abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76450517
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn ook bedrijven die geen geschikte kandidaten kunnen vinden, die gaan dus slechter presteren en raken als gevolg daarvan klanten kwijt. In sommige bedrijven is de lijklucht al goed te ruiken als gevolg van de brain-drain. Buitenlandse firma's kopen vaak bedrijven op om vervolgens het hele bedrijf over te nemen, alle waardevolle bezittingen, kennis en klanten neemt men mee naar Azie, bedankt en tot ziens
Zolang de politiek niet de regels verandert is het slim en makkelijk zaken doen voor die bedrijven. En groot gelijk ook!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76451189
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel van die mensen gaan nu al met de VUT.

Edit: wel een interessante trouwens, wat doet het op de economie dat al die babyboomers met de VUT/pensioen gaan. Betekent wel dat er banen vrijkomen (dus kansen voor anderen), maar ook dat zij er niet in inkomen op achteruit gaan. Eigenlijk dus een stimulans voor de economie?!
Stimulans voor de werkeloosheid vooral, het wordt weer een probleem als bedrijven op grote schaal geen vacatures kunnen invullen, maar daar is nu geen sprake van
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76452360
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Stimulans voor de werkeloosheid vooral, het wordt weer een probleem als bedrijven op grote schaal geen vacatures kunnen invullen, maar daar is nu geen sprake van
Er zijn nog genoeg vacatures die niet ingevuld kunnen worden, dat soort banen waren kennelijk niet 'sexy' genoeg of worden financieel niet correct gewaardeerd.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 20:15:01 #179
236264 crew  capricia
pi_76452901
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg vacatures die niet ingevuld kunnen worden, dat soort banen waren kennelijk niet 'sexy' genoeg of worden financieel niet correct gewaardeerd.
Ja, dat blijf ik ook vreemd vinden. De werkloosheid loopt op en ik zie bij diverse winkels hier in de omgeving wel een briefje hangen met "personeel gezocht".
Ik vind dat vreemd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_76453317
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk de prijzen dalen nog steeds en er word heel veel minder verkocht.
Hier in de buurt is sprake van een aardig herstel. Herken je stelling dus zeker niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:26:14 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76453576
Hier in de buurt gebeurt eigenlijk niks. Prijzen zijn matig gezakt, staat nog steeds heel veel te koop en er wordt nog steeds maar weinig verkocht.
The End Times are wild
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:33:25 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76454010
quote:
Leegstand kantoren neemt verder toe
Veel kantoorcomplexen staan leeg Veel kantoorcomplexen staan leeg Foto: ANP
Update: dinsdag 5 jan 2010, 16:18

Door de recessie is de leegstand van Nederlandse kantoren in het afgelopen jaar verder toegenomen. Vorig jaar stond er volgens het vastgoedadviesbureau DTZ Zadelhoff 10 procent meer kantoorruimte leeg dan in 2008.

Toch zijn de prijzen van kantoorruimtes relatief hoog gebleven. Dat komt doordat banken er niet voor kiezen om panden van bedrijven in geldnood op veilingen te koop aan te bieden. Verkoop zou te weinig opleveren.

Een andere ontwikkeling is dat er vrij veel verborgen leegstand is. Bedrijven houden bewust lege ruimtes aan voor als er weer betere tijden aanbreken.
Dat die banken niet verkopen omdat het nu te weinig oplevert snap ik niet. Als het leeg staat kost het toch alleen maar geld! Of staat het nu voor een X bedrag in de boeken en willen ze niet dat het tegen marktwaarde op de balans komt?
The End Times are wild
pi_76454408
Hier stonden pakweg 3/4 jaar geleden bijna 500 woningen te koop en nu net meer dan 400. Prijzen staan nog wel wat onder druk maar zijn niet spectaculair gedaald.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76456283
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef du_ke het volgende:
Hier stonden pakweg 3/4 jaar geleden bijna 500 woningen te koop en nu net meer dan 400. Prijzen staan nog wel wat onder druk maar zijn niet spectaculair gedaald.
Er zijn mensen die denken dat nu de tijd is om te kopen, die kopen dus nog snel een huis en balen over een half jaar dat ze 'teveel' betaald hebben. Een vriend van mij kocht een huis van een projectontwikkelaar en betaalde 20k minder dan de buurman, buurman boos op de projectontwikkelaar
I'll sing you a lullaby.
pi_76456496
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
Hier in de buurt gebeurt eigenlijk niks. Prijzen zijn matig gezakt, staat nog steeds heel veel te koop en er wordt nog steeds maar weinig verkocht.
De woning boven me staat al ruim een jaar te koop, terwijl normaal gesproken woningen hier maximaal een half jaar te koop staan.
Nu is die woning hierboven ook wel een uitzondering. Andere woningen in het blok zijn wel gewoon verkocht. Hun vraagprijs is imo ook te hoog.
pi_76462224
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat die banken niet verkopen omdat het nu te weinig oplevert snap ik niet. Als het leeg staat kost het toch alleen maar geld! Of staat het nu voor een X bedrag in de boeken en willen ze niet dat het tegen marktwaarde op de balans komt?
Dat soort panden zijn helemaal of bijna helemaal vrij, de eigenaar wacht gewoon 2,3 jaar tot de markt aantrekt en dan is hij als eerste aan de beurt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:11:23 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76462901
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat soort panden zijn helemaal of bijna helemaal vrij, de eigenaar wacht gewoon 2,3 jaar tot de markt aantrekt en dan is hij als eerste aan de beurt
Waarom zou de markt aantrekken? Heb toevallig een artikel over die nieuwe toren van de Rabo in Utrecht gelezen. Daar wordt ook maximaal ingezet op flexplekken. Volgens de Rabo: "als we iedereen een eigen kantoor zouden geven was de toren nog 2x zo hoog geweest."
Een bedrijf wil natuurlijk helemaal niet veel kantoorruimte hebben, dat is allemaal weggegooid geld. Werk maar bij de klant, vanuit je auto, thuis en twee dagen per week op kantoor om te coordineren. Dat is de trend en die is blijvend.

En of je nu afbetaald hebt of niet maakt helemaal niets uit. Het gaat op het rendement op eigen vermogen. En als de huuropbrengsten net genoeg zijn om de stookkosten en het onderhoud te betalen dan is dat rendement bar slecht.
The End Times are wild
pi_76463172
Ik denk dat het is omdat jij slimmer bent en het beter weet dan de mensen die hun geld verdienen in vastgoed
pi_76463931
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat het is omdat jij slimmer bent en het beter weet dan de mensen die hun geld verdienen in vastgoed
Een vriend van mij heeft vorige maand nog een huurcontract (bedrijfspand) voor 5 jaar afgesloten en 50% korting op de huurprijs bedongen en geen indexatie, de eerste 3 maanden betaald hij uberhaupt niets omdat in die periode nog wat achterstallig onderhoud gerepareerd word. Zo ver zakken met de huurprijs voor 5 jaar doet zo'n makelaar vast als hij verwacht dat de markt aantrekt

Er is gewoon een enorm aanbod aan bedrijfspanden en kantoorruimte, dat weten de huurders, dat weten de verhuurders. De leegstand is de laatste jaren enorm gegroeid, dat is de trend en voorlopig word daar geen kentering in verwacht. Ik denk dat de komende jaren vors gesloopt gaat worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_76468427
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft vorige maand nog een huurcontract (bedrijfspand) voor 5 jaar afgesloten en 50% korting op de huurprijs bedongen en geen indexatie, de eerste 3 maanden betaald hij uberhaupt niets omdat in die periode nog wat achterstallig onderhoud gerepareerd word. Zo ver zakken met de huurprijs voor 5 jaar doet zo'n makelaar vast als hij verwacht dat de markt aantrekt

Er is gewoon een enorm aanbod aan bedrijfspanden en kantoorruimte, dat weten de huurders, dat weten de verhuurders. De leegstand is de laatste jaren enorm gegroeid, dat is de trend en voorlopig word daar geen kentering in verwacht. Ik denk dat de komende jaren vors gesloopt gaat worden.
De situatie van je vriend projecteren op de situatie in Nederland past goed bij je verstandelijke vermogen om iets te begrijpen en helaas voor diegene die deze topic volgen ook om het op te schrijven

Daar wil ik het graag bij houden
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:44:38 #191
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_76469691
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou de markt aantrekken? Heb toevallig een artikel over die nieuwe toren van de Rabo in Utrecht gelezen. Daar wordt ook maximaal ingezet op flexplekken. Volgens de Rabo: "als we iedereen een eigen kantoor zouden geven was de toren nog 2x zo hoog geweest."
Een bedrijf wil natuurlijk helemaal niet veel kantoorruimte hebben, dat is allemaal weggegooid geld. Werk maar bij de klant, vanuit je auto, thuis en twee dagen per week op kantoor om te coordineren. Dat is de trend en die is blijvend.

En of je nu afbetaald hebt of niet maakt helemaal niets uit. Het gaat op het rendement op eigen vermogen. En als de huuropbrengsten net genoeg zijn om de stookkosten en het onderhoud te betalen dan is dat rendement bar slecht.
Er mogen dan geen prijsafspraken gemaakt worden maar je mag wel afspreken niets of weinig te koop aan te bieden en zo enige teruggang in het aanbod te bedingen met als uitkomst een hogere prijs.

Wat jij suggereert is je eigen glazen ingooien. DAM ziet het iets te makkelijk, was het maar zo makkelijk, alhoewel het wel een mooie lange reactie is beter dan een one-liner.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:16:57 #192
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76470236
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dit verhaal was vanochtend op BNR, en er werd inderdaad gezegd dat er zoveel nieuwe projekten op stapel staan, dat er fors gesloopt moet gaan worden op veel B lokaties om de markt gezond te krijgen
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:26:35 #193
179598 Deprater
pi_76474307
quote:
wo 06 jan 2010, 10:25 Inkomen huishoudens fors gedaald
DEN HAAG (AFN) - Het inkomen van Nederlandse huishoudens was in het derde kwartaal van vorig jaar 3,3 procent lager dan een jaar eerder.
In totaal was er 3 miljard euro minder beschikbaar om uit te geven. Dat kwam door lagere inkomsten uit dividend en de malaise bij zelfstandigen, zo maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekend.

De opbrengsten uit dividenduitkeringen liepen met 900 miljoen euro terug. Zelfstandigen hadden 700 miljoen euro minder te besteden.

Ook kregen huishoudens te maken met hogere pensioenpremies. Daaraan werd een half miljard euro meer uitgegeven. Pensioenfondsen moesten de premies verhogen doordat ze hun vermogen sterk zagen slinken door de financiėle crisis.
pi_76481392
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:16 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dit verhaal was vanochtend op BNR, en er werd inderdaad gezegd dat er zoveel nieuwe projekten op stapel staan, dat er fors gesloopt moet gaan worden op veel B lokaties om de markt gezond te krijgen
Weet je wat B locaties zijn ?
pi_76481463
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:44 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Er mogen dan geen prijsafspraken gemaakt worden maar je mag wel afspreken niets of weinig te koop aan te bieden en zo enige teruggang in het aanbod te bedingen met als uitkomst een hogere prijs.

Wat jij suggereert is je eigen glazen ingooien. DAM ziet het iets te makkelijk, was het maar zo makkelijk, alhoewel het wel een mooie lange reactie is beter dan een one-liner.
Ach ik gaf dan ook helemaal geen inhoudelijke reactie. Het zal wel door mij komen maar ik heb nogal moeite met iemand die denkt het beter te weten dan de mensen in de branche en bovendien op Fok naar schouderklopjes gaat lopen vissen
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:29:03 #196
179598 Deprater
pi_76487164
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weet je wat B locaties zijn ?
Het zijn er genoeg om de hele markt te verzieken zodat de huren dalen, en dat merken we hier ook
pi_76487789
Hooguit voor die B-locaties.

Denk je overigens dat diegene die op een B-locatie huurt een betrouwbare huurder zal zijn?
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:42:50 #198
179598 Deprater
pi_76493029
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hooguit voor die B-locaties.

Denk je overigens dat diegene die op een B-locatie huurt een betrouwbare huurder zal zijn?
zeker waarom niet, hier zitten veel supermarkten op B locaties, vaak de goedkopere super, die ook bespaard op het personeel het scheelt een bak geld per maand, en als de locatie voor je klanten niet uit maakt.

Een accountant, belastingadviseur of notaris kan dat niet doen, maar verder zijn dat er zat, vooral fabricage of groothandelszaken
pi_76494931
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:26 schreef Deprater het volgende:

[..]
op de schaal van mock is tegenwoordig 3,3% al fors? Is die al gedecimeerd dan? Is dit voor of na belastingen?
pi_76496491
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Daar wil ik het graag bij houden
Ik doe gewoon een observatie en hebt daar zo mijn gedachten bij. Wel k#t voor die verhuurder want die loopt veel centjes mis, maar altijd nog beter dan helemaal geen huur vangen toch?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')