quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
Volgens studentenrijsbewijs.nl krijgt iedereen die zijn aanvraag voor de kerst heeft gestuurd uiterlijk 31 december een OV-chipkaart thuisgestuurd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:20 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar ik kom er niet helemaal uit..help ;_;
Ik heb m'n OV chipkaart nog niet. Ik heb in november het aanvraagformulier + pasfoto opgestuurd, maar nooit meer wat van gehoord. Ik weet niet of dat formulier kwijt is geraakt, of dat ze het wel hebben ontvangen maar nog niet hebben verwerkt. Ik wil best bellen maar ik heb geen zin om een uur aan de telefoon te zitten - kan ik niet beter gewoon een nieuw aanvraagformulier aanvragen?
Ten tweede, ik moest laatst met de metro (in A'dam) en ik vroeg aan zo'n GVB knakker wat ik moest doen. Hij verwees me naar een GVB helpdesk waar ik een tijdelijke OV chipkaart heb gekregen. Kan ik die in januari 2010 nog gebruiken? En wanneer moet ik 'm weer inleveren?
Te ingewikkeld voor mij
Yes, die tijdelijke kan je gebruiken tot je een nieuwe hebt, een persoonlijke. Tot wanneer weet ik niet, ik denk eind januari. Ik heb hem dus ook, maar weet alleen in vredesnaam niet hoe ik er verder mee moet/mag/kan reizen aangezien ik er geen product op heb staan. In de brief staat deze ook niet. Het beste wat je kan doen is hem denk ik in een gleuf stoppen en kijken hoe hij reageert. Voor de rest: bellen. Of vraag een nieuw aanvraagformulier aan, de mijne zijn ze ook kwijtgeraakt, ook in november.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:20 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar ik kom er niet helemaal uit..help ;_;
Ik heb in november het aanvraagformulier + pasfoto opgestuurd, maar nooit meer wat van gehoord. Ik weet niet of dat formulier kwijt is geraakt, of dat ze het wel hebben ontvangen maar nog niet hebben verwerkt. Ik wil best bellen maar ik heb geen zin om een uur aan de telefoon te zitten - kan ik niet beter gewoon een nieuw aanvraagformulier aanvragen?
Ten tweede, ik moest laatst met de metro (in A'dam) en ik vroeg aan zo'n GVB knakker wat ik moest doen. Hij verwees me naar een GVB helpdesk waar ik een tijdelijke OV chipkaart heb gekregen. Kan ik die in januari 2010 nog gebruiken? En wanneer moet ik 'm weer inleveren?
Te ingewikkeld voor mij
Waarom zou jij een nieuwe kaart aan moeten vragen? Als je er al 1 hebt kan je die gewoon vanaf uiterlijk 1 januari activeren voor 2010.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:23 schreef Brembo het volgende:
Ik snap er echt niks meer van, ben ik is vier maanden in het buitenland geweest moeten ze toch presteren om iets nieuws in te voeren. Ik heb al een half jaar een OV-studentenchipkaart van het ministerie van OCW (IB-groep/DUO).
Nu heb ik dus een OV-studentenchipkaart maar moet ik nou weer een aanvragen want deze is nog geen half jaar oud. Ik ontvang van de OV-chipkaart wel een brief dat ik geen kaart heb maar die heb ik wel. Ik kan btw ook geen producten opladen of ontladen op mijn kaart, staat wel reisrecht week en kortingsabbonement op tot 31-12-2012.
Uiterlijk 31 december! Mogen ze opschietenquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens studentenrijsbewijs.nl krijgt iedereen die zijn aanvraag voor de kerst heeft gestuurd uiterlijk 31 december een OV-chipkaart thuisgestuurd.
Wat die van de GVB kan durf ik je niet te zeggen, dat had je beter aan de helpdesk zelf kunnen vragen
Zie mijn brief, ik heb evt. het retouradres wel, als het dezelfde betreft.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef GlazenKaak het volgende:
[..]
Uiterlijk 31 december! Mogen ze opschieten![]()
Ja dat meisje achter de balie mompelde iets dat het "na twee maanden" weer ingeleverd moest worden, of dat nou 2 maanden na 2010 is of 2 maanden nadat ik 'm heb gekregen weet ik niet. Ik ga volgende maand wel eventjes langs
Na het verstrekken dan, dit was bij de RET ook het geval.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef GlazenKaak het volgende:
[..]
Uiterlijk 31 december! Mogen ze opschieten![]()
Ja dat meisje achter de balie mompelde iets dat het "na twee maanden" weer ingeleverd moest worden, of dat nou 2 maanden na 2010 is of 2 maanden nadat ik 'm heb gekregen weet ik niet. Ik ga volgende maand wel eventjes langs
Yep, die heb ik ook. Ik wacht tot 1 januari, daarna ga ik bellen, als de wachttijden te lang zijn vraag ik wel zo'n nieuw formulier aan. Ik reis niet vaak met het OV dus ik vind het niet zo heel belangrijk, ik maak me eerder zorgen dat IBG/DUO denkt dat ik die kaart wél heb ontvangen en als ik 'm dan moet inleveren ofzo aan het eind van m'n studie en ik heb 'm niet dat ik dan een dikke boete krijg ofzoquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Yes, die tijdelijke kan je gebruiken tot je een nieuwe hebt, een persoonlijke. Tot wanneer weet ik niet, ik denk eind januari. Ik heb hem dus ook, maar weet alleen in vredesnaam niet hoe ik er verder mee moet/mag/kan reizen aangezien ik er geen product op heb staan. In de brief staat deze ook niet. Het beste wat je kan doen is hem denk ik in een gleuf stoppen en kijken hoe hij reageert. Voor de rest: bellen. Of vraag een nieuw aanvraagformulier aan, de mijne zijn ze ook kwijtgeraakt, ook in november.
Of is de GVB kaart niet dezelfde als deze:
[ afbeelding ]
Denk het niet, je had ook tijdelijke kaarten van de vervoerders die voor 2 maanden werden verstrekt (vriendin van me gebruikt er één van de RET). Die jij hebt gehad is weer een anderequote:Op dinsdag 29 december 2009 23:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zie mijn brief, ik heb evt. het retouradres wel, als het dezelfde betreft.
Iedereen moet deze kaart hebben. Wat ik DENK (pin me er niet op vast) is dat die kaart niet meer ingeleverd hoeft te worden, maar dat je 'product' die 'ingeladen' is geblokkeerd wordt en dat je vervolgens een saldo erop moet zetten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef GlazenKaak het volgende:
[..]
Yep, die heb ik ook. Ik wacht tot 1 januari, daarna ga ik bellen, als de wachttijden te lang zijn vraag ik wel zo'n nieuw formulier aan. Ik reis niet vaak met het OV dus ik vind het niet zo heel belangrijk, ik maak me eerder zorgen dat IBG/DUO denkt dat ik die kaart wél heb ontvangen en als ik 'm dan moet inleveren ofzo aan het eind van m'n studie en ik heb 'm niet dat ik dan een dikke boete krijg ofzo/para
Klopt, kaart mag je houden nadat je recht op de kaart is vervallen. Als het goed is kunnen ze het product laten blokkeren zonder dat je langs een balie moet (maar die info kan ik niet meer terug vinden).quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Iedereen moet deze kaart hebben. Wat ik DENK (pin me er niet op vast) is dat die kaart niet meer ingeleverd hoeft te worden, maar dat je 'product' die 'ingeladen' is geblokkeerd wordt en dat je vervolgens een saldo erop moet zetten.
Heb je nog nooit hoeven inleveren, dit jaar dus ook nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:30 schreef jeroendh het volgende:
Moet je in januari je oude papieren kaart inleveren, of mag je deze houden?
Hierover kan ik geen enkele info vinden.
Dacht ik ook maar ga morgen is bellen met de OV-studentenchipkaart want bij de IB-groep staat keurig netjes vermeld dat ik 01-01-2010 weer recht heb OV-weekkaart. Maar zal wel komen omdat ik geen papierenversie meer had (ingeleverd) maar wel de OV-chipkaart versie. Er staat dus een pasfoto van mijn mooie kop op alleen op de achterkant 0809 (linksboven) maar of ie dan niet meer geldig is als ik maar ik op kan reizen in Januari de rest komt dan wel weerquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom zou jij een nieuwe kaart aan moeten vragen? Als je er al 1 hebt kan je die gewoon vanaf uiterlijk 1 januari activeren voor 2010.
Komt ook ff in de OP. Thanxquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:40 schreef Meddo het volgende:
Voor de duidelijkheid nog even de brief van de IBgroep:
[ afbeelding ]
Lees de OP maar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:45 schreef Siral het volgende:
Ik ben er een beetje laat mee ik weet het.
Maar ik heb dus die kaart al heul lang in mijn portemonnee zitten en kwam er vandaag achter dat ik dat ding per 1 januari al moet gebruiken.
Maar WAT moet ik precies doen om mijn "studenten week abbonement" erop te zetten (en moet dit voor 1 januari?)? Of staat dat er al op?
Het staat echt letterlijk in de OP, lees dat even...quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:45 schreef Siral het volgende:
Ik ben er een beetje laat mee ik weet het.
Maar ik heb dus die kaart al heul lang in mijn portemonnee zitten en kwam er vandaag achter dat ik dat ding per 1 januari al moet gebruiken.
Maar WAT moet ik precies doen om mijn "studenten week abbonement" erop te zetten (en moet dit voor 1 januari?)? Of staat dat er al op?
Die staat al in de OP, maar dan in de spoiler, maar ik vrees dat die een prominetere plek moet hebben, want niemand leest dat stukje lijkt welquote:
Potverdriedubbeltjes! Doe je nu voor als vrouw of als een man?quote:
Ik ben de vrouwquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Potverdriedubbeltjes! Doe je nu voor als vrouw of als een man?
Rode tijdelijke? Wat bedoel je? En welke brief, heeft die brief betrekking tot het opladen van een studenten OV-chipkaart?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:00 schreef On het volgende:
Ik snap er geen fuck van. Ik heb wel al jaren zo'n rode' tijdelijke' en sinds kort een brief wanneer ik hem kan opladen etc. Maar mijn broertje heeft er echt één met zijn foto er op thuis gestuurd gekregen. Moet ik nu nog een nieuwe aanvragen?
De RET heeft rode tijdelijke kaarten verstrek aan studenten zonder Studenten OV-chipkaart. Bedoel je er zo één On?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Rode tijdelijke? Wat bedoel je? En welke brief, heeft die brief betrekking tot het opladen van een studenten OV-chipkaart?
Voor de 31 januari opladen, dit was de 31e december, maar (verrassend) alles loopt wat uit.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat ik nu niet snap hè, is dat ik mijn OV-chipkaart nog steeds niet kan activeren (heb het al geprobeerd). Op studentenov-chipkaart.nl heb ik de eerste letter van mijn achternaam ingevuld, en dan staat er dat de geadviseerde ophaalperiode 22 januari - 31 januari 2010 is.
Maar dat ding gaat toch per 1 januari (ok, 2 januari dan) in?Wat voor systeem is dit, dat ik het pas later kan activeren
? Wat moet ik in de tussentijd gebruiken?
In de OP staat: "Je kan met je huidige OV-chipkaart doorreizen tot 31 januari 2010." Als ik het dus goed begrijp, moet ik die OV-CHIPkaart straks gebruiken, ook al is mijn abbo nog niet geactiveerd? Of kan ik mijn OV-jaarkaart die ik nu nog heb nog gebruiken in die periode?
Ik heb de OP aandachtig doorgelezen, maar mocht het antwoord toch voor m'n neus liggen: sorry dat ik er overheen gelezen heb!
Edit: Je kunt dus voorlopig gewoon met je huidige OV-chipkaart reizen, in januari moet je hem activeren voor de rest van 2010.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat ik nu niet snap hè, is dat ik mijn OV-chipkaart nog steeds niet kan activeren (heb het al geprobeerd). Op studentenov-chipkaart.nl heb ik de eerste letter van mijn achternaam ingevuld, en dan staat er dat de geadviseerde ophaalperiode 22 januari - 31 januari 2010 is.
Maar dat ding gaat toch per 1 januari (ok, 2 januari dan) in?Wat voor systeem is dit, dat ik het pas later kan activeren
? Wat moet ik in de tussentijd gebruiken?
In de OP staat: "Je kan met je huidige OV-chipkaart doorreizen tot 31 januari 2010." Als ik het dus goed begrijp, moet ik die OV-CHIPkaart straks gebruiken, ook al is mijn abbo nog niet geactiveerd? Of kan ik mijn OV-jaarkaart die ik nu nog heb nog gebruiken in die periode?
Ik heb de OP aandachtig doorgelezen, maar mocht het antwoord toch voor m'n neus liggen: sorry dat ik er overheen gelezen heb!
Dat heb ik gedaan, maar ik vind het gewoon een vage bedoeling. Maar ik had de FAQ even moeten lezen op die site, sorryquote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk, dat jij even het 3e punt van de OP moet lezen
Zal wel goed zijn dan. Vraag me af hoe het gaat lopen met die kaartquote:Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De RET heeft rode tijdelijke kaarten verstrek aan studenten zonder Studenten OV-chipkaart. Bedoel je er zo één On?
Even een aanvraagformulier invullen, staat op internet. En vervolgens hopen en smeken dat het voor eind januari goed komt. http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#quote:Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef On het volgende:
[..]
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.
Ik heb alleen nog geen andere ontvangen, en mijn broertje wel. Ik heb vorig jaar wel een extra pasfoto afgegeven geloof ik. Mijn broertje heeft al wel een kaart ontvangen. Ik krijg hier echt hoofdpijn van, er staat op de site dat als ik er één aan moet vragen dit drie weken of iets dergelijks gaat duren, maar dat is volgens mij als je nog nooit een Ov hebt gehad, of heeft iedereen hier deze kaart specifiek aangevraagd?
Kan je doen, helaas staat er groot een jaartal: 2009. Wat zal je smoes dan worden? Het is immers veelvuldig in het nieuws gekomen.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Boschkabouter het volgende:
Stel, je hebt nog geen OV-chipkaart, en ook nog geen tijdelijke.
Mag je dan betalen voor treinkaartjes, of zou ik het wagen met mijn oude papieren chipkaart te reizen en me met een smoesje erdoor te lullen?
Dat stond ook in de faq van deze site hoorquote:Op woensdag 30 december 2009 00:12 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar ik vind het gewoon een vage bedoeling. Maar ik had de FAQ even moeten lezen op die site, sorry.
[..]
Zal wel goed zijn dan. Vraag me af hoe het gaat lopen met die kaart.
Tja, er zou een oplossing komen voor mensen die nog geen kaart hadden, maar naar wat ik nou weer lees krijgt iedereen die zijn aanvraag kerst heeft gedaan uiterlijk donderdag een kaart binnen.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Boschkabouter het volgende:
Stel, je hebt nog geen OV-chipkaart, en ook nog geen tijdelijke.
Mag je dan betalen voor treinkaartjes, of zou ik het wagen met mijn oude papieren chipkaart te reizen en me met een smoesje erdoor te lullen?
Heb je wel een al chipkaart? Want die papieren kaart is niets meer waard in 2010.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb vandaag die lui maar eens gebeld, want op mijn chipkaart staat dus geen bestelling.
De niet zo hele snuggere dame die ik aan de telefoon kreeg vertelde me dat er op veel kaarten kennelijk nog geen product staat en ik mijn papieren OV kaart tot 31 januari moet bewaren tot ik wel een reisproduct kan opladen.![]()
Morgen nog eens bellen en hopen dat ik een ander aan de lijn krijg
quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb vandaag die lui maar eens gebeld, want op mijn chipkaart staat dus geen bestelling.
De niet zo hele snuggere dame die ik aan de telefoon kreeg vertelde me dat er op veel kaarten kennelijk nog geen product staat en ik mijn papieren OV kaart tot 31 januari moet bewaren tot ik wel een reisproduct kan opladen.![]()
Morgen nog eens bellen en hopen dat ik een ander aan de lijn krijg
Ik heb het online formulier ingevuld, en nu krijg ik in een week een formulier opgestuurd ofzo. Het zal allemaal wel, ik weet nu al dat ik handenvol treinkaartjes naar rotterdam kan gaan kopen de komende weken.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Even een aanvraagformulier invullen, staat op internet. En vervolgens hopen en smeken dat het voor eind januari goed komt. http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#
In de OP staat niet dat er op mijn toegestuurde OV-chipkaart al een tijdelijk reisproduct staat toch? Dat was me niet helemaal duidelijk, vandaarquote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat stond ook in de faq van deze site hoor![]()
En het is bedoening ipv bedoeling![]()
Dus nu kun je em pas activeren in janurari?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Edit: Je kunt dus voorlopig gewoon met je huidige OV-chipkaart reizen, in januari moet je hem activeren voor de rest van 2010.
Als je die van de RET nog hebt kan je daar in principe nog tijdelijk mee reizen (tenzij de RET besluit om al tijdelijke kaarten van hun te blokkeren vanaf 1-1). En je zal die kaart inderdaad aan moeten vragen als je dat nog niet gedaan hebt. Als je dat nu doet krijg je hem zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef On het volgende:
[..]
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.
Ik heb alleen nog geen andere ontvangen, en mijn broertje wel. Ik heb vorig jaar wel een extra pasfoto afgegeven geloof ik. Mijn broertje heeft al wel een kaart ontvangen. Ik krijg hier echt hoofdpijn van, er staat op de site dat als ik er één aan moet vragen dit drie weken of iets dergelijks gaat duren, maar dat is volgens mij als je nog nooit een Ov hebt gehad, of heeft iedereen hier deze kaart specifiek aangevraagd?
Ja.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef Siral het volgende:
[..]
Dus nu kun je em pas activeren in janurari?
Ik heb die aanvraag reeds 3 keer gedaan. (Ok, 2 maal bij het ophalen van een papieren ov-kaart en 1 maal op 31 november bij het postkantoor). Dat die prutsers dan DRIE maal mijn pasfoto's kwijtraken of wat dan ook vind ik van zo'n organisatie niet bepaald netjes.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan je doen, helaas staat er groot een jaartal: 2009. Wat zal je smoes dan worden? Het is immers veelvuldig in het nieuws gekomen.
Tja heel leuk die RET kaart maar ik moet vanuit Gorinchem (Arriva + NS) dus daar schiet ik niks mee op. Ik ben gewoon fucked nu want ik geloof echt niet dat ik nog zo'n kaart heb voor maandag. En mijn broertje hoefde helemaal niks aan te vragen, die kreeg hem gewoon opgestuurd.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je die van de RET nog hebt kan je daar in principe nog tijdelijk mee reizen (tenzij de RET besluit om al tijdelijke kaarten van hun te blokkeren vanaf 1-1). En je zal die kaart inderdaad aan moeten vragen als je dat nog niet gedaan hebt. Als je dat nu doet krijg je hem zo snel mogelijk.
Ja, ik heb wel een chipkaart, en die heb ik al vanaf de 16e een paar keer proberen te activeren zeg maar.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je wel een al chipkaart? Want die papieren kaart is niets meer waard in 2010.
Opgelost dan toch?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef GimmeGore het volgende:
Er staat toch duidelijk op de site dat het product uiterlijk 1 januari klaar staat
In- en uitchecken hoeft nog niet in de treinquote:Op woensdag 30 december 2009 00:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
In de OP staat niet dat er op mijn toegestuurde OV-chipkaart al een tijdelijk reisproduct staat toch? Dat was me niet helemaal duidelijk, vandaar. En tsja, ABN is niet mijn sterkste kant, excuses
.
Ik vraag me vooral af of het soepel gaat lopen. In Tilburg staan maar 2 van die aan/afmeldpaaltjes (althans, de laatste keer dat ik er was, zag ik maar twee). Dat lijkt me wat weinig voor in de spits? Ik heb een vrij krappe aansluiting met de bus, nou moet het niet zo zijn dat ik die telkens ga missen omdat er een rij staat voor de paaltjes ofzo. Of zou dat wel meevallen?
Anders hoop ik toch dat ze wat meer palen gaan plaatsen, hmm.
Uiterlijk 1 januari betekent dus dat je in ieder geval vanaf 1 januari hem kan activeren, maar heel misschien ook eerder als ie al is klaargezet... dus gewoon in januari proberenquote:Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel een chipkaart, en die heb ik al vanaf de 16e een paar keer proberen te activeren zeg maar.
Ik dacht eerst nog dat ik de verkeerde kaart had (want ik had er eerst 2, maar dat heb ik gecheckt en gedubbelcheckt, maar dit is echt de juist)
Ik bel morgen nog een keer omdat ik dit echt een heel raar verhaal vind.
Er staat toch duidelijk op de site dat het product uiterlijk 1 januari klaar staat, ik heb geen zin om in januari ook nog eens elke dag te moeten gaan kijken of het nou al eens een keer werkt.
Als je een week hebt, mag je alleen met korting op de 1e, das een feestdag namelijkquote:Op woensdag 30 december 2009 00:25 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik heb die aanvraag reeds 3 keer gedaan. (Ok, 2 maal bij het ophalen van een papieren ov-kaart en 1 maal op 31 november bij het postkantoor). Dat die prutsers dan DRIE maal mijn pasfoto's kwijtraken of wat dan ook vind ik van zo'n organisatie niet bepaald netjes.
Tevens was er in het nieuws geweest dat er gezocht werd naar een oplossing voor mensen die die kaart nog niet hadden. Zwartrijden (of in ieder geval met ongeldige OV-kaart) vind ik een oplossing.
Overigens, ik zie dat de OV-chipkaart sowieso niet geldig is de 1ste januari. Misschien moet ik overwegen een extra nacht te blijven.
Volgens mij betekent uiterlijk dat het op zijn laatst 1 januari klaarstaat.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:12 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Uiterlijk 1 januari betekent dus dat je in ieder geval vanaf 1 januari hem kan activeren, maar heel misschien ook eerder als ie al is klaargezet... dus gewoon in januari proberen
Dat klopt. Vanaf uiterlijk 1 januari kan je hem dus ophalen.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:23 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Volgens mij betekent uiterlijk dat het op zijn laatst 1 januari klaarstaat.
Bij de AH kon ik vandaag de juiste producten opladen:quote:
Jups.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:01 schreef kvdv het volgende:
Okee, die kaart had ik al 'n tijdje binnen en hij werkte ook gewoon al om de metropoortjes in Rotterdam te openen. Maargoed, vandaag dus dat reisproduct erop gezet middels zo'n geel joekel bij een AH2Go. Er stonden 2 reisproducten klaar en die heb ik er dus op geketst. Hij wilde alleen geen bonnetje printen (error code bladiabla).
So it's all good now of wat?
Nee, zie:quote:Op woensdag 30 december 2009 02:46 schreef Cosmo. het volgende:
In de bussen van Connexion heb je ook van die oplaad automaten. Kun je daarmee ook je bestelling ophalen?
En kun je roze strippenkaarten nog gebruiken in combinatie met chipkaart?
quote:Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Zo haal je je studentenreisproduct op.
Klopt, staat allemaal uitgelegd bij de ophaalpunten. Tot de 31e januari heb je hier de tijd voor, indien eerder dan kan je hem eerder gaan gebruiken. Dit kost je niets want je hebt dan al een gratis reizen product voor de periode die jij hebt ingeladen. Hoe het zit met het betalen en dergelijke weet ik niet, dat is voor mij ook een verrassing na 31 december.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:07 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik heb het topic gelezen en snap nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik moet dalijk dus mijn kaart in zo'n oplaadapparaat duwen (staat er 1 op het station hiero) en dan? Moet ik er een abonnement op laden ofzo, dat staat helemaal nergens uitgelegd over hoe dat in zijn werk gaat.
En moet ik dan ook in en uit checken of hoeft dat pas vanaf 31 januari?
En moet ik ook in en uitchecken als ik er nog geen abonnement op heb staan
Je kan nu nog gebruik maken van je OV-jaarkaart. Deze is geldig tot 31 december.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:07 schreef Bootje84 het volgende:
Kan je de kaart eerder activeren dan de adviesperiode? Ik heb nl. 4 januari - 13 januari staan en ik zou hem eigenlijk vandaag willen activeren..?
Ja dat begrijp ik, maar is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 30 december 2009 09:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je kan nu nog gebruik maken van je OV-jaarkaart. Deze is geldig tot 31 december.
Ow sorryquote:Op woensdag 30 december 2009 09:24 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, maar is geen antwoord op mijn vraag
Ik zou hem graag vandaag willen activeren. Kan dat?
Je kunt je studenten-OV-chipkaart nog niet gebruiken voor reizen op saldo bij NS. Dat wordt in de loop van 2010 mogelijk. Tot die tijd check je niet in en uit als je vrij kunt reizen en koop je een papieren treinkaartje met korting als je met korting kunt reizen.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:09 schreef beheerder01 het volgende:
als ik nu met mijn studentenov-chipkaart met trein wil gaan. Dus reizen op saldo. Moet ik eerst dan nog langsgaan bij ns om het te activeren of kan ik er al mee reizen?
Het gaat vooral om het adviesdatum-gedeelte. Daarom zit ik te twijfelen..quote:Op woensdag 30 december 2009 09:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow sorry! Kan je proberen, op studentenov-chipkaart.nl staat de adviesdatum als je de eerste letter van je achternaam intoetst. Helaas is dat niet doorslaggevend heb ik gehoord
Wanneer moet dat wel dan, vanaf 31 januari of wordt dat nog nader bekend gemaakt of hoeft dat helemaal niet als je gratis reist? En moet je nu al wel gaan in/uitchecken in bussen waar die apparatuur wel in hangt dan?quote:Op woensdag 30 december 2009 01:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
In- en uitchecken hoeft nog niet in de treinen ook in de veolia bussen in tilburg dus hoef je hem alleen maar aan de chauffeur te laten zien, want daar is nog geen apparatuur..
Dat dacht ik ook, aangezien ze ook op die site staan. Maar toen ik het op het station vroeg wisten ze nergens van...quote:Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef ChipsZak. het volgende:
Op de stations dacht ik juist van wel..
Je moet op de stations gewoon kijken naar automaten met het logo van de OV-chipkaart erop, daar kan je hem activeren (toch?). Gewoon die gele kaartjesautomaten, maar dan met een "witte sticker met roze logo" erop (is mij verteldquote:Op woensdag 30 december 2009 10:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik ben intussen al bij 3 AH's geweest (die op die site aangegeven stonden), maar alle 3 zeggen ze dat ik daar niet kan activeren en zeggen dat ik naar 1 van de andere 2 moet gaan
Op de stations zelf staan zeker geen automaten?
Ze hebben zelfs een demo voor je gemaakt.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:07 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik heb het topic gelezen en snap nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik moet dalijk dus mijn kaart in zo'n oplaadapparaat duwen (staat er 1 op het station hiero) en dan? Moet ik er een abonnement op laden ofzo, dat staat helemaal nergens uitgelegd over hoe dat in zijn werk gaat.
En moet ik dan ook in en uit checken of hoeft dat pas vanaf 31 januari?
En moet ik ook in en uitchecken als ik er nog geen abonnement op heb staan
Oplossing is een tijdelijke chipkaart die ze nu aan het versturen zijn. Sommigen mensen hier krijgen te horen dat ze hun papieren OV nog mogen gebruiken volgend jaar, maar dat lijkt mij persoonlijk sterk en kom je vast niet mee langs iedere controle.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:53 schreef Exterminator het volgende:
Via een link in de op kom ik bij een artikel van 11-12-09 op de site van de NOS terecht..
In dit artikel staat het volgende:
"Iedere student die recht heeft op een ov-chipkaart kan gewoon reizen vanaf 1 januari 2010, met of zonder pasje. Een passende oplossing wordt volgende week bekend gemaakt."
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik heb namelijk nog steeds mijn OV-studenten Chipkaart niet ontvangen. Enkele maanden geleden al gebeld schijnt dat de kaart al in februari is opgestuurd, heb deze nooit gekregen. Volgens de telefoniste moest ik een nieuwe aanvragen en is de kaart die nooit is aangekomen geblokkeerd. Ik een nieuwe aangevraagd, fijn een formulier opgestuurd. Na 4 weken nog steeds geen nieuwe OV-studenten chipkaart ontvangen. Ik weer 2x bellen, ze kunnen nergens de status zien (en of de brief uberhaupt wel is aangekomen) van mijn nieuwe OV-studenten chipkaart en ze moeten het laten uitzoeken. Gelukkig wist de tweede telefoniste me wel te vertellen dat ik tijdelijk een vervangende kaart kan aanvragen. Dit dan maar gedaan nu maar weer afwachten...
1 januari kan jij wisselen, vanaf uiterlijk dan kan je je nieuwe product ophalen.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:17 schreef Waffle het volgende:
Waarom moet alles in Nederland op het laatste moment en veel te moeilijk. Oké ik heb nu al denk ik meer dan een jaar mijn studenten ov-chipkaart. Ik moet er nog even een abonnementje opzetten, maar nu kijk ik op die website van de studenten ov-chipkaart en staat er dat ik pas half januari mijn abonnement er op kan zetten. Ik wil van abonnement wisselen van week naar weekend. Ik lees nu overal dat als je hem nog niet geactiveerd hebt dat hij wel geldig is, maar wanneer mag ik nou reizen dan. Doordeweeks of alleen in het weekend? Nou ja ik ga zaterdag eerst wel proberen om dat ding op te laden en zien we dan wel weer.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
Moet het niet zo'n ding zijn?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:41 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Je moet op de stations gewoon kijken naar automaten met het logo van de OV-chipkaart erop, daar kan je hem activeren (toch?). Gewoon die gele kaartjesautomaten, maar dan met een "witte sticker met roze logo" erop (is mij verteld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |