quote:Op woensdag 30 december 2009 20:49 schreef gaussie het volgende:
Nee dit klopt niet. De geldigheid van mijn ov chipkaart loopt door tot maart 2014. Maar het studentenreisproduct dat op de ov chipkaart staat heeft een geldigheid tot 31-12-2012. Vandaar mijn vragen. Ik snap niet hoe dit een tijdelijk product kan zijn.
Wat gaussie beschrijft is niet erg vreemd, aangezien veruit de meeste studenten met deze situatie te maken krijgen. Zij die het afgelopen jaar een kaart hebben ontvangen, hebben een kaart gekregen die geldig is tot 2014 (datum op de kaart; kan na de studie tot die datum als persoonlijke OV-chipkaart gebruikt worden) met daarop een product dat geldig is tot en met december 2012.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:16 schreef Dennis101 het volgende:
Hmm dat is wel vreemd. Heb je geen brief of mail gehad van de IB-groep zoals die in de OP?
Ah okee, ik wist niet dat tot als 2012 geldig te boek stond, dan blijft mijn eerste antwoord dus staan.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:33 schreef Tochjo het volgende:
[..]
[..]
Wat gaussie beschrijft is niet erg vreemd, aangezien veruit de meeste studenten met deze situatie te maken krijgen. Zij die het afgelopen jaar een kaart hebben ontvangen, hebben een kaart gekregen die geldig is tot 2014 (datum op de kaart; kan na de studie tot die datum als persoonlijke OV-chipkaart gebruikt worden) met daarop een product dat geldig is tot en met december 2012.
Alle vragen die je aankaart, gaussie, zijn enkele maanden geleden ook bij mij opgekomen. Tot op heden heb ik geen idee wat er zal gaan gebeuren in februari als je je nieuwe studentenreisrecht niet ophaalt. Een vraag die ik verder nog heb is wat er met de tijdelijke producten gebeurt als je het nieuwe studentenreisrecht op de kaart laadt; ik hoor van andere mensen dat oude maandabonnementen gewoon op de kaart blijven staan als het nieuwe abonnement erop wordt geladen. Dat zou betekenen dat je na 2010 weer met dat oude (tijdelijke) recht kunt reizen. Ofzo. Hoe het allemaal precies werkt, is volgens mij niemand nog duidelijk.
Als je in januari het nieuwe studentenreisrecht ophaalt, dan zit het in ieder geval goed
Waarom heb jij het over een officieel product? Het is allemaal officieel. En inderdaad, het product wat je erop gaat laden is weer voor een jaar geldig.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:04 schreef gaussie het volgende:
Ik blijf het toch omslachtig vinden. Als instantie zet je een studentenreisproduct op een ov chipkaart dat tot 2012 geldig is. Daarna verklaar je dat dat een tijdelijk product is. En studenten moeten daarna weer een studentenreisproduct op hun ov chipkaart zetten wat dan zogenaamd officieel is... Dit had toch in 1 keer gekund? Hoelang is het studentenreisproduct geldig voor de mensen die het officiele studentenreisproduct hebben geladen op hun kaart? Als dit product maar voor een jaar geldig is, dan begrijp het nog wel. Het idee van de oude ov jaarkaart; elk jaar opnieuw opladen. Maar als het officiele studentenreisproduct ook tot 2012 geldig is dan is het een totaal overbodige actie....
Je moet het opnieuw laden omdat je ervoor kan kiezen om het niet te gebruiken en daarmee geen OV schuld opbouwt.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:04 schreef gaussie het volgende:
Ik blijf het toch omslachtig vinden. Als instantie zet je een studentenreisproduct op een ov chipkaart dat tot 2012 geldig is. Daarna verklaar je dat dat een tijdelijk product is. En studenten moeten daarna weer een studentenreisproduct op hun ov chipkaart zetten wat dan zogenaamd officieel is... Dit had toch in 1 keer gekund? Hoelang is het studentenreisproduct geldig voor de mensen die het officiele studentenreisproduct hebben geladen op hun kaart? Als dit product maar voor een jaar geldig is, dan begrijp het nog wel. Het idee van de oude ov jaarkaart; elk jaar opnieuw opladen. Maar als het officiele studentenreisproduct ook tot 2012 geldig is dan is het een totaal overbodige actie....
Als je op schiphol aankomt, moet je naar ah to go gaan op schiphol. daar hebben ze zo;n gele ding waar je product kan ophalen. gewoon aanwijzing volgen op het scherm.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:51 schreef donroyco het volgende:
Dit topic nog niet doorgelezen (sorry, geen tijd voor). Ik kom op 29 januari aan op Schiphol, heb al sinds juni 2009 de OV-chipkaart, maar deze nog niet geactiveerd. Ben nog steeds student. Wat moet ik doen om 'm te kunnen gebruiken? Bij voorbaat dank!
Van de twee websites (studenten-ov en ov)chipkaart.nl word ik niet echt wijzer..![]()
Dat is vreemd. Bij ah to go kon ik gisteren rond 16uur opzetten.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:41 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wilde mijn reisproduct gister laden bij het dichtstbijzijnde punt (Primera), en toen zeiden ze dat er een landelijke storing was en dat het sowieso pas vanaf 4 januari kon. Waarom kunnen andere mensen het dan wel?
Ga het van de week maar eens op het CS proberen
.
Dank je wel, maar wat verstaan ze onder 'product'?quote:Op donderdag 31 december 2009 10:58 schreef beheerder01 het volgende:
[..]
Als je op schiphol aankomt, moet je naar ah to go gaan op schiphol. daar hebben ze zo;n gele ding waar je product kan ophalen. gewoon aanwijzing volgen op het scherm.
Het studentenreisrecht wordt als product op je OV-chipkaart geladen.quote:
Het tijdelijk abonnement staat al op je studenten-OV-chipkaart. Zie ook het kopje "Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproduct" op de pagina Veelgestelde vragen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:30 schreef kneusje28 het volgende:
tijdelijk abbonement, moet ik deze wel ophalen? of staat deze al standaard op mijn pasje?
quote:of geld dat ophalen voor het echte abonnement?
oke top dankjewelquote:Op donderdag 31 december 2009 11:40 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Het studentenreisrecht wordt als product op je OV-chipkaart geladen.
[..]
Het tijdelijk abonnement staat al op je studenten-OV-chipkaart. Zie ook het kopje "Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproduct" op de pagina Veelgestelde vragen.
[..]
Op die tijdelijke kaart staat (als het goed is) het zelfde soort abonnement als je in 2009 had.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:50 schreef Mail-adres het volgende:
Wat ik me dus afvraag is, ik heb nu zo'n tijdelijke ov kaart.. maar er staat nergens op dat ding dat het een week of weekend kaart is.. Dus eigenlijk kan je er tot dat je je echte ov-chipkaart krijgt, er elke dag gebruik van kan maken of zie ik het verkeerd?
Toch jammer dat Translink die kaarten niet verstrekt, maar verder succes ermeequote:Op donderdag 31 december 2009 12:55 schreef wardm het volgende:
Nog steeds geen tijdelijke chipkaart binnen... Wordt nog spannend. Alle trein- en buskaartjes die ik dalijk onterecht moet kopen, en eventuele boetes, ga ik declareren bij:
Trans Link Systems BV (TLS), statutair gevestigd te (3818 LE) Amersfoort aan het Stationsplein 151-157. Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland, nummer 30177126. BTW nr (NL) 8108.14.341. Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980; ¤ 0,10 p.m.)
Grrrrr
Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toch jammer dat Translink die kaarten niet verstrekt, maar verder succes ermee
Haha, hoezo ik nou weer?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:20 schreef wardm het volgende:
[..]
Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenAls ik het goed begrijp meerdere, en ze geven elkaar allemaal de schuld.
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan makenquote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!quote:Op donderdag 31 december 2009 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op die tijdelijke kaart staat (als het goed is) het zelfde soort abonnement als je in 2009 had.
Dat ligt dus aan de vervoerder. Bij NS nog niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:31 schreef Mail-adres het volgende:
[..]
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan maken
Ik moest lachen. Wat een faalheid.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Niet helemaal, die pas die je nu hebt is gewoon geldig tot 31 januari. Bij vervoerders waar je niet in en uit kan checken moet je hem laten zien, anders dus in- en uitchecken.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:41 schreef jens007 het volgende:
[..]
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |