abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 11:37:20 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76214323
Onder het mom van dat is niet eeeehwlijk,
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_vuur__.html?p=1,1
Wil de PvdA en de Gristenunie de lasten flink verhogen, want het is niets anders. De hypotheekrente aftrek afschaffen. Maar daar niets tegenover zetten. Dat betekend een enorme stijging van de inkomsten voor de NL staat.
Fijn, denk daar maar aan als je weer eens mag stemmen hoe deze partijen te vertrouwen zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76214449
De linkse partijen helpen Nederland alleen maar verder naar de klote met hun krankzinnige waanideeen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76214477
Uhm.. de PvdA wil de HRA al jaren aanpakken (en nee, niet afschaffen). Dus weet niet waarom ze niet te vertrouwen zouden zijn..
  woensdag 30 december 2009 @ 11:41:52 #4
45206 Pietverdriet
pi_76214485
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:40 schreef Stuart het volgende:
De linkse partijen helpen Nederland alleen maar verder naar de klote met hun krankzinnige waanideeen
Wees blij dat je in London zit
pi_76214491
Zeer terecht. De elite heeft jarenlang lopen graaien en profiteren, plus deze crisis veroorzaakt. Aanpakken die hap.

Nee rechtsjes, niet de moslims of bayboomers hebben de crisis veroorzaakt, dat zijn toch echt jullie zelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76214509
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wees blij dat je in London zit
Dat ben ik ook. Maar ik ben nog steeds Nederlander en irriteer me wel aan de gang van zaken daar
  woensdag 30 december 2009 @ 11:42:40 #7
45206 Pietverdriet
pi_76214516
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Zeer terecht. De elite heeft jarenlang lopen graaien en profiteren, plus deze crisis veroorzaakt. Aanpakken die hap.

Nee rechtsjes, niet de moslims of bayboomers hebben de crisis veroorzaakt, dat zijn toch echt jullie zelf.
Bron?
pi_76214532
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:42 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat ben ik ook. Maar ik ben nog steeds Nederlander en irriteer me wel aan de gang van zaken daar
een nazi in londen, interessant...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 december 2009 @ 11:44:40 #9
45206 Pietverdriet
pi_76214584
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

een nazi in londen, interessant...

Niet op de man spelen

[ Bericht 14% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 30-12-2009 17:21:26 ]
pi_76214632
quote:

Ook maar gelijk de huurtoeslag afschaffen dan. Laat de mensen zelf hun zaakjes maar regelen
pi_76214638
Dit betekent ook minder belastinginkomsten via de omzetbelasting.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_76214668
Ehm ze willen mensen stimuleren om hun hypotheek af te gaan lossen. Dit omdat het huidige systeem met aflossingsvrije hypotheken bepaalde ongewenst effecten heeft. Is dat zo heel erg raar?

Heb voor een verandering in dat stelsel mensen van links tot rechts horen pleiten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76214686
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. de PvdA wil de HRA al jaren aanpakken (en nee, niet afschaffen). Dus weet niet waarom ze niet te vertrouwen zouden zijn..
Het zijn in ieder geval draaikonten die teveel concessies blijven doen
pi_76214692
Als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft, is dat voor mij JUIST een argument om op deze partijen te stemmen. Zij snappen gelukkig dat het niet wenselijk is dat er jaarlijks miljarden euro's wegstromen naar mensen die dat geld helemaal niet nodig hebben. De HRA heeft ook nog eens een prijsopdrijvend effect. Kortom: geleidelijk afschaffen en vervangen door beleid dat alleen starters op de woningmarkt helpt.
  woensdag 30 december 2009 @ 11:47:57 #15
45206 Pietverdriet
pi_76214716
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:46 schreef du_ke het volgende:
Ehm ze willen mensen stimuleren om hun hypotheek af te gaan lossen. Dit omdat het huidige systeem met aflossingsvrije hypotheken bepaalde ongewenst effecten heeft. Is dat zo heel erg raar?

Heb voor een verandering in dat stelsel mensen van links tot rechts horen pleiten.
Als Bos dat met de staatsschuld had gedaan dan zou het geloofwaardig zijn
pi_76214720
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:47 schreef Boldface het volgende:
Als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft, is dat voor mij JUIST een argument om op deze partijen te stemmen. Zij snappen gelukkig dat het niet wenselijk is dat er jaarlijks miljarden euro's wegstromen naar mensen die dat geld helemaal niet nodig hebben. De HRA heeft ook nog eens een prijsopdrijvend effect. Kortom: geleidelijk afschaffen en vervangen door beleid dat alleen starters op de woningmarkt helpt.
Niet nodig hebben? Zonder deze aftrek kunnen vele mensen niet overgaan tot koop. Moeten ze dan maar duur gaan huren en huurtoeslag opstrijken?
pi_76214733
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:45 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ook maar gelijk de huurtoeslag afschaffen dan. Laat de mensen zelf hun zaakjes maar regelen
ook die regeling kan best wat soberder uitgevoerd worden. Geheel afschaffen is net als bij de HRA volgens mij niet nodig.
  woensdag 30 december 2009 @ 11:49:15 #18
45206 Pietverdriet
pi_76214758
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:47 schreef Boldface het volgende:
Prima dat de HRA wordt afgeschaft, mits dan de belastingen worden verlaagd, anders is het een ordinaire belastingverhoging in een moralistisch jasje
pi_76214769
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als Bos dat met de staatsschuld had gedaan dan zou het geloofwaardig zijn
Daar was hij mee bezig tot er een crisis tussendoor kwam . Dan is op dit punt Zalm toch een belangrijker aanspreekpunt.
pi_76214772
quote:

BOEHOE
quote:
“Suppose that every day, ten men go out for beer and the bill for all ten comes to $100.

If they paid their bill the way we pay our taxes, it would go something like this…

The first four men (the poorest) would pay nothing.
The fifth would pay $1.
The sixth would pay $3.
The seventh would pay $7.
The eighth would pay $12.
The ninth would pay $18.
The tenth man (the richest) would pay $59.

So, that’s what they decided to do..

The ten men drank in the bar every day and seemed quite happy with the arrangement, until one day, the owner threw them a curve.

“Since you are all such good customers,” he said, “I’m going to reduce the cost of your daily beer by $20.” Drinks for the ten now cost just $80.

The group still wanted to pay their bill the way we pay our taxes.

So the first four men were unaffected.

They would still drink for free. But what about the other six men? The paying customers?

How could they divide the $20 windfall so that everyone would get his fair share?’

They realized that $20 divided by six is $3.33. But if they subtracted that from everybody’s share, then the fifth man and the sixth man would each end up being paid to drink his beer.

So, the bar owner suggested that it would be fair to reduce each man’s bill by roughly the same amount, and he proceeded to work out the amounts each should pay.

And so the fifth man, like the first fou r, now paid nothing (100% savings)
The sixth now paid $2 instead of $3 (33% savings).
The seventh now pay $5 instead of $7 (28% savings).
The eighth now paid $9 instead of $12 (25% savings).
The ninth now paid $14 instead of $18 ( 22% savings).
The tenth now paid $49 instead of $59 (16% savings).

Each of the six was better off than before. And the first four continued to drink for free. But once outside the restaurant, the men began to compare their savings.

“I only got a dollar out of the $20,”declared the sixth man.

He pointed to the tenth man,” but he got $10!”

“Yeah, that’s right,” exclaimed the fifth man. “I only saved a Dollar, too. It’s unfair that he got ten times more than I!”

“That’s true!!” shouted the seventh man. “Why should he get $10 back when I got only two? The wealthy get all the breaks!”

“Wait a minute,” yelled the first four men in unison. “We didn’t get anything at all. The system exploits the poor!”

The nine men surrounded the tenth and beat him up.

The next night the tenth man didn’t show up for drinks, so the nine sat down and had beers without him. But when it came time to pay the bill, they discovered something important. They didn’t have enough money between all of them for even half of the bill!

And that, boys and girls, journalists and college professors, this is how our tax system works.

The people who pay the highest taxes g et the most benefit from a tax reduction.

Tax them too much, attack them for being wealthy, and they just may not show up anymore.

In fact, they might start drinking overseas where the atmosphere is somewhat friendlier.
  woensdag 30 december 2009 @ 11:49:54 #21
45206 Pietverdriet
pi_76214783
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:48 schreef Stuart het volgende:

[..]

Niet nodig hebben? Zonder deze aftrek kunnen vele mensen niet overgaan tot koop. Moeten ze dan maar duur gaan huren en huurtoeslag opstrijken?
Of lekker goedkoop blijven huren
pi_76214787
En als we het toch over afschaffen hebben ben ik een groot voorstander om de fokpremie (kindertoeslag) af te schaffen
pi_76214795
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:48 schreef Stuart het volgende:

[..]

Die personen zullen dan ook geen huurtoeslag krijgen. Want als je nu iets kan kopen zit je vaak al boven de huurtoeslaggrens .
pi_76214811
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of lekker goedkoop blijven huren
Als je in een koopwoning zat kun je niet zomaar goedkoop gaan huren. Je komt op een wachtlijst. De woningen die wel beschikbaar zijn (vrije sector) hebben vaak vrij hoge huren
pi_76214865
Dat moet dan maar electoraal afgestraft worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')