abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76270743
quote:
Op donderdag 31 december 2009 17:05 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

NS werkt er nog niet met de studentenov (tot zover ik heb begrepen aan de balie gister) bij mijn ouders en het gros van mijn familie kan ik hem nog niet in de bus gebruiken.
Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.

Vaag gedoe ik weet het, maar misschien handig voor OP?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Moderator donderdag 31 december 2009 @ 18:31:54 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76273503
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:46 schreef Q. het volgende:
My god, wat een drama hier.
Vertel mij wat !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 31 december 2009 @ 18:32:14 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76273511
quote:
Op donderdag 31 december 2009 17:14 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.

Vaag gedoe ik weet het, maar misschien handig voor OP?
Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76274313
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.
Ok!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 31 december 2009 @ 19:33:48 #230
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76275225
Again, weet iemand hier of je nou 1 of 2 reisproducten moet halen? ( Bv: één voor week VRIJ reizen + één weekend KORTING)..moet je dan beide ophalen..:S? ( ik heb al reply van iemand gekregen, thanks daarvoor maar ik zou graag van meer mensen hierover iets willen weten..)
  donderdag 31 december 2009 @ 19:40:29 #231
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_76275372
Je hebt 1 reisproduct, als je een week neemt is je weekend automatisch 40% korting, en andersom.
pi_76275392
Zijn er 3 dan??? Je moet als student toch WEEK VRIJ hebben?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76276638
Net mijn kaart geactiveerd voor het nieuwe jaar.
Er stond echter -¤4 euro op! Gaat er ook geld af als je doordeweeks vergeet uit te checken? Ik heb mijn kaart alleen doordeweeks gebruikt. Volgens mij heb ik echter wel altijd uitgecheckt...
pi_76277152
quote:
Op donderdag 31 december 2009 20:31 schreef Rejected het volgende:
Net mijn kaart geactiveerd voor het nieuwe jaar.
Er stond echter -¤4 euro op! Gaat er ook geld af als je doordeweeks vergeet uit te checken? Ik heb mijn kaart alleen doordeweeks gebruikt. Volgens mij heb ik echter wel altijd uitgecheckt...
Weheh, dat wordt opladen mien jong.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76278301
als je weekkaart hebt genomen dan moet er 2 producten op staan.
Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Bij ns hoef je nog niet in en uit te checken. Conducteu heeft een soort scanner dat je pas kan uitlezen. Hierin zien ze wat er op je kaart staan.

Als je nu met trein in weekend reis, dan moet je een papierenkaart kopen. Conducteur scant je pas weer en ziet of je kortingskaart heb opzitten.
Reizen op tegoed heb ik nog niet gedaan. dus daar kan ik je nix over vertellen

Bij bussen moet je gewoon in en uitchecken. In weekend en feestdagen wordt automatisch korting berekend.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:21:57 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_76289200
quote:
Totdat je ophaalt reis je met het tijdelijke product dat al op je kaart staat.
hoerenNS

past mooi in de categorie hoe maken we iets dat prima werkt nodeloos ingewikkeld
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_76289629
Ik heb het volgende probleem:

Volgens de IB-groep is er voor mij een week-abonnement klaargezet omdat ik in 2009 ook altijd een week-ov had.
Niets aan de hand zou je zeggen, maar...
Het ophalen van mijn bestelling kan niet, want er staat nog steeds niets klaar, nu heb ik op www.ov-chipkaart.nl een account aangemaakt om te kijken wat er nu op mijn kaart staat:
Blijkt dit het volgende te zijn:

Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00

Is dit normaal omdat dit een tijdelijk product is totdat ik mijn definitieve week-reisproduct opgehaald heb?
En hoe kan ik hiermee maandag met de bus naar school?

EDIT: Volgens de papieren die ik van de IB groep heb gehad, heb ik in 2010 gewoon rehct op een studenten week product, hun hebben het dus wel "goed" gedaan ;-)
Ik ben het spoor nu helemaal kwijt... :p
pi_76290245
HUH?

Ik heb me eigenlijk sinds gisteren pas verdiept in die OV-chipkaart. Maar ik snap er nog heel weinig van... Dit is echt niet best.

Ik had een weekend-abonnement, maar dat papieren OV-kaartje is dus niet meer geldig.
Mijn studentenproduct heb ik nog niet opgehaald, zoals niemand geloof ik.
Wel heb ik al mijn OV-chipkaart.

Maar als ik morgen wil reizen met de trein, wat moet ik dan doen/kan dat?
Is het genoeg om mijn OV-chipkaart gewoon mee te nemen in de trein? Kunnen ze daarop zien dat ik een weekend-abonnement heb, dus dat ik gratis reis?
En dan hoef ik toch niet in te checken he?

Help...
Amor omnia vincit
pi_76290389
Bij een controle kunnen ze dat zien Als je bij de ocwduo (ib) inlogt kun je nog controleren of je wel echt een weekendreisrecht hebt.
En inchecken hoeft nog niet bij de NS.
You dream it, I live it.
pi_76291503
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:12 schreef Meddo het volgende:
Bij een controle kunnen ze dat zien Als je bij de ocwduo (ib) inlogt kun je nog controleren of je wel echt een weekendreisrecht hebt.
En inchecken hoeft nog niet bij de NS.
Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)
Als ik inlog bij mijn kaartinformatie op www.ov-chipkaart.nl staat dat op mijn kaar een weekendproduct geladen is.
pi_76291604
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:52 schreef Erwin_R het volgende:

[..]

Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)
Als ik inlog bij mijn kaartinformatie op www.ov-chipkaart.nl staat dat op mijn kaar een weekendproduct geladen is.
Alles wat bij mij staat als ik inlog bij ovchipkaart is
quote:
Kaartgegevens

Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
35280XXX0014XXXX
Zijn er meer mensen waar niks op de kaart lijkt te staan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Meddo op 01-01-2010 15:15:05 ]
You dream it, I live it.
pi_76292972
Ik lees nu op www.studentenov-chipkaart.nl het volgende:
quote:
Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl bij ‘Mijn OV-chipkaart’ of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken.
Staat het product niet voor je klaar op de datum die Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep) aan jou heeft doorgegeven, bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.). Zij helpen je verder
.
Mijn product zou vanaf maandag klaar moeten staan maar er staat nog niks op de website
You dream it, I live it.
pi_76293735
Bij mij staat hij ook niet op de website maar heb mijn product gister wel opgehaald
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_76293754
Gewoon blijven proberen. mijn zou pas volgende week opstaan,
Maar ik had het 30 al kunnen ophalen. Mijn achternaam begint bij P, ik denk dat alles voor mij toch wel klaar moet zijn?
pi_76293796
ik heb al 3x een formulier opgestuurd, 2x zijn ze hem kwijt geraakt en met de 3e zijn ze nu bezig.

En dat gaat nog 2 weken duren volgens de mevrouw aan de lijn. Iemand enig idee hoe ik nu kan reizen ?
pi_76293979
Handig. Ik had vandaag 20 euro op mijn pas gezet, wil ik inchecken: niets. Aan de conducteur vragen, conducteur zegt: stap maar in. Toen bedacht ik me: hé misschien moet ik mij abo nog ophalen, er weer uit, naar zo'n ding, Abo ophalen, kan niet. Moet ik eerst naar NS.nl. Ik op NS.nl kijken, kan het nergens vinden?
Maar dacht dus dat je al met de ov-chipkaart moest reizen, hoefde niet. Nu staat er 20 euro op de pas die ik tot juli niet ga gebruiken (verminderd de waarde dus)
Heb dus wel gratis gereisd, maar dat was dan het enige leuke.

Edit: o dit was geen vraag, maar een opmerking.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 16:08:24 #247
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_76294004
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:24 schreef Dennis101 het volgende:

dus je kunt em pas activeren in januari?

Ja.
.... ik denk dat ik mijn ov chipkaart al heb geactiveerd dan toch? bij zo'n ah punt bestelling opgehaald?
dat was overigens vorige week.
pi_76295210
Voor sommige mensen stonden het er wel op. Het wordt stapwijs ingevoerd.
pi_76296971
Bij mij ultieme faalheid zojuist;

Heb in november al een week-ov aangevraagd, had in 2009 nog weekend. Ik dus naar dat activeer ding, keurig week-ov bevestigd.. kijk ik op m'n chipkaart bij een NS automaat, staat daar nog steeds mijn weekend abo en een "overig ov-product". Ik had ook een chipkaart van m'n schoonzusje bij me, die had week en wil week, daar staat dus ook nog keurig haar week-ov op, maar dus ook een "overig ov-product"..

Ofwel; ik ben alsnog maandag het bokje.
Hooray for beer.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:09:08 #250
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_76297749
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:40 schreef Erwin_R het volgende:
nu heb ik op www.ov-chipkaart.nl een account aangemaakt om te kijken wat er nu op mijn kaart staat:
Blijkt dit het volgende te zijn:

Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Hmm raar, ik heb mijn product geactiveerd, en een account aangemaakt op ov-chipkaart.nl, maar bij mij staat er geen kaartinformatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')