Nou, ik vroeg me af of een zaak die beweert een tafel van bepaalde houtsoort te verkopen vroeg of laat wel door de mand valt, waarom ze zo een risico nemen? Misschien weten zij er zelf ook niks van en is het de leverancier van hun die zit te liegen.quote:
Ik heb hem nooit hoeven tillen omdat ie hier is neergezet door een transportbedrijf.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Vond je de tafel ook niet erg licht?
Vuren is niet bepaald zwaar hout te noemen.
Zou kunnen, dat is dan echter niet mijn probleem.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:41 schreef SolidasRock het volgende:
Heb je je al eens afgevraagd of de winkel ook erin is getuind? Dat ze in de veronderstelling waren een echte acacia tafel te verkopen?
Een gewone man kan ook wel een tafel kopen hoor.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:46 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Kwil ook een rijke man die ene dure tafel voor mij koopt...Huillieeeee![]()
Ik hou wel van snel..maar goed.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:01 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Een gewone man kan ook wel een tafel kopen hoor.
Alleen even sparen.
Of goed zoeken naar een rijke vent.
Zolang het fineer niet los komt vallen ze niet door de mand...quote:Op woensdag 30 december 2009 02:53 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nou, ik vroeg me af of een zaak die beweert een tafel van bepaalde houtsoort te verkopen vroeg of laat wel door de mand valt, waarom ze zo een risico nemen? Misschien weten zij er zelf ook niks van en is het de leverancier van hun die zit te liegen.
Maar uiteraard heeft TS recht op compensatie (geld terug of een andere tafel).
Wie schrijft die blijft. Dus mocht het gesprek niet bevredigend zijn dan even een brief opstellen.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:03 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Zolang het fineer niet los komt vallen ze niet door de mand...
Totdat TS per ongeluk met een schoen zachtjes tegen de tafel strijkt.
Dan vallen ze er wel door.
Ik ga voor niets minder dan geld terug.
Maar dat klopt dan toch? Door de leugen dat het massief acacia was, heeft ie de tafel gekocht, wat hij anders niet gedaan zou hebben...quote:Op woensdag 30 december 2009 02:10 schreef GimmeGore het volgende:
art 3:44 lid 3 BW je koopovereenkomst is vernietigbaar
Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op.
Dan moet TS dus bewijzen dat er sprake is van opzet. Jij beschrijft een beroep op dwaling. Persoonlijk zou ik primair voor non-conformiteit gaan en subsidiair dwaling.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dat klopt dan toch? Door de leugen dat het massief acacia was, heeft ie de tafel gekocht, wat hij anders niet gedaan zou hebben...
Wel hoor. Je had kunnen zien dat het geen massief Acacia-houten tafel was doordat het blad uit één geheel lijkt te bestaan. Bij het gebruik van massief hout is dat onmogelijk omdat het haast niet mogelijk is om goede planken (dus planken die niet krom trekken) van een dergelijke breedte te zagen uit een stam. Desalniettemin kan dat inzicht natuurlijk niet verwacht worden van de klant, helemaal omdat je de verkoper expliciet gevraagd hebt of de tafel massief was. Volgens mij heet dat dwaling en dus kan de overeenkomst vernietigd worden.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:03 schreef skattebaut het volgende:
Zolang het fineer niet los komt vallen ze niet door de mand...
Oh.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dan moet TS dus bewijzen dat er sprake is van opzet. Jij beschrijft een beroep op dwaling. Persoonlijk zou ik primair voor non-conformiteit gaan en subsidiair dwaling.
Ik net andersom (primair dwaling en subsidiair non-conformiteit).quote:Op woensdag 30 december 2009 03:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Persoonlijk zou ik primair voor non-conformiteit gaan en subsidiair dwaling.
quote:Op woensdag 30 december 2009 03:03 schreef skattebaut het volgende:
Ik ga voor niets minder dan geld terug.
Wel als je het vraagt en er wordt bevestigend geantwoordt.quote:Op woensdag 30 december 2009 07:51 schreef Artbij2 het volgende:
Alhoewel je natuurlijk gelijk, ze moeten immers niet zeggen dat het massief is als het dat niet is, kun je niet verwachten dat je voor ¤750,- een tafel krijgt van massief kwaliteitshout. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Dat is stom...quote:Op woensdag 30 december 2009 00:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je had er alleen geen gaatje in moeten boren ben ik bang
ja, maar dan nog is het hun probleem, en is het aan hun om het verder uit te vechten met de leverancier...quote:Op woensdag 30 december 2009 02:41 schreef SolidasRock het volgende:
Heb je je al eens afgevraagd of de winkel ook erin is getuind? Dat ze in de veronderstelling waren een echte acacia tafel te verkopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |