abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76222150
Een witte puntmuts mag ook niet dus waarom een zwart gewaad wel
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 30 december 2009 @ 15:00:27 #62
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76222184
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, dus je bent het al heel lang met mij eens (want ik herhaal immers slechts wat ik al urenlang beweer), maar bleef doordrammen?

Sorry dat ik dat nu niet in de gaten had.
Jammer deze opmerking. Ik dacht even een serieuze discussiepartner tegenover me te hebben, die het nu eens niet van kleineren of schofferen hoefde te hebben.
quote:
Kortom: linksom of rechtsom, de weigering an sich kan ik mij prima voorstellen. De manier waarop staat wel ter discussie.
De manier waarop lijkt me nou juist dermate onduidelijk dat discussie hierover slechts speculatie op roddelniveau blijft.
pi_76222195
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:56 schreef Dichtpiet. het volgende:

Waarom dan die excuses? Hij staat dan immers volledig in zijn recht.
Ook dat is iets wat die vrouw stelt. Kijk, ik kan gissen naar wat er allemaal gebeurd is, maar heel erg relevant is dat niet. Wellicht heeft hij in de volgende discussie op de legitimatievraag iets gezegd wat niet hoorde en waren de excuses daarvoor. Kan ook zijn dat hij niet in de gaten had dat haar man niet goed Nederlands sprak en daarom niet door had dat haar aanwezigheid wel handig was. Alles kan.

Voorlopig blijft de vraag open wat er zich exact heeft afgespeeld en in de praktijk blijkt dat beide partijen een lezing hebben die op bepaalde punten af wijkt. En die weigering op religieuze gronden lijkt mij een enorme kanshebber op dat gebied.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76222232
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
Dat mensen in hun privéleven graag in zo'n tent rondlopen, prima. Maar als je naar een dokter moet, een vertrouwenspersoon immers, dan kan je als moslima toch gewoon ook zo'n kopvod opzetten! Ik vind het werkelijk asociaal om met zo'n niqaab een arts te bezoeken.
Maar het is volgens de wet niet verboden in het openbaar zo rond te lopen (wordt wel eens tijd), dus ze staat in haar recht.
pi_76222274
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
dan kan je als moslima toch gewoon ook zo'n kopvod opzetten! Ik vind het werkelijk asociaal om met zo'n niqaab een arts te bezoeken.
En zo vind ik het asociaal om een hoofddoek een kopvod te noemen! Hou je fatsoen.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:02:36 #66
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76222297
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan had de huisarts haar moeten vragen te legitimeren ipv haar gelijk de deur te wijzen.
Ik vind het eigenlijk ook een beetje twijfelachtig, in een land waar men teveel ruimte geeft voor dit soort wanstaltige gewoontes, die niet gangbaar zijn.

Persoonlijk vind ik het onbeschoft en mensonterend, al weten ze het zelf niet.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_76222347
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:02 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook een beetje twijfelachtig, in een land waar men teveel ruimte geeft voor dit soort wanstaltige gewoontes, die niet gangbaar zijn.

Persoonlijk vind ik het onbeschoft en mensonterend, al weten ze het zelf niet.
Misschien vind ik jou ook wel niet gangbaar en wanstaltig als ik je in het echt zie. Of jij mij.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:04:37 #68
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76222371
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:57 schreef Stuart het volgende:

[..]

Angst voor rellen natuurlijk. Er staan zomaar 30 man voor je praktijk en je hebt Gouda rellen
Komt die gast ook weel kwijlend aan rennen, hoe heet ie ook alweer, die advocaat met die dure woorden met ingewikkelde zinsconstructies, die de meeste mensen toch niet meer kunnen volgen.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:05:16 #69
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76222396
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:03 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Misschien vind ik jou ook wel niet gangbaar en wanstaltig als ik je in het echt zie. Of jij mij.
Misschien, maar dan moet je de rest van Nederland (ex de ingepakte burgers) ook wanstaltig vinden.
pi_76222406
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:00 schreef Sjaakz het volgende:

Jammer deze opmerking. Ik dacht even een serieuze discussiepartner tegenover me te hebben, die het nu eens niet van kleineren of schofferen hoefde te hebben.
O please...

Jouw tekst:

Natuurlijk bestaan er uitzonderingen die het mogelijk maken dat een arts in een uitzonderlijk geval kan vragen naar een ID-bewijs.

Daar staat letterlijk dat kunnen vragen naar een ID-bewijs een uitzondering is. Nou, dat is het niet, het kan altijd.

Als je al bedoelde wat ik schreef, dan heb je het verdomd onhandig opgeschreven.
pi_76222471
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar het is volgens de wet niet verboden in het openbaar zo rond te lopen (wordt wel eens tijd), dus ze staat in haar recht.
Het is niet verboden om dat te doen, maar het is daarmee niet gezegd dat je zo iemand dan ook maar moet binnen laten. Zie de motorrijder met helm op die het tankstation binnen wil.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:07:35 #72
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76222489
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:59 schreef Stuart het volgende:
Een witte puntmuts mag ook niet dus waarom een zwart gewaad wel
Omdat puntmutsen uit de tijd zijn en allang niet meer effectief. Puntmutsen droegen de mensen ook niet altijd. Dat vind ik helemaal schoften. Als je het doet, doe het dan ook met open vizier.
Daar heb ik ook geen goed woord voor over.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:09:01 #73
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76222543
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:56 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ze hebben of iets te verbergen of geen enkel fatsoen en respect voor de huisarts in kwestie
Is dit niet allochtonen knuffelen? Beweren denken te weten wat allochtonen denken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 30 december 2009 @ 15:09:25 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76222557
Het is tegenwoordig zeker geen uitzondering meer als er wordt gevraagd naar een ID, het is simpelweg onderdeel van de huidige regels in de zorg.

En ja, ook ik als stevige, overduidelijk puur Nederlandse, heb mij 3 weken geleden moeten legitimeren in het ziekenhuis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_76222574
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:05 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Misschien, maar dan moet je de rest van Nederland (ex de ingepakte burgers) ook wanstaltig vinden.
want jij bent net zo als de rest van Nederland?

Punt wat ik wil maken is dat het recht niet beinvloed moet worden door persoonlijke smaak, want iedereen vindt wel weer wat anders.
pi_76222575
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, de huisarts had religieuze redenen om de vrouw te weigeren. Dat zei hij, volgens de vrouw, zelf.

Of, we moeten dan even aannemen, dat de vrouw op dat punt liegt, maar op de rest, zoals het dragen van een niqaab, de waarheid spreekt.
Dit was de versie van deze vrouw, inderdaad. Er is geen wederhoor toegepast, of althans daarvan heb ik in de media niets kunnen vernemen, dus gaat het mij wat te ver om dit als zodanig te stellen.
Ik denk dat het inderdaad voor jou wat gemakkelijker zal zijn.

Er is geen reden om aan te nemen dat de vrouw liegt over de kleding die zij tijdens dit voorval droeg. Zij is de bron en de draagster van de niqaab. Ik vind het een beetje raar hoe je dit nu stelt.

De crux ligt onderwijl in het feit dat jij stelde dat in deze topicreeks door menigeen werd geïmpliceerd dat met een niqaab niet in de ogen gekeken zou kunnen worden en ik jou daarop verbeterde door te stellen dat het niet zozeer ging over het kijken in de ogen, maar over de moeilijkheden betreffende de identificatie, omdat met zo'n niqaab het grootste gedeelte van het gelaat bedekt is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76222593
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:09 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is dit niet allochtonen knuffelen? Beweren denken te weten wat allochtonen denken?
Gedragingen spreken voor zich. Non-verbale communicatie noemen we dat
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76222679
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet verboden om dat te doen, maar het is daarmee niet gezegd dat je zo iemand dan ook maar moet binnen laten. Zie de motorrijder met helm op die het tankstation binnen wil.
Volgens mij zijn de regels voor zo'n niqaab of burka dus anders, omdat het een religieuze uiting is.
Maar het wordt eens tijd dat er een verbod komt, dit is gewoon niet duidelijk.
pi_76222694
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit was de versie van deze vrouw, inderdaad. Er is geen wederhoor toegepast, of althans daarvan heb ik in de media niets kunnen vernemen, dus gaat het mij wat te ver om dit als zodanig te stellen.
De manager van de praktijk is aan het woord geweest. Die zei dat ze alles zal doen om het uit te praten tussen beide partijen.
pi_76222749
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De manager van de praktijk is aan het woord geweest. Die zei dat ze alles zal doen om het uit te praten tussen beide partijen.
Waar ergens in de zin 'ik zal alles doen om het uit te praten tussen beide partijen' staat het verhaal van de arts, of het detail dat de arts haar geweigerd zou hebben op religieuze gronden
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')