Wat alleen maar lukt door de Sellers Market, de huizenmarkt wordt door de overheid te krap gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar die factor zit tegenwoordig toch echt bij de projectontwikkelaars die goud geld verdienen aan hun nieuwbouwprojecten.
Wat de electra bedrijven etc etc doen waar je je vast recht voor betaald iedere maandquote:Op woensdag 30 december 2009 16:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt vaak tegen hoor, vaak is al bekend dat grond aangekocht wordt met een bepaald doel en dan vraagt de boer echt meer dan 5/m2
. En dan nog moet de gemeente voor die 300/m2 de grond ook nog bouwrijp maken (dus riolering aanleggen, gas, water, elektra aan laten leggen, wegen aanleggen,lantaarnpalen plaatsen etc etc) en na afloop woonrijp maken (wegen fatsoenlijk begaanbaar maken, openbaar groen aanleggen, speelvoorzieningen etc etc). Daar gaat toch echt een hoop geld in zitten.
Daarnaast is het natuurlijk steeds minder vaak de gemeente die de grond in handen krijgt en weer uitgeeft als bouwgrond. Daar zit vaak een ontwikkelaar tussen..
Onzin.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is je werk. Als grond vrijgegeven zou worden heb je niets meer te doen, natuurlijk heb je dan je twijfels.
Dit is dan ook maar beperkt het geval. Veel plekken zijn gewoon niet zo geschikt voor woningbouw.quote:Grond is grond ... het is al belachelijk genoeg dat er verschil in grond is door er een label op te plakken. Uiteraard zijn er verschillende grondsoorten, maar waarom zou een stukje grond meer of minder moeten kosten alleen maar omdat een ambtenaar heeft besloten dat op die locatie x gebouwd moet worden.
Heb jij enig idee hoeveel grond er beschikbaar is voor woningbouw in Nederland? Dan houdt het met 1-200.000 woningen waarvoor je morgen een aanvraag bouwvergunning in mag dienen en die je dan ook krijgt zeker niet op. Het kunstmatig klein houden gebeurt wel rond plattelandsdorpjes maar het aandeel daarvan in de totale woningprijs lijkt me bescheiden.quote:Dat soort onzin maakt grond waar, na selectie van ambtenaren, gebouwd mag worden, duur. Veel duurder dan nodig omdat het stukje waar gebouwd mag worden kunstmatig klein wordt gehouden.
haha toch brengen ze daar weer geld voor in rekening bij de gemeenten. Het zijn wat dat betreft echte monopolistenquote:Op woensdag 30 december 2009 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de electra bedrijven etc etc doen waar je je vast recht voor betaald iedere maand
Nogmaals er kan op heel veel plaatsen bij wijze van spreken morgen begonnen worden met bouwen. Dat aanbod van grond is er gewoon.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat alleen maar lukt door de Sellers Market, de huizenmarkt wordt door de overheid te krap gehouden.
Een bouwvergunning mag indienen ja. Precies mijn punt. Heb je ook een bewijs voor 200.000 woningen waarvoor ik morgen voor mag gaan bedelen of ga je nog verder uit je duim zuigen?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:46 schreef du_ke het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel grond er beschikbaar is voor woningbouw in Nederland? Dan houdt het met 1-200.000 woningen waarvoor je morgen een aanvraag bouwvergunning in mag dienen en die je dan ook krijgt zeker niet op. Het kunstmatig klein houden gebeurt wel rond plattelandsdorpjes maar het aandeel daarvan in de totale woningprijs lijkt me bescheiden.
bull, ik mag helemaal niet een leuk stuk grond kopen en er een huis op zetten.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nogmaals er kan op heel veel plaatsen bij wijze van spreken morgen begonnen worden met bouwen. Dat aanbod van grond is er gewoon.
Dat is enkel om het feit dat de overheid bepaald heeft dat binnen de bebouwde kom de Nuts bedrijven verantwoordelijk zijn, en zelfs wettelijk verplicht, om voor de diverse voorzieningen te zorgen. Buiten de bebouwde kom gaat dit al niet meer op (kijk maar naar de Industrie--> aanleg van GW&E komt daar compleet voor rekening van de bedrijven zelf).quote:Op woensdag 30 december 2009 16:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha toch brengen ze daar weer geld voor in rekening bij de gemeenten. Het zijn wat dat betreft echte monopolisten.
Zal even moeten zoeken maar in steden als Utrecht en Nijmegen ging het al snel om 10.000 woningen per stad.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een bouwvergunning mag indienen ja. Precies mijn punt. Heb je ook een bewijs voor 200.000 woningen waarvoor ik morgen voor mag gaan bedelen of ga je nog verder uit je duim zuigen?
Je bewijst mijn punt alleenmaar.
Oh?quote:
Dat klopt maar doet niets af aan mijn stelling.quote:ik mag helemaal niet een leuk stuk grond kopen en er een huis op zetten.
En die schraapt niet zijn hele uitkering, zorgtoeslag en huurtoeslag bij elkaar van de maatschappijquote:Op woensdag 30 december 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Sorry maar HRA is ook onzin.
Iemand in de soos betaalt zelfs nog mee aan de subsidie op jouw koophuis.
HRA moet er sowieso uit.
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Sorry maar HRA is ook onzin.
Iemand in de soos betaalt zelfs nog mee aan de subsidie op jouw koophuis.
Nee dat is het probleem opzettelijk verschuiven.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
status quo handhaven == huizenprijzen belachelijk hoog houden.
Het probleem moet opgelost worden, niet verlegt worden.
Hij staat niet dagelijks in de file.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
En die schraapt niet zijn hele uitkering, zorgtoeslag en huurtoeslag bij elkaar van de maatschappij
Vraag me af wat iemand met een bijstandsuitkering bijdraagt aan onze maatschappij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |