Dan geef je er dus op een ander tijdstip gehoor aan en onderschrijf je hier mee dus precies mijn puntquote:Op donderdag 31 december 2009 12:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had op mijn 21e ook al dolgraag een kind willen krijgen. Maar ik ben er gewoon niet aan toe. Ik wil eerst mijn carriere zo ontwikkelen dat ik me nooit meer druk hoef te maken, en ook niet afhankelijk hoef te zijn van mijn vriend/man! Daar past een kind nu gewoon echt niet bij. Ik ben écht oprecht jaloers als ik een zwangere vrouw zie, maar ik ben iets te realistisch om het dan maar door te zetten.
ja dat dusquote:Op donderdag 31 december 2009 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, ik zou me er niet druk om maken. Als ik zo op dit forum al om me heen kijk zie ik mijzelf als jonge moeder toch stukken bewuster bezig dan sommige oudere moeders.
Ik denk dat je het beter per persoon kan bekijken. De 1 is op haar 20e al een stuk volwassener dan een ander van 30. De 1 is van nature erg zorgzaam, de ander wat minder.
Het staat er nogal zwart-wit, dus ik snap je reactie eigenlijk wel, maar zoals het er staat was het in ieder geval niet. De mening van de kinders op de kleuterschool kan mij niets schelen voor mezelfquote:Op donderdag 31 december 2009 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, ik denk niet zoveel, ik lees alleen wat jij schrijft en daar verbaasde ik me over. Dat de mening van anderen zoveel invloed heeft, zeg maar. Dat kan, daar is niets mis meeJe hoeft van mij zeker niet je mond te houden in elk geval, maar het viel me gewoon op.
Maar dat schreef ze toch helemaal niet? niet zo op alle slakken zout leggen hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Nou, ik denk niet zoveel, ik lees alleen wat jij schrijft en daar verbaasde ik me over. Dat de mening van anderen zoveel invloed heeft, zeg maar. Dat kan, daar is niets mis meeJe hoeft van mij zeker niet je mond te houden in elk geval, maar het viel me gewoon op.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ghe, ik dacht dat je veel ouder was
QFTquote:Op donderdag 31 december 2009 15:39 schreef Belana het volgende:
huup, toen ik Liam kreeg was ik 32 en dus een stuk ouder dan jij nu, maar net als voor jou, was het mijn eerste kind en had ik daar totaal geen ervaring mee en in die zin zijn we totaal gelijkZo sta ik er tegenover.
en kleurdoos, ik hoop niet dat je volwassenheid en bewust ouderschap op 1 hoop gooitwant dat heeft dan natuurlijk weer niets met elkaar te maken
kijk en HIER komt dan mijn leeftijd naar voren, want dit moest ik even opzoekenquote:
Denk ik ook.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:09 schreef huuphuup het volgende:
het verschilt van persoon tot persoon, en leeftijd is maar een getal en zegt uiteindelijk niet zo heel erg veel.
Ik ben het helemaal met je eens, hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 14:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar precies dat vind ik dus vaak wel vervelend om te horen. Jij betrekt het dan vooral op jezelf en dan valt het alweer een pak mee, maar een hoop mensen doen dat niet en veralgemeniseren.
En op die manier geeft dat mij dan weer op een bepaalde manier het gevoel dat oudere moeders op mij (lees: jongere moeders) neer kijken omdat ze vinden dat mijn moederschap het niet haalt bij dat van hen omdat zij meer levenservaring hebben en rustiger en bewuster etc zijn. Terwijl ook dat dus niet per se waar hoeft te zijn denk ik.
Ik snap wel wat jij bedoelt en jij snapt ook vast wel wat ik bedoel, maar zulke dingen daar hangt het dan dus op qua gevoel. Oudere moeders vinden het onzin dat het fysieke argument in de strijd wordt gegooid want er is niets mis met ze fysiek en het gaat allemaal goed. Ik vind het dus altijd een beetje vervelend als het "levenservaring" argument erin wordt gegooid. Je leven is nu eenmaal een aaneenschakeling van voortschrijdende inzichten (als het goed is) dus ja met 40 weet je meer dan met 20, maar met 50 weet je ook meer dan met 40. Kortom, het is voor mij niet per se een reden om vanwege de levenservaring te wachten met kinderen te krijgen. Net zoals het voor veel vrouwen geen reden is om vanwege het fysieke aspect eerder kinderen te krijgen.
Hmm ik verwoord me weer wazig
Ja, dat ook. Wat zou het heerlijk ontspannen zijn nu nog een kind te krijgen.... Maar ja, vlak die ellendige hormonen ook niet uit.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:55 schreef Belana het volgende:
ja en ik bedoel dus dat ik die onzekerheid net zo goed had met mijn 32 jaar en door de ervaring die ik nu heb opgedaan met het krijgen van kinderen zou ik die nu niet meer hebben
Ja, nee, slechts theoretisch.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:08 schreef Belana het volgende:
ik moet er niet aan denken om nog een kind te krijgende Horror!
ten eerste vind ik zwanger zijn een crime (want auw en depri) en ik ben nu net uit de luiers en baby's en de jongste gaat over een half jaar naar school, heerlijk! Nee, niet nog eens![]()
En dat dus. Als ik soms de totaal onopgevoede mormels van andere ouders om me heen zie, dan weet ik dat ik 't toch echt niet zo verkeerd doequote:Op donderdag 31 december 2009 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, ik zou me er niet druk om maken. Als ik zo op dit forum al om me heen kijk zie ik mijzelf als jonge moeder toch stukken bewuster bezig dan sommige oudere moeders.
Ik denk dat je het beter per persoon kan bekijken. De 1 is op haar 20e al een stuk volwassener dan een ander van 30. De 1 is van nature erg zorgzaam, de ander wat minder.
ja snapte ik welquote:Op donderdag 31 december 2009 16:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, nee, slechts theoretisch.Het had mij heerlijk geleken om bij de derde te beginnen, qua gevoel van zekerheid en inwendige rust enzo.
Haha sorry, ik ben een beetje een nerdquote:Op donderdag 31 december 2009 15:57 schreef Belana het volgende:
[..]
kijk en HIER komt dan mijn leeftijd naar voren, want dit moest ik even opzoeken![]()
![]()
Er staan meerdere voorbeelden toch? Dus nee, dat bedoelde ik niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:39 schreef Belana het volgende:
huup, toen ik Liam kreeg was ik 32 en dus een stuk ouder dan jij nu, maar net als voor jou, was het mijn eerste kind en had ik daar totaal geen ervaring mee en in die zin zijn we totaal gelijkZo sta ik er tegenover.
en kleurdoos, ik hoop niet dat je volwassenheid en bewust ouderschap op 1 hoop gooitwant dat heeft dan natuurlijk weer niets met elkaar te maken
je uiterlijkquote:Op donderdag 31 december 2009 15:42 schreef Fruppel het volgende:
[..]
haha hoe ben je daar nou op gekomen dan...? Ben ook een jonkie
Nu even bijlezen
en heel serieus ben je ookquote:Op donderdag 31 december 2009 16:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Er staan meerdere voorbeelden toch? Dus nee, dat bedoelde ik niet.
Bewust bezig ben ik zeker, volwassen nog lang niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |