Ik ben het helemaal met je eensquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:17 schreef pessie het volgende:
Zo! Wat een discussies in dit topic. En dat terwijl het er alleen omging reacties te horen van mensen die voor hun 25ste zwanger waren, en hoe dit gaat/is gegaan.
Allereerst ik heb de reactie van bootje gelezen. Ik was verbaasd hoe boos iedereen op hem was, terwijl ik het als hoogopgeleide jonge vrouw van 24 en zwanger van de eerste met hem eens was. Het punt zit in de definitie van carriere maken. In mijn ogen is carriere maken minimaal 60 uur per week werken en jezelf zo snel mogelijk omhoog werken. Als je kids hebt kan 1 van beide partners volgens mij voor de carriere gaan, bij ons wordt dat mn man. En in veel gevallen is dit ook de man. Als ik even kijk naar Femke Halsema, toch echt een voorbeeld van feminisme binnen de nederlandse politiek. Zij zegt hardop dat haar man haar carriere mogelijk maakt door verder nu de kinderen klein zijn geen carriere te hoeven maken. Verder zegt ze ook dat "er een moment zal zijn dat hij mijn dure jurken koopt", kortom dat haar carriere op een laag pitje zal gaan staan. Maar dat was even een reactie die ik moest geven.
Morgen vertel ik wel even wie ik ben, wat ik studeer en hoe ik dingen wil gaan doen. Het is bedtijd!
BekkenInstabiliteit.quote:
Het geklaag in Z&G is natuurlijk ook een klein beetje het sfeertje dat er hangt. Waarmee ik overigens niets wil bagetelliseren hoor, maar als er 5 klagen dan verval je als nummer 6 ook erg makkelijk in klaaggedrag. Het steekt aan zeg maar. Als men klaagt over misselijkheid bijvoorbeeld, wil dat ook niet zeggen dat er veel klachten zijn bij de zwangerschap, op wat gewone zwangerschaps´kwaaltjes´ na.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef Grunsfan het volgende:
Ik (stokoude moeder) vind het altijd zo vervelend dat er bij vrouwen altijd wordt gesproken over "carriere maken" in plaats van gewoon 'werken'. De man met kinderen werkt, de vrouw met kinderen "moet zo nodig carriere maken", met altijd zo'n negatieve toon. Heel irritant en het vertroebelt ook de discussie.
Verder wil ik alleen nog even kwijt dat het mij juist in al die jaren die ik al in Z&G lurk zo vaak opviel dat zo veel jonge vrouwen juist lichamelijke klachten (zoals bijv. BI) hebben, of niet zo zeer klachten hebben maar wel veel klagen..., ik heb daar nog nooit uit kunnen concluderen dat het lichamelijk nou zo veel makkelijker is om 'jong' zwanger te zijn. Ik heb ook veel vriendinnen van mijn leeftijd die zwanger (geweest) zijn en niemand die ik ken klaagt zo veel als ik soms in Z&G lees...
n
Maar dit terzijde
Triest voor die kinderen. En suggereer je hiermee een verband tussen leeftijd en kwaliteit van opvoeding?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:06 schreef pessie het volgende:
En ikzelf vind de opvoeding van de jongsten een beetje een aanfluiting als ik kijk naar de rest van de kinderen.
Nee, die suggereert mijn moeder.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Triest voor die kinderen. En suggereer je hiermee een verband tussen leeftijd en kwaliteit van opvoeding?![]()
jij zegt dat jij het 'een beetje een aanfluiting' vindt; dat suggereert dat het jouw mening is, toch?quote:
Oooh, maar die moet je niet meer serieus nemen joh. Die is immers al oud.quote:
Dat vraag ik me ook af!!quote:Op zondag 10 januari 2010 20:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
wat bedoel je met De Algehele Moeheid bij mannen?
Je hebt hier ergens wel een punt, maar ik denk persoonlijk dat je nu iets téveel waarde hecht aan mijn eerdere posts hier.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel goed en lief bedoeld. Maar heel eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger dat je die issues voor jezelf hebt opgelost/verwerkt/geaccepteerd, ipv jouw rotjeugd te willen compenseren. Daarmee ga je voorbij aan de eigenheid van je kind. Je belast het ahw met hetgeen jij hebt meegemaakt. Met het risico dat je overbeschermend, te tolerant, of whatever wordt omdat je jouw kind die geweldige jeugd wil geven die je zelf hebt gemist.
Ja, als je ouder bent heb je al zoveel ongemakken, dan valt het niet meer op. Als je je jonge frisse lijf ineens krakkemikkig voelt worden is het wat anders natuurlijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef Grunsfan het volgende:
Ik (stokoude moeder) vind het altijd zo vervelend dat er bij vrouwen altijd wordt gesproken over "carriere maken" in plaats van gewoon 'werken'. De man met kinderen werkt, de vrouw met kinderen "moet zo nodig carriere maken", met altijd zo'n negatieve toon. Heel irritant en het vertroebelt ook de discussie.
Verder wil ik alleen nog even kwijt dat het mij juist in al die jaren die ik al in Z&G lurk zo vaak opviel dat zo veel jonge vrouwen juist lichamelijke klachten (zoals bijv. BI) hebben, of niet zo zeer klachten hebben maar wel veel klagen..., ik heb daar nog nooit uit kunnen concluderen dat het lichamelijk nou zo veel makkelijker is om 'jong' zwanger te zijn. Ik heb ook veel vriendinnen van mijn leeftijd die zwanger (geweest) zijn en niemand die ik ken klaagt zo veel als ik soms in Z&G lees...
n
Maar dit terzijde
toch denk ik dat dat niet aan de leeftijd ligt, maar aan de personen. ik ken diverse oudere (ik blijf het raar vinden, 35 ouder te noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
De Algehele Moeheid in mn man's familie noem ik zo, omdat ze met hun 35 jaar geen energie meer hadden. Nu zijn de kinderen wat ouder en zijn de ooms dus 40+, maar de energie ontbreekt ze nog steeds. Mijn man heeft ook een jonge vader, en heeft dingen ondernomen als een fietstocht door Nederland in een paar dagen enzo, dingen die mn man echt zijn bijgebleven. De ooms van mn man hebben geen energie voor dit soort dingen terwijl ze toen ze jonger waren altijd zeiden het wel leuk te vinden activiteiten met hun eigen kids te ondernemen. Verder merk ik het ook aan hun eigen kinderen. Een oom heeft 2 zoons. De oudste is zo'n voorbeeldkindje, nooit druk altijd beleefd. De jongste is een echte robbedoes. Maar in plaats van dat ze de oudste wat actiever maken, willen beide ouders altijd iets gaan doen met de oudste, en zien ze beide de jongste niet zitten, omdat dat juist een actief kind is dat met zn vader wil stoeien, en ondernemen. Ik vind het jongste kind stiekem leuk. Hij is zo lekker actief, van het type komt-thuis-met-kletspoot.
Dat zegt Pessie toch ook, dat het gaat over de familie van haar man, die rond de leeftijd van 35 Algemene Moeheid vertoont, niet over alle mannen van 35 en ouder?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
toch denk ik dat dat niet aan de leeftijd ligt, maar aan de personen. ik ken diverse oudere (ik blijf het raar vinden, 35 ouder te noemen) papa's die wel met kun kinderen (erg onstuimige jongens) ravotten en rennen, die toertochten schaatsen en looptochten meedoen.
Maar dan is het toch aan haar eigen man om te zorgen dat hij zelf niet zo is op die leeftijd? Dat is imo meer een keuze, dus kun je dat zelf ook in de hand houden.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:35 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Dat zegt Pessie toch ook, dat het gaat over de familie van haar man, die rond de leeftijd van 35 Algemene Moeheid vertoont, niet over alle mannen van 35 en ouder?
De ooms waren ontzettend actief tot ze 35 waren, toen stortten ze in. Dus het is niet echt een kwestie van "zelf iets aan doen" volgens mij.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is het toch aan haar eigen man om te zorgen dat hij zelf niet zo is op die leeftijd? Dat is imo meer een keuze, dus kun je dat zelf ook in de hand houden.
Ik vind helemaal niet dat je als je jong(er) bent niet aan kinderen moet beginnen, maar ik vind het een beetje raar om zoiets als reden mee te nemen, terwijl dat iets is dat je zelf in de hand hebt
Uiteraard neemt iedereen zijn bagage mee. Maar juist in het geval van 'issues' lijkt het me belangrijk je daar bewust van te zijn. En eigenlijk denk ik dat dat verder gaat dan alleen hetgeen jij zegt in deze quote:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:32 schreef Lastpost het volgende:
Overigens lijkt het me toch ergens ook wel logisch/vanzelfsprekend dat je eigen ervaringen meeneemt en gebruikt bij het opvoeden van je eigen kind-to-be, of die ervaringen dan positief waren of negatief, dat lijkt me niet direct van doorslaggevend belang.
Maar goed, dit gaat wat offtopic.quote:En ik ben echt niet het type dat m'n kind tot z'n 16e alcoholvrij door het leven laat gaan, púur omdat m'n echte vader alcoholist was of maar klampachtig binnen probeer te houden omdat er teveel verleidingen buiten de deur zijn.
quote:Op maandag 11 januari 2010 14:49 schreef pessie het volgende:
[..]
De ooms waren ontzettend actief tot ze 35 waren, toen stortten ze in. Dus het is niet echt een kwestie van "zelf iets aan doen" volgens mij.
Ja, je moeder die er niets meer van bakte toen ze eenmaal oud was.quote:En het was 1 van de redenen om liefst voor ons 30ste een gezin te hebben. Natuurlijk spelen er ook veel andere dingen mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |