Jawel:quote:Op woensdag 30 december 2009 15:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over kledingnormen gehad.
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat je gelijk hebt dat een burka hier niet hoort, maar als je het een meerderheid zou vragen zou een hoofddoek ook uit het straatbeeld moeten verdwijnen, en misschien maar alles wat met de Islam te maken heeft. Zullen we aub een meerderheid niet laten beslissen wat hier thuishoort en wat niet?
quote:
Gezichtsbedekking in het algemeen dan. Waarom zou ik niet met een burka mogen lopen en wel de hele dag een bivakmuts op mogen houden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:27 schreef Stuart het volgende:
Het is een begin om de burka en niqab te verbieden.
Dat vond ik nou ook.quote:
In principe zijn er al ongeschreven regels voor bivakmutsen. Natuurlijk moet alle gezichtsbedekking in het openbaar worden verboden. Het gaat mij ook niet om het geloof in deze. Ik erger me aan de burka's en niqab's maar dat is niet omdat de Islam daarachter schuil gaat.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking in het algemeen dan. Waarom zou ik niet met een burka mogen lopen en wel de hele dag een bivakmuts op mogen houden.
En algemeen verbod vind ik dan ook niet handig. Gewoon geen gezichtsbedekking toestaan in openbare gebouwen. Dat is haalbaar en ook losgetrokken van enige onterechte link naar de Islam, want als we het gaan verbieden omdat het een symbool is van de Islam - quod non -, dan verbieden we het om de verkeerde reden.
mwoch, de meesten houden zich gewoon aan de wet hoor en echt veel voorbeelden van niqaab afdoen bij de dokter weigerende moslima´s ken ik nietquote:Op woensdag 30 december 2009 15:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat is dan een deel van het geloof dat nagenoeg nooit wordt opgevolgd![]()
Klopt. Dan stellen we dat een meerderheid van de Nederlanders die tegen hoofddoekjes is op partij A stemt, partij A 2/3e van de gekozen parlementariers omvat en de grondwet alsnog wijzigt.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee 2 derde van de gekozen parlementariers zijn nodig voor grondwetswijzigingen
hoeft geen enkele burger het mee eens te zijn
Zeer waarschijnlijk omdat artsen niet het lef hebben daar iets van te zeggen waar vrouwelijke moslima's schaamteloos een mannelijke arts weigerenquote:Op woensdag 30 december 2009 15:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwoch, de meesten houden zich gewoon aan de wet hoor en echt veel voorbeelden van niqaab afdoen bij de dokter weigerende moslima´s ken ik niet
Zoals ik al aangaf is dat het verschil tussen praktijk en "wet", en ja, dat je dat niet duidelijk wordt op basis van die post alleen wil ik nog wel geloven, maar ik ben er vervolgens nog uitgebreid op ingegaan in reacties waar je op reageerde -dus die je ook gelezen hebt lijkt me- Teruggrijpen op een wat ongelukkig geformuleerde post (er staat ook tweemaal uitzonderlijk in één zin) vind ik dan wat flauw.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets, maar wat je schreef klopt gewoon niet. Klaar.
[..]
Dit is geen punt of komma. Nogmaals, het kan best dat je bedoelde wat ik schreef, maar dat haalde ik er niet uit vanwege het feit dat je zaken schreef die er tegenin gaan. En daarom reageerde ik zoals ik reageerde.
In principe zijn er ook geschreven regels over gezichstbedekkende kleding. Dus ik snap de onduidelijkheid niet.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
In principe zijn er al ongeschreven regels voor bivakmutsen. Natuurlijk moet alle gezichtsbedekking in het openbaar worden verboden. Het gaat mij ook niet om het geloof in deze. Ik erger me aan de burka's en niqab's maar dat is niet omdat de Islam daarachter schuil gaat.
Er wordt een conclusie aan de hand van een bijdrage gekoppeld en in de schoenen geschoven van de persoon van de initiële bijdrage, waarop jij vervolgens selectief gaat shoppen en dit weer anderen aanwrijft.quote:
Als er in de jaren '60/'70 geen mensen waren geweest die zich wat meer afwijkend gedroegen dan de meerderheid, dan onderdrukten we nog steeds homo's, bestond er nog steeds zware censuur en had je geen korte rokjes mogen dragen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima zou mogen, want het gebeurt ook. De niet-moslimjeugd pikt het niet dat er voor ze uitgemaakt wordt of ze een minirok mogen dragen. Gaat dus niet gebeuren. We leven in het westen, dus zo raar is het niet.
Hoezo zie ik dergelijke landen als mijn groot voorbeeld? Ik zeg alleen dat ik het dan niet raar vind als ik in een moslimland op vakantie ben, dat men daar overwegend bedekt rondloopt. Moeten ze dan zelf weten, vind het daar zelfs leuk. Ik weet dan dat ik in het buitenland ben en accepteer het als vakantieland en niet mijn achtertuin.
Blijkbaar worden moslims uitgesloten om zgn. discriminatie te voorkomen. Absurd dus!quote:Op woensdag 30 december 2009 15:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
In principe zijn er ook geschreven regels over gezichstbedekkende kleding. Dus ik snap de onduidelijkheid niet.
Oh, we hebben het in dit topic over de verbreding van de A2? Ik dacht dat het over een niqaab ging.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er wordt een conclusie aan de hand van een bijdrage gekoppeld en in de schoenen geschoven van de persoon van de initiële bijdrage, waarop jij vervolgens selectief gaat shoppen en dit weer anderen aanwrijft.
Goed bezig!
Ik zou zeggen: probeer als vrouw eens een pittige discussie te voeren met een man. Dan begrijp je wel dat dat daar een beetje vreemd is.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is een 'westerse instelling' en wat kan dan niet in Dubai?
valt over te twistenquote:Op woensdag 30 december 2009 15:37 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Klopt. Dan stellen we dat een meerderheid van de Nederlanders die tegen hoofddoekjes is op partij A stemt, partij A 2/3e van de gekozen parlementariers omvat en de grondwet alsnog wijzigt.
Democratie. De meerderheid beslist, of, vrij naar Mill: de tyrannie van de meerderheid.
Ik reageerde op nummer-zoveel die de meerderheid niet wilde laten beslissen als het niet in haar straatje past (in dit geval een verbod op hoofddoekjes).
Naar mijn weten niet hoor.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Blijkbaar worden moslims uitgesloten om zgn. discriminatie te voorkomen. Absurd dus!
de arts had de vrouw moeten vragen het ding in prive in de behandelkamer uit te trekkenquote:Op woensdag 30 december 2009 15:40 schreef Gia het volgende:
Die arts zou aan de receptioniste moeten vragen of zij wel gevraagd heeft aan de vrouw zich te legitimeren. Zo niet, dan is een uitbrander op zijn plaats.
Ik zal eens wat vaker bij POL om de hoek kijkenquote:Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
valt over te twisten
het volk kiest zijn regering (van het volk, door het volk) en die regering neemt besluiten (voor het volk) ... maar tenzij je overal een refferendum voor gaat houden beslist de meerderheid beslist niet
maar dat is meer wat voor een ander topic
Dan mag je niet meer met helm op in het openbaar. Nou rij ik brommer, noch motor, maar ik vind het overkill. Ook met snijdende kou zou ik een bivakmuts niet willen verbieden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:36 schreef Stuart het volgende:
In principe zijn er al ongeschreven regels voor bivakmutsen. Natuurlijk moet alle gezichtsbedekking in het openbaar worden verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |