De site en de compositie:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:20 schreef Paul het volgende:
Kyteman en nieuw logo zorgt voor nieuw Utrecht
Ik heb nog nooit last gehad van ratten, maar de AH 2 Go in de stationshal wel!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:48 schreef -serendipity- het volgende:
Echt.. Het stikt hier van de ratten.. Vanmorgen reed ik er zelfs bijna twee aan toen ik naar mijn werk fietste. Hoort dat zo in Utrecht-city of is er iemand die ik kan bellen die ze uit komt roeien?
In hoograven had ik er best veel last van, maar in lunnetten, amper. Kan je niet echt veel aan doen, in sommige wijken komt het door het gebrek aan kliko'squote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:48 schreef -serendipity- het volgende:
Echt.. Het stikt hier van de ratten.. Vanmorgen reed ik er zelfs bijna twee aan toen ik naar mijn werk fietste. Hoort dat zo in Utrecht-city of is er iemand die ik kan bellen die ze uit komt roeien?
Mooie grote jaren dertig woningen, Tuinwijk is een prima wijk. Wel pal aan de drukke Kardinaal de Jongweg.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:02 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoi ik meld me ook even als inwoner van de leukste stad van 't land![]()
En ik heb meteen een vraagje: iemand bekend met de Adriaen Beyerkade? Ik heb eens even gegoogled en de resultaten zeiden dat het in de wijk Tuinwijk ligt. Ik ben niet heel goed bekend in Utrecht dus kan iemand mij vertellen of dit een leuke wijk is? Dank
quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ben jij op meerdere plaatsen geboren dan?
Lief geef ze broodquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Hier op de Uithof geen last van muizen. Wel een aantal zilvervisjes gezien
Die verrekte beesten heb ik ookquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Hier op de Uithof geen last van muizen. Wel een aantal zilvervisjes gezien
Misschien in Utrecht in elkaar gezet?quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ben jij op meerdere plaatsen geboren dan?
hey nu ga je te ver!quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:32 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Misschien in Utrecht in elkaar gezet?
Utrechtenaarquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:14 schreef WWs het volgende:
Een vraag voor de echte Utrechtenaren.
In mei ga ik een antal oostblokkers in Nederland ontvangen, ik (met een aantal anderen) ga ze een week landgNederland laten zien. Ze gaan in Utrecht verblijven.
Iemand leuke (creatieve, liefst zo goedkoop mogelijke) ideetjes om in Utrecht te doen?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:26 schreef Angelonfire23 het volgende:
[..]
hey nu ga je te ver!
ik geef je straks een klap tegen je hasjes![]()
*Tukker meld*quote:Op donderdag 21 januari 2010 07:22 schreef Q. het volgende:
Hebben we die hier? Ik ben zelf Utrechter.
Paar weken terug presenteerde de Gemeente Utrecht het nieuwe beeldmerk van Utrecht en Colin Benders bracht de door hem gecomponeerde Ode aan de stad Utrecht voor het eerst ten gehore. Voor stadsdichter Ingmar Heytze aanleiding een tweede ode te schrijven. Het gedicht verscheen zaterdag 9 januari in het AD/UN, wou het jullie niet onthouden:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:53 schreef thingamajig het volgende:
[..]
De site en de compositie:
http://www.utr-echt.nl/
Wel aardig, maar beetje lang...
quote:Ik hou van je. Het moet maar eens gezegd.
Ik hou van al die oude, nooit geruimde hopen
steen. Dat waaigat dat probeert een plein
te zijn. Het spraakgebrek dat Utrechts heet.
Ik hou van de Dom, die hoge hoerenkast
die mensen reduceert tot mieren. Het water
dat ruist tussen de sluizen. De kelders aan
de grachten waarin zeven eeuwen huizen.
Hoor je het dreunen? Daar komen ze aan:
reclamemakers, marketeers en managers.
Het is een machtig stampen. Ze branden
je tot merk, walsen een logo van je naam,
vervalsen je geschiedenis, ze timmeren wat
krom was recht. Ze maken alles Utr-echt.
Ziet er uit alsof ze gaan heienquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:18 schreef Q. het volgende:
Hebben jullie het al gemerkt? Na meer dan twee jaar gebeurt er eindelijk weer wat op het Vredenburg!
[ afbeelding ]
Ik dus, want ik ben belastingbetaler. Maar mooi dat we op die plek nog maar 3 (?) jaar een bouwput hebben of wanneer is start bouw en oplevering eigenlijk?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef Q. het volgende:
Eerst damwanden er in jengsen. De palen worden er in gedraaid om overlast te voorkomen. Al genoeg gezeik gehad met de omwonenden daar de afgelopen twee jaar.. En Tivoli hoeft het gebouw niet te betalen, dat doet de gemeente.
Volgens mij al veel langer.. Oplevering is 2030 toch, dat staat er opquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:02 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Ik dus, want ik ben belastingbetaler. Maar mooi dat we op die plek nog maar 3 (?) jaar een bouwput hebben of wanneer is start bouw en oplevering eigenlijk?
Het station zelf jaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:29 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Volgens mij al veel langer.. Oplevering is 2030 toch, dat staat er op![]()
Jammer imho.quote:Geen realisatie Belle van Zuylen Utrecht
De gemeente Utrecht en projectontwikkelaar Burgfonds hebben na een intensieve en ambitieuze samenwerking besloten de verdere ontwikkeling van de Belle van Zuylen in Leidsche Rijn Centrum te beëindigen. De financiële en economische crisis heeft ingrijpende gevolgen voor de vastgoedmarkt. Door de crisis is het risicoprofiel van dit unieke en complexe project sterk verhoogd. De gemeente vindt het nu niet verantwoord verregaande verplichtingen aan te gaan voor een dermate risicovol project. Initiatiefnemer Burgfonds respecteert deze afweging.
Door de aard en omvang was de Belle van Zuylen altijd al een complex project dat meer dan gemiddelde risico's in zich droeg. Het bouwproject is door de financiële en economische crisis in een ander daglicht komen te staan. De gemeente ziet op dit moment voor Utrecht onvoldoende perspectief tot daadwerkelijke realisatie van het project.
Stap voor stap
De gemeente Utrecht is altijd enthousiast geweest over het initiatief van Burgfonds. Tegelijkertijd heeft verantwoordelijk wethouder Bosch (Leidsche Rijn) altijd aangegeven dat iedere stap in het proces zorgvuldig en afgewogen genomen moest worden. Burgfonds gelooft nog steeds in het concept van de Belle van Zuylen, een ontwerp van de ArchitectenCie. Burgfonds streeft ernaar dit concept van multifunctionele hoogbouw elders toe te passen.
Vervolg
De ambitie om van Leidsche Rijn Centrum Noord een hoogstedelijke, levendige nieuwe stadskern te maken blijft onverminderd hoog. De realisatie van hoogbouw om de bouw van het nieuwe stadsdeel Leidsche Rijn te markeren blijft daar integraal onderdeel van uitmaken. De gemeente gaat onderzoeken hoe zij de ontwikkeling vorm wil geven. Twee factoren die daarbij een rol spelen zijn de mogelijke faseerbaarheid van de bouw en de timing – rekening houdend met het verloop van de economische crisis. Of de ontwikkeling van de locatie vertraging oploopt is nog niet duidelijk en is afhankelijk van de nieuwe plannen en het verloop van de crisis.
Enkele jaren vertraging.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat winkelcentrum dat ze wilden gaan bouwen bij station Terwijde? Voor een "levendige nieuwe stadskern" is 1 tijdelijke Albert Heijn nogal karig.
Je haalt twee dingen door elkaar. Oplevering (wijk-)winkelcentrum Terwijde is eind 2012/ begin 2013.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat winkelcentrum dat ze wilden gaan bouwen bij station Terwijde? Voor een "levendige nieuwe stadskern" is 1 tijdelijke Albert Heijn nogal karig.
Vanaf maart wordt de tunnelbak voorgoed afgesloten en volgegooid met zand om te dienen als bouwplaats. Weg met die racebaan midden in de stad!quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:14 schreef The6thgate het volgende:
Catharijnesingel word ook aardig onder handen genomen.
Bah. Maar je hoorde er al zo lang niets van dat het niet echt onverwacht komt.quote:
Op dat laatste zou ik niet rekenen, dat wordt niet voor 2015.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Oplevering (wijk-)winkelcentrum Terwijde is eind 2012/ begin 2013.
Leidsche Rijn Centrum wordt een tweede stadshart en de oplevering daar van is ook begin 2013.
11-baans snelwegquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Vanaf maart wordt de tunnelbak voorgoed afgesloten en volgegooid met zand om te dienen als bouwplaats. Weg met die racebaan midden in de stad!
Ow, en hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Op dat laatste zou ik niet rekenen, dat wordt niet voor 2015.
Uitstel is dus afstel. Vraag me af wat er nu gaat komen. Een braderie ofzoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Bah. Maar je hoorde er al zo lang niets van dat het niet echt onverwacht komt.
LR Centrum en Terwijde liggen toch naast elkaar... Tot nu toe is het daar overal nog niet erg levendig, alleen maar woningen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Oplevering (wijk-)winkelcentrum Terwijde is eind 2012/ begin 2013.
Leidsche Rijn Centrum wordt een tweede stadshart en de oplevering daar van is ook begin 2013.
Klopt, dat heb je wel vaker in nieuwbouwwijken. Eerst de woningen, dan pas de voorzieningen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
LR Centrum en Terwijde liggen toch naast elkaar... Tot nu toe is het daar overal nog niet erg levendig, alleen maar woningen.
Ik weet inmiddels een beetje hoe het gaat met Utrecht en bouwen. Dat gaat niet samen. Dit jaar had Vredenburg weer open moeten gaan.quote:
Maar het is toch ook van de zotte dat dat zo lang moet duren daar in LR? Mijn schoonzus en zwager wonen sinds een paar jaar in Leidschenveen, een Vinexwijk van Den Haag. Naar mijn weten ligt die er een stuk korter dan Leidsche Rijn, maar ze hebben er al wel:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Op dat laatste zou ik niet rekenen, dat wordt niet voor 2015.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |