abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:09:56 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76287724
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En het zijn juist vakbonden die heel erg tegen zijn om 10 stratenmakers te vervangen door 1 stratenmaakmachine operator en een stratenmaakmachine,
Die zijn daar niet tegen, die zijn alleen heel bevreesd en dat is meer dan terecht in de huidige economische politieke consensus.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76289449
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die zijn daar niet tegen, die zijn alleen heel bevreesd en dat is meer dan terecht in de huidige economische politieke consensus.
Belachelijk dus. Stratenmakers kunnen best ander werk doen. Bijvoorbeeld mogen de steden van mij best wel wat vaker schoongemaakt worden. Er is altijd werk voor lageropgeleiden.
pi_76293562
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Belachelijk dus. Stratenmakers kunnen best ander werk doen. Bijvoorbeeld mogen de steden van mij best wel wat vaker schoongemaakt worden. Er is altijd werk voor lageropgeleiden.

Stratenmaken is een ambacht. Een vak waar men een vakopleiding voor genoten heeft. Nu wil jij dat ze gaan schoonmaken? Doe het lekker zelf! Waarom zo denigrerend doen over stratenmakers? Dat mag best met ietsje meer respect.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:30:43 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76296525
quote:

[..]

Daar komt je vuile aard weer naar boven. Mensen naar beneden willen trappen. Viespeuk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76299389
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar komt je vuile aard weer naar boven. Mensen naar beneden willen trappen. Viespeuk.
Ik Daar gaat mijn goede voornemen van 2010
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:07:48 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76299471
Ja, denk ik eens dat ik het met je eens ben dan ga je zeggen dat de bouwvakkers de straten schoon moeten gaan maken.... alsof dat al niet gedeeltelijk geautomatiseerd is.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:08:54 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76299506
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:54 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Stratenmaken is een ambacht. Een vak waar men een vakopleiding voor genoten heeft. Nu wil jij dat ze gaan schoonmaken? Doe het lekker zelf! Waarom zo denigrerend doen over stratenmakers? Dat mag best met ietsje meer respect.
Als ik kijk naar hoe straten gemaakt worden dan kan ik me niet voorstellen dat de meeste stratenmakers vakmensen zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76299643
quote:

[..]

Maar dan gaat je belasting weer omhoog en is het weer niet goed . Immers die straatvegers zullen toch betaald moeten worden..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:15:09 #209
45206 Pietverdriet
pi_76299680
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar dan gaat je belasting weer omhoog en is het weer niet goed . Immers die straatvegers zullen toch betaald moeten worden..
er zijn mensen die nog steeds het verschil niet zien tussen werk en bezigheidstherapie
pi_76300437
quote:

[..]

Net alsof het uitmaakt of je iemand een uitkering geeft of ze dit soort werk laat doen.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:53:33 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76300648
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:47 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Net alsof het uitmaakt of je iemand een uitkering geeft of ze dit soort werk laat doen.
Rechts wil graag wat werkloosheid. Sinds de jaren 80 kennen bijna alle europese landen een hogere werkloosheid wat door rechts onder het mom van de NAIRU werd rechtgeluld.

Dat is het rare. Enerzijds willen ze niet iedereen aan het werk hebben, anderzijds zou iedereen kunnen werken en kun je daarom de uitkeringen afschaffen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76300702
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rechts wil graag wat werkloosheid. Sinds de jaren 80 kennen bijna alle europese landen een hogere werkloosheid wat door rechts onder het mom van de NAIRU werd rechtgeluld.

Dat is het rare. Enerzijds willen ze niet iedereen aan het werk hebben, anderzijds zou iedereen kunnen werken en kun je daarom de uitkeringen afschaffen.
Werkverschaffing is geen werk.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:56:33 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76300742
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Werkverschaffing is geen werk.
Laten we dan direct alle workfirst trajecten stop zetten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76301327
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we dan direct alle workfirst trajecten stop zetten
Ik neem aan tegelijk met de uitkering?
pi_76302880
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik kijk naar hoe straten gemaakt worden dan kan ik me niet voorstellen dat de meeste stratenmakers vakmensen zijn

Je zou ook eens iets opbouwends, positiefs of iets leuks zeggen Zuurpruim.
pi_76317286
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:54 schreef Big-Ern het volgende:

Je weet dat je nu impliciet schoonmakers de grond in trapt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 10:14:37 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76317378
quote:

[..]

Dan drukken we toch gewoon wat meer geld.
Carpe Libertatem
pi_76318112
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet dat je nu impliciet schoonmakers de grond in trapt?

Het ging mij erom dat Verdriet het ambacht van stratenmaker wilde reduceren tot iets wat niks voorstelt en iedereen kan. Schoonmaken is een beroep dat iedereen kan, behalve mensen met een lichamelijke beperking. Als ik ze de grond ingetrapt zou hebben met mijn commentaar dan heb ik daar spijt van, want dat was niet mijn bedoeling.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:09:04 #219
45206 Pietverdriet
pi_76318157
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:06 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat Verdriet het ambacht van stratenmaker wilde reduceren tot iets wat niks voorstelt en iedereen kan. Schoonmaken is een beroep dat iedereen kan, behalve mensen met een lichamelijke beperking. Als ik ze de grond ingetrapt zou hebben met mijn commentaar dan heb ik daar spijt van, want dat was niet mijn bedoeling.
Bull, stratenmaken is een prachtig ambacht, maar de meeste mensen die stenen leggen beheersen het niet, DAT is het punt wat ik maak.
pi_76321719
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:06 schreef Big-Ern het volgende:
Schoonmaken is een beroep dat iedereen kan, behalve mensen met een lichamelijke beperking.
Goed schoonmaken is helemaal niet iets wat iedereen kan. Net zo goed als dat iedereen straten kan leggen, maar om het goed te doen je een bepaalde vaardigheid dient te ontwikkelen. En ok, ik denk dat je wat langer bezig bent om stratenmaken aan te leren (zeker de wat gevorderde figuurtjes), maar toch... alle respect voor schoonmakers die hun werk goed doen. Ik waardeer ze enorm.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:50:55 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76322837
En dat allemaal zwart en zonder dat je vervelende premies hoeft af te dragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 13:53:11 #222
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76322906
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, gewoon werk op basis van wat je onderling hebt afgesproken.
Carpe Libertatem
pi_76323110
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom beschuldig jij mij van belastingfraude? Ik vind dat bepaaldelijk niet kies!

Alle medewerkers in onze bedrijven zijn uiteraard netjes bekend bij de BD en de belastingen en premies worden gewoon netjes iedere maand afgedragen. [sneijder-modus]Een veelvoud per maand van wat jij meest waarschijnlijk in je hele leven bij gaat dragen aan de maatschappij[/sneijder-modus].
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 14:01:48 #224
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76323165
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom beschuldig jij mij van belastingfraude? Ik vind dat bepaaldelijk niet kies!

Alle medewerkers in onze bedrijven zijn uiteraard netjes bekend bij de BD en de belastingen en premies worden gewoon netjes iedere maand afgedragen. [sneijder-modus]Een veelvoud per maand van wat jij meest waarschijnlijk in je hele leven bij gaat dragen aan de maatschappij[/sneijder-modus].
Ik betaal mijn schoonmaakster 0 belasting. Anderen hebben er niets mee te maken.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')