Ja dat begrijp ik, maar is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 30 december 2009 09:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je kan nu nog gebruik maken van je OV-jaarkaart. Deze is geldig tot 31 december.
Ow sorryquote:Op woensdag 30 december 2009 09:24 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, maar is geen antwoord op mijn vraag
Ik zou hem graag vandaag willen activeren. Kan dat?
Je kunt je studenten-OV-chipkaart nog niet gebruiken voor reizen op saldo bij NS. Dat wordt in de loop van 2010 mogelijk. Tot die tijd check je niet in en uit als je vrij kunt reizen en koop je een papieren treinkaartje met korting als je met korting kunt reizen.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:09 schreef beheerder01 het volgende:
als ik nu met mijn studentenov-chipkaart met trein wil gaan. Dus reizen op saldo. Moet ik eerst dan nog langsgaan bij ns om het te activeren of kan ik er al mee reizen?
Het gaat vooral om het adviesdatum-gedeelte. Daarom zit ik te twijfelen..quote:Op woensdag 30 december 2009 09:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow sorry! Kan je proberen, op studentenov-chipkaart.nl staat de adviesdatum als je de eerste letter van je achternaam intoetst. Helaas is dat niet doorslaggevend heb ik gehoord
Wanneer moet dat wel dan, vanaf 31 januari of wordt dat nog nader bekend gemaakt of hoeft dat helemaal niet als je gratis reist? En moet je nu al wel gaan in/uitchecken in bussen waar die apparatuur wel in hangt dan?quote:Op woensdag 30 december 2009 01:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
In- en uitchecken hoeft nog niet in de treinen ook in de veolia bussen in tilburg dus hoef je hem alleen maar aan de chauffeur te laten zien, want daar is nog geen apparatuur..
Dat dacht ik ook, aangezien ze ook op die site staan. Maar toen ik het op het station vroeg wisten ze nergens van...quote:Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef ChipsZak. het volgende:
Op de stations dacht ik juist van wel..
Je moet op de stations gewoon kijken naar automaten met het logo van de OV-chipkaart erop, daar kan je hem activeren (toch?). Gewoon die gele kaartjesautomaten, maar dan met een "witte sticker met roze logo" erop (is mij verteldquote:Op woensdag 30 december 2009 10:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik ben intussen al bij 3 AH's geweest (die op die site aangegeven stonden), maar alle 3 zeggen ze dat ik daar niet kan activeren en zeggen dat ik naar 1 van de andere 2 moet gaan
Op de stations zelf staan zeker geen automaten?
Ze hebben zelfs een demo voor je gemaakt.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:07 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik heb het topic gelezen en snap nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik moet dalijk dus mijn kaart in zo'n oplaadapparaat duwen (staat er 1 op het station hiero) en dan? Moet ik er een abonnement op laden ofzo, dat staat helemaal nergens uitgelegd over hoe dat in zijn werk gaat.
En moet ik dan ook in en uit checken of hoeft dat pas vanaf 31 januari?
En moet ik ook in en uitchecken als ik er nog geen abonnement op heb staan
Oplossing is een tijdelijke chipkaart die ze nu aan het versturen zijn. Sommigen mensen hier krijgen te horen dat ze hun papieren OV nog mogen gebruiken volgend jaar, maar dat lijkt mij persoonlijk sterk en kom je vast niet mee langs iedere controle.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:53 schreef Exterminator het volgende:
Via een link in de op kom ik bij een artikel van 11-12-09 op de site van de NOS terecht..
In dit artikel staat het volgende:
"Iedere student die recht heeft op een ov-chipkaart kan gewoon reizen vanaf 1 januari 2010, met of zonder pasje. Een passende oplossing wordt volgende week bekend gemaakt."
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik heb namelijk nog steeds mijn OV-studenten Chipkaart niet ontvangen. Enkele maanden geleden al gebeld schijnt dat de kaart al in februari is opgestuurd, heb deze nooit gekregen. Volgens de telefoniste moest ik een nieuwe aanvragen en is de kaart die nooit is aangekomen geblokkeerd. Ik een nieuwe aangevraagd, fijn een formulier opgestuurd. Na 4 weken nog steeds geen nieuwe OV-studenten chipkaart ontvangen. Ik weer 2x bellen, ze kunnen nergens de status zien (en of de brief uberhaupt wel is aangekomen) van mijn nieuwe OV-studenten chipkaart en ze moeten het laten uitzoeken. Gelukkig wist de tweede telefoniste me wel te vertellen dat ik tijdelijk een vervangende kaart kan aanvragen. Dit dan maar gedaan nu maar weer afwachten...
1 januari kan jij wisselen, vanaf uiterlijk dan kan je je nieuwe product ophalen.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:17 schreef Waffle het volgende:
Waarom moet alles in Nederland op het laatste moment en veel te moeilijk. Oké ik heb nu al denk ik meer dan een jaar mijn studenten ov-chipkaart. Ik moet er nog even een abonnementje opzetten, maar nu kijk ik op die website van de studenten ov-chipkaart en staat er dat ik pas half januari mijn abonnement er op kan zetten. Ik wil van abonnement wisselen van week naar weekend. Ik lees nu overal dat als je hem nog niet geactiveerd hebt dat hij wel geldig is, maar wanneer mag ik nou reizen dan. Doordeweeks of alleen in het weekend? Nou ja ik ga zaterdag eerst wel proberen om dat ding op te laden en zien we dan wel weer.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
Moet het niet zo'n ding zijn?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:41 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Je moet op de stations gewoon kijken naar automaten met het logo van de OV-chipkaart erop, daar kan je hem activeren (toch?). Gewoon die gele kaartjesautomaten, maar dan met een "witte sticker met roze logo" erop (is mij verteld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |