Je beantwoord de vraag niet want iedereen wil voor elke dienst graag een lage prijs hebben en voor iedereen, niet alleen de klusjesmannen, zijn de belastingen "schandalig hoog" hier.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat er veel vraag is naar klusjesmannen in de ruimste zin van het voor een lage prijs. Die lage prijs kan enkel en alleen maar als het zwart gaat omdat de belastingen zo schandalig hoog zijn hier.
Mee eens, had al lang 70 moeten zijn.quote:
En toch vindt niemand jou er geschikt voor. Denk daar maar eens over na.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe hoger het inkomen, des te lichter de baan.
Vooral die hoeren van managers.
Luister eens rechtse bal: mensen die meer verdienen leven ook langer en de AOW is geen inkomensafhankelijke regeling. Die wordt betaald uit de eerste twee schijven en de bijdrage uit de algemene middellen is nota bene door Melkert gemaximeerd op iets meer dan 18% (18 komma nog wat).quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Dus mensen die minder bijdragen aan belastingen e.d. mogen eerder met pensioen? Het is echt de omgekeerde wereld![]()
slavendrijverquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens, had al lang 70 moeten zijn.
Slavendrijver? Dan heb je nog gemiddeld 10-15 jaar pensioen, terwijl bij invoering het 5-7 jaar was. Het dubbele dus van wat Drees beoogde.quote:
Luister eens linkse bal, mensen met een laag inkomen (zonder enig disrespect) hebben het al prima (mede dankzij de hoge belastingen van mensen met een hoger inkomen) en ipv mensen gelijker te behandelen gaan we nog meer onderscheid maken op basis van inkomen. Het is maar waar je voor wilt zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Luister eens rechtse bal: mensen die meer verdienen leven ook langer en de AOW is geen inkomensafhankelijke regeling. Die wordt betaald uit de eerste twee schijven en de bijdrage uit de algemene middellen is nota bene door Melkert gemaximeerd op iets meer dan 18% (18 komma nog wat).
Kom eens met een bron, want ik begrijp van mensen die er verstand van hebben dat de mens minder snel verouderd, door betere voeding, betere leefomstandigheden, enz. enz. waardoor we op ons 70e nu fitter zijn dan op 65 jarige leeftijd indertijd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Drees had niet voorzien dat de laagste inkomensgroepen sinds 1980 niet meer qua levensverwachting en gezonde levensjaren vooruit gaan. Ook had hij niet voorzien dat een groot gedeelte (niet het meerendeel) van de stijging te danken is aan een lagere kindersterfte. Nou oké, dat laatste misschien nog net wel, een betere gezondheid voor iedereen was toen nog tenminste een sociaal-democratisch doel.
En van dit soort opmerkingen krijg ik spontaan tranen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe hoger het inkomen, des te lichter de baan.
Vooral die hoeren van managers.
Het gezonde aantal jaren is niet toegenomen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Slavendrijver? Dan heb je nog gemiddeld 10-15 jaar pensioen, terwijl bij invoering het 5-7 jaar was. Het dubbele dus van wat Drees beoogde.
Of vind jij Drees een extreme slavendrijver?
Dit dus, van dat plebs dat alsmaar zeikt op mensen met hogere inkomens en denken dat ze de hele dag op de bank liggen te ruften voor de televisie en af en toe "ja" zeggen tegen de secretaresses, en dan daar economisch beleid op gaan baseren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En van dit soort opmerkingen krijg ik spontaan tranen in mijn ogen.
Hoezo heeft een "manager" (om maar even te generaliseren voor het gemak) een lichte baan? Als die man 's avonds in bed ligt met de gedachte door zijn hoofd dat hij een beslissing moet maken die op langere termijn misschien 5% kans heeft dat het een aantal mensen hun baan kost, dan is hij in mijn ogen zwaarder belast dan iemand die 8 uur per dag met een kruiwagen stenen over de steiger loopt.
En dat zeg ik niet uit disrespect, dat zeg ik omdat ik beide kanten zelf meegemaakt heb. Dit zijn overigens maar 2 voorbeelden. Pak me dus niet op dit specifieke voorbeeld maar bedenk wat ik ermee bedoel als je een reactie geeft.
Klopt en dan zonder overdreven veel overgangsregelingen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens, had al lang 70 moeten zijn.
Ik weet dat de babyboomgeneratie vanwege de symboliek een mooi doelwit is maar dit is feitelijk niet juist. De VUT-regeling wordt slechts ten dele gebruikt door babyboomers. Grote groepen babyboomers werden deze regeling door de neus gebeurt, terwijl ze er zelf voor gespaard hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het gezonde aantal jaren is niet toegenomen.
Daarbij mag de babyboom ergens tussen de 55 en de 60. Het is feitelijk 10 jaar langer werken ipv de genoemde 2, want alle VUT-regelingen worden al afgeschaft.
Jij ook alquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en dan zonder overdreven veel overgangsregelingen.
Per direct en met terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja we moeten een beetje realistisch zijn. De huidige regelingen zijn, zeker op termijn, niet meer betaalbaar. Dan moeten we op zoek naar een alternatief. Dan kan je of de AOW geheel afschaffen of deze een beetje inperken.quote:
Voor zo'n non-functie als dat ben ik idd niet geschikt. Mensen die niets kunnen maar een grote bek, air, geen geweten etc. etc. komen voor de baan in aanmerking.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch vindt niemand jou er geschikt voor. Denk daar maar eens over na.
quote:
Nou ja de mensen die nu al AOW ontvangen kan je moeilijk weer dwingen om aan het werk te gaanquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Per direct en met terugwerkende kracht.
Waarom zit het gros van de babyboom dan in de overgangsregelingen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet dat de babyboomgeneratie vanwege de symboliek een mooi doelwit is maar dit is feitelijk niet juist. De VUT-regeling wordt slechts ten dele gebruikt door babyboomers. Grote groepen babyboomers werden deze regeling door de neus gebeurt, terwijl ze er zelf voor gespaard hebben.
Ach, nog even en de AOW wordt gewoon afgeschaft. Mensen zullen dan net zolang ze doorwerken tot ze er dood bij neervallen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |