Ik moet nog zien of Kuipers het kan, die heeft al eens meegedaan in Heerenveen (november 2008). Toen moest hij de laatste 2 rondes geduwd worden door Kramer.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou ja, Tuitert is nu al sowieso de vierde man en kan het ook. Kuipers heeft ook al een (of meerdere?) TP gereden, die kan het ook. Hij zal niet lossen (ben ik met Orie eens), maar daar is ook alles mee gezegd denk ik. Groothuis heeft echter wel te weinig inhoud denk ik. Op de 1500m valt hij steeds de laatste ronde stil.
Dus op zich kan het. Maar het ideale team zou inderdaad Kramer, Verheijen en WOH zijn (met Tuitert als vierde man).
Waarschijnlijk niet in die volgorde.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
1000-5000-10000, ook in die volgorde?
Kuipers is nu in betere vorm dan toen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of Kuipers het kan, die heeft al eens meegedaan in Heerenveen (november 2008). Toen moest hij de laatste 2 rondes geduwd worden door Kramer.
Als je het voor het kiezen hebt is hij ook niet mijn favoriet. Maar Tuitert is wel iemand met TP-ervaring en op basis van de ervaring denk ik dat hij het nog wel moet kunnen (je kan hem inzetten in de eerste ronde tegen een zwakker land om een vaste waarde te sparen).quote:Tuitert was voor de vorige Spelen nog wel een goede optie, maar toen lag zijn allroundperiode nog niet ver achter hem. Als je hem tegenwoordig bezig ziet in de slotronde op de 1500 geeft dat nou ook niet echt veel vertrouwen dat hij zonder meer bij kan blijven. Dan heb ik het nog niet over zijn slag die niet bij die van Kramer/Verheijen/Olde Heuvel/Wennemars past.
Hij won in dat weekend 2x de 500 meter in de B-groep in een tijd in de A-groep goed zou zijn geweest voor top-10 en werd 3e op de 1000, de vorm zal niet slechter zijn geweest dan nu.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kuipers is nu in betere vorm dan toen.
[..]
In jouw voorbeeld is hetquote:Op woensdag 30 december 2009 02:05 schreef Barca het volgende:
Dus ... als op het akt 2 Verheijen het verliest van Bob de Vries en op de 10km van "morgen" (vanavond) is plek 1 voor De Jong / Van de Kieft en plek 2 voor Van de Kieft / De Jong, dan kan Verheijen nog worden aangewezen voor de ploegenachtervolging? Mulder mag dan niet naar de OS? En als Verheijen zich dus wél plaatst voor de 5 én 10 km dan geldt de aanwijsplek van de ploegenachtervolging niet, en mag Mulder mee? Nou, dan maar hopen op Verheijen.
Het heeft allemaal niets te maken met kiezen, er is een duidelijk uitgewerkt systeem dat bepaald wie erheen mogen en vervolgens kiezen de wijze heren een 10e vrouw om de TP te versterken. En Voorhuis top2 op de 5km? Na haar 3km reken ik daar niet echt meer op... De Vries zal waarschijnlijk wel op de 3km inschuiven als Groenewold niet mee mag, mits geplaatst voor de 5km.quote:Over de meiden: hopen dat de Control-meiden (Gerritsen, Boer, Van Riessen) én TVM-ster Wüst zich plaatsen op de 1000m.
Hopen dat naast De Vries een Jorien Voorhuis de top 2 haalt op de 5000m. Dat bij genoemde 1000m rijdsters Groenewold geplaatst is ... ik zou dan kiezen voor Elma de Vries. Want ... 1. Ze is er al voor de 5000m. (Ziewachtlijst verhaal.) en 2. Ze lijkt me in betere vorm. Of mogen er 4 vrouwen starten op de 3000m en behoort De Vries al bij de eerste 3?
Edit: Klopt niet wat hier stond. KNSB heeft idd altijd een aanwijsplek voor de TP. Wel raar dat nog niemand gezegd heeft wat hier de intentie voor is.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:12 schreef RandyK het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld is het
A) vdKieft + Bob de Vries + Aanwijsplek TP of
B) Verheijen + Mulder + Aanwijsplek TP
Er blijft ALTIJD een aanwijsplek over. En laten we vooral hopen dat de mannen die zich voor de 5km en 10km plaatsen medailles gaan pakken op de OLS, dat is belangrijker dan een Mulder heen sturen die over 2x500m toch eigenlijk geen kans heeft op een medaille, heel misschien brons...
[..]
Vandaag kunnen zich maar drie mensen zich plaatsen op 1000 meter, want er komt nog een OKT II met Timmer.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:05 schreef Barca het volgende:
Over de meiden: hopen dat de Control-meiden (Gerritsen, Boer, Van Riessen) én TVM-ster Wüst zich plaatsen op de 1000m.
Ik hoop van iedere Nederlandse deelnemer/deelneemster op een medaille. Smeekens en Mulder zijn allebei medailleKANDIDATEN. Geen favorieten.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:12 schreef RandyK het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld is het
A) vdKieft + Bob de Vries + Aanwijsplek TP of
B) Verheijen + Mulder + Aanwijsplek TP
Er blijft ALTIJD een aanwijsplek over. En laten we vooral hopen dat de mannen die zich voor de 5km en 10km plaatsen medailles gaan pakken op de OLS, dat is belangrijker dan een Mulder heen sturen die over 2x500m toch eigenlijk geen kans heeft op een medaille, heel misschien brons...
[..]
Het heeft allemaal niets te maken met kiezen, er is een duidelijk uitgewerkt systeem dat bepaald wie erheen mogen en vervolgens kiezen de wijze heren een 10e vrouw om de TP te versterken. En Voorhuis top2 op de 5km? Na haar 3km reken ik daar niet echt meer op... De Vries zal waarschijnlijk wel op de 3km inschuiven als Groenewold niet mee mag, mits geplaatst voor de 5km.
Nou, zal ik dat dan maar even doen? Ik vind een aanwijsplek belachelijk! Dan kun je een nummer 20 van het okt aanwijzen omdat het een lieve jongen of meid is. Je moet zorgen dat je in de top 3 of 4 rijdt. Afhankelijk van het aantal startplekken. Van de 10 verschillende mannen of vrouwen kies je dan je ploeg voor de ploegenachtervolging.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:05 schreef Colplay het volgende:
[..]
Edit: Klopt niet wat hier stond. KNSB heeft idd altijd een aanwijsplek voor de TP. Wel raar dat nog niemand gezegd heeft wat hier de intentie voor is.
In de oorspronkelijke prestatiematrix van de NOS stond de aanwijsplek helemaal onderaan de matrix, maar dat is dus onzin van onze staatsomroep. Ging er dan ook van uit dat de aanwijsplek alleen over zou blijven als er minder dan tien rijders zich zouden kwalificeren.
Complete officiele tekst is hier te vinden
Dan hoop ik op Gerritsen, Wüst en Boer. Van Riessen mag dan op okt 2 rijden tegen ploeggenote Timmer.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:07 schreef Colplay het volgende:
[..]
Vandaag kunnen zich maar drie mensen zich plaatsen op 1000 meter, want er komt nog een OKT II met Timmer.
De vrouwen rijden idd de 1000 en de 5000 en de mannen de 10.000. Wat zou er niet kloppen?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:25 schreef Barca het volgende:
http://www.sportweek.nl/s(...)heid_voor_schaatsers Klopt de tekst (slot) van dit bericht wel?
http://www.sportweek.nl/s(...)_achtervolgingsploeg
Ik vind ook dat Mulder de voorrang moet krijgen boven iemand die zich niet gekwalificeerd heeft maar mee moet voor de TP. We zijn toch zo'n groot en goed schaatsland? Dan moeten er van die 10 er echt wel drie zijn die met elkaar kunnen en willen rijden.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:49 schreef Barca het volgende:
Nou, zal ik dat dan maar even doen? Ik vind een aanwijsplek belachelijk! Dan kun je een nummer 20 van het okt aanwijzen omdat het een lieve jongen of meid is. Je moet zorgen dat je in de top 3 of 4 rijdt. Afhankelijk van het aantal startplekken. Van de 10 verschillende mannen of vrouwen kies je dan je ploeg voor de ploegenachtervolging.
[..]
We zijn (en vinden onszelf) toch zo goed dat we makkelijk 20 mannen en 20 vrouwen zouden kunnen sturen die kans maken op een medaille? Dan blijft het aantal geschikte personen toch niet bij 9? (Niet dat ik wil suggereren dat jij dat denkt!)quote:Op woensdag 30 december 2009 10:36 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Mulder de voorrang moet krijgen boven iemand die zich niet gekwalificeerd heeft maar mee moet voor de TP. We zijn toch zo'n groot en goed schaatsland? Dan moeten er van die 10 er echt wel drie zijn die met elkaar kunnen en willen rijden.
Maar het is wel goed dat als er maar negen schaatsers zijn die zich in de top 3 of 4 (afhankelijk per afstand) rijden, dat je dan iemand kiest voor de laatste plek die iets toevoegt op de TP. Maar zo zou voor mij wel de prioriteit moeten liggen, of je moet aan het begin duidelijker de TP opnemen in je prestatiematrix en duidelijk aangeven wie er voor in aanmerking komen.
Tuurlijk heb je nog wel een Wennemars of Olde Heuvel nogig. Met Tuitert en Kuipers win je echt geen goud.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:42 schreef Barca het volgende:
[..]
We zijn (en vinden onszelf) toch zo goed dat we makkelijk 20 mannen en 20 vrouwen zouden kunnen sturen die kans maken op een medaille? Dan blijft het aantal geschikte personen toch niet bij 9? (Niet dat ik wil suggereren dat jij dat denkt!)
Echt als je kijkt naar de (redelijkerwijs) beschikbare mensen ...
vrouwen: Wüst, Valkenburg, De Vries, Gerritsen en Van Riessen (+ Voorhuis of Kleinsman? als nr. 1 of 2 op de 5km?)
mannen: Kramer, Verheijen, Tuitert en Kuipers
dan heb je Groenewold, Olde Heuvel en Wennemars niet nodig voor een aanwijsplek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |