Mwa hoeft niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:15 schreef skattebaut het volgende:
Zo, bon erbij gepakt.
Daarop staat: aankoopdatum 31-01-2009
Artikelnaam: Profit-Mass-Accasia...
I.i.g. zegt het iets in de richting van massief acasia.
Dit spreekt juist in het "voordeel" van toepassing van non-conformiteit. Op grond van 7:23 lid 1 en 2 is het juist mogelijk om je geld terug te krijgen als herstel/vervanging niet mogelijk is. Als je alleen voor "geld-terug" wil gaan heb je juist een probleem wanneer het product wel vervangen/hersteld kan worden.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik net andersom (primair dwaling en subsidiair non-conformiteit).
Immers, de kans dat de winkel een gelijkogend exemplaar van massief acaciahout kan leveren, acht ik nihil.
Bovendien stelt TS zich op het standpunt:
[..]
Vervanging en/of herstel zijn niet aan de orde omdat TS een massieve tafel was voorgesteld en geen fineer.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dit spreekt juist in het "voordeel" van toepassing van non-conformiteit. Op grond van 7:23 lid 1 en 2 is het juist mogelijk om je geld terug te krijgen als herstel/vervanging niet mogelijk is. Als je alleen voor "geld-terug" wil gaan heb je juist een probleem wanneer het product wel vervangen/hersteld kan worden.
Dat laat overigens onverlet dat het natuurlijk nooit kwaad kan het primair toch op dwaling te gooien.
Sorry, loop een beetje achter hier, maar ik lees dingen die ik eerder gemist heb.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dan moet TS dus bewijzen dat er sprake is van opzet. Jij beschrijft een beroep op dwaling. Persoonlijk zou ik primair voor non-conformiteit gaan en subsidiair dwaling.
Dat dusquote:Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ook al heb je meer kans op een geslaagd beroep op non-conformiteit, je moet in de regel toch altijd van het meerdere naar het mindere vorderen. Een OvJ gaat ook niet primair mishandeling eisen en subsidiair doodslag, om de gedachtegang even door te trekken.
In de richting ja. Zonde dat je dat kaartje niet meer hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:15 schreef skattebaut het volgende:
Zo, bon erbij gepakt.
Daarop staat: aankoopdatum 31-01-2009
Artikelnaam: Profit-Mass-Accasia...
I.i.g. zegt het iets in de richting van massief acasia.
Vervanging kan, lijkt mij, in principe wel: de leverancier kan het geleverde vervangen door een tafel die wel massief is, lijkt me niet dat TS een dergelijk aanbod kan afslaan en vervolgens alsnog z'n geld terug eisen.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:38 schreef mrPanerai het volgende:
Vervanging en/of herstel zijn niet aan de orde omdat TS een massieve tafel was voorgesteld en geen fineer.
Daar ben ik het mee eens maar hoe groot is de kans dat de leverancier een massief model heeft als ie dit als massief voorstelt.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:29 schreef anboni het volgende:
[..]
Vervanging kan, lijkt mij, in principe wel: de leverancier kan het geleverde vervangen door een tafel die wel massief is, lijkt me niet dat TS een dergelijk aanbod kan afslaan en vervolgens alsnog z'n geld terug eisen.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:43 schreef Mejuffrouw het volgende:
tvp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |