abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:44:23 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76617494
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:17 schreef pessie het volgende:
Zo! Wat een discussies in dit topic. En dat terwijl het er alleen omging reacties te horen van mensen die voor hun 25ste zwanger waren, en hoe dit gaat/is gegaan.

Allereerst ik heb de reactie van bootje gelezen. Ik was verbaasd hoe boos iedereen op hem was, terwijl ik het als hoogopgeleide jonge vrouw van 24 en zwanger van de eerste met hem eens was. Het punt zit in de definitie van carriere maken. In mijn ogen is carriere maken minimaal 60 uur per week werken en jezelf zo snel mogelijk omhoog werken. Als je kids hebt kan 1 van beide partners volgens mij voor de carriere gaan, bij ons wordt dat mn man. En in veel gevallen is dit ook de man. Als ik even kijk naar Femke Halsema, toch echt een voorbeeld van feminisme binnen de nederlandse politiek. Zij zegt hardop dat haar man haar carriere mogelijk maakt door verder nu de kinderen klein zijn geen carriere te hoeven maken. Verder zegt ze ook dat "er een moment zal zijn dat hij mijn dure jurken koopt", kortom dat haar carriere op een laag pitje zal gaan staan. Maar dat was even een reactie die ik moest geven.

Morgen vertel ik wel even wie ik ben, wat ik studeer en hoe ik dingen wil gaan doen. Het is bedtijd!
Ik ben het helemaal met je eens maar het vetgedrukte is precies wat de discussie veroorzaakt natuurlijk... dat is zo subjectief dat iedereen daar een andere mening over heeft. Mijn moeder was directrice (ok ok, met een adjunct erbij) van 4 kinderdagverblijven. Ik noem dat een carrière, maar ze heeft altijd maar 32 uur gewerkt Daar ga je al met je definitie.....

Maargoed, ik ben erg benieuwd naar de rest van je verhaal zoals gezegd ben ik ook bezig met overwegen hoe alles in elkaar gaat passen
pi_76628665
Ik (stokoude moeder ) vind het altijd zo vervelend dat er bij vrouwen altijd wordt gesproken over "carriere maken" in plaats van gewoon 'werken'. De man met kinderen werkt, de vrouw met kinderen "moet zo nodig carriere maken", met altijd zo'n negatieve toon. Heel irritant en het vertroebelt ook de discussie.

Verder wil ik alleen nog even kwijt dat het mij juist in al die jaren die ik al in Z&G lurk zo vaak opviel dat zo veel jonge vrouwen juist lichamelijke klachten (zoals bijv. BI) hebben, of niet zo zeer klachten hebben maar wel veel klagen... , ik heb daar nog nooit uit kunnen concluderen dat het lichamelijk nou zo veel makkelijker is om 'jong' zwanger te zijn. Ik heb ook veel vriendinnen van mijn leeftijd die zwanger (geweest) zijn en niemand die ik ken klaagt zo veel als ik soms in Z&G lees... n

Maar dit terzijde
pi_76629024
Wat is BI?
  zondag 10 januari 2010 @ 13:06:24 #254
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76629189
Ok nu kan ik even mn verhaal doen.

Mijn man en ik zijn beide 24, en hadden al enige tijd een kinderwens. Doordat we nogal planners zijn lieten we het niet zover komen "omdat het niet goed zou zijn". Dit maakte mij, en ook mijn man, op een gegeven moment zo ongelukkig dat we besloten de planning overboord te gooien, toen waren we binnen 2 maanden zwanger .

Mijn man heeft een full time baan en een vast contract in de technische sector. Ikzelf studeer, heb een bijbaantje als studentassistent, maak schoon bij mn zus en help vriendinnen als die een keer een probleempje hebben. Ik heb op dit moment nog een paar vakken af te ronden van mn bachelorfase, maar twijfel heel erg over het volgen van een master. Aangezien ik eind juli ben uitgerekend, zie ik het eigenlijk niet zitten om in september een zware master te gaan volgen. Vooral omdat het eerste half jaar met een kind zwaar kan zijn, en ik mijn kind niet langer dan 2 dagen ergens anders wil hebben dan thuis. Mijn man heeft zoiets van, je blijft maar lekker thuis bij de baby, en dan zien we daarna wel wat we gaan doen. Stiekem vind ik dit wel heel fijn. Kan ik eerst een half jaar voor de baby zorgen, en me daarna orienteren op wat te doen. Een master volgen, werken, of thuisblijfmoeder zijn.
Doordat ik al een tijdje geen stufi meer krijg en mijn salaris echt niet voldoende is om van te kunnen leven wordt ik feitelijk onderhouden door mn man. En dit is prima. Hij werkt hard en heeft bijvoorbeeld weinig tijd voor huishoudelijke taken. Terwijl ik daar juist wat meer tijd voor heb. We hebben dus ook 1 bankrekening waar al het geld op komt en dat is "ons geld". De een heeft gewoon meer tijd/energie voor het een, en de ander voor het andere. Dat vinden wij prima.

We hebben eigenlijk altijd tegen elkaar gezegd dat we graag jong ouders willen zijn. In de familie van mijn man slaat De Algehele Moeheid toe wanneer mannen 35 zijn. Dan willen we dus geen kids meer in luiers, en willen we het liefst de meeste kinderziektes ook de deur uit hebben. Daarnaast heb ik een moeder die alles is: jonge moeder, middel-moeder en oude moeder. Ze zegt dat ze het heel duidelijk merkt dat ze voor de jongste kinderen een oude moeder is. Ze had veel minder energie om actief te zijn tijdens schoolactiviteiten. En ikzelf vind de opvoeding van de jongsten een beetje een aanfluiting als ik kijk naar de rest van de kinderen.

Zoals ik al zei ben ik studentassistent op de faculteit, en zelfs binnen de vakgroep, waar ik studeer. Ik heb vorige week aan mijn directe baas verteld dat ik zwanger was. Ze reageerde erg blij. Ze is zelf van de feministische fase. Niet getrouwd en ook geen kinderen. Ze heeft altijd alle tijd in haar werk gestopt. Ze vind het bijzonder nu juist van iets dichterbij mee te maken dat iemand ervoor kiest jong moeder te worden.

Ik heb ook een paar keer de reactie gehad: "is het gepland?" Afhankelijk van wie het vraagt gaan we hier serieus of niet serieus op in. Maar het blijft een vervelende vraag.

Maar zo even een paar puntjes hoe wij erover denken. We zijn erg blij dat mn man een baan heeft waarmee we hier in Noord-Nederland een huis kunnen kopen. We willen eigenlijk toch nog wel graag verhuizen van ons flatje naar een grotere woning voordat de baby komt. Maar mocht dit niet lukken dan is het ook prima.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:08:05 #255
259886 pessie
pi_76629239
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is BI?
BekkenInstabiliteit.

En wat betreft klagen. Voor sommige vrouwen is ZenG gewoon ook een beetje een afschrijfmogelijkheid. Dan klagen ze in "het echte leven" niet maar doen ze dat even in ZenG.
pi_76629581
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef Grunsfan het volgende:
Ik (stokoude moeder ) vind het altijd zo vervelend dat er bij vrouwen altijd wordt gesproken over "carriere maken" in plaats van gewoon 'werken'. De man met kinderen werkt, de vrouw met kinderen "moet zo nodig carriere maken", met altijd zo'n negatieve toon. Heel irritant en het vertroebelt ook de discussie.

Verder wil ik alleen nog even kwijt dat het mij juist in al die jaren die ik al in Z&G lurk zo vaak opviel dat zo veel jonge vrouwen juist lichamelijke klachten (zoals bijv. BI) hebben, of niet zo zeer klachten hebben maar wel veel klagen... , ik heb daar nog nooit uit kunnen concluderen dat het lichamelijk nou zo veel makkelijker is om 'jong' zwanger te zijn. Ik heb ook veel vriendinnen van mijn leeftijd die zwanger (geweest) zijn en niemand die ik ken klaagt zo veel als ik soms in Z&G lees... n

Maar dit terzijde
Het geklaag in Z&G is natuurlijk ook een klein beetje het sfeertje dat er hangt. Waarmee ik overigens niets wil bagetelliseren hoor, maar als er 5 klagen dan verval je als nummer 6 ook erg makkelijk in klaaggedrag. Het steekt aan zeg maar. Als men klaagt over misselijkheid bijvoorbeeld, wil dat ook niet zeggen dat er veel klachten zijn bij de zwangerschap, op wat gewone zwangerschaps´kwaaltjes´ na.

Verder ben ik het met je eens wat carrièremaken betreft. Alsof je, zonder carrière na te streven als vrouw, geen succes hebt ofzo. Carrière betekent loopbaan, en in de volksmond vaak met een zeker toekomstperspectief. Dat is dus ook je als parttime caissière opwerken tot teamleider. En dan nog, al blijf je je hele leven caissière, dan nog kun je op jouw manier succesvol zijn en een zekere carrière hebben.
Als ik straks een kind heb, afgestudeerd ben en me daarna op de arbeidsmarkt stort, dan zie ik wel wat er om me heen gebeurt en welke kansen in krijg en ga benutten. En als je je kansen goed benut, ben je mijns inziens per definitie succesvol, of je nou 10 uur of 60 werkt, of directeur of schoonmaakster bent.
pi_76645803
Eigenlijk had ik niet moeten beginnen over het klagen in Z&G, ik wilde eigenlijk meer zeggen dat het mij opgevallen is dat (ook?) veel jongere vrouwen daar last hebben van echte klachten, zoals bijv. BI, slapeloosheid, moeheid etc. Dus ik kan vanuit de verhalen die ik daar lees niet echt opmaken dat het nou zo veel beter is om op jonge leeftijd zwanger te zijn.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:08:14 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76648678
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:06 schreef pessie het volgende:
En ikzelf vind de opvoeding van de jongsten een beetje een aanfluiting als ik kijk naar de rest van de kinderen.

Triest voor die kinderen. En suggereer je hiermee een verband tussen leeftijd en kwaliteit van opvoeding?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:11:07 #259
259886 pessie
pi_76648820
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Triest voor die kinderen. En suggereer je hiermee een verband tussen leeftijd en kwaliteit van opvoeding?
Nee, die suggereert mijn moeder.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 20:14:16 #260
5428 crew  miss_sly
pi_76648966
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef pessie het volgende:

[..]

jij zegt dat jij het 'een beetje een aanfluiting' vindt; dat suggereert dat het jouw mening is, toch?

wat bedoel je met De Algehele Moeheid bij mannen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 januari 2010 @ 20:18:28 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76649181
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Oooh, maar die moet je niet meer serieus nemen joh. Die is immers al oud.
pi_76650006
Ik kom in mijn omgeving juist veel stellen tegen die een veeleisende baan (het hoogleraarschap) prima kunnen combineren met het ouderschap. Daarmee bedoel ik dus dat ze allebei een veeleisende baan hebben en de kinderen toch altijd op de eerste plaats hebben staan. Ze koken voor de kinderen, zitten in oudercommissies, vertrekken direct uit een belangrijke vergadering als er iets is. Ik denk dat dit vooral mogelijk is door zoiets als 'bedrijfscultuur'. Als je een consultant bent bij bijvoorbeeld McKinsey kun je je privéleven ongetwijfeld vaarwel zeggen, maar dat is aan onze faculteit in ieder geval niet zo. De carrière van de een hoeft niet te wijken voor die van de ander.

Ik blijf maar in dit topic kijken omdat ik mezelf met 28 een jonge moeder vond, maar ik voldoe niet eens aan de definitie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76650127
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

wat bedoel je met De Algehele Moeheid bij mannen?
Dat vraag ik me ook af!!
  maandag 11 januari 2010 @ 09:32:29 #264
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76668249
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel goed en lief bedoeld. Maar heel eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger dat je die issues voor jezelf hebt opgelost/verwerkt/geaccepteerd, ipv jouw rotjeugd te willen compenseren. Daarmee ga je voorbij aan de eigenheid van je kind. Je belast het ahw met hetgeen jij hebt meegemaakt. Met het risico dat je overbeschermend, te tolerant, of whatever wordt omdat je jouw kind die geweldige jeugd wil geven die je zelf hebt gemist.
Je hebt hier ergens wel een punt, maar ik denk persoonlijk dat je nu iets téveel waarde hecht aan mijn eerdere posts hier.
Ik zie m'n leven tot nu toe niet als éen boek waarbij ik geregeld terugblader naar de zwarte bladzijdes, maar meer als twee compleet anders geschreven boeken.
Het eerste deel geschreven door de pessimist vol en het tweede door de optimist en dat laatste boek zal echt een never ending story worden.

Overigens lijkt het me toch ergens ook wel logisch/vanzelfsprekend dat je eigen ervaringen meeneemt en gebruikt bij het opvoeden van je eigen kind-to-be, of die ervaringen dan positief waren of negatief, dat lijkt me niet direct van doorslaggevend belang.
En ik ben echt niet het type dat m'n kind tot z'n 16e alcoholvrij door het leven laat gaan, púur omdat m'n echte vader alcoholist was of maar klampachtig binnen probeer te houden omdat er teveel verleidingen buiten de deur zijn.
Het is ook niet zo dat ik in m'n hoofd allerlei scenario's heb zitten van hoe het zou moeten gaan hoor, ieder kind is nou eenmaal anders en ik wil m'n ervaringen enkel gebruiken om hem/haar een zo goed mogelijke jeugd te geven, daar lijkt me weinig mis mee.
En dan heb je natuurlijk altijd nog de vrouw in het verhaal, die een heerlijke tegenpool van mij is.

Overigens wel leuk zo'n discussie.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:22:24 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_76669414
Ik was zelf 23 toen ik van de eerste zwanger raakte, een bewuste keuze overigens ( voor zover je dat in de hand hebt)
In mijn omgeving kreeg ik heel weinig kritiek, eigenlijk alleen maar positieve reacties, mensen die me kennen die wisten al dat ik graag jong moeder wilde worden.
Wat ik wel erg vond waren de reacties van leeftijdsgenoten, dat mijn leven nu voorbij zaou zijn en het gedaan is met de pret.
Vind dat onzin, ben nu 29 ( nou ja, over een paar dagen) en heb 2 kinderen, ik geniet van het leven, we gaan nog wel eens stappen en hebben goede sociale contacten.
Toen mijn oudste 1 jaar was ben ik voor mezelf begonnen als freelance fotografe, geweldig te combineren met kinderen en het gaat allemaal goed, beter dan verwacht.

Toen mijn man een paar maanden terug bijna is overleden heeft me dat ook met beide benen op de grond gezet.
Dan pas besef je wat je kwijt kan raken en hoe fragiel het leven is, daardoor ben ik alles wel meer gaan waarderen.
Zo maakte ik me eerst vrij druk over het feit dat we niet in een woonwijk wonen en dat de kinderen geen tuin hebben, nu besef ik me dat dat er niet toe doet, de kinderen hebben stabiliteit, liefde, genegenheid en twee ouders die gek zijn op elkaar en op hun, dat lijkt me veel belangrijker.

Lastpost begrijp ik wel, ik heb zelf ook geen leuke jeugd gehad en voor mij is dat een extra motivatie om het beter te doen, ik ben bewuster bezig met de keuzes die we maken met betrekking tot opvoeding en wat voor effect dat kan hebben op hun levens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 11 januari 2010 @ 10:53:43 #266
259886 pessie
pi_76670280
De Algehele Moeheid in mn man's familie noem ik zo, omdat ze met hun 35 jaar geen energie meer hadden. Nu zijn de kinderen wat ouder en zijn de ooms dus 40+, maar de energie ontbreekt ze nog steeds. Mijn man heeft ook een jonge vader, en heeft dingen ondernomen als een fietstocht door Nederland in een paar dagen enzo, dingen die mn man echt zijn bijgebleven. De ooms van mn man hebben geen energie voor dit soort dingen terwijl ze toen ze jonger waren altijd zeiden het wel leuk te vinden activiteiten met hun eigen kids te ondernemen. Verder merk ik het ook aan hun eigen kinderen. Een oom heeft 2 zoons. De oudste is zo'n voorbeeldkindje, nooit druk altijd beleefd. De jongste is een echte robbedoes. Maar in plaats van dat ze de oudste wat actiever maken, willen beide ouders altijd iets gaan doen met de oudste, en zien ze beide de jongste niet zitten, omdat dat juist een actief kind is dat met zn vader wil stoeien, en ondernemen. Ik vind het jongste kind stiekem leuk. Hij is zo lekker actief, van het type komt-thuis-met-kletspoot.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:56:38 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76670369
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef Grunsfan het volgende:

Maar dit terzijde
Ja, als je ouder bent heb je al zoveel ongemakken, dan valt het niet meer op. Als je je jonge frisse lijf ineens krakkemikkig voelt worden is het wat anders natuurlijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:14:50 #268
5428 crew  miss_sly
pi_76671018
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
De Algehele Moeheid in mn man's familie noem ik zo, omdat ze met hun 35 jaar geen energie meer hadden. Nu zijn de kinderen wat ouder en zijn de ooms dus 40+, maar de energie ontbreekt ze nog steeds. Mijn man heeft ook een jonge vader, en heeft dingen ondernomen als een fietstocht door Nederland in een paar dagen enzo, dingen die mn man echt zijn bijgebleven. De ooms van mn man hebben geen energie voor dit soort dingen terwijl ze toen ze jonger waren altijd zeiden het wel leuk te vinden activiteiten met hun eigen kids te ondernemen. Verder merk ik het ook aan hun eigen kinderen. Een oom heeft 2 zoons. De oudste is zo'n voorbeeldkindje, nooit druk altijd beleefd. De jongste is een echte robbedoes. Maar in plaats van dat ze de oudste wat actiever maken, willen beide ouders altijd iets gaan doen met de oudste, en zien ze beide de jongste niet zitten, omdat dat juist een actief kind is dat met zn vader wil stoeien, en ondernemen. Ik vind het jongste kind stiekem leuk. Hij is zo lekker actief, van het type komt-thuis-met-kletspoot.
toch denk ik dat dat niet aan de leeftijd ligt, maar aan de personen. ik ken diverse oudere (ik blijf het raar vinden, 35 ouder te noemen ) papa's die wel met kun kinderen (erg onstuimige jongens) ravotten en rennen, die toertochten schaatsen en looptochten meedoen.
pi_76671780
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

toch denk ik dat dat niet aan de leeftijd ligt, maar aan de personen. ik ken diverse oudere (ik blijf het raar vinden, 35 ouder te noemen ) papa's die wel met kun kinderen (erg onstuimige jongens) ravotten en rennen, die toertochten schaatsen en looptochten meedoen.
Dat zegt Pessie toch ook, dat het gaat over de familie van haar man, die rond de leeftijd van 35 Algemene Moeheid vertoont, niet over alle mannen van 35 en ouder?
  maandag 11 januari 2010 @ 11:43:32 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76672063
Dan zou ik die familie eens medisch laten doorlichten .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:54:49 #271
5428 crew  miss_sly
pi_76672497
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:35 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Dat zegt Pessie toch ook, dat het gaat over de familie van haar man, die rond de leeftijd van 35 Algemene Moeheid vertoont, niet over alle mannen van 35 en ouder?
Maar dan is het toch aan haar eigen man om te zorgen dat hij zelf niet zo is op die leeftijd? Dat is imo meer een keuze, dus kun je dat zelf ook in de hand houden.

Ik vind helemaal niet dat je als je jong(er) bent niet aan kinderen moet beginnen, maar ik vind het een beetje raar om zoiets als reden mee te nemen, terwijl dat iets is dat je zelf in de hand hebt
  maandag 11 januari 2010 @ 11:57:04 #272
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_76672587
Mijn oom is op zijn 48ste nog voor de 3de keer vader geworden en hij is toch ook echt een hele actieve vader.
dus dat heb je inderdaad zelf in de hand en zou dat ook niet meenemen in mijn besluit.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 11 januari 2010 @ 14:49:23 #273
259886 pessie
pi_76679009
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan is het toch aan haar eigen man om te zorgen dat hij zelf niet zo is op die leeftijd? Dat is imo meer een keuze, dus kun je dat zelf ook in de hand houden.

Ik vind helemaal niet dat je als je jong(er) bent niet aan kinderen moet beginnen, maar ik vind het een beetje raar om zoiets als reden mee te nemen, terwijl dat iets is dat je zelf in de hand hebt
De ooms waren ontzettend actief tot ze 35 waren, toen stortten ze in. Dus het is niet echt een kwestie van "zelf iets aan doen" volgens mij.

En het was 1 van de redenen om liefst voor ons 30ste een gezin te hebben. Natuurlijk spelen er ook veel andere dingen mee. We zijn gewoon heel blij dat ik nu zwanger ben en dat het allemaal zo voorspoeding gaat. Voor hetzelfde geld hadden we 5 jaar moeten wachten totdat het was gelukt, dan waren we meer gemiddeld geweest dan jong. Maar waren we nog steeds absoluut heel blij en gelukkig geweest met een zwangerschap.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:23:25 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76690337
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:32 schreef Lastpost het volgende:
Overigens lijkt het me toch ergens ook wel logisch/vanzelfsprekend dat je eigen ervaringen meeneemt en gebruikt bij het opvoeden van je eigen kind-to-be, of die ervaringen dan positief waren of negatief, dat lijkt me niet direct van doorslaggevend belang.
Uiteraard neemt iedereen zijn bagage mee. Maar juist in het geval van 'issues' lijkt het me belangrijk je daar bewust van te zijn. En eigenlijk denk ik dat dat verder gaat dan alleen hetgeen jij zegt in deze quote:
quote:
En ik ben echt niet het type dat m'n kind tot z'n 16e alcoholvrij door het leven laat gaan, púur omdat m'n echte vader alcoholist was of maar klampachtig binnen probeer te houden omdat er teveel verleidingen buiten de deur zijn.
Maar goed, dit gaat wat offtopic.
Ik wens jullie het beste.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:25:51 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76690440
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:49 schreef pessie het volgende:

[..]

De ooms waren ontzettend actief tot ze 35 waren, toen stortten ze in. Dus het is niet echt een kwestie van "zelf iets aan doen" volgens mij.
Sorry...
quote:
En het was 1 van de redenen om liefst voor ons 30ste een gezin te hebben. Natuurlijk spelen er ook veel andere dingen mee.
Ja, je moeder die er niets meer van bakte toen ze eenmaal oud was.

Ik vind je posts wat merkwaardig eerlijk gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')