abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76637853
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waar wachten al die verkopers op dan? Je zet je huis toch ook te koop om deze te verkopen?
Nee... ze denken nog steeds dat een huis een gratis flappentap is
Het meerendeel van de verkopers hoeft niet zo nodig. Als ze een goede prijs beuren willen ze best verkopen, en anders blijven ze gewoon lekker zitten.

Over lekker zitten gesproken, ik ga m'n open haard maar weer eens opstoken
pi_76638295
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het meerendeel van de verkopers hoeft niet zo nodig. Als ze een goede prijs beuren willen ze best verkopen, en anders blijven ze gewoon lekker zitten.

Over lekker zitten gesproken, ik ga m'n open haard maar weer eens opstoken
Van mij mogen ze blijven zitten natuurlijk, maar de markt hè die komt dan vast te zitten, althans dat is een veel gehoord argument waarom er zoveel schaarste komt de komende jaren. Tot vorig jaar was het de gewoonte om je huis voor veel centjes te verkopen aan een starter zodat de verkopende partij gratis een groter huis kon kopen op kosten van de starter. Gratis rijk worden zonder er maar wat voor te doen, die tijden zijn nu voorbij, dag flappentap.... het word gewoon weer werken voor je geld. Aannemers stoppen met bouwen van mini-paleisjes voor de doorstromers en gaan zich richten op de mensen die een huis nodig hebben, met name starters
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76638438
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Van mij mogen ze blijven zitten natuurlijk, maar de markt hè die komt dan vast te zitten, althans dat is een veel gehoord argument waarom er zoveel schaarste komt de komende jaren. Tot vorig jaar was het de gewoonte om je huis voor veel centjes te verkopen aan een starter zodat de verkopende partij gratis een groter huis kon kopen op kosten van de starter. Gratis rijk worden zonder er maar wat voor te doen, die tijden zijn nu voorbij, dag flappentap.... het word gewoon weer werken voor je geld. Aannemers stoppen met bouwen van mini-paleisjes voor de doorstromers en gaan zich richten op de mensen die een huis nodig hebben, met name starters
Aannemers bouwen datgene waarvoor ze van projectontwikkelaars opdracht krijgen. En die blijven gewoon nog een tijdje op hun grond zitten, ook die hoeven niet zonodig.

Ik zie hier alleen startersprojecten als de grond in bezit is van de gemeente (wat meestal niet zo is dus). Hier op de durpen bouwen die starters trouwens zelf, dus zonder aannemers
  zondag 10 januari 2010 @ 16:59:08 #254
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76639841
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Aannemers bouwen datgene waarvoor ze van projectontwikkelaars opdracht krijgen. En die blijven gewoon nog een tijdje op hun grond zitten, ook die hoeven niet zonodig.
En zo doet heel Nederland helemaal niets, en maar bidden dat de bubble weer groter wil worden, zodat er weer voor een auto geleend kan gaan worden, terwijl de Chinees gewoon met werken de kost verdient en terecht
pi_76640257
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:59 schreef Deprater het volgende:

[..]

En zo doet heel Nederland helemaal niets, en maar bidden dat de bubble weer groter wil worden, zodat er weer voor een auto geleend kan gaan worden, terwijl de Chinees gewoon met werken de kost verdient en terecht
het is alleen een bovenlaagje van de Chinezen die de kost verdient hoor, de rest mag kreperen voor de Wallmarts van deze wereld.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:18:34 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76640762
Nou, de starterswoningen (woningen die bereikbaar zijn zonder overwaarde) tot ca. 180K VON, zijn nog altijd best populair en kunnen zonder al te veel moeite verkocht worden. En als projectontwikkelaar kun je beter die bouwen dan woningen van 350K die je niet kwijt raakt.

Het is ook wel logisch dat dit gebeurt, want voor 350K heb je al een inkomen nodig van 75K? bruto, en die zijn er niet zo veel. Zeker niet starters. In dat opzicht is de mallemolen van het doorstromen wel gestopt.

En dan nog: als je kijkt wat je krijgt voor je geld bij nieuwbouw ten opzichte van oudbouw zit je in het eerste geval toch vaak beter (behalve als je grond om je huis wil). Nieuwbouwwoningen vind ik toch vaak nog wel redelijk geprijsd, terwijl voor sommige 12-in-een-dozijn oudbouwwoningen met achterstallig onderhoud vaak een hoofdprijs gevraagd wordt waarvan ik me serieus afvraag wie dat betalen wil. Die mensen denken dat het feit dat een woning 30 jaar uitgewoond is de waarde enorm is gestegen.
The End Times are wild
pi_76642066
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:18 schreef LXIV het volgende:
Nou, de starterswoningen (woningen die bereikbaar zijn zonder overwaarde) tot ca. 180K VON, zijn nog altijd best populair en kunnen zonder al te veel moeite verkocht worden. En als projectontwikkelaar kun je beter die bouwen dan woningen van 350K die je niet kwijt raakt.

Het is ook wel logisch dat dit gebeurt, want voor 350K heb je al een inkomen nodig van 75K? bruto, en die zijn er niet zo veel. Zeker niet starters. In dat opzicht is de mallemolen van het doorstromen wel gestopt.

En dan nog: als je kijkt wat je krijgt voor je geld bij nieuwbouw ten opzichte van oudbouw zit je in het eerste geval toch vaak beter (behalve als je grond om je huis wil). Nieuwbouwwoningen vind ik toch vaak nog wel redelijk geprijsd, terwijl voor sommige 12-in-een-dozijn oudbouwwoningen met achterstallig onderhoud vaak een hoofdprijs gevraagd wordt waarvan ik me serieus afvraag wie dat betalen wil. Die mensen denken dat het feit dat een woning 30 jaar uitgewoond is de waarde enorm is gestegen.
misschien wil het niet doordringen, maar niks doen en afwachten is een optie voor het meerendeel van de projectontwikkelaars. En ze hebben een aanmerkelijk langere adem dan jij en ik.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:42:06 #258
179598 Deprater
pi_76647253
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is alleen een bovenlaagje van de Chinezen die de kost verdient hoor, de rest mag kreperen voor de Wallmarts van deze wereld.
De Nederlander leunt achterover en wacht tot de overwaarde stijgt, en dat is ook niet erg zinvol.
Terwijl het tekort op de betalingsbalans oploopt en het begrotingsoverschot per jaar 35 miljard is

De Chinees koopt ondertussen een nieuwe auto voor 4000 dollar, dankzij zijn harde werken
pi_76648149
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

misschien wil het niet doordringen, maar niks doen en afwachten is een optie voor het meerendeel van de projectontwikkelaars. En ze hebben een aanmerkelijk langere adem dan jij en ik.
Hoor ik daar de roep om een noodwet die een einde maakt aan zulke waanzin?
Ik ken me niet voorstellen dat er politici zijn die zich populair maken door te beweren dat het zinvol is om de grondspeculanten in de kaart te spelen. Misschien eens een mailtje op hoge poten sturen naar oom Geert en volgende week hebben we een spoeddebat
I'll sing you a lullaby.
pi_76648241
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef Deprater het volgende:

[..]

De Nederlander leunt achterover en wacht tot de overwaarde stijgt, en dat is ook niet erg zinvol.
Terwijl het tekort op de betalingsbalans oploopt en het begrotingsoverschot per jaar 35 miljard is

De Chinees koopt ondertussen een nieuwe auto voor 4000 dollar, dankzij zijn harde werken
Ik werk voor Chinezen en die staan soms vol verbazing te kijken hoe hier sommige dingen gebeuren, volkomen onlogisch in hun ogen.
I'll sing you a lullaby.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:00:32 #261
179598 Deprater
pi_76648276
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Alle grond tussen Utrecht en Amsterdam is verkocht op de hoop op een meerwaarde door toekomstige bebouwing tzt.
pi_76648900
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef Deprater het volgende:

[..]

Alle grond tussen Utrecht en Amsterdam is verkocht op de hoop op een meerwaarde door toekomstige bebouwing tzt.
En het is ook grond waar de komende decennia gegarandeerd ontwikkelingen plaats zullen vinden. Daar kan een ontwikkelaar wel een gokje op wagen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76650051
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef Deprater het volgende:

[..]

nog nooit daadwerkelijk in China geweest, dat merk ik wel. De Chinees mag blij zijn als hij te vreten heeft, die nieuwe auto (die aanmerkelijk meer kost, aangezien alleen al de vergunning meer kost) is slechts weggelegd voor de top 2%.
pi_76650075
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoor ik daar de roep om een noodwet die een einde maakt aan zulke waanzin?
Ik ken me niet voorstellen dat er politici zijn die zich populair maken door te beweren dat het zinvol is om de grondspeculanten in de kaart te spelen. Misschien eens een mailtje op hoge poten sturen naar oom Geert en volgende week hebben we een spoeddebat
Ik hoor vooral ijdele hoop.
pi_76656139
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:18 schreef LXIV het volgende: En dan nog: als je kijkt wat je krijgt voor je geld bij nieuwbouw ten opzichte van oudbouw zit je in het eerste geval toch vaak beter (behalve als je grond om je huis wil). Nieuwbouwwoningen vind ik toch vaak nog wel redelijk geprijsd, terwijl voor sommige 12-in-een-dozijn oudbouwwoningen met achterstallig onderhoud vaak een hoofdprijs gevraagd wordt waarvan ik me serieus afvraag wie dat betalen wil. Die mensen denken dat het feit dat een woning 30 jaar uitgewoond is de waarde enorm is gestegen.
Ik heb hier thuis een professionele bakvorm in blauwstaal. Dit object wordt bij het gebruiken effectief beter. Misschien is dat ook wat die bewoners van dat huis denken

Het is inderdaad met de steeds maar duurder wordende energie beter om een nieuwbouw te kopen. Maar ik denk dat niet iedere koper daar zo ver bij nadenkt dat het beter is 200k te betalen (nieuwbouw) met maandelijkse energiekost van 200 euro of 175k (bestaande bouw) met een maandelijkse kost van 400 euro.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:08:14 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76656439
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:03 schreef Emu het volgende:

[..]

Ik heb hier thuis een professionele bakvorm in blauwstaal. Dit object wordt bij het gebruiken effectief beter. Misschien is dat ook wat die bewoners van dat huis denken

Het is inderdaad met de steeds maar duurder wordende energie beter om een nieuwbouw te kopen. Maar ik denk dat niet iedere koper daar zo ver bij nadenkt dat het beter is 200k te betalen (nieuwbouw) met maandelijkse energiekost van 200 euro of 175k (bestaande bouw) met een maandelijkse kost van 400 euro.
De grap is dat vergelijkbare bestaande bouw inclusief KK vaak nog duurder is. Dat is trouwens al tijden zo, waarom precies weet ik niet. Ze zeggen vanwege de bouwtroep voor de deur.

Heel wat mensen zijn rijk geworden door telkens nieuwbouw te kopen, er een paar jaar in te wonen en dan van de overwaarde nog grotere nieuwbouw te kopen.
The End Times are wild
pi_76657119
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:12 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat kan nooit voor iedereen gelden.....
Die zitten allemaal in deze topic en denken dat de huizenprijzen halveren in 5 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76659260
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die zitten allemaal in deze topic en denken dat de huizenprijzen halveren in 5 jaar
Al gebeurt dat niet en daalt het "slechts" 15%, dan ben ik nog goedkoper uit (als in koopprijs, niet maandlasten) dan 2 jaar geleden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:59:25 #269
179598 Deprater
pi_76659839
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De grap is dat vergelijkbare bestaande bouw inclusief KK vaak nog duurder is. Dat is trouwens al tijden zo, waarom precies weet ik niet. Ze zeggen vanwege de bouwtroep voor de deur.

Heel wat mensen zijn rijk geworden door telkens nieuwbouw te kopen, er een paar jaar in te wonen en dan van de overwaarde nog grotere nieuwbouw te kopen.
Het is altijd zo geweest dan in tijden van prijsdalingen de nieuwbouw als eerste weer voor meer reële prijzen gaat bouwen, men wil de company toch laten draaien en gemeentes willen toch nieuwbouw kunnen realiseren
  zondag 10 januari 2010 @ 23:01:21 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76659960
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:59 schreef Deprater het volgende:

[..]

Het is altijd zo geweest dan in tijden van prijsdalingen de nieuwbouw als eerste weer voor meer reële prijzen gaat bouwen, men wil de company toch laten draaien en gemeentes willen toch nieuwbouw kunnen realiseren
Dat klopt. Ontwikkelaars zijn in dat opzicht veel reeeler. Als je nu per se wil kopen raad ik je aan naar een project te stappen waar nog een paar huizen onverkocht zijn. Dan kun je best wel goed onderhandelen.
The End Times are wild
pi_76660995
quote:
Dit is natuurlijk een totaal onzinnige reden om nieuwbouw te kopen. Je kan prima je eigen huis isoleren. Dat kost een HEEL stuk minder dan het verschil met nieuwbouw en een oudere woning. Daarnaast zijn oudere woningen gewoon degelijker. Ik vertrouw eerder een huis van 75 jaar dan een huis wat net gebouwd is. Dat huis van 75 verzakt niet meer en bij nieuwbouw moet je nog maar kijken wat je gekocht hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_76661047
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Ontwikkelaars zijn in dat opzicht veel reeeler. Als je nu per se wil kopen raad ik je aan naar een project te stappen waar nog een paar huizen onverkocht zijn. Dan kun je best wel goed onderhandelen.
Dat zijn vaak de duurste huizen. Ik vrees dat ik 525K niet naar 350K kan lullen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zondag 10 januari 2010 @ 23:21:22 #273
179598 Deprater
pi_76661070
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of schrijf je in bij het bouwfonds
  zondag 10 januari 2010 @ 23:27:50 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76661448
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:20 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat zijn vaak de duurste huizen. Ik vrees dat ik 525K niet naar 350K kan lullen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Maar op een huis van 400K kun je wel 40.000 euro korting krijgen als het de laatste woning voor de start betreft. Letterlijk dat heeft een kennis van mij bedongen.
The End Times are wild
  zondag 10 januari 2010 @ 23:30:14 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76661582
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een totaal onzinnige reden om nieuwbouw te kopen. Je kan prima je eigen huis isoleren. Dat kost een HEEL stuk minder dan het verschil met nieuwbouw en een oudere woning. Daarnaast zijn oudere woningen gewoon degelijker. Ik vertrouw eerder een huis van 75 jaar dan een huis wat net gebouwd is. Dat huis van 75 verzakt niet meer en bij nieuwbouw moet je nog maar kijken wat je gekocht hebt.
Een oudere woning is vaak helemaal niet goedkoper! Wat EMU aangeeft is heel terecht. Als je 1200 euro per jaar aan stookkosten kunt besparen mag je daarvoor economisch gezien wel 35.000 euro meer voor betalen op je hypotheek! En als je uitgaat van stijgende energieprijzen in de toekomst dan ligt het break-even punt nog hoger!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')