertrouwen meer.

De Zimbabwaanse huishoudster van een vriendin (blanke Zimbabwaan) in Jo'burg vertelde ons hoeveel ze Mugabe haatte en liever de vorige blanke dictator (Ian Smith) terug te zien. Minder rechten misschien, maar wel werk en eten.

In Zimbabwe sprak ik met leden van ZANU-PF (Mugabe) en MDC (Tsvangirai). De ZANU mensen vonden het wel prima omdat ze land, andere speciale rechten kregen en naar SA gaan voor 'boodschappen'. De MDC mensen wilden Mugabe weg hebben. Op mijn vraag of hij (mijn gesprekspartner) een goede president zou zijn zei hij heel eerlijk dat hij waarschijnlijk zelf snel corrupt en megalomaan zou worden en dat hij liever een herkolonisatie zou zien. "Africans are not good leaders" zei hij. Best wel een shock die oprechte zelfkritiek. Mugabe is slechts een marionet trouwens.

In de townships in SA werden we weer heel eerlijk verteld dat ze graag de tijden van Apartheid terug willen om dezelfde reden als de Zimbabwaanse huishoudster. Veel oud colega's zijn blanke Zuid Afrikanen en Rhodesiers die gevlucht zijn en niet meer terug willen en geen toekomst zien. Zie Julius Malema bv.

Velen waren ook niet helemaal comfortabel met de nieuwe koloniale macht China. "Ze zijn denk ik minder eerlijk tegen ons.."

Het is een vrij moeilijke situatie, want ik zie Europa niet staan trappelen om het continent te gaan herkolonialiseren. De rest van de wereld zal er ook niet blij mee zijn.

Misschien ook omdat ik blank ben met blauwe ogen en blond haar waren ze niet helemaal open over hun 'haat' tegen de oude koloniale machten..
reset
pi_87221029
Allemaal beeldvorming, het gaat prima in Afrika - op vrijwel alle vlakken gaat het enorm veel beter dan pakweg 20 jaar geleden. Als mensen aan Afrika denken, denken ze alleen aan:

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar dit is net zo goed afrika:

Alleen is dat laatste een stuk minder interessant. Men moet hier vooral blijven denken dat Afrika een continent is met alleen maar achterlijke mensen en armoede.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2010 20:00:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')