abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76477236
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Denk t wel. Heb er zin in. En in ieder geval voldoende steun in de rug
Eerst mijn maatschappijleer maar opvijzelen voor de 21+ toets. En geschiedenis
Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen. .
pi_76477367
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:32 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen. .
issie weer hoor. bijdehand

[ Bericht 17% gewijzigd door Cassandra87 op 06-01-2010 12:43:52 ]
pi_76478598
hmm..hbo opleiding goed voornemen.

Maatschappijleer is niet zo heel interesant..eigenlijk vrji simpel....heb dat vak 1 jaar gehad op de havo. En geschiedenis vond ik altijd o..zo saai.

Iig sterkte ermee.

Ik wil ook een hbo opleiding doen..alleen ik weet niet zeker of ik dat wel ga doen..heb niet veel zin in leren..en na lessen studeren enzo. Ben nogal lui..en vind tot 4/5 uur op school zitten wel genoeg.
pi_76478910
Hoe zat t nou bij jou, geen opleiding of werk omdat je niet weet of je in nederland bleef? Wat ga je nou doen als je wél in Nederland blijft? Want zo kom je ook niet verder

Ik heb die instelling gehad.. Ik werk ruim 40 uur per week, en vind t dan wel mooi zo. Plus dat ik buiten mijn reguliere baan ook nog eens 30 uur per week met mijn fotografie bezig was afgelopen zomer.
Ik ga overigens ook niet fulltime de schoolbanken in, maar 4 dagen werken en 1 dag school, anders trek ik t geestelijk niet.
Maar goed lui of niet ik ben aan mijn toekomst aan t denken. Ben nu alleen in praktijk waard, op papier niets. En ik wil toch wat zekerheid. Plus dat ik een maatschappelijke opleiding alleen maar errug stoer vind heb daar wel erg veel zin in. Alleen even kijken hoe het zit met stufi want anders moet ik eerst een paar jaar sparen voor ik uberhaupt kan starten... :s

En qua studeren, zal straks toch regelmatig alleen thuis zitten 'savonds, want als mijn vriend zuidelijker werkt wil ik t m ook niet dagelijks aan doen om vanuit almere in de file richting a'dam enz te staan dus tijd zta..
pi_76483766
Ben trouwens écht niet 100% sociaal, volgens mij schort er ook wel een en ander. Zie er enorm tegen op om straks in mn eentje de open dagen af te gaan En een proefdagje te volgen. En om te starten op school.
Maar waarom géén idee aangezien ik echt gewoon een spontane meid ben die over t algemeen heel makkelijk contacten legt.
Stukje zelfreflectie moet ik nog doen dus

(1 maart begint mijn nieuwe baan, daar heb ik geen problemen mee, en ik sta ook regelmatig alleen bij concerten om te fotograferen. Logisch is t dus om te denken dat ik een nare associatie heb met school maar dat heb ik naar mijn weten niet )
pi_76486820
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zat t nou bij jou, geen opleiding of werk omdat je niet weet of je in nederland bleef? Wat ga je nou doen als je wél in Nederland blijft? Want zo kom je ook niet verder

Ik heb die instelling gehad.. Ik werk ruim 40 uur per week, en vind t dan wel mooi zo. Plus dat ik buiten mijn reguliere baan ook nog eens 30 uur per week met mijn fotografie bezig was afgelopen zomer.
Ik ga overigens ook niet fulltime de schoolbanken in, maar 4 dagen werken en 1 dag school, anders trek ik t geestelijk niet.
Maar goed lui of niet ik ben aan mijn toekomst aan t denken. Ben nu alleen in praktijk waard, op papier niets. En ik wil toch wat zekerheid. Plus dat ik een maatschappelijke opleiding alleen maar errug stoer vind heb daar wel erg veel zin in. Alleen even kijken hoe het zit met stufi want anders moet ik eerst een paar jaar sparen voor ik uberhaupt kan starten... :s

En qua studeren, zal straks toch regelmatig alleen thuis zitten 'savonds, want als mijn vriend zuidelijker werkt wil ik t m ook niet dagelijks aan doen om vanuit almere in de file richting a'dam enz te staan dus tijd zta..
Hmm...mijn verhaal in een notendop:(onderaan nog kortere samenvatting)

November 2008 vertrokken om studie te volgen in buitenland. TUssendoor lichtelijk depressief geworden..super goede/sociale start, die steeds slechter werd..depressie steeds groter. Juli 2009 terug naar NL. Augustus2009 ingestort, totaal depressief(psychologische test), tussendoor niet kunnen opbrengen start van studie.
Niks doen..naar de psych autisme enzo ter sprake gekomen..uitgebreide psychologische test.
Tussendoor eingelijk diep van binne terug willen naar buitenland en daar studie oppaken(vanwege grotere sociaal vangnet door familie en groepsleven daar).
Nu depressie is minder, steeds vaker denken aan vertrekken naar buitenland...maar blijven twijfelen.

En kwa. studie lijkt het hbo me vrij moeilijk vanwege het competentiegerich leren..heb het op het mbo al meegemaakt, en 3 weken hbo(in 2007) en na 2 weken hield ik het niet meer uit..en gestopt.

Maar grootste problemen:

Kwa persoonlijk: vertrekken of blijven?
Autisme of geen autisme?
2e depressie..terugval op 1e depressie alleen dan zwaarder.

Kwa studie: Wat studeren(teveel keus),
waar studeren(NL/Buitenland),
Schiet nogal snel in de stress
veel zekerheid/duidelijkheid nodig. (concrete opdrachten)

Dat zijn een paar knelpunten waardoor ik nu helemaal stil zit, en van de bijstand moet leven..
iig nog1,5 week dan mag ik weer naar de psych..en hopelijk onstaat er dan meer duidelijkheid over mijn problematiek
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben trouwens écht niet 100% sociaal, volgens mij schort er ook wel een en ander. Zie er enorm tegen op om straks in mn eentje de open dagen af te gaan En een proefdagje te volgen. En om te starten op school.
Maar waarom géén idee aangezien ik echt gewoon een spontane meid ben die over t algemeen heel makkelijk contacten legt.
Stukje zelfreflectie moet ik nog doen dus

(1 maart begint mijn nieuwe baan, daar heb ik geen problemen mee, en ik sta ook regelmatig alleen bij concerten om te fotograferen. Logisch is t dus om te denken dat ik een nare associatie heb met school maar dat heb ik naar mijn weten niet )
ow...cassandra aangezien je je maatschappijleer wilt opkrikken, ik heb hier geloof ik nog mijn teorieboek van de havo liggen..van het vak maatschappijleer..miss heb je er wat aan.
Als je interesse hebt..geef het maar aan.

Verder als je kan zou ik zeggen ga verder...met de studie. Ik heb een eef in het buitenland met een zware vorm van borderline(heeft zelfs elektroshock terapie gehad) en na iets van 12 jaar over een studie van 4 jaar te doen..heeft hij zijn titel..als ingeniuer...dus tja...miss kost het moeite maar het moet kunnen..
pi_76494549
Een HBO-opleiding gaan volgen daar ben ik ook over aan het nadenken.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76494629
het lijkt wel mode..jijiji.
pi_76495138
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:14 schreef francis998 het volgende:
het lijkt wel mode..jijiji.
Goed voorbeeld doet goed volgen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76495420
Is dat niet van te lang geleden francis? Anders, graag

Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
pi_76495465
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
Welke richting wil je een opleiding gaan doen?
14 SHADES OF GREY
pi_76495665
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:

het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.

Ik zelf wil iig iets met informatica doen..de rest..bestaat voor mij eigenlijk niet..miss is dat een soort obsessie van mij. Maar imo bestaat er niks anders dan informatica..ook al vind ik het soms saai.

En jij cassandra en tijn..wat willen jullie volgen?
pi_76495732
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:36 schreef francis998 het volgende:

[..]

het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.

Ik zelf wil iig iets met informatica doen..de rest..bestaat voor mij eigenlijk niet..miss is dat een soort obsessie van mij. Maar imo bestaat er niks anders dan informatica..ook al vind ik het soms saai.

En jij cassandra en tijn..wat willen jullie volgen?
Waarschijnlijk HLO in de chemisch richting. En later als ik groot ben voor de lol iets anders.
14 SHADES OF GREY
pi_76496957
He ben je een stuk(je) jonger dan ik dan francis?

Ik zit te twijfelen tussen sociaal juridische dienstverlening en sociaal maatschappelijke dienstverlening. Ik wil sowieso in de sociale zekerheid/zorg verder en in ieder geval een papiertje hebben. Later als ik groot ben (:')) dat nog uitbreiden want ik ga gewoon knokken voor mijn droombaan, werken met probleem jongeren en jongeren met een achterstand. Dus vermoedelijk dat ik na mijn hbo nog psychologie ga studeren.. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn hbo ben ik 26/27 en vind ik dat t ideale moment om mn leven verder te evalueren..
pi_76497085
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
He ben je een stuk(je) jonger dan ik dan francis?

Ik zit te twijfelen tussen sociaal juridische dienstverlening en sociaal maatschappelijke dienstverlening. Ik wil sowieso in de sociale zekerheid/zorg verder en in ieder geval een papiertje hebben. Later als ik groot ben (:')) dat nog uitbreiden want ik ga gewoon knokken voor mijn droombaan, werken met probleem jongeren en jongeren met een achterstand. Dus vermoedelijk dat ik na mijn hbo nog psychologie ga studeren.. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn hbo ben ik 26/27 en vind ik dat t ideale moment om mn leven verder te evalueren..
Pfff ik ben al 27 en heb nog steeds geen droombaan
14 SHADES OF GREY
pi_76497666
Ik zit al in de sociale sector dus dat scheelt. Ik zit echter bij reintegratie en hoop door te stromen naar werkpoort/uwv (wajong) nu met de samenwerking tussen beiden gedeeltes SD en t uwv wordt t misschien wat makkelijker alhoewel ik helemaal aan de voorkant kom te zitten.. Maar t scheelt dat mijn teamleider als t goed is zowel voor als achter zit. Maar dat weet ik niet aangezien de hele gemeente op de kop is gegaan per 1 januari.

Maar ik heb t niet alleen over werk. Ik heb een idee in mijn hoofd en mijn gedachtes draaien direct overuren. Las 2 pagina's terug iets over obsessies, en dacht verrek, dat lijk ik wel! Als ik eenmaal iets wil ga ik er 1000% voor dus ik ben echt enorm aan t brainstormen wat ik kan doen, flínk in uren terug zodat ik samen met sf niet echt achteruit ga financieel, maar aan de andere kant werk ik al fulltime vanaf mijn 15e.. Dat ik waarschijnlijk flink tegen de muren op ga knallen. Maar goed, het ís een optie ware het niet dat dat pas vanaf 2011 kan.
Andere optie is níet via de hva maar via de bestuursacademie, maar dan moet ik wel deze maand een plan voor leggen aan mijn leiding en aangezien de gehele functie nieuw is weet ik niet of ik op kosten van de zaak mag studeren..

Maar over evaluatie.. Ik heb al een jaar lang in mijn hoofd om naar Rotterdam te verhuizen over 4 jaar ofzo. Grote stad, vind t heerlijk, en kan daar ook fijn fotograferen. Kom dit jaar in een nieuwbouwflatje te wonen wat ik voor een zacht prijsje heb kunnen kopen, als ik dat met winst kan verkopen.. Al denk ik dat ik eerder naar amsterdam verkas zoals t er nu naar uit ziet want ik begin me daar ook wel thuis te voelen.

Al met al durf ik eigenlijk niet echt verder te denken dan over 5 jaar, tot ik klaar ben met mijn opleiding. Zal een magische grens zijn tot zover kwam ik met mijn ex. Ik weet niet wat de toekomst gaat brengen op werk vlak en privevlak. Dat is ook de reden waarom ik niet nóg verder ga plannen voor wat betreft een opleiding, eerst maar dit plan op poten zetten. En lekker genieten van mijn nieuwe huisje
pi_76504903
cassandra..ik weet niet precies hoe oud jij precies bent..maar ik ben 23. Alleen heb in 2004 havo afgerond, en in 2007 mijn mbo. Daarna richting half jaar buitenland, daarna weer half jaar nl(werken) daarna vertrokken richting buitenland.

En tja..heb het eens over droombaan..goed punt voormezelf. Ik weet niet wat dat is. Ik richt me maar op informatica..zoals eerder..net alsof het het enige op de wereld is, want de rest kan mijn aandacht niet beethouden..en ik ben gewoon een computer fanaat...maar dan niet de programmeurs kant, maar meer de bedrijfskundige kant.

En ik durf niet een verder te kijken dan mei..want ik weet niet wat ik uiteindelijk ga doen laat staan waar..of hoe...
pi_76505153
ohja nee dan zijn we van ongeveer dezelfde leeftijd maar klopt ook precies want ik ben een vroege leerling en deed vmbo, in totaal 2 jaar eerder dus.
Maar je hebt tenminste je mbo gedaan, ik ben nooit verder gekomen dan vmbo.

Maar als informatica je ding is prima toch. En na mei kun je weer verder nadenken over wat je wilt.
Ik houd echt niet van studeren maar vind mensen vet interessant en alles op t sociaal gebied. Zit daarom nog wel te twijfelen, sjd biedt mij gewoon zoveel meer mogelijkheden maar is juridisch.. Al heb ik de wet inburgering (Heeft DC dan toch goed onthouden ook binnen no-time eigen gemaakt en dat is ook behoorlijk juridisch met alle wetten en regeltjes.
pi_76505210
Pfff was trouwens veel te laat met foto's bestellen.. Heb die jongens beloofd foto's mee te nemen a.s. zaterdag. Tis dat ik in den haag moet zijn, als ze niet tijdig verzonden worden kan ik ze ophalen (fotostudio in capelle) op hoop van zege dan maar. 23 foto's, maar mennn wat zijn ze mooi
pi_76517670
hoi, waar kan ik een zogenaamde "ruggengraat" bestellen? (ook wel "ballen" genoemd in de volksmond )

klacht: ik ben te lief

dat @#$%wijf die me lang geleden leuk vond, zit me aan t lijntje te houden ik vind het negeren moeilijk,en laatst op een feestje deed ze heeeeeeel gezellig (dicht bij me staan, aanraken, zonbeetje de eerste en het 2e kopje van deze site: http://www.seductionbase.(...)/attraction/730.html )

om dr nou gelijk te zoenen
eigenlijk eet ik liever een tarantula op
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_76517854
gwewoon niet zoenen dan?
pi_76518480
ja klinkt logisch, niet dat ik het MOET doen ofzo hoor
ik bedoel, als ik niks doe, dan gebeurt er ook niks.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_76518777
Ja, waarom heb je ruggegraat nodig.. Het afwijzen is misschien even slikken? Maar jij kan er niets aan doen als zij aangeeft je leuk te vinden maar jij andersom niet.. Of zie ik dat verkeerd?
pi_76518801
Trouwens hoe kan ze jou aan een lijntje houden als jij blijkbaar geen interesse hebt?
pi_76518851
zooo damn zit lekker met een muziekje op door te werken, kan me lekker concentreren
zo ff 30 dossiers aangemaakt, klanten afgewerkt (niet letterlijk ) en nog een hele lijst uitzoekwerk gedaan. En t is nog niet eens 1 uur Mijn collega zegt ook, wtf heb je allemaal al gedaan tot nu toe, zoveel???
En dan moet ik tot mijn spijt bekennen dat dit de eerste dag is dat ik niet zit te lummelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')