Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toch jammer dat Translink die kaarten niet verstrekt, maar verder succes ermee
Haha, hoezo ik nou weer?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:20 schreef wardm het volgende:
[..]
Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenAls ik het goed begrijp meerdere, en ze geven elkaar allemaal de schuld.
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan makenquote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!quote:Op donderdag 31 december 2009 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op die tijdelijke kaart staat (als het goed is) het zelfde soort abonnement als je in 2009 had.
Dat ligt dus aan de vervoerder. Bij NS nog niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:31 schreef Mail-adres het volgende:
[..]
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan maken
Ik moest lachen. Wat een faalheid.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Niet helemaal, die pas die je nu hebt is gewoon geldig tot 31 januari. Bij vervoerders waar je niet in en uit kan checken moet je hem laten zien, anders dus in- en uitchecken.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:41 schreef jens007 het volgende:
[..]
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?
En waarom niet? Op de site staat dat ik kan opladen bij dat apparaat op mijn station.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:46 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Bij automaten van de NS kan je NIET je reisproducten ophalen!
Ja, als je een papieren vervoersbewijs hebt, hoef je niet in te checken nee. Bij de NS hoef je überhaupt nog niet in te checken voorlopig.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef elby1988 het volgende:
Ik heb een vraag.
Alles is opgeladen etc, prima dus! Nu heb ik een kaartje bij mijn boekenbon gekregen dat 1 iemand gratis mee kan reizen, maar mijn vraag is: hoe ga ik dat vanaf 1 januari doen? Gewoon meenemen en die persoon niet laten scannen?
Ik vind het toch ietswat vreemd..
Ja, dat was ook wel een faal ja. Maar je moet dus 2 aparte producten ophalen, een vrij reizen-prodcuct en een kortingsproduct.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:45 schreef bellabeauti het volgende:
P.S: want ook op die demofilmpje van hun stond alleen weekabo ophalen??
Ook al staan er poortjes dus? En hoe moeten wij als reizigers op de hoogte blijven van de precieze data wanneer het wel verplicht wordt?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, als je een papieren vervoersbewijs hebt, hoef je niet in te checken nee. Bij de NS hoef je überhaupt nog niet in te checken voorlopig.
Je zegt dat je met de trein gaat? De NS heeft nog geen trajecten waar je verplicht door afgesloten poortjes moet, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:18 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Ook al staan er poortjes dus? En hoe moeten wij als reizigers op de hoogte blijven van de precieze data wanneer het wel verplicht wordt?
Ik ga namelijk morgen met de trein en ik snap er niets meer van. Al heb ik in ieder geval wel het reisproduct erop gezet vandaag!
Hoe bedoel je? Tijdelijk of Persoonlijk? Er zit een tijdelijk product op.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:36 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb nu al een hekel aan het ding. je moet hem vanaf morgen gebruiken maar dat kan bijna nergens dus moet je alsnog strippenkaartjes kopen.
Waarom heb ik dan zoon ding? Om naar mijn eigen foto te kunnen staren die ik drie jaar geleden heb ingeleverd zekeren.
NS werkt er nog niet met de studentenov (tot zover ik heb begrepen aan de balie gister) bij mijn ouders en het gros van mijn familie kan ik hem nog niet in de bus gebruiken.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Tijdelijk of Persoonlijk? Er zit een tijdelijk product op.
Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:05 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
NS werkt er nog niet met de studentenov (tot zover ik heb begrepen aan de balie gister) bij mijn ouders en het gros van mijn familie kan ik hem nog niet in de bus gebruiken.
Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:14 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.
Vaag gedoe ik weet het, maar misschien handig voor OP?
Ok!quote:Op donderdag 31 december 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.
Weheh, dat wordt opladen mien jong.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:31 schreef Rejected het volgende:
Net mijn kaart geactiveerd voor het nieuwe jaar.
Er stond echter -¤4 euro op! Gaat er ook geld af als je doordeweeks vergeet uit te checken? Ik heb mijn kaart alleen doordeweeks gebruikt. Volgens mij heb ik echter wel altijd uitgecheckt...
hoerenNSquote:Totdat je ophaalt reis je met het tijdelijke product dat al op je kaart staat.
Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:12 schreef Meddo het volgende:
Bij een controle kunnen ze dat zienAls je bij de ocwduo (ib) inlogt kun je nog controleren of je wel echt een weekendreisrecht hebt.
En inchecken hoeft nog niet bij de NS.
Alles wat bij mij staat als ik inlog bij ovchipkaart isquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:52 schreef Erwin_R het volgende:
[..]
Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)
Als ik inlog bij mijn kaartinformatie op www.ov-chipkaart.nl staat dat op mijn kaar een weekendproduct geladen is.
Zijn er meer mensen waar niks op de kaart lijkt te staan?quote:Kaartgegevens
Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
35280XXX0014XXXX
.quote:Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl bij ‘Mijn OV-chipkaart’ of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken.
Staat het product niet voor je klaar op de datum die Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep) aan jou heeft doorgegeven, bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.). Zij helpen je verder
.... ik denk dat ik mijn ov chipkaart al heb geactiveerd dan toch? bij zo'n ah punt bestelling opgehaald?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:24 schreef Dennis101 het volgende:
dus je kunt em pas activeren in januari?
Ja.
Hmm raar, ik heb mijn product geactiveerd, en een account aangemaakt op ov-chipkaart.nl, maar bij mij staat er geen kaartinformatie...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:40 schreef Erwin_R het volgende:
nu heb ik op www.ov-chipkaart.nl een account aangemaakt om te kijken wat er nu op mijn kaart staat:
Blijkt dit het volgende te zijn:
Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |