quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
ff serieusquote:Op maandag 28 december 2009 23:06 schreef Rookert het volgende:
Helaas, die mooie van schattige Ayca is een gewisse dood gestorven
Bunyamin, had jij nou Turks bloed in je?quote:Op maandag 28 december 2009 23:06 schreef Triggershot het volgende:
centraal
Echt schattig.quote:
Welke woordenquote:Op maandag 28 december 2009 23:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ff serieus
praat je in het echt ook zo
Wat doet die komma na 'verbetert' ?quote:Op maandag 28 december 2009 23:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 persoon die me verbetert, is genoeg .
gewissequote:Op maandag 28 december 2009 23:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Welke woorden![]()
Ik heb de neiging om af en toe mooie volzinnen te gebruiken ja
Vrouwen horen te gehoorzamen.quote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Beide 23.05, plus ik hoorde het te openenniet eerlijk
Dit betekent dat hij mij cooler vindt dan jij.quote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Beide 23.05, plus ik hoorde het te openenniet eerlijk
bilmemek ayip degil, sormamak ayipquote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef Burakius het volgende:
Not knowing is not shameful, not asking is (shameful)
Türk atasözü
is en verbetert naast elkaar staan zo raarquote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat doet die komma na 'verbetert' ?
schattig?quote:Op maandag 28 december 2009 23:06 schreef Rookert het volgende:
Helaas, die mooie van schattige Ayca is een gewisse dood gestorven
sen korkmaquote:Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef IHVK het volgende:
Ik ben bang dat als ik zo ga slapen en ik morgenochtend kijk, er weer allemaal vage discussies zijn geweest.![]()
Badass, sorryquote:
Toen Bush zei : 'You're either with us or against us'. Reageerde Tariq Ramadan met 'Dont Answer in that kind of black-white approach, dont speak that language'quote:Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef IHVK het volgende:
Ik ben bang dat als ik zo ga slapen en ik morgenochtend kijk, er weer allemaal vage discussies zijn geweest.![]()
schattig hoeft niet per se erg te zijnquote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Badass, sorry![]()
ik zei schattig zodat Bilmiyorem erover zou vallen, maar dat deed ze uiteindelijk over 'gewisse'
Even pauze, zo tussen twee werkwoorden in.quote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat doet die komma na 'verbetert' ?
huh?quote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen Bush zei : 'You're either with us or against us'. Reageerde Tariq Ramadan met 'Dont Answer in that kind of black-white approach, dont speak that language'
Oja, gewoon, even, lekker, chillen, jeweettog,quote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even pauze, zo tussen twee werkwoorden in.
Vakitsiz öten horozun başı kesilir.quote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen Bush zei : 'You're either with us or against us'. Reageerde Tariq Ramadan met 'Dont Answer in that kind of black-white approach, dont speak that language'
Emel waardeert het stiekem welquote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
schattig hoeft niet per se erg te zijn
Het is maar waar je trots op bentquote:Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dit betekent dat hij mij cooler vindt dan jij.
''Kuru bok göte yapismaz.''quote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Burakius het volgende:
Yalancının evi yanmış, kimse inanmamış.
Literal translation: The liar's house burned, but nobody believed it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 december 2009 23:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
''Kuru bok göte yapismaz.''hahahahah ken je deze ook?:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Nerde cokluk, orda bokluk"![]()
hahahaIn fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
Oh.quote:Op maandag 28 december 2009 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Negeer het, ga er niet in mee. etc Seni noob seni.
is toch iets met te veel bemoeienis maakt het werkmoeilijker ofzoquote:Op maandag 28 december 2009 23:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
hahahahah ken je deze ook?:
hahaha
Ja, die ken ik.quote:Op maandag 28 december 2009 23:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
hahahahah ken je deze ook?:
hahaha
Geen idee wat het betekent, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
is toch iets met te veel bemoeienis maakt het werkmoeilijker ofzo
Werkelijk waar geen ideequote:Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
is toch iets met te veel bemoeienis maakt het werkmoeilijker ofzo
oh, dan is het niet erg dat ik een (slechte) gok doe met mijn turkse kennisquote:Op maandag 28 december 2009 23:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, die ken ik.
[..]
Geen idee wat het betekent, eerlijk gezegd.
ga turkse spreekwoorden leren, is leuk, vorig jaar eens een tijd gedaan.quote:
Ben je een negerin ofzo.quote:Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef Ayca het volgende:
Er is toch zo'n boekje met Turkse spreekwoorden en dan vertaald naar het Nederlands met de betekenis ofzo.. Volgens mij heeft mijn tante die, even lenen dan maar, was wel een leuk boekje:P
Heb er thuis ook een liggen, gewoon Turks met Turkse betekenis er naast. Is handiger vind ik. Ook voor jou denk ikquote:Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef Ayca het volgende:
Er is toch zo'n boekje met Turkse spreekwoorden en dan vertaald naar het Nederlands met de betekenis ofzo.. Volgens mij heeft mijn tante die, even lenen dan maar, was wel een leuk boekje:P
Abdestsiz sofuya namaz dayanmaz. Buleeeentquote:Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef Burakius het volgende:
Check deze, speciaal voor dit topic gemaakt paintsk1lzz:
[ afbeelding ]
Dude rustig, wat val je me persoonlijk aan. Hoezo ben je negerin dan?quote:
Dit gaat serieus te ver... wat ben je toch ontzettend onbeschofd man. Verwijder het.quote:Op maandag 28 december 2009 23:28 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op maandag 28 december 2009 23:28 schreef Triggershot het volgende:
gel beri yar gel beri
götüne soktuğumun berberi
çabuk tıraş et beni
yoğsa sikerem seni
berber anan güzel mi
ben istesem verir mi
eğer anan vermezse
ben de sikerem seni
al eline taragi
sok gotune yaragi.
quote:Op maandag 28 december 2009 23:31 schreef TheMagnificent het volgende:
Euwkey!![]()
Topic save! Topic save!
Hé dit lijkt op de Tataarse taal die mijn oma spreekt hehehehe.quote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Men eksçeync sütüdent olarag gelmişem Kırgızistan'dan, hemişe bu torpaglara varmışam.
We doen er verstandig aan, om het voortaan in de OP te zetten, zodat men snel een topic save kan doen.quote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef Julis het volgende:
[..]
Komt dat plaatje dat jij hebt gemaakt toch goed van pas![]()
quote:Op maandag 28 december 2009 23:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hé dit lijkt op de Tataarse taal die mijn oma spreekt hehehehe.
"Allaaaahhh, Emel yaktın beni Emel... Bunca yıldır koruduğum şeyi aldın benden, Emel."quote:
Waarom post je het danquote:Op maandag 28 december 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[ afbeelding ]
niet verkeerd begrijpen ofzo.
Om te zien hoe jullie reageren. Niet alles wordt gepost om verkeerd begrepen te worden.quote:
Dus je bent gewoon een provocateur!quote:Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Om te zien hoe jullie reageren. Niet alles wordt gepost om verkeerd begrepen te worden.
Yes my apprentice yes. You also will learn in time how to master these techniques .quote:Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Om te zien hoe jullie reageren. Niet alles wordt gepost om verkeerd begrepen te worden.
yeahquote:Op maandag 28 december 2009 23:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon een provocateur!
Wanneer? Ogrenci mi olduk simdiquote:Op maandag 28 december 2009 23:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Yes my apprentice yes. You also will learn in time how to master these techniques .
Wat vind jij?quote:Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 december 2009 23:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
gaan jullie (een beetje) vuurwerk afsteken?
Vuurwerk is voor paupers. Het is geldverspilling, vind ik.quote:Op maandag 28 december 2009 23:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
gaan jullie (een beetje) vuurwerk afsteken?
Dat kan, maar mijn bedoeling was te weten komen wat jullie van Ataturk vinden.quote:Op maandag 28 december 2009 23:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Degene die het heeft gemaakt heeft in ieder geval weinig historisch besef.
quote:Op maandag 28 december 2009 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vuurwerk is voor paupers. Het is geldverspilling, vind ik.
Wel (véél) meer dan 10.quote:Op maandag 28 december 2009 23:48 schreef Burakius het volgende:
Wie kan er uit het blote hoofd 10 voetbalspelers opnoemen?
Ikquote:Op maandag 28 december 2009 23:48 schreef Burakius het volgende:
O, als jij het ook afsteekt, neem ik dat eerste terug.quote:
Ikquote:Op maandag 28 december 2009 23:48 schreef Burakius het volgende:
rafael van de vaart arda turan van nistelrooij sneijder van persie huntelaar robben messi ronaldo ronaldinhoquote:Op maandag 28 december 2009 23:48 schreef Burakius het volgende:
quote:Op maandag 28 december 2009 23:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, als jij het ook afsteekt, neem ik dat eerste terug.Ik vind het wel nog steeds geldverspilling.
Ikquote:Op maandag 28 december 2009 23:50 schreef Burakius het volgende:
Mensen die 10 voetbalspelers uit hun hoofd weten tot nu toe:
Magnificent
Ayca
ik kan wel goed ramen lappen, maar denk niet dat ze daar voor gaan betalenquote:
gewoon werk. "inkomen", al heb ik al geld waar ik niets mee doequote:Op maandag 28 december 2009 23:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Wat voor een werk wil je dan? Weet je het al?
wat moet je met dit lijstje? is het een spelquote:Op maandag 28 december 2009 23:54 schreef Burakius het volgende:
Magnificent
Ayca
Bilmiyorum
Julis
Rookert
Nee, je hoeft alleen maar te zittenquote:Op maandag 28 december 2009 23:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik kan wel goed ramen lappen, maar denk niet dat ze daar voor gaan betalen
hoe kom je erbij
ik niet, mooie waarschuwing, dat wel.quote:Op maandag 28 december 2009 23:56 schreef Burakius het volgende:
Magnificent
Ayca
Bilmiyorum
Julis
Rookert
oke wie weet 10 sahabe namen uit het hoofd ?
doe gewoon normaal.quote:Op maandag 28 december 2009 23:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, je hoeft alleen maar te zitten![]()
Gatverdamme, doet me denken aan die keer dat ik per ongeluk (JA ECHT) in Haarlem de hoerenbuurt inliep en daar een dikke negerin op een zetel achter een raam zag zitten![]()
Ik weet niets over hem haar.quote:Op maandag 28 december 2009 23:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik niet, mooie waarschuwing, dat wel.
Denk overigens dat het voor Rookert helemaal niet uitmaakt. Je weet dat hij geen moslim is?
quote:Op maandag 28 december 2009 23:56 schreef Burakius het volgende:
Magnificent
Ayca
Bilmiyorum
Julis
Rookert
oke wie weet 10 sahabe namen uit het hoofd ?
Het zit diepquote:
bedoelde de opmerking naar mij toe gekquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het zit diepJe weet wel, wat has been seen, cannot be unseen
Je loopt langs een gracht, slaat links af, rechts af, gaat richting de grote markt en dan op eens "
"
Bah
Ja, ik ga er nu 10 lerenquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
kun je gelukkig snel wegwerken.
ik ook bijna 10, maar voelde alsnog wel slecht..quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, ik ga er nu 10 leren. (serieus) Ik wist er wel ongeveer 4
Oh was die al vergetenquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
bedoelde de opmerking naar mij toe gek
Welke 4, gewoon benieuwd ^^quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, ik ga er nu 10 leren. (serieus) Ik wist er wel ongeveer 4
Niet precies, maar wel ongeveer wat ze hadden gedaan. Hz. Hatice, Hz. Fatima , die namen wist ik. Maar ik wist er ook 2 van, wat ze hadden gedaan. De namen niet precies. (daarom ook die ongeveerquote:
Allahu alem, en hier is een topic voorquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
Burakius, hoe zit het met "ongelovigen" of die het later werden..
of met die vanaf het begin aan al niet geloofden?
Ligt toch ook aan de omgeving, wordt het iedereen even kwalijk genomen?
Gelukkig is er iets aan te doen. Trouwens, goede methode net van aan het denken zetten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:08 schreef Burakius het volgende:
Oja trouwens ik doe nu ook een poging:
hz. Ali
hz. Ebu Bekir
hz. Uthman
hz. Umar
hz. Seyid bin Harris (deze weet ik niet zeker)
hz. Hamza
hz. Enes bin Nadr
hz. Abu Sufyan
hz. Hatice
hz. Fatma
hz. Khaild bin Walid
hz. .... bin Talha
hz. ...... bin Salem
hz. ... bin Vakka (weet ik niet zeker)
hz. ... binti Cas (zoiets..)
hmmm best wel slecht van me
I got's me a nice sahaba ansiklopedisi here.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gelukkig is er iets aan te doen. Trouwens, goede methode net van aan het denken zetten.
http://www.esselam.net/sahabeler/bir/
ben nu ook bezig.
dacht als jij hier toch al bent, maar je hebt er dus geen antwoord op?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Allahu alem, en hier is een topic voor
zo kan het ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
I got's me a nice sahaba ansiklopedisi here.
Ik geef net het antwoord: Allahu alem ... Allah bilir.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dacht als jij hier toch al bent, maar je hebt er dus geen antwoord op?
heb het gevoel dat ik de oorzaak ben van zo'n gebeurtenis.
Ja, maar als je het zo beantwoord, kunnen er beter geen vragen gesteld worden, Allah herzaman daha iyi bilir. Is er hier echt geen antwoord op of weet jij het niet ?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik geef net het antwoord: Allahu alem ... Allah bilir.
Ik had hier juist van gehoord het niet te lezen, omdat het niet betrouwbaar zou zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Als je een goede inleiding wilt tot het leven van de Profeet, lees dan In de voetstappen van de Profeet van Tariq Ramadan. Een aanrader! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is dit hetzelfde als peygamberin hayati?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Als je een goede inleiding wilt tot het leven van de Profeet, lees dan In de voetstappen van de Profeet van Tariq Ramadan. Een aanrader!![]()
[ afbeelding ]
Dat klopt wel, maar vroeg me gewoon af of er hier geen informatie over is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef Burakius het volgende:
Nee maar hierop is het enige antwoord ook dat lijkt mij. Allah is degene die jouw omstandigheid weet, en je daar naar beoordeelt.
Waarom zou het niet betrouwbaar zijn? Alles is gebaseerd op Koran en Ahadith.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik had hier juist van gehoord het niet te lezen, omdat het niet betrouwbaar zou zijn.
Zelf ben ik voorzien met 3 boeken. Waarvan de beste tot nu toe:
Kainatin Efendisi: Peygamberin hayati van Salih Suruc. Tweedelig en goed te lezen.
Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
is dit hetzelfde als peygamberin hayati?
Weet niet, werd mij gezegd. Stond iets in met dat peygamber Efendimiz ook fouten had gemaakt in zijn leven. Wat naar mijn inziens een grove fout is. Er bestaat een speciaal woord voor die "fouten" , waarmee duidelijk wordt gemaakt dat het niet "fouten " zijn. überhaupt zijn ze op ons niveau zoiets kleins dat we ze nooit fouten zouden noemen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarom zou het niet betrouwbaar zijn? Alles is gebaseerd op Koran en Ahadith.
Ik heb het wel eens eerder gepost, maar dat is best een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
Heb jij dat boek hier eerder gepost TheMagnificent? Er was hier iemand op het forum die dat boek ook aanraadde.
Die heb ik, persoonlijk gesigneerd en allesquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Als je een goede inleiding wilt tot het leven van de Profeet, lees dan In de voetstappen van de Profeet van Tariq Ramadan. Een aanrader!![]()
[ afbeelding ]
Verkoop je die?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die heb ik, persoonlijk gesigneerd en alles
'Fouten' is wellicht een groot woord inderdaad, maar de Profeet wordt in een vers in de Koran weldegelijk ''terechtgeroepen'' (ook niet het perfecte woord) voor een daad. Dit is niet om iets af te doen aan zijn voorbeeldfunctie voor de mensheid.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Weet niet, werd mij gezegd. Stond iets in met dat peygamber Efendimiz ook fouten had gemaakt in zijn leven. Wat naar mijn inziens een grove fout is. Er bestaat een speciaal woord voor die "fouten" , waarmee duidelijk wordt gemaakt dat het niet "fouten " zijn. überhaupt zijn ze op ons niveau zoiets kleins dat we ze nooit fouten zouden noemen.
Ja er is dus een speciaal woord voor , waar ik nu echt niet op kom.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Fouten' is wellicht een groot woord inderdaad, maar de Profeet wordt in een vers in de Koran weldegelijk ''terechtgeroepen'' (ook niet het perfecte woord) voor een daad. Dit is niet om iets af te doen aan voorbeeldfunctie voor de mesnheid.
Wellicht is 'gecorrigeerd' een beter bewoording.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Fouten' is wellicht een groot woord inderdaad, maar de Profeet wordt in een vers in de Koran weldegelijk ''terechtgeroepen'' (ook niet het perfecte woord) voor een daad. Dit is niet om iets af te doen aan voorbeeldfunctie voor de mensheid.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
Geloven jullie nou echt in sprookjes?
Inderdaad. Misschien dat jij de betreffende vers er even bij kan halen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht is 'gecorrigeerd' een beter bewoording.
Verkoop je dat boek nou?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht is 'gecorrigeerd' een beter bewoording.
Ik geloof niet in sprookjes.. jij wel?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
Geloven jullie nou echt in sprookjes?
http://www.altafsir.com/ViewTranslations.asp?Display=yes&SoraNo=80&Ayah=0&Language=18&TranslationBook=0quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien dat jij de betreffende vers er even bij kan halen?Ik kom er even niet op.
Waarom koop je het niet gewoon in de winkel of op internet? Zo duur is ie niet. Of doe je het voor de handtekening? Seni gidi 'putperest'.quote:
Nee, vandaar dat ik ook niet in die achterlijke sprookjes geloof.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik geloof niet in sprookjes.. jij wel?
Ja, die. Bedankt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.altafsir.com/ViewTranslations.asp?Display=yes&SoraNo=80&Ayah=0&Language=18&TranslationBook=0
-quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik ook niet in die achterlijke sprookjes geloof.
Het is volstrekt normaal dat je niet in het Hinduïsme gelooft....quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik niet in die achterlijke sprookjes geloof.
De Islam zul je bedoelen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is volstrekt normaal dat je niet in het Hinduïsme gelooft....
Goedkoper hehehhehe. En dan krijg ik een boek dat door Trigger gelezen is! WOOTquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarom koop je het niet gewoon in de winkel of op internet? Zo duur is ie niet. Of doe je het voor de handtekening? Seni gidi 'putperest'.
Nee Hindoeïsme, staat er ook. ... kan je niet lezen ofzo?quote:
Nee, de islam. Lees anders de brief waarin de Perzische koning Yazdgerd Omar op zijn plaats zet. Brieven zijn geschreven rond het jaar 630:quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee Hindoeïsme, staat er ook. ... kan je niet lezen ofzo?
quote:Het ultimatum van Omar Ibn-Khat'tab de Kalief van de Islam naar de Iraanse koning Yazdgerd III
Bism-ellah Ar'rahman Ar'rhim
Aan de Sjah van de Perzen
Ik voorzie geen goede toekomst voor u en uw natie tenzij u mijn eisen aanvaardt en zich aan mij overgeeft.
Er was eens een tijd waarin uw land de helft van de wereld veroverd had, maar kijk eens hoe het er nu uitziet voor uw land.
Op alle fronten is uw leger verslagen en is uw natie veroordeeld tot uitsterven..
Ik stel u een weg voor waardoor u dit lot misschien kan ontwijken.
Namelijk de weg van het aanbidden van de enige god, de unieke god, de enige god die alles geschapen heeft.
Ik breng u zijn boodschap.
Beveel uw natie om te stoppen met de valse verering van vuur en om zich bij ons te voegen, opdat zij deel nemen aan de waarheid.
Vereer Allah de schepper van de wereld.
Vereer Allah en accepteer de Islam als het pad van uw redding.
Beëindig nu uw polytheïsme en wordt Moslim waardoor u Allah-u-Akbar accepteert als uw redder.
Dit is de enige manier voor u om te overleven en de vrede te bewaren voor uw Perzische volk.
U zult mijn aanbod aannemen als u weet wat goed is voor u en uw volk
Overgave is uw enige optie.
Allah u Akbar
De kalief van de moslims Omar Ibn-Khat'tab
------------------------------------------------------------
Wat hieronder volgt is de antwoord van de Perzische koning
In de naam van Ahuramazda, de schepper van het Leven en Wijsheid.
Van de Shahan-Sjah van Iran, Yazdgerd, aan Omar Ibn Khat’tab, de Arabische kalief.
In uw brief verwijst u ons Iraniërs naar uw god die u Allah-u-Akbar noemt; en vanwege uw barbaarsheid en onwetendheid, zonder te weten wie wij zijn en Wie wij aanbidden, eist u van ons om uw God te vinden en aanbidders te worden van Allah-u-Akbar.
Wat vreemd dat u de troon van de Arabische kalief bezet, maar toch net zo ontwetend bent als de doorsnee Arabische woestijnzwerver.
U spoort mij aan opdat ik monotheïstisch word.
Onwetende man! Al duizenden jaren zijn wij Ariërs, in dit land van cultuur en kunst, monotheïstisch, en bidden wij vijf keer per dag tot Gods troon van Eenheid.
Toen wij de funderingen van filantropie, rechtvaardigheid en vriendelijkheid in deze wereld aanlegden, en de vlag van “Goede gedachten, Goede woorden en Goede daden” hoog en trots vasthielden, waren u en uw voorouders woestijnbewoners die slangen en hagedissen aten, en begroeven jullie je onschuldige dochters levend onder de grond.
Jullie Arabieren die geen respect hebben voor Gods wezens, die mensen genadeloos ombrengen met het zwaard, die hun vrouwen mishandelen en hun dochters levend begraven, die karavanen aanvallen en rovers zijn, die moorden plegen en vrouwen en echtgenotes ontvoeren; hoe halen jullie het in je hoofd om ons, die boven deze kwade dingen staan, te vertellen dat wij God moeten aanbidden?
U vertelt mij om te stoppen met het aanbidden van vuur en in plaats daarvan God te aanbidden!
Voor ons Iraniërs doet het licht van vuur ons herinneren aan het licht van God.
De straling en de zonnige warmte van vuur vervult onze harten; en zijn aangename warmte brengt onze harten en geesten dichter tot elkaar, opdat wij liefdadig, vriendelijk en attent mogen zijn; opdat zachtaardigheid en vergevingsgezindheid onze manier van leven worden, en dat daardoor het Licht van God in onze harten mag blijven schijnen.
Onze god is de Geweldige Ahuramazda.
Vreemd is het dat nu ook u besloten heeft om Hem een naam te geven, en u hem bij de naam van “Allah-u-Akbar” noemt.
Maar wij zijn niet zoals jullie.
Wij, in de naam van Ahuramazda, leven met medelijden, liefde, goedheid, rechtvaardigheid en vergevingsgezindheid, en wij verzorgen de zwakken en ongelukkigen;
Maar jullie, in de naam van jullie “Allah-u-Akbar”, plegen moorden, creëren ellende en onderwerpen anderen aan pijn en leed!
Vertel mij eerlijk wie verantwoordelijk gehouden moet worden voor jullie misdaden en wangedrag?
Jullie god die genocide, plundering en vernietiging beveelt; of jullie die deze dingen doen in zijn naam? Of beide?
U, die al uw dagen heeft gesleten in bruutheid en barbaarsheid, bent nu uit uw verlaten woestijnen gekomen, vastbesloten om door middel van het zwaard, de verering van God te leren aan mensen die al duizenden jaren beschaafd zijn en hebben vertrouwd op cultuur, kennis en kunst als machtige steun.
Wat heeft u, in de naam van uw “Allah-u-Akbar”, de legers van de Islam geleerd behalve vernietiging, plunder en moord, dat u nu uzelf het recht geeft om anderen op te roepen tot het vereren van uw god?
Vandaag is het lot van mijn volk veranderd.
Hun legers, die onderworpen waren aan Ahuramazda, zijn nu verslagen door de Arabische legers van “Allah-u-Akbar”.
En zij worden nu gedwongen, door middel van het zwaard, om zich te bekeren tot de god die “Allah-u-Akbar” heet.
Ze zijn nu gedwongen om vijf keer per dag tot hem te bidden, maar nu in het Arabisch; omdat uw “Allah-u-Akbar” alleen Arabisch verstaat.
Ik adviseer u om terug te keren naar uw woestijnen waar het vol is van de hagedissen.
Laat uw wrede barbaarse Arabieren die net razende dieren zijn niet los op onze steden.
Zie af van het moorden van mijn mensen.
Zie af van het plunderen van mijn volk.
Zie af van het ontvoeren van onze dochters in de naam van uw “Allah-u-Akbar”.
Zie af van deze kwade misdaden.
Wij Ariërs zijn een vergevend volk, we zijn vriendelijke en goed bedoelende mensen.
Waar wij gaan strooien wij de zaden van goedheid, vriendschap en rechtvaardigheid.
En dit is de reden waarom wij de capaciteit hebben om de misdaden en wandaden van uw Arabieren te overzien.
Blijf in uw woestijn met uw Allah-u-akbar en benader onze steden niet; want uw geloof is vreselijk en uw houding is wreed.
Yazdgerd Saasaani
Uw geloof is vreselijk! Maar blijf vooral in die achterlijke verhalen geloven! Ik verwacht ook niets anders van een nomadenvolk dat nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend! En zo zie je maar, de meeste moslims ter wereld leven of in ontwikkelingslanden of hebben nog nooit een beschaving gekendquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:49 schreef Burakius het volgende:
Je beseft dat die brief met zoveel bullshit vol zit , ook al zou het een goede translatie zijn. Die Pers heeft het zelf niet bij de juiste eindjes over de Islam, waar hij juist de "Arabier" er van beticht niets te weten over het geloof van de Perzen. Daarna een zwak gelul over vuur bla bla. Heel leuk omgepraat, maar ze aanbidden vuur klaar.
Je hebt al eerder gezegd dat wij gelovigen getuigen van weinig intellect, maar ben jij niet degene die ontzettend achterlijk is? Waar geloof jij dan in? In jezelf?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Uw geloof is vreselijk! Maar blijf vooral in die achterlijke verhalen geloven! Ik verwacht ook niets anders van een nomaden-volk die nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend!
Alsjeblieft vreselijke barbaar dat je bent. Beschaving is iets wat nooit heeft bestaan in dat Perzische Rijk van jou tot de Islam. Beschaving is voor jou duidelijk iets anders dan voor mij. Vuile verkrachters waren het allemaal in die tijd. Dankzij de Islam zijn het de beste der personen geweest in hun tijd. Leve de Islam, leve de Perzische Moslims!quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Uw geloof is vreselijk! Maar blijf vooral in die achterlijke verhalen geloven! Ik verwacht ook niets anders van een nomaden-volk die nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend!
Ah is dit weer op de kast jagen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Uw geloof is vreselijk! Maar blijf vooral in die achterlijke verhalen geloven! Ik verwacht ook niets anders van een nomadenvolk dat nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend! En zo zie je maar, de meeste moslims ter wereld leven of in ontwikkelingslanden of hebben nooit een beschaving in haar geschiedenis gekend
Arabieren, Turken?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niets anders van een nomadenvolk dat nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend
quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:55 schreef IHVK het volgende:
Maar goed, ik heb wel goed voorspeld wat er zou gebeuren.
Niet zo pessimistisch, misschien kunnen we wat leren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:55 schreef IHVK het volgende:
Maar goed, ik heb wel goed voorspeld wat er zou gebeuren.
Ach. Toen wij een beschaving kenden wist niemand in de wereld wie de Turken waren en zwierven jullie nog ergens rond in Centraal-Azie zoekend naar een vaste verblijfplaats! Zijn de meeste hier als analfabeten en boeren gekomen om als gastarbeider in een Westers land te werken waar ze als honden behandeld werden! Voor zover de Turkse intelligentsia! I rest my case.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft vreselijke barbaar dat je bent. Beschaving is iets wat nooit heeft bestaan in dat Perzische Rijk van jou tot de Islam. Beschaving is voor jou duidelijk iets anders dan voor mij. Vuile verkrachters waren het allemaal in die tijd. Dankzij de Islam zijn het de beste der personen geweest in hun tijd. Leve de Islam, leve de Perzische Moslims!
Te veel optimisme is ook niet goed, wat verwacht je?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch, misschien kunnen we wat leren.
Verkoop je dat boek nou.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Balans.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Te veel optimisme is ook niet goed, wat verwacht je?
Ah okey, maar als je je zoveel beter voelt, wat zoek je precies in dit topic?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach. Toen wij een beschaving kenden wist niemand in de wereld wie de Turken waren en zwierven jullie nog ergens rond in Centraal-Azie zoekend naar een vaste verblijfplaats! Zijn de meeste hier als analfabeten en boeren gekomen om als gastarbeider in een Westers land te werken waar ze als honden behandeld werden! Voor zover de Turkse intelligentsia! I rest my case.
Analfabeten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach. Toen wij een beschaving kenden wist niemand in de wereld wie de Turken waren en zwierven jullie nog ergens rond in Centraal-Azie zoekend naar een vaste verblijfplaats! Zijn de meeste hier als analfabeten en boeren gekomen om als gastarbeider in een Westers land te werken waar ze als honden behandeld werden! Voor zover de Turkse intelligentsia! I rest my case.
Alsjeblieft, het geloof van Shamanisme die de Turken toen hadden was ver boven zijn tijd uit, en zeker ver boven de Perzische.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jouw land is vreselijk. Kijk hoe ver ze zijn gezakt. Van beschaving tot een land dat iets probeert voor te stellen, maar tegenwoordig zelfs zijn burgers tegen zich werkt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Uw geloof is vreselijk! Maar blijf vooral in die achterlijke verhalen geloven! Ik verwacht ook niets anders van een nomadenvolk dat nog nooit in haar geschiedenis een beschaving heeft gekend! En zo zie je maar, de meeste moslims ter wereld leven of in ontwikkelingslanden of hebben nog nooit een beschaving gekend
quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft, het geloof van Shamanisme die de Turken toen hadden was ver boven zijn tijd uit, en zeker ver boven de Perzische.
Denk je?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu weet iedereen wat voor een land Iran is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
dit moet gewoon, omdat jij het ook altidj doet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nu weet iedereen wat voor een land Iran is.. Een land die zijn burgers vermoordt.
.
Ik sluit het niet bij voorbaat uit hoor, ik heb empirisch ondervonden wat er gebeurt in deze situatie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet bij voorbaat uitsluiten. Is niet academisch.
Oei. Dank je.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dit moet gewoon, omdat jij het ook altidj doet.
Empirisch heeft altijd een fout factor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik sluit het niet bij voorbaat uit hoor, ik heb empirisch ondervonden wat er gebeurt in deze situatie.
Zeur niet, dit is vet leuk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:02 schreef IHVK het volgende:
Ik weet niet of je dit topic altijd volgt Trigger, maar dit is echt inmiddels de 5de keer minstens.
Ver boven qua wat? Leg mij dat eens uit?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft, het geloof van Shamanisme die de Turken toen hadden was ver boven zijn tijd uit, en zeker ver boven de Perzische.
Als participant kan je het voor een groot deel beïnvloeden en niet meer in dezelfde valkuilen vallen, mits academisch benaderd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik sluit het niet bij voorbaat uit hoor, ik heb empirisch ondervonden wat er gebeurt in deze situatie.
Academici hebben anders de grootste moeite met het opboksen tegen provocateurs.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als participant kan je het voor een groot deel beïnvloeden en niet meer in dezelfde valkuilen vallen, mits academisch benaderd.
Ingaan tegen de geaccepteerde normen en gevestigde ideeën ziet men altijd als 'provocatie'.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Academie hebben anders de grootste moeite met het opboksen tegen provocateurs.
En je kunt nou eenmaal niet altijd aanwezig zijn.
Heb je de film Mongol gezien?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ver boven qua wat? Leg mij dat eens uit?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:04 schreef IHVK het volgende:
boven qua hoogte. Geografisch gezien.
Pragmaticus.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ingaan tegen de geaccepteerde normen en gevestigde ideeën ziet men altijd als 'provocatie'.
Gehoor geven aan alternatieve theorieën brengt juist vooruitgang met zich mee. Iets wat wij in de moslimlanden wat moeite mee hebben (gehad).
Alsjeblieft zeg. De Perzen waren pas iets toen ze Moslims werden en in de eeuwen geweldige wetenschappelijke dingen hebben voortgebracht. Men vergeet dat ook Turken geweldige wetenschappelijke dingen naar voren hebben gebracht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:08 schreef AryaMehr het volgende:
Serieus Burakius: noem mij één punt waaruit blijkt dat de Turken veruit superieur waren jegens de Perzen? En dan heb ik het niet over de barbaarse Turkse hordes die landen binnenvielen en leegplunderden.
Zelf nooit met voorbeelden komen, maar wel van mij iets verwachtenquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik wil concrete antwoorden zien en geen gelul van: ''heb je dit of dat gezien''.
Zijn ideeën mogen misschien vanuit een relatief positie niet doorgaans genoemd worden, maar hij is over het algemeen wel respectvol naar de users toe, daarom kan en zal er niets tegen gedaan worden. Ik zie liever dat beledigingen aan zijn adres minderen, beetje een zwaktebod imho.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:10 schreef Slayage het volgende:
die arya gespuis komt elke keer onze topic verkrachten, kan hier niet iets aan gedaan worden ofzo?
IHVK of Trigger?
Conquistadorequote:
De Perzen hadden al ver daarvoor grote wetenschappelijke dingen verricht. Ten eerste stak Alexander de Grote één van de grootste bibliotheken van Iran in Persepolis in brand waarbij alle geschriften/kennis verloren ging. Ten tweede had Iran voordat ze gedwongen werden zich te bekeren al diverse universiteiten. En de Turken? Serieuze vraag.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. De Perzen waren pas iets toen ze Moslims werden en in de eeuwen geweldige wetenschappelijke dingen hebben voortgebracht. Men vergeet dat ook Turken geweldige wetenschappelijke dingen naar voren hebben gebracht.
Trouwens die Perzen die gingen niet landen binnenvallen en leegplunderen?
Ik dacht dat jij, die zijn verstand op 0 had gezet, wellicht ook mij van een aantal antwoorden kan voorzien?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:14 schreef zarGon het volgende:
Yo boys, waarom openen jullie geen topic in C&H?
Dus een samenleving waarin wetenschap vergevorderd is, getuigd van een grootste beschaving? Is dit nu de aanname zeg maar?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Perzen hadden al ver daarvoor grote wetenschappelijke dingen verricht. Ten eerste stak Alexander de Grote één van de grootste bibliotheken van Iran in Persepolis in brand waarbij alle geschriften/kennis verloren ging. Ten tweede had Iran voordat ze gedwongen werden zich te bekeren al diverse universiteiten. En de Turken? Serieuze vraag.
Dat is ook waar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, maar bij voorbaat intellectueel censuur toepassen omdat vulmaarin is erger.
ik heb hiet niet over beledigen of wat dan ook dat boeit me totaal niet maar dit is een gezellige slowchat topic waar mensen komen kleppen, of zo nu en dan een discussie voeren maar die arya komt hier alleen om te trollen, zie jij dat niet in of wil jij dat niet inzien? of boeit het jou totaal niet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn ideeën mogen misschien vanuit een relatief positie niet doorgaans genoemd worden, maar hij is over het algemeen wel respectvol naar de users toe, daarom kan en zal er niets tegen gedaan worden. Ik zie liever dat beledigingen aan zijn adres minderen, beetje een zwaktebod imho.
Zoek maar op Googe.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij, die zijn verstand op 0 had gezet, wellicht ook mij van een aantal antwoorden kan voorzien?
Onder andere. Ik kan nog talloze voorbeelden aanhalen, maar daar gaat het niet om. Ik ben serieus geïnteresseerd in de grote wetenschappelijke prestaties van de Turken? Of andere prestaties zijn ook welkom.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dus een samenleving waarin wetenschap vergevorderd is, getuigd van een grootste beschaving? Is dit nu de aanname zeg maar?
Nee, eerst de pre-setting juist hebben. Wat is volgens jou de definitie van een beschaving? Wat maakt het dat een volk een beschaving was etc. En dat deze "beschaafd" was.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onder andere. Ik kan nog talloze voorbeelden aanhalen, maar daar gaat het niet om. Ik ben serieus geïnteresseerd in de grote wetenschappelijke prestaties van de Turken? Of andere prestaties zijn ook welkom.
Ik zie Arya's input in dit topic duidelijk anders dan jij inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb hiet niet over beledigen of wat dan ook dat boeit me totaal niet maar dit is een gezellige slowchat topic waar mensen komen kleppen, of zo nu en dan een discussie voeren maar die arya komt hier alleen om te trollen, zie jij dat niet in of wil jij dat niet inzien? of boeit het jou totaal niet?
is trouwens trollen gepast en en gewoon welkom hier? is dat wat je zegt?
Er is in ieder geval geen dictatoriale theocratie, wat mij betreft een hele prestatie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onder andere. Ik kan nog talloze voorbeelden aanhalen, maar daar gaat het niet om. Ik ben serieus geïnteresseerd in de grote wetenschappelijke prestaties van de Turken? Of andere prestaties zijn ook welkom.
Kun jij je een kamer voorstellen met mannen en met kinderen, waarbij de kinderen willen spelen (en daardoor luidruchtig zijn) en waarbij de mannen met elkaar willen praten onder het genot van thee? Dat gaat niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:19 schreef AryaMehr het volgende:
Ik bracht het wellicht wat op een provocatieve manier, maar de vragen zijn serieus bedoeld. Bovendien heeft het onderwerp betrekking op de Turken, dus voel je niet buitenspel gezet. De mensen die zich niet aangesproken voelen, kunnen gewoon verder gaan met slowchatten.
Nee joh het is vet leuk!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:18 schreef zarGon het volgende:
Zo'n discussie haalt alles onderuit in een slowchat. Het is een serieuze discussie die mijns inziens beter kan verplaatst worden naar serieuze(re) fora.
Quote thyself.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:21 schreef Slayage het volgende:
waarom wordt die arya niet gewoon genegeerd door jullie barbaarse turken?
het is voor mij al een tijdje terug dat ik inhoudelijk op hem heb gereageerd, laat hem als het nu eenmaal moet zon nu en dan een post plaatsen als hij geen feedback krijgt zal het hem snel vervelen lijkt me....
Negeren werkt alleen als het collectief gedaan wordt. En het werkt maar tot een bepaald punt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]als Arya genegeerd werd zou hij ook niets hebben om verder op te reageren.
Precies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha, ja want dan ben jij als mod de pineut.
Elk land kent zijn pieken en dalen. Wij beleven op dit moment één van ons grootste dieptepunten in ons geschiedenis, maar maak je vooral niet druk: het duurt niet lang meer. Een heel geruststellende gedachte lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen dictatoriale theocratie, wat mij betreft een hele prestatie.
Maar dan geef je juist zelf al aan dat er verschillende geluiden vanuit deze reeks komt, de mensen die wel reageren net zo legitiem zijn als de mensen die dit niet willen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Negeren werkt alleen als het collectief gedaan wordt. En het werkt maar tot een bepaald punt.
Tja, toch wel raar met hun superieure moraal, wetenschap en cultuur hoor, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Elk land kent zijn pieken en dalen. Wij beleven op dit moment één van ons grootste dieptepunten in ons geschiedenis, maar maak je vooral niet druk: het duurt niet lang meer. Een heel geruststellende gedachte lijkt mij zo.
hoe zie jij aryas "input" in dit topic dan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie Arya's input in dit topic duidelijk anders dan jij inderdaad.
De participanten in dit topic of vinden het interessant en creeren een voedingsbodem voor een discussie, of happen, het is maar net hoe je het bekijkt, maar hoe dan ook, als Arya genegeerd werd zou hij ook niets hebben om verder op te reageren.
Wat betreft het gezellig zijn, het een sc zijn, het trollen etc zal je je moeten richten tot één van de GC mods. Ik zou je BrandX aanraden, die kent de reeks aardig.
Er zijn altijd mensen die over een bepaald onderwerp willen praten. Maar het is nu gewoon zo dat de meerderheid (gokje hoor) niet nogmaals hetzelfde keer op keer wil volgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dan geef je juist zelf al aan dat er verschillende geluiden vanuit deze reeks komt, de mensen die wel reageren net zo legitiem zijn als de mensen die dit niet willen?
Want ik reageer niet-inhoudelijk, verspreid leugens en heb anti-Turkse sentimenten in mijn post? Is er iemand die mij wellicht kan vertellen waar ik leugens verspreid? Of wat ontbreekt er inhoudelijk aan mijn post? Of is het zo dat ik de meeste Turken hier uit hun roes heb gehaald, waar ze collectief gezellig met zijn alle reageren op allerlei Turkse nationalistische beelden en foto's die de grote prestaties van de Turken in haar geschiedenis naar voren brengt. O, almachtige Turken!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:21 schreef Slayage het volgende:
waarom wordt die arya niet gewoon genegeerd door jullie barbaarse turken?
het is voor mij al een tijdje terug dat ik inhoudelijk op hem heb gereageerd, laat hem als het nu eenmaal moet zon nu en dan een post plaatsen als hij geen feedback krijgt zal het hem snel vervelen lijkt me....
Uitgaande van zijn woord, dat hij accepteert dat het in het begin iets wat provocerend overkwam, maar dat zoals hij het zei 'serieuze vragen' zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe zie jij aryas "input" in dit topic dan?
Als je de GC-crew achter je krijgt, altijd.quote:er valt wel wat aan te doen zeg je dan?
welk topic was dat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Want ik reageer niet-inhoudelijk, verspreid leugens en heb anti-Turkse sentimenten in mijn post? Is er iemand die mij wellicht kan vertellen waar ik leugens verspreid? Of wat ontbreekt er inhoudelijk aan mijn post? Of is het zo dat ik de meeste Turken hier uit hun roes heb gehaald, waar ze collectief gezellig met zijn alle reageren op allerlei Turkse nationalistische beelden en foto's die de grote prestaties van de Turken in haar geschiedenis naar voren brengt O, almachtige Turken!
Het is gewoon vermoeiend om telkens dezelfde discussie te voeren. Of voor mij dan om te lezen. Maar goed, waarschijnlijk ligt het dan aan mij en kan ik er niet mee omgaan. Gaat u verder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uitgaande van zijn woord, dat hij accepteert dat het in het begin iets wat provocerend overkwam, maar dat zoals hij het zei 'serieuze vragen' zijn.
[..]
Als je de GC-crew achter je krijgt, altijd.
Wanneer de meerderheid in dit topic de ongewenste onderwerpen negeert sterven ze sowieso een stille dood.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die over een bepaald onderwerp willen praten. Maar het is nu gewoon zo dat de meerderheid (gokje hoor) niet nogmaals hetzelfde keer op keer wil volgen.
Het zou inderdaad logischer zijn om onderwerpen als deze in de serieuzere fora te bespreken, maar voor sommige mensen is Atilla de Hun en de Sassaniden net zo 'vrije -tijd-social-talk' als hoe Tarkan zijn dienstplicht heeft afgerond etc. Beiden zijn legitiem en kan je geen van beiden verbieden.quote:Het is een slowchat. Je gaat ook niet in een serieuze topic nachtbaggeren, alleen maar omdat er mensen zijn die legitiem reageren. Dat er zo'n discussie gevoerd wordt is goed, leuk voor de mensen die het willen voeren, maar doe het dan waar het wel 'gewenst' is.
Men kan dit hele onderwerp net zo makkelijk bespreken in C&H.
Er zijn verschillende manieren van iets overbrengen. De manier waarop is (ook) belangrijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is er iemand die mij wellicht kan vertellen waar ik leugens verspreid?
Iran kent geen dieptepunt in haar moreel besef, wetenschappelijke kennis of cultuur. Laten we zeggen dat een minderheid van islamitische extremisten het land in haar greep heeft en als een drenkeling zich aan allerlei takken probeert vast te klampen om maar te overleven!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja, toch wel raar met hun superieure moraal, wetenschap en cultuur hoor, ik weet het niet.
om even jouw niveau van discussie aan te houden.
Dat is precies wat ik bedoel, de klachten die jij hebt bij wat je treft in dit topic en de klachten die een ander heeft omdat hij niet kan zeggen wat hij wil is beiden gegrond, maar daar over oordelen, daar ga ik niet over, wel denk ik dat er weinig aan te doen is. Doet niets af aan het feit dat ik je wel begrijp.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is gewoon vermoeiend om telkens dezelfde discussie te voeren. Of voor mij dan om te lezen. Maar goed, waarschijnlijk ligt het dan aan mij en kan ik er niet mee omgaan. Gaat u verder.
Maar goed dat het internet is uitgevonden, waar mensen ongestoord en geluidloos een discussie kunnen voeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun jij je een kamer voorstellen met mannen en met kinderen, waarbij de kinderen willen spelen (en daardoor luidruchtig zijn) en waarbij de mannen met elkaar willen praten onder het genot van thee? Dat gaat niet.
Nou, nee. Wanneer Burakius reageert op Arya, reageert Arya terug. Dat zou ik ook doen. Maar door die discussie heb ik gewoon geen zin meer om te posten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer de meerderheid in dit topic de ongewenste onderwerpen negeert sterven ze sowieso een stille dood.
Ach ja, verbieden... Je kunt even enthousiast het gesprek in goede banen leiden richting andere fora.quote:[..]
Het zou inderdaad logischer zijn om onderwerpen als deze in de serieuzere fora te bespreken, maar voor sommige mensen is Atilla de Hun en de Sassaniden net zo 'vrije -tijd-social-talk' als hoe Tarkan zijn dienstplicht heeft afgerond etc. Beiden zijn legitiem en kan je geen van beiden verbieden.
hij ziet ons turken als cultuur barbaren en vindt dat wij in sprookjes geloven en hij zit hier om ons wat beschaving bij te brengen, dat is de enige reden waarom hij hier zit, niet om antwoord te krijgen op "serieuze" vragen trigger kom op dat weet jij ook welquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uitgaande van zijn woord, dat hij accepteert dat het in het begin iets wat provocerend overkwam, maar dat zoals hij het zei 'serieuze vragen' zijn.
[..]
Als je de GC-crew achter je krijgt, altijd.
Ja. Ik zeg ook niet dat jullie deze discussie niet kunnen voeren, ik zeg alleen dat het in andere fora ook kan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar goed dat het internet is uitgevonden, waar mensen ongestoord en geluidloos een discussie kunnen voeren.
wij laten het topic verzieken door gespuis helaasquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:28 schreef Julis het volgende:
Wat doeeen jullie?! Waar is Bilmiyorem? Voor welke voetbalclub zijn jullie? Slapen jullie altijd zoo laat of is dat normaal? Waarom stel ik zoveel vragen?
Goed. Ik ben weer weg.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja. Ik zeg ook niet dat jullie deze discussie niet kunnen voeren, ik zeg alleen dat het in andere fora ook kan..
Is dit een discussie reeks Iran vs. Turkije?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar goed dat het internet is uitgevonden, waar mensen ongestoord en geluidloos een discussie kunnen voeren.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef zarGon het volgende:
Nou, nee. Wanneer Burakius reageert op Arya, reageert Arya terug. Dat zou ik ook doen. Maar door die discussie heb ik gewoon geen zin meer om te posten.
Dat kan aan mij liggen. Als er andere mensen zijn die ook hetzelfde hebben, hoor ik dat graag. Het heeft geen nut om je te mengen in zo'n discussie.
Ja, doei.quote:
De gewenste resultaten zullen niet instant geboekt worden, maar op den duur komt het wel, althans daar geloof ik graag in. Ik mijd namelijk ook een enkele in dit topic, vroeger of later komt dat wel goed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, nee. Wanneer Burakius reageert op Arya, reageert Arya terug. Dat zou ik ook doen. Maar door die discussie heb ik gewoon geen zin meer om te posten.
Dat kunnen we bij iedereen toepassen natuurlijk, 'het ligt aan mij'. Zoals eerder gezegd zijn jouw wensen en klachten net zo legitiem als die van de ander.quote:Dat kan aan mij liggen. Als er andere mensen zijn die ook hetzelfde hebben, hoor ik dat graag. Het heeft geen nut om je te mengen in zo'n discussie.
Dat is nog steeds hoe we het willen en hoe het hoort, maar daar ga ik simpelweg niet over, het zijn de GC-mods die daarover gaan en wie een beter pleidooi heeft zal dan ook wel geholpen worden denk ikquote:Ach ja, verbieden... Je kunt even enthousiast het gesprek in goede banen leiden richting andere fora.
Maar goed, ik weet genoeg.
Nee, ik weerhoud niemand ervan om verder te gaan, daar waar ze gebleven waren. Waarom jezelf meteen als slachtoffer bestempelen? Ik reageerde overigens enkel op een onderwerp wat al gaande was, maar blijkbaar accepteert men enkel ja-knikkers en geen mensen die serieus wat kritische kanttekeningen plaatsen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:35 schreef zarGon het volgende:
Er hoeft maar één persoon te zijn die de discussie aangaat en de hele sfeer is weg.
Wat mij betreft een prima reden / manier om de GC mods mee te benaderen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij ziet ons turken als cultuur barbaren en vindt dat wij in sprookjes geloven en hij zit hier om ons wat beschaving bij te brengen, dat is de enige reden waarom hij hier zit, niet om antwoord te krijgen op "serieuze" vragen trigger kom op dat weet jij ook wel
hij is een verheven arier die neerkijkt op een volk dat nooit iets noemenswaardigs heeft gedaan in de geschiedenis
en daar moeten we gewoon niet mee in gesprek gaan, iedereen die dat wel doet helpt gewoon mee met zieken van dit topic, reageer ajb gewoon niet op zijn posts, hoe lastig het ook kan zijn
ik zal kijken of ik er iets mee kan, thanksquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat mij betreft een prima reden / manier om de GC mods mee te benaderen.
Succes.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zal kijken of ik er iets mee kan, thanks
bedankt voor deze postquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik daag de mensen uit om voorbeelden te geven van uitspraken waarin ik de Turken beledig? Als ik stel dat de Turken nooit een beschaving hebben gehad is dat dat een belediging of gewoon historisch correct?
quote:
Belediging. Jij weet zelf ook wel dat het Osmaanse Rijk heeft bestaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik daag de mensen uit om voorbeelden te geven van uitspraken waarin ik de Turken beledig? Als ik stel dat de Turken nooit een beschaving hebben gehad is dat dat een belediging of gewoon historisch correct?
Ik respecteer de wensen van je mede landgenoten, dus de discussie kan wellicht ergens anders gevoerd worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Belediging. Jij weet zelf ook wel dat het Osmaanse Rijk heeft bestaan.
Juustem! Maar laten we factoren van degeneratie vooral niet vergeten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:43 schreef Burakius het volgende:
Arya en ik. We "haten" elkaar maar houden van elkaar. Discussie is een gezamenlijk punt waar we erg van houden.
Maar goed beschaving meschaving. Uiteindelijk gaat het erom, dat als je een betere beschaving hebt, je niet meer waard ben dan de minder beschaafde.
Niggah pleasequote:Op dinsdag 29 december 2009 01:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik respecteer de wensen van je mede landgenoten, dus de discussie kan wellicht ergens anders gevoerd worden.
Factoren van degeneratie??? Leg uit..quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:45 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Juustem! Maar laten we factoren van degeneratie vooral niet vergeten.
We zijn allemaal landgenoten hier, gezien we in Nederland wonen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik respecteer de wensen van je mede landgenoten, dus de discussie kan wellicht ergens anders gevoerd worden.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
We zijn allemaal landgenoten hier, gezien we in Nederland wonen.
Nou, AryaMehr is zó trots op de beschaving die Iran óóit heeft gekend... Fill the gap.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Factoren van degeneratie??? Leg uit..
Nee ik snap het niet, leg eens beter uit...quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:50 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nou, AryaMehr is zó trots op de beschaving die Iran óóit heeft gekend... Fill the gap.
Succes!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:40 schreef IHVK het volgende:
Ik ga maar eens slapen. Dromen over het machtige Perzië.![]()
Grapje.
Ik ga wel slapen.
morgen theorie. Wens mij geluk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |