Dat soort mensen moet je niet willen, die zoeken niet iemand om zelf gelukkig mee te worden maar iemand om aan de omgeving te laten zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.
Wat dat betreft heb je het als autist erg moeilijk, heel erg moeilijk.
Niet alleen als autist hoor. als je niet aan de maatschappelijke schoonheidsidealen voldoet, op latere leeftijd maagd bent, noem maar op. Zat voorbij zien komenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.
een knap koppie hebben scheelt inderdaad al de helft..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef SeanDaley het volgende:
Bij mij is het uiterlijk niet het probleem, daarom krijg ik weleens meiden op me af, die dan ook heel veel gaan verwachten. Natuurlijk ben ik voor mijn gevoel iets minder autistisch zoals meeste mensen me voorstellen, terwijl ik een prima camouflage van mijn handicap kan maken. Maar als het puntje bij paaltje komt ben ik wel zo houterig als Pinokkio in zulke situaties.
En over ruimdenkend/laconiek. We weten hoe het is om zo te zijn, dus zijn we minder snel bevooroordeeld. Ik denk dat, dat één van de grootste pluspunten is. Ik zou een meisje met autisme/schizofrenie ook niet zomaar afwijzen, maar eerst willen weten hoe lang ik er mee kan leven, of het misschien wel iets is wat je kan dragen omdat haar goede eigenschappen het afvinken.
Helemaal als je ook nog eens werkloos bent, dan is de kans om iemand te vinden gewoon 0,0001.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
+1, helemaal mee eens!quote:
Ja, er zal zeker wel gevoel zijn.. juist heel veel, maar ik heb naast een ASS ook Borderline... of mooier gezegd; een Emotionele Regulatie Stoornis. En het is een heel verhaal om het allemaal heel goed uit te leggen, maar het komt er op neer dat het allemaal bijzonder moeilijk voor mij is. En daardoor, ook bijzonderquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Waarom zou je geld moeten hebben, om je vriendin mee uit eten te nemen? Om met haar naar de bios te gaan?
Toegegeven ik vind uit eten gaan of een bios heerlijk. Maar ik moest er laatst aan denken. Mijn ex deed nooit wat met me omdat hij geen geld had. Regelmatig ruzie om gehad, ik omdat k me stierlijk verveelde en hij omdat ik nooit tevreden was.
Was vorige week met mijn huidige vriend naar t strand. Heb zelden zo'n leuke dag gehad. En als je t colaatje niet mee rekent, nog gratis ook!
Maar even uit nieuwsgierigheid, mocht je bijv iemand vinden die door je buien heen kijkt, en desondanks blijft, denk je niet dat dat een bepaald gevoel veroorzaakt, het weten dat er iemand is die er echt voor jou is ondanks alles, en ook blijft.. Dat die buien dan ook zullen minderen?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef SeanDaley het volgende:
Al die namen he. Ik heb ook maar naief geluisterd naar wat een psychiater zei. Misschien is het wel voorgelogen, en heb ik helemaal niks. Is het gewoon iets psychisch, wat zich heeft geadapteerd aan wat het is wat ik gelezen, gezien en gehoord heb. Nah grapje, zou wel leuk zijn.
Soms voelt het minder erg dan het is, als ik naar films of lotgenoten kijk. Vooral omdat ik veel met taal kan, ik kan mezelf heel goed verwoorden, en voornamelijk in metaforen, wat alweer in tegenstrijd gaat met wat PDD-NOS vaak is.
Het meest grappige is, als mensen niet geloven dat ik het heb, dat ik het dan ook nog ga verdedigen dat ik het wel heb. Raar persoon dat ik ben.
Wel bij de autisten, maar dan bij de lastig te omschrijven typesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef SeanDaley het volgende:
Dus ik hoor niet bij de normale mensen, maar ook niet bij de autistenwat een eenzaamheid.
Maar dat moet al met al voor jou toch geen probleem zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:51 schreef SeanDaley het volgende:
Als man zijnde is internet een hel om een vrouw te ontmoeten. Je moet eerst de indruk doen vergeten dat juist JIJ geen vieslak bent die alleen sex wil of zijn dingdong op de webcam wil laten zien. Heb je dat gedaan, moet je door de kortaf-zone komen. Waar ze alleen met smileys op MSN reageren om toch nog beleefd te blijven. Is dat je gelukt moet je het gevoel krijgen dat ze het leuk vind om met je te praten. Dit weet je doordat zij ook eens een MSN-gesprek begint (als je haar MSN uiteindelijk hebt gekregen, wat al heel wat is ala "Nee sorry ik geef geen MSN aan vreemden" en even later op iemand anders zijn profiel; Oh wat ben jij hot magik je msn :$).
Dit proces duurt ongeveer 1 maand, hangt er vanaf hoe goed je bent in praten en je een knappe kop hebt. Want als je geen foto hebt van jezelf, kan je beter niet beginnen er aan. Als je dat hebt overleeft, wonder boven wonder na 1/100 meiden. Moet je zorgen dat je dagelijks met haar praat en zo snel mogelijk haar telefoonnummer weet te scoren(beetje playerig, maar goed anders bloed het dood). Ik heb van alle pogingen die ik geprobeerd heb een interessant meisje te leren kennen maar één ontmoet en die heeft me daarna eigenlijk 'fatsoenlijk' genegeerd.
Het komt er op neer, dat je op internet veel meer van jezelf moet laten zien aan mensen die je niet in real life kent. Je moet de afwezigheid van fysiek compenseren met bakken innerlijk. Maar goed dat is mijn ervaring.
Oja, het kan ook zijn dat iemand fake is. Gelijk iemand om webcam vragen is fout, en je vraagt ook niet aan iemand: ben jij fake? Dus doe je research dan goed.
Al met al, internet~daten is niet voor mij als man zijde weg gelegd + dat ik heel moeilijk een platonische relatie kan onderhouden met meisjes waar ik goed mee kan praten. Vooral als ze single zijn.
Dat lijkt mij toch logisch dat je rekening houdt met andere. Je moet andere gewoon behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Is geen overdrijving
Ik redeneer te veel vanuit mij zelf en dat zeg ik, ik ben idealistisch. Ik heb een heel sterk punt en dat is mijn inlevingsvermogen. Beetje simpelgezegd, iemand zegt geen kaas te eten, dat je lasagna maakt, zonder de kaas voor diegene. Dat, en dan in veel groter perspectief
`quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch logisch dat je rekening houdt met andere. Je moet andere gewoon behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden.
Helaas wel. Maar ik heb het ook over het groter perspectief. Dat dit voor autisten erg lastig is mag logisch zijn. Maar toch denk ik dat de meeste autisten begripvoller zijn dan de meeste niet autisten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
`
ja alleen is er dat kaas een heel klein voorbeeld is en dat hele grote perspectief waar ik t over heb soms wordt vergeten
Ach ik heb ook PDD-NOS maar ik heb toch een redelijk gewoon leven. Een baan en een eigen huis.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef SeanDaley het volgende:
Ik ben blij dat er meerdere mensen bestaan die het een beetje kunnen verwoorden. Ik was vroeger echt het voorbeeld van PDD-NOS, qua symptonen. Kreeg ik een andere kleur beker voor mijn drinken, dronk ik het niet op. Maar naarmate ik steeds ouder word, ga ik steeds meer de richting op van iets wat niet meer op PDD-NOS lijkt. Al voelt het zo, ik denk zelf dat ik potentie heb om dingen te leren, maar het gewoon veel langer duurt dan een persoon zonder autisme. Tja, en alleen de kleine dingetjes blijven wat hangen. Met name mezelf flexibel kunnen opstellen in het sociale~bedrijfsleven. Ik kan heel weinig zonder duidelijkheid, in afspraken.
Dus ja, zoals inlevingsvermogen, ik ben geen Dr. Phil, maar heel veel situaties kan ik begrijpen.
Oja, soms kan ik ook heel lang doorratelen over het 'ik'-persoon, zonder interesse te tonenTypisch iets wat ik herkende in Adam.
Succesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:37 schreef ScarFace- het volgende:
Hallo mede fokkers
Raar dat er geen algemeen uwv topic is maarja blijkbaar is er toch schaamte voor bepaalde dingen,
Zou ik mijn rijbewijs waar ik momenteel mee bezig ben vergoed kunnen krijgen via het UWV?
Ik zit ook op het rea college, al een aantal maandjes, en ik heb toch wel het gevoel dat zo`n rijbewijs zeker 50% zo waardevol is als hetgeen wat ik bij het rea college allemaal haal.
Ik blijf toch iemand die niet super veel diploma`s heeft en ik zal toch een werkgever moeten vinden waar het mee klikt, en die verder kijkt dan papiertjes.
Maarja een rijbewijs is ook behoorlijk hendig, kunnen ze dat niet vergoeden?
Ik kom via allerlei sites eerder tegen dat dat enkel gebeurt bij mensen die een aangepaste auto nodig hebben.
Zo`n rijbewijs vergroot toch echt mn kansen op de arbeidsmarkt, minstens half zo waardevol als het rea college.
Ik denk dat ik het gewoon aan ga vragenwanneer ik het heb gehaald, uiteraard.
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
belachelijk en kan ik me ook niet voorstellen
weet wel dat mensen met verhoogd risico tot vroegtijdig overlijden bijv een hogere premie betalen bij hun levensverzekering (zelfs voor rokers) maar t lijkt mij onzin dat iets als autisme daar ook onder valten al helemaal niet dat zij totaal géén verzekering kunnen afsluiten.
Ik heb mijn vrouw via FOK! ontmoet en leren kennenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef SeanDaley het volgende:
Nog even over internetdaten. Het klinkt waarschijnlijk raar, maar van internet word ik veel meer onzeker dan in het echt een meisje ontmoeten. Vaker ga je ook wel een beetje teveel af op de inhoud van de foto's, het profiel en ga je een beeld vormen. Wat precies, andersom ook gebeurd. En dan is de grootste valkuil dat ze jouw tekortkomingen nog niet heeft meegemaakt. Je hebt het haar wel verteld, maar de indruk in het echt als het moment daar is, wanneer ze iets nodig heeft, is totaal niet te vergelijken met hoe je het ooit verteld hebt.
En natuurlijk de duidelijkheid is ook veel meer aanwezig in real life, dus hoef je ook niet zo vaak de bevestiging te krijgen/vragen dat het wel de goede kant op gaat. En ook de fout maken dat je al bij voorbaat gaat denken op haar zou ik verliefd kunnen worden, alsof het iets is wat je zelf bepaald. Ik denk dat het meer een gevoel is dat oprecht moet komen zonder voorbedachte rade.
Euhmmm, dat had ik ook nodig en toen was van enige psychische problematiek nog geen sprake zeg maarquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef sempron2400 het volgende:
Lijkt me echt waardeloos, mensen met autisme hebben niet dezelfde rechten als normale mensen. Een soort apartheid.
Wat de denken van een koophuis, dan heb je een levensverzekering nodig.
Ja want dat is uiteraard een kenmerk van een psychische stoornisquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat ze meer hulp nodig hebben en zo dus meer kosten.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets voor te zeggen valt, maar, overal valt wat voor te zeggen.
En dat moeten we niet willen, inderdaad.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:22 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja want dat is uiteraard een kenmerk van een psychische stoornisongezond leven. En iedereen zonder stoornis leeft gezond
Was ik vergeten
*sarcastic*
Ik had absoluut geen moeite om een uitvaartverzekering te krijgen bij DELA.. kost haast niets per kwartaal als je jong bent, zoals wij. Verder, wat maakt een diagnose officieel, dat ik nu bv. Wajong krijg op basis van een psychiatrisch rapport?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:38 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb gelezen dat autisten met een officiële diagnose vaak geen uitvaartverzekering, levensverzekering etc. kunnen afsluiten. Dat ze geweigerd worden op grond van psychische stoornis. Ik vraag me af of het mogelijk is om mijn diagnose in te laten trekken.
Onbedoelt geef je hier toch wel wat aan...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet alleen als autist hoor. als je niet aan de maatschappelijke schoonheidsidealen voldoet, op latere leeftijd maagd bent, noem maar op. Zat voorbij zien komen
Ik ben té idealistisch, maar weet als geen ander wat je mis kan lopen als je niet verder kijkt dan je neus lang is (tevens ook een heel boekje opendoen met wat er gebeurd als je settelt voor de eerste de beste 'ideaal' die je tegen komt en die verre van ideaal blijkt te zijn)
En daar sta je dan als autist: wat moet die meid nu? Kan ze niet normaal doen? Wat bedoelt ze nu?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef SeanDaley het volgende:
Bij mij is het uiterlijk niet het probleem, daarom krijg ik weleens meiden op me af, die dan ook heel veel gaan verwachten. Natuurlijk ben ik voor mijn gevoel iets minder autistisch zoals meeste mensen me voorstellen, terwijl ik een prima camouflage van mijn handicap kan maken. Maar als het puntje bij paaltje komt ben ik wel zo houterig als Pinokkio in zulke situaties.
Klopt, maar zie als autist maar eens zo ver te komen.quote:En over ruimdenkend/laconiek. We weten hoe het is om zo te zijn, dus zijn we minder snel bevooroordeeld. Ik denk dat, dat één van de grootste pluspunten is. Ik zou een meisje met autisme/schizofrenie ook niet zomaar afwijzen, maar eerst willen weten hoe lang ik er mee kan leven, of het misschien wel iets is wat je kan dragen omdat haar goede eigenschappen het afvinken.
Ik zit in de techniek...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Helemaal als je ook nog eens werkloos bent, dan is de kans om iemand te vinden gewoon 0,0001.
Of je moet je op vrouwen met Autisme Spectrum Kwaliteit richten (soort zoekt soort is het vaak, maar niet altijd).
Hmm, ik zou zeggen dat ik dit getypt hebquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:18 schreef Autidude het volgende:
Hier een beetje hetzelfde.. al heb ik nooit een relatie gehad. Maar ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Die kans is gewoon heel erg klein, mede door wat al is aangehaald.
Weinig geld, geen sociale status etc.
Het klinkt heel cru, maar het is dus wel de keiharde realiteit als ik zeg dat ik gewoonweg geen geld heb
om een vriendin te kopen.
Dan volgt er eenreactie, maar het is waar; welke vrouw zou een relatie aangaan met een zwerver, als uiterst voorbeeld? Je hoeft niet rijk te zijn, maar het sociaal minimum is alles behalve "sociaal".
Ik zie er ook gewoon goed uit, als ik nette kleding aan heb en me haar heb gedaan en geschoren ben etc.
Anders een beetje rauw, ruig maar dat heeft ook zijn charmes.. hahaha, ik kan het hebben zeg maar.
Uiterlijk is niets mis mee.. Maar mensen zeggen toch ook dat liefde van binnen zit..Ik heb zoveel
probleempjes dat een vrouw daar gewoon subliet op afknapt. En de zeldzame gevallen zouden het
nooit vol kunnen houden, dat kan ik me heel goed voorstellen en ook begrijpen.
Ik ben een hele lieve kerel, maar het gaat regelmatig fout en dan ben ik een enorme klootzak, het is echt
zwart/wit.. grijs bestaat niet.
En dan nog alle andere eigennaardigheden, best veel. En ik ben het ook helemaal niet gewend.
Als ik een relatie zou krijgen dan zou dat echt een mega schok zijn, ik heb daar 1.5 jaar terug een voorproefje van gehad van al dat gedoe.. Het gaat gewoon niet lukken, ik ben ook heel erg onzeker en daar knappen vrouwen ook op af. Het geeft allemaal een hele hoop spanningen en ik raak er heel erg
van in de war, en als er iets dan niet goed gaat of naar verwachting dan flip ik helemaal de pan uit en dan ben ik gewoon gevaarlijk![]()
Voor mij is het gewoon beter om alleen te blijven, ook zonder vrienden want dat werkt ook niet zo goed.
Soms vind ik dat wel eens vervelend, maar ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen en het is eigenlijk
ook best wel bevrijdend om er niet meer mee bezig te zijn of druk over te maken.
Discotheek is dan ook vrij hopeloos voor mij (en veel autisten): te veel lawaai, geluid, geur, aanraking. Sommigen flippen uit, sommigen krimpen ineen, etc.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:35 schreef SeanDaley het volgende:
Ik herken me er veel in, maar al met al voel ik me wel waardig om deel te nemen aan de maatschappij. Waardigheid is bij mij niet de issue, meer dat ik een hekel heb gekregen aan wat de maatschappij is. Jij hebt een groot voordeel Autidude, dat je goed weet wat je minpunten zijn. En er bestaan mensen die verder denken dan dat, die zien dat, dat een reden heeft en het niet is omdat jij ze weg wil hebben. Deze mensen vind je helaas niet in discotheken. Heel vaak zul je ook wel merken dat de mensen die je wel nemen om wie je bent en je niet ontwijken om wat je niet bent de mensen zijn waar vaak ook wat mis mee is. Het is heel dubbel want dat zijn juist de mensen waar voor mijn gevoel niks mis mee is.
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.quote:Toen ze mij wilden plaatsen tussen allemaal mensen met problemen in leven(subtiel), dacht ik, ik wil daar niet bij horen, ik ben geen mongool. Maar paar jaar later, zag ik in, dat de mensen waarmee niks mis is, of tenminste wat ze zichzelf voorliegen de mongolen zijn. De mongolen, omdat ze zo weinig moeite doen om een boek te lezen voordat ze het beoordelen.
[..]
Dan heb jij best wel geluk: stel je eens voor dat je redelijk slim bent, maar het niet kan verwoorden...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef SeanDaley het volgende:
Al die namen he. Ik heb ook maar naief geluisterd naar wat een psychiater zei. Misschien is het wel voorgelogen, en heb ik helemaal niks. Is het gewoon iets psychisch, wat zich heeft geadapteerd aan wat het is wat ik gelezen, gezien en gehoord heb. Nah grapje, zou wel leuk zijn.
Soms voelt het minder erg dan het is, als ik naar films of lotgenoten kijk. Vooral omdat ik veel met taal kan, ik kan mezelf heel goed verwoorden, en voornamelijk in metaforen, wat alweer in tegenstrijd gaat met wat PDD-NOS vaak is.
Het meest grappige is, als mensen niet geloven dat ik het heb, dat ik het dan ook nog ga verdedigen dat ik het wel heb. Raar persoon dat ik ben.
Dat is dus het aparte. Natuurlijk komt het ook voorbij 'gewone mensen', maar vooral bij autisten ga je het opmerken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Maar dat moet al met al voor jou toch geen probleem zijnLeuk koppie en genoeg inhoud om de fysieke afwezigheid te compenseren dacht ik zo..
Dat laatste is heel pijnlijk als je daar later opeens achter komt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef SeanDaley het volgende:
Ik ben blij dat er meerdere mensen bestaan die het een beetje kunnen verwoorden. Ik was vroeger echt het voorbeeld van PDD-NOS, qua symptonen. Kreeg ik een andere kleur beker voor mijn drinken, dronk ik het niet op. Maar naarmate ik steeds ouder word, ga ik steeds meer de richting op van iets wat niet meer op PDD-NOS lijkt. Al voelt het zo, ik denk zelf dat ik potentie heb om dingen te leren, maar het gewoon veel langer duurt dan een persoon zonder autisme. Tja, en alleen de kleine dingetjes blijven wat hangen. Met name mezelf flexibel kunnen opstellen in het sociale~bedrijfsleven. Ik kan heel weinig zonder duidelijkheid, in afspraken.
Dus ja, zoals inlevingsvermogen, ik ben geen Dr. Phil, maar heel veel situaties kan ik begrijpen.
Oja, soms kan ik ook heel lang doorratelen over het 'ik'-persoon, zonder interesse te tonen in mijn gesprekspartnerTypisch iets wat ik herkende in Adam.
Niet overdrijven hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat ze meer hulp nodig hebben en zo dus meer kosten.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets voor te zeggen valt, maar, overal valt wat voor te zeggen.
En dat moeten we niet willen, inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |