Maar dat is toch helemaal niet interessant aan dit verhaal? Een vrouw in niqaab die er vreemde denkbeelden op nahoudt. Verrassend dat ze, ondanks het feit dat ze in zo'n ding rondloopt, niet het toonbeeld van redelijk- en welwillendheid is!quote:Op woensdag 30 december 2009 13:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yep, zo is het gegaan.
Die vrouw stelt haar burka voor haar zieke zoontje.
Het was een stuk sneller geweest als de burka niet zo'n probleem had gemaakt van haar naaktheid wanneer het gaat om zieke baby's. Of wanneer ze zich gerealiseerd had dat het om identificatie ging en niet om haar geile naakte gelaatquote:Op woensdag 30 december 2009 13:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
het was helemaal een stuk sneller geweest als de arts niet zo'n probleem had gemaakt van kleding wanneer het gaat om zieke baby's. of wanneer hij zich beter had geuit: dat het om de identificatie ging.
een bar slechte moeder had haar zieke kind gewoon thuisgelaten... maar goed, volgens mij vind je dit meer een algemeen iets ongeacht de situatie...quote:Op woensdag 30 december 2009 13:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat ze uit de ouderlijke macht gezet moet worden, ze is gewoon een bar slechte moeder.
De vrouw houd haar religieuze principes boven het welzijn van haar kind.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De arts stelt zijn denkbeelden over kleding boven zijn werk.
Volgens een post op een forum van de vrouw zei de dokter dat hij haar weerde om religieuze redenen.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het was een stuk sneller geweest als de burka niet zo'n probleem had gemaakt van haar naaktheid wanneer het gaat om zieke baby's. Of wanneer ze zich gerealiseerd had dat het om identificatie ging en niet om haar geile naakte gelaat
Op die zin reageerde ik nou juist.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De vrouw houd haar religieuze principes boven het welzijn van haar kind.
Dan wil ik als kerstman!quote:
maar stel dat ze zich al had geidentificeerd aan de balie, had ze dan wel binnengekomen in de behandelkamer, gewoon inclusief burka...quote:Op woensdag 30 december 2009 13:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het was een stuk sneller geweest als de burka niet zo'n probleem had gemaakt van haar naaktheid wanneer het gaat om zieke baby's. Of wanneer ze zich gerealiseerd had dat het om identificatie ging en niet om haar geile naakte gelaat
Wederom reden om haar uit de ouderlijke macht te zetten, als dat kind door zulke idioten word opgevoed word het later vast en zeker een draaideurcrimineelquote:Op woensdag 30 december 2009 13:40 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet interessant aan dit verhaal? Een vrouw in niqaab die er vreemde denkbeelden op nahoudt. Verrassend dat ze, ondanks het feit dat ze in zo'n ding rondloopt, niet het toonbeeld van redelijk- en welwillendheid is!
Het is de reactie van de arts die het verhaal maakt. Ik stel namelijk wat hogere eisen aan het redeneringsvermogen en handelen van een arts dan van een willekeurige vrouw in een niqaab met een zieke baby op haar arm, begeleid door een man die geen Nederlands spreekt.
Betrouwbare bron.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Op die zin reageerde ik nou juist.
dus het gaat je eigenlijk niet om deze discussie maar om je ongenoegen te uiten...quote:Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wederom reden om haar uit de ouderlijke macht te zetten, als dat kind door zulke idioten word opgevoed word het later vast en zeker een draaideurcrimineel
Dat gaat ook weer een beetje te ver.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wederom reden om haar uit de ouderlijke macht te zetten, als dat kind door zulke idioten word opgevoed word het later vast en zeker een draaideurcrimineel
Provoceren heet datquote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat gaat ook weer een beetje te ver.
Die vrouw heeft dus eerder op een forum gepost, in perfect Nederlands, het kwam niet dom over, en heeft een man die juist niet Nederlands spreekt. Hoe het overkwam leek ze een beetje een type met haar op de tanden, waarvan je bijna zou denken dat ze zich vrijwillig in een burka kleedt.
Geen idee, misschien wou die dokter het functioneren van zijn baliemedewerker controleren. Persoonlijk kijk ik liever mensen in het gezicht aan, ik kan me voorstellen dat je als mens ergert aan zo'n burka en op grond daarvan de behandeling weigert, lijkt me je goed recht als dokter. Ik vind het respectloos zo'n burka, als je principieel bent en niks van jezelf en de ander wens te zien, steek je ogen dan uit.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
maar stel dat ze zich al had geidentificeerd aan de balie, had ze dan wel binnengekomen in de behandelkamer, gewoon inclusief burka...
Krijgen we die discussie weer.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geen idee, misschien wou die dokter het functioneren van zijn baliemedewerker controleren. Persoonlijk kijk ik liever mensen in het gezicht aan, ik kan me voorstellen dat je als mens ergert aan zo'n burka en op grond daarvan de behandeling weigert, lijkt me je goed recht als dokter. Ik vind het respectloos zo'n burka, als je principieel bent en niks van jezelf en de ander wens te zien, steek je ogen dan uit.
Speculerenquote:
Formaliteiten die nergens op slaan en allang niet meer van deze tijd zijn. Je verstoppen achter een doek zou strafbaar moeten wordenquote:Op woensdag 30 december 2009 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer.
Ook al vindt een arts dat iemand stinkt, nog ben je als arts verplicht iemand te helpen. Je hebt een eed afgelegd.![]()
Je moet je eigen kijk erop niet projecteren op hoe een arts kan en mag handelen.
Dus een eed maakt je plotseling tot een slaaf die geen eigen mening mag hebben?quote:Op woensdag 30 december 2009 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer.
Ook al vindt een arts dat iemand stinkt, nog ben je als arts verplicht iemand te helpen. Je hebt een eed afgelegd.![]()
Je moet je eigen kijk erop niet projecteren op hoe een arts kan en mag handelen.
Die bestaat wel. Als jij weigert om je desgevraagd te identificeren mag je de toegang worden ontzegt en behandeling worden ontzegt, behalve als het gaat om een spoedeisend geval.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:31 schreef Sjaakz het volgende:
De feitelijke situatie rondom de "identificatieplicht" van patiënten en begeleiders in huisartsenpraktijken. Die bestaat dus niet.
Weet ik niet. Ik ken de feiten niet.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:35 schreef Re het volgende:
maar natuurlijk, maar heeft in deze situatie dus geen rol...
In de openbare ruimte op zijn minst. Ga eens met een bivakmuts op een bankgebouw binnen, wedden dat je verzocht word het pand te verlaten of de muts af te zetten.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Formaliteiten die nergens op slaan en allang niet meer van deze tijd zijn. Je verstoppen achter een doek zou strafbaar moeten worden
Slaaf? Hij legt die eed toch zelf af.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus een eed maakt je plotseling tot een slaaf die geen eigen mening mag hebben?
Ja, maar mensen die zich niet aan afspraken houden zijn onbetrouwbaar.quote:Pfff... mensen genoeg die allerlei beloften doen (trouwen) om ze vervolgens aan hun laars te lappen, moeten we die dan maar veroordelen? Dokters zijn ook maar mensen dat moeten we gewoon accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |