Oh mijnes kwijlde nietquote:Op woensdag 30 december 2009 11:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is dat kwijl geloof ik dat heel giftig is.
[ afbeelding ]
Nou ja, ik heb meer zoiets van als ze er nu goed mee omgaan en ik ga dan JUIST wel thuis blijven dat het zachtje eitjes worden, als ik dan in ene de hele avond 'koetsjie koetsjie' met ze zitquote:Op woensdag 30 december 2009 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Hopen dat er geen poep aan je muur zit vrijdag
quote:De Australische onderzoeker Bryan Fry heeft in mei 2009 voor het eerst aangetoond dat er sprake is van gifklieren [21]. Het gif brengt een prooi van de varaan in een shocktoestand doordat het bloed van het slachtoffer sneller gaat stromen en de aderen zich verwijden. Eerder werd aangenomen dat giftige bacteriën in het speeksel van het dier de dood van een slachtoffer zouden veroorzaken.
quote:Regelmatig worden nieuwe ontdekkingen gedaan, zo bleek pas in 2009 dat de komodovaraan goed ontwikkelde gifklieren bezit, die een complex gif produceren. Lange tijd werd gedacht dat de giftige beet te danken was aan de bacteriën in de bek.[3]
Ik meen dat ze een prooi bijten, infecteren met hun kwijl, en dan laten ze de prooi weer lekker lopen... poosje later eten ze 'm dan wel op als de prooi ligt te vergaan van de pijnquote:Op woensdag 30 december 2009 11:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is dat kwijl geloof ik dat heel giftig is.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 december 2009 11:11 schreef Greys het volgende:
Catje!
Hopen dat Yoko en Satsu morgenavond ook nog zo boelkloedig zjin!
Nee dat dacht met tot dit jaar maar dat blijkt dus niet zo te zijnquote:Op woensdag 30 december 2009 11:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik meen dat ze een prooi bijten, infecteren met hun kwijl, en dan laten ze de prooi weer lekker lopen... poosje later eten ze 'm dan wel op als de prooi ligt te vergaan van de pijn
Awwwquote:Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
Zouden ze dat in Blijdorp wel weten, van die in 2009 ontdekte gifklier?
Want ze doen er nogal luchtig over dat ze daar nu loslopen
Baby komodo
[ afbeelding ]
Zie je fellere kleurtjesquote:Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
Zouden ze dat in Blijdorp wel weten, van die in 2009 ontdekte gifklier?
Want ze doen er nogal luchtig over dat ze daar nu loslopen
Baby komodo
[ afbeelding ]
Dat is dus sinds dit jaar achterhaald, zie bovenquote:Op woensdag 30 december 2009 11:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik meen dat ze een prooi bijten, infecteren met hun kwijl, en dan laten ze de prooi weer lekker lopen... poosje later eten ze 'm dan wel op als de prooi ligt te vergaan van de pijn
Ja, zonder mannelijke bevruchtingquote:Op woensdag 30 december 2009 11:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zie je fellere kleurtjes![]()
Volgens mij is dit die die zonder papa geboren is toch ?
Ja ik dacht kijk ffquote:Op woensdag 30 december 2009 11:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, zonder mannelijke bevruchtingJij zit ook op de wiki te neuzen dus!
Wat een lekker bekkie
quote:Op woensdag 30 december 2009 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb ooit geleerd dat de komodovaraan vooral gevaarlijk is omdat zijn bek vol bacteriën zit die er voor zorgen dat je met één beet al zo onder die crap zit dat je hevige infecties krijgt ed.
Dat is ook zo, maar nu blijken ze dus ook nog een goed ontwikkelde gifklier met complex gif te hebben en dat is pas dit jaar ontdekt!quote:Op woensdag 30 december 2009 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb ooit geleerd dat de komodovaraan vooral gevaarlijk is omdat zijn bek vol bacteriën zit die er voor zorgen dat je met één beet al zo onder die crap zit dat je hevige infecties krijgt ed.
Ik zie het al, ik zal in het vervolg beter teruglezen.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar nu blijken ze dus ook nog een goed ontwikkelde gifklier met complex gif te hebben en dat is pas dit jaar ontdekt!
Raar wel dat de verzorger 't niet heeft gemerkt... die kent z'n dieren toch wel?quote:Op woensdag 30 december 2009 11:23 schreef Greys het volgende:
Maar eh... als ze al minimaal 30 cm. zijn bij geboorte en die babies in Blijdorp konden al bovenin de planten klimmen enzo en zijn al een maand ontsnapt, dan zijn ze nu vast nog ietsje groter.
Lullig he, zo'n schutkleur
Ik moest gewoon lachen omdat iedereen hier een voor een er achter komt dat het niet klopt, telkens met dezelfde "ik dacht dat..." gevolgd door "nee, want in 2009..." verhaalquote:
Ze schijnen al heel snel ontsnapt te zijn, die babies. En de komodo verstopt de eieren, dus ze weten niet hoeveel babies er nou uiteindelijk warenquote:Op woensdag 30 december 2009 11:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Raar wel dat de verzorger 't niet heeft gemerkt... die kent z'n dieren toch wel?of zou het gewoon viral-reclame zijn voor Blijdorp?
En die babies kunnen al ontsnappen terwijl 't de moeder nog nooit gelukt is?quote:Op woensdag 30 december 2009 11:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze schijnen al heel snel ontsnapt te zijn, die babies. En de komodo verstopt de eieren, dus ze weten niet hoeveel babies er nou uiteindelijk waren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |