abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 08:12:00 #101
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_76388561
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als een vrachtauto met 1 container naar China gaat dan is de vrachtauto vervuilender dan een schip omdat een schip meer containers mee kan nemen. Maar volgens mij moet je om een schip minder vervuilend te noemen meer factoren meenemen in de cijfers dan alleen de hoeveelheid containers per kilometer. Bijv. het kopen van een appel uit Nederland of uit Nieuw Zeeland, de Nederlandse appel wordt vervoerd over een afstand van 20-100 km per vrachtauto, indien die appel uit Nieuw-Zeeland komt dan veranderd dat de zaak lijkt mij..
Maar je hoeft de appel niet van de haven naar de winkel te brengen dan?
pi_76389384
Zoals een andere poster al opmerkte: hoe schoner de benzine die op land verbrand wordt in auto's, hoe goorder het spul dat op zee verbrand wordt. Uiteindelijk is dit dus een zerosum probleem.

Volgens mij hebben we ons met ons allen een enorm oor aan laten naaien.

Wat ik niet helemaal snap: was het niet zo dat we vanwege katalysatoren en zwavelarme benzine het probleem van zure regen onder controle hebben gekregen? Ik kan begrijpen dat door katalysatoren (die niet werken met zwavelhoudende brandstoffen) de uitstoot van NOx en SOx verlaagd is. Maar als diezelfde rotzooi die we niet op land verbranden op zee verbrand wordt, dan zou het betekenen dat we nog steeds zure regen moeten hebben.

Of niet??
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 4 januari 2010 @ 09:31:12 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76389413
Vervelend voor alle rechtsjes maar het verdrag van Montreal heeft aardig goed het zure regen probleem weten op te lossen. Niet in de laatste plaats omdat Amerikaanse bedrijven van het 'anti-cfk' verdrag sterk profiteerden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76389430
Grote intercontinentale containerschepen zijn perfecte kandidaten om door een zero-CO2, zero-SO2 emission kern reactor aangedreven te worden. Maar ja, dat wilden de green peace huilies niet. Nou ja, geef het groot kapitaal maar gewoon de schuld...
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 4 januari 2010 @ 10:41:22 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76390957
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:29 schreef Lyrebird het volgende:
Zoals een andere poster al opmerkte: hoe schoner de benzine die op land verbrand wordt in auto's, hoe goorder het spul dat op zee verbrand wordt. Uiteindelijk is dit dus een zerosum probleem.


Laat wel zien hoe geweldig de EU is, de kromheid van bananen normeren, dat kan men, maar scheepvaart regelen..
Toen de US na de grote olieramp in Alaska enkelwandige tankers verbood kwam alle oude troep op europa varen. Deed de EU toen wat? Welnee, ook na meerdere rampen niet.
Het probleem is eenvoudig op te lossen, gewoon alle schepen die naar op uit EU havens vertrekken verplichten te voldoen aan moderne brandstof eisen die ook voor autos gelden, op straffe van in beslagname.
Issue opgelost.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76390972
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:29 schreef Lyrebird het volgende:
Zoals een andere poster al opmerkte: hoe schoner de benzine die op land verbrand wordt in auto's, hoe goorder het spul dat op zee verbrand wordt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, er zijn namelijk ook grote zwavelvoorraden aan het ontstaan door de ontzwaveling van normale brandstoffen.

  maandag 4 januari 2010 @ 10:42:38 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76390996
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat wel zien hoe geweldig de EU is, de kromheid van bananen normeren, dat kan men, maar scheepvaart regelen..
Toen de US na de grote olieramp in Alaska enkelwandige tankers verbood kwam alle oude troep op europa varen. Deed de EU toen wat? Welnee, ook na meerdere rampen niet.
Het probleem is eenvoudig op te lossen, gewoon alle schepen die naar op uit EU havens vertrekken verplichten te voldoen aan moderne brandstof eisen die ook voor autos gelden, op straffe van in beslagname.
Issue opgelost.
Eigendomsrecht is nu opeens niet meer heilig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 januari 2010 @ 10:43:30 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76391015
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, er zijn namelijk ook grote zwavelvoorraden aan het ontstaan door de ontzwaveling van normale brandstoffen.

[ afbeelding ]
Maken ze in china weer vuurwerk van, die wij weer de lucht injagen met oud en nieuw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76391026
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:10 schreef RemcoDelft het volgende:


Wist je dat er (wereldwijd) 10 keer zoveel mensen doodgaan aan luchtvervuiling binnenshuis dan buiten?
Pluspuntje is wel dat het voornamelijk rokers zijn
Niet door het koken op hout in de hut en dat daarbij er ook veel rook in de hut bij 2/3 van de wereldbevolking blijft hangen?
  maandag 4 januari 2010 @ 10:45:08 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76391051
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eigendomsrecht is nu opeens niet meer heilig.
Ach kijk, nu reageer je ineens wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 januari 2010 @ 10:59:38 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76391476
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:29 schreef Lyrebird het volgende:
Zoals een andere poster al opmerkte: hoe schoner de benzine die op land verbrand wordt in auto's, hoe goorder het spul dat op zee verbrand wordt. Uiteindelijk is dit dus een zerosum probleem.

Volgens mij hebben we ons met ons allen een enorm oor aan laten naaien.

Wat ik niet helemaal snap: was het niet zo dat we vanwege katalysatoren en zwavelarme benzine het probleem van zure regen onder controle hebben gekregen? Ik kan begrijpen dat door katalysatoren (die niet werken met zwavelhoudende brandstoffen) de uitstoot van NOx en SOx verlaagd is. Maar als diezelfde rotzooi die we niet op land verbranden op zee verbrand wordt, dan zou het betekenen dat we nog steeds zure regen moeten hebben.

Of niet??
Die zure regen valt op zee, niet op het land. En op zee gaan geen bossen dood.
censuur :O
  maandag 4 januari 2010 @ 11:01:37 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76391531
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Het probleem is eenvoudig op te lossen, gewoon alle schepen die naar op uit EU havens vertrekken verplichten te voldoen aan moderne brandstof eisen die ook voor autos gelden, op straffe van in beslagname.
Issue opgelost.
Leuk. Voer dat volgende week in, en volgende maand zijn de winkels vrij leeg...
Op langere termijn is het te regelen, maar dan wordt transport aanzienlijk duurder. En alle afval wat nu verbrandt wordt in zeeschepen, moet je dan alsnog elders zien kwijt te raken...
censuur :O
  maandag 4 januari 2010 @ 11:03:03 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76391566
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet door het koken op hout in de hut en dat daarbij er ook veel rook in de hut bij 2/3 van de wereldbevolking blijft hangen?
Twijfelgevalletje, want ik kan me goed voorstellen dat die mensen hele andere doodsoorzaken hebben. Tenslotte moet je voor "dood door luchtverontreiniging" nog vrij oud worden...
censuur :O
pi_76392241
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:

Die zure regen valt op zee, niet op het land. En op zee gaan geen bossen dood.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_acidification
pi_76392388
quote:
En het gevolg daarvan kan op de duur weer zijn dat we grote anoxic events krijgen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anoxic_event
pi_76392920
quote:
http://lacitybeat.com/cms/story/detail/?id=5816&IssueNum=214
For years, of course, we thought past extinctions were all Armageddon and Deep Impact - just impact, impact, impact. It's only been the past few years we've found out about these nasty sulfur bacteria that filled up the oceans during these past extinctions. At first it was thought that's a coincidence - we had a mass extinction, and then the oceans filled with this sludge of sulfur bacteria. Then the discovery was made what kind of sulfur bacteria they are. They're forms that can only thrive when the ocean is super-saturated in hydrogen sulfide. We have found bugs that can only exist if there's so much hydrosulfide in the oceans that it's going to leak into the atmosphere and poison things on land. So that was the major discovery of the past couple years that had people so horrified.
pi_76394236
Maar is de zwavel waar dit over gaat wel zo gevaarlijk op open zee?

Ik weet wel dat die grote schepen in een haven en vanaf een stukje daarvoor over moeten schakelen op diesel ipv van die stookolie troep.

Dus misschien is zwavel op open zee wel geen probleem? Ik bedoel als het zure regen veroorzaakt heeft op zee geen bos / gebouw daar last van. En de zee zal ook niet gaan verzuren zoals een meer wel doet.
pi_76394389
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:25 schreef Ralphmeister het volgende:
En de zee zal ook niet gaan verzuren zoals een meer wel doet.
Volgens de links die Dennismoore en ik gepost hebben stiekum toch wel.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:49:10 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76394997
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens de links die Dennismoore en ik gepost hebben stiekum toch wel.
pH van 8.179 naar 8.104 in 250 jaar is niet echt indrukwekkend, er zijn ergere dingen op milieugebied...
censuur :O
pi_76395227
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

pH van 8.179 naar 8.104 in 250 jaar is niet echt indrukwekkend, er zijn ergere dingen op milieugebied...
Je moet er eens aan gaan rekenen dan is het opeens onverstelbaar hoeveel rotzooi we als mensheid wel niet uitgestoten hebben om zo'n groot volume zeewater zoveel van PH te laten veranderen.

En dat er ergere dingen zijn op milieu gebied dat klopt maar voor elke door de mens veroorzaakte vervuiling zouden we als "slimme" dieren toch een oplossing moeten kunnen bedenken en uitvoeren.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:55:35 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76395229
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuk. Voer dat volgende week in, en volgende maand zijn de winkels vrij leeg...
Op langere termijn is het te regelen, maar dan wordt transport aanzienlijk duurder. En alle afval wat nu verbrandt wordt in zeeschepen, moet je dan alsnog elders zien kwijt te raken...
Onzin,
Ten eerste doe je het natuurlijk langere termijn, en schonere brandstof betekend dat je ook veel optimalisatie kan gaan toepassen in de scheepsmotoren. Dacht je dat moderne diesel auto motoren konden lopen op smerige stookolie? Nope.
Als je eisen gaat stellen op gebied van schoonheid ga je innovatie afdwingen en komen scheepsmotoren ook met Injectie, roetfilters, etc etc
Aangezien scheepsmotoren eigenlijk 95% van hun tijd in het zelfde toerental lopen kan je ook zaken als Homogeneous Combustion gaan toepassen. Er is enorm veel ruimte voor verbetering en innovatie, die nu niet gebeurt omdat het niet nodig is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76395361
pi_76395828
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:25 schreef Ralphmeister het volgende:
Maar is de zwavel waar dit over gaat wel zo gevaarlijk op open zee?

Ik weet wel dat die grote schepen in een haven en vanaf een stukje daarvoor over moeten schakelen op diesel ipv van die stookolie troep.

Dus misschien is zwavel op open zee wel geen probleem? Ik bedoel als het zure regen veroorzaakt heeft op zee geen bos / gebouw daar last van. En de zee zal ook niet gaan verzuren zoals een meer wel doet.
Dat zuur, dat zal allemaal wel, daar lig ik (nu nog) niet echt wakker van. Ik maak me meer zorgen om al die andere gore troep, zoals zware metalen, die ze in de stookolie laten zitten. Dat komt uiteindelijk toch als vis weer terug.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 4 januari 2010 @ 13:15:59 #124
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76395878
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zuur, dat zal allemaal wel, daar lig ik (nu nog) niet echt wakker van. Ik maak me meer zorgen om al die andere gore troep, zoals zware metalen, die ze in de stookolie laten zitten. Dat komt uiteindelijk toch als vis weer terug.
Dan geven de vissen licht, dat is makkelijk bij het vissen
  maandag 4 januari 2010 @ 13:27:31 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76396262
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin,
Ten eerste doe je het natuurlijk langere termijn, en schonere brandstof betekend dat je ook veel optimalisatie kan gaan toepassen in de scheepsmotoren. Dacht je dat moderne diesel auto motoren konden lopen op smerige stookolie? Nope.
Als je eisen gaat stellen op gebied van schoonheid ga je innovatie afdwingen en komen scheepsmotoren ook met Injectie, roetfilters, etc etc
Aangezien scheepsmotoren eigenlijk 95% van hun tijd in het zelfde toerental lopen kan je ook zaken als Homogeneous Combustion gaan toepassen. Er is enorm veel ruimte voor verbetering en innovatie, die nu niet gebeurt omdat het niet nodig is.
Hiermee ga je voorbij aan diverse dingen... Bij het kraakproces van ruwe olie blijft simpelweg zware stookolie over, daar is niet eenvoudig diesel van te maken. Als je het te gek maakt met eisen aan schepen die de havens binnenlopen, gaat de vervoerder de lading wel elders overslaan, zodat het laatste stukje met schone schepen wordt afgelegd. Je kan geen eisen stellen aan schepen die op de oceaan varen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')