Jammer deze opmerking. Ik dacht even een serieuze discussiepartner tegenover me te hebben, die het nu eens niet van kleineren of schofferen hoefde te hebben.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dus je bent het al heel lang met mij eens (want ik herhaal immers slechts wat ik al urenlang beweer), maar bleef doordrammen?
Sorry dat ik dat nu niet in de gaten had.
De manier waarop lijkt me nou juist dermate onduidelijk dat discussie hierover slechts speculatie op roddelniveau blijft.quote:Kortom: linksom of rechtsom, de weigering an sich kan ik mij prima voorstellen. De manier waarop staat wel ter discussie.
Ook dat is iets wat die vrouw stelt. Kijk, ik kan gissen naar wat er allemaal gebeurd is, maar heel erg relevant is dat niet. Wellicht heeft hij in de volgende discussie op de legitimatievraag iets gezegd wat niet hoorde en waren de excuses daarvoor. Kan ook zijn dat hij niet in de gaten had dat haar man niet goed Nederlands sprak en daarom niet door had dat haar aanwezigheid wel handig was. Alles kan.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
Waarom dan die excuses? Hij staat dan immers volledig in zijn recht.
Maar het is volgens de wet niet verboden in het openbaar zo rond te lopen (wordt wel eens tijd), dus ze staat in haar recht.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
Dat mensen in hun privéleven graag in zo'n tent rondlopen, prima. Maar als je naar een dokter moet, een vertrouwenspersoon immers, dan kan je als moslima toch gewoon ook zo'n kopvod opzetten! Ik vind het werkelijk asociaal om met zo'n niqaab een arts te bezoeken.
En zo vind ik het asociaal om een hoofddoek een kopvod te noemen! Hou je fatsoen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
dan kan je als moslima toch gewoon ook zo'n kopvod opzetten! Ik vind het werkelijk asociaal om met zo'n niqaab een arts te bezoeken.
Ik vind het eigenlijk ook een beetje twijfelachtig, in een land waar men teveel ruimte geeft voor dit soort wanstaltige gewoontes, die niet gangbaar zijn.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan had de huisarts haar moeten vragen te legitimeren ipv haar gelijk de deur te wijzen.
Misschien vind ik jou ook wel niet gangbaar en wanstaltig als ik je in het echt zie. Of jij mij.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:02 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook een beetje twijfelachtig, in een land waar men teveel ruimte geeft voor dit soort wanstaltige gewoontes, die niet gangbaar zijn.
Persoonlijk vind ik het onbeschoft en mensonterend, al weten ze het zelf niet.
Komt die gast ook weel kwijlend aan rennen, hoe heet ie ook alweer, die advocaat met die dure woorden met ingewikkelde zinsconstructies, die de meeste mensen toch niet meer kunnen volgen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Angst voor rellen natuurlijk. Er staan zomaar 30 man voor je praktijk en je hebt Gouda rellen
Misschien, maar dan moet je de rest van Nederland (ex de ingepakte burgers) ook wanstaltig vinden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien vind ik jou ook wel niet gangbaar en wanstaltig als ik je in het echt zie. Of jij mij.
O please...quote:Op woensdag 30 december 2009 15:00 schreef Sjaakz het volgende:
Jammer deze opmerking. Ik dacht even een serieuze discussiepartner tegenover me te hebben, die het nu eens niet van kleineren of schofferen hoefde te hebben.
Het is niet verboden om dat te doen, maar het is daarmee niet gezegd dat je zo iemand dan ook maar moet binnen laten. Zie de motorrijder met helm op die het tankstation binnen wil.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is volgens de wet niet verboden in het openbaar zo rond te lopen (wordt wel eens tijd), dus ze staat in haar recht.
Omdat puntmutsen uit de tijd zijn en allang niet meer effectief. Puntmutsen droegen de mensen ook niet altijd. Dat vind ik helemaal schoften. Als je het doet, doe het dan ook met open vizier.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:59 schreef Stuart het volgende:
Een witte puntmuts mag ook niet dus waarom een zwart gewaad wel
Is dit niet allochtonen knuffelen? Beweren denken te weten wat allochtonen denken?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ze hebben of iets te verbergen of geen enkel fatsoen en respect voor de huisarts in kwestie
want jij bent net zo als de rest van Nederland?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:05 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Misschien, maar dan moet je de rest van Nederland (ex de ingepakte burgers) ook wanstaltig vinden.
Dit was de versie van deze vrouw, inderdaad. Er is geen wederhoor toegepast, of althans daarvan heb ik in de media niets kunnen vernemen, dus gaat het mij wat te ver om dit als zodanig te stellen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, de huisarts had religieuze redenen om de vrouw te weigeren. Dat zei hij, volgens de vrouw, zelf.
Of, we moeten dan even aannemen, dat de vrouw op dat punt liegt, maar op de rest, zoals het dragen van een niqaab, de waarheid spreekt.
Gedragingen spreken voor zich. Non-verbale communicatie noemen we datquote:Op woensdag 30 december 2009 15:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is dit niet allochtonen knuffelen? Beweren denken te weten wat allochtonen denken?
Volgens mij zijn de regels voor zo'n niqaab of burka dus anders, omdat het een religieuze uiting is.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet verboden om dat te doen, maar het is daarmee niet gezegd dat je zo iemand dan ook maar moet binnen laten. Zie de motorrijder met helm op die het tankstation binnen wil.
De manager van de praktijk is aan het woord geweest. Die zei dat ze alles zal doen om het uit te praten tussen beide partijen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit was de versie van deze vrouw, inderdaad. Er is geen wederhoor toegepast, of althans daarvan heb ik in de media niets kunnen vernemen, dus gaat het mij wat te ver om dit als zodanig te stellen.
Waar ergens in de zin 'ik zal alles doen om het uit te praten tussen beide partijen' staat het verhaal van de arts, of het detail dat de arts haar geweigerd zou hebben op religieuze grondenquote:Op woensdag 30 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De manager van de praktijk is aan het woord geweest. Die zei dat ze alles zal doen om het uit te praten tussen beide partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |