abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 12:33:58 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76098273
AMSTERDAM - Een 23-jarige Nigeriaan heeft vrijdagavond een kleine explosie veroorzaakt op een vlucht tussen Schiphol en de Amerikaanse stad Detroit.

In eerste instantie maakte luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines bekend dat hij vuurwerk had afgestoken. De Amerikaanse regering bestempelde het incident echter al snel tot 'poging tot terrorisme'. Kort voor de landing in Detroit klonk in het vliegtuig een knal, vergelijkbaar met een champagnekurk of een ballon die wordt doorgeprikt, verklaarden passagiers tegenover CNN.

Poeder

De dader vertelde de autoriteiten dat hij explosief poeder op zijn been had vastgetapet. Hij gebruikte daarnaast een injectiespuit gevuld met chemicaliën. Door die twee met elkaar in contact te brengen werd een ontploffing gegenereerd. Ooggetuigen zagen vervolgens vlammen en rook opstijgen van de zitplaats van de Nigeriaan, waarop paniek uitbrak. Drie mensen, onder wie de dader, liepen brandwonden op.

Obama

De Amerikaanse president Barack Obama houdt de situatie nauwlettend in de gaten. Het staatshoofd gaf opdracht tot verhoogde veiligheidsmaatregelen voor het luchtverkeer. Obama brengt de kerstdagen door op Hawaï met zijn gezin.

Overmeesterd

De Nigeriaan werd kort na de ontploffing overmeesterd door een passagier. Medepassagiers en bemanningsleden slaagden erin het vuur te doven met brandblussers en dekens. Ze sleepten de dader naar de voorkant van het vliegtuig, weg van de andere passagiers.

al-Qaeda

Na zijn daad zou de man verklaard hebben dat hij handelde in opdracht van terreurorganisatie al-Qaeda. Pete King, een lid van de nationale veiligheidscommissie van het Huis van Afgevaardigden, zei dat de Nigeriaan voorkomt in databases die verband houden met terrorisme. ''Ik denk dat hij inderdaad banden met al-Qaeda heeft'', zei King. ''Zijn naam kwam vrijwel direct tevoorschijn.''

Abdulmutallab

Het gaat om de 23-jarige Nigeriaan Farouk Abdulmutallab. Hij volgt een technische studie aan de U]niversity College in London, berichtten Amerikaanse media zaterdag. Over zijn voornaam bestaat nog verwarring. Sommige Amerikaanse media reppen van Abdul Farouk Abdulmutallab, andere spreken van Umar Farouk Abdulmutallab. Bij beide varianten baseren media zich op officiële bronnen.

Het explosief dat de Nigeriaan tot ontploffing wilde brengen was ''tamelijk geavanceerd''. King stelt dan ook: ''Dit had een ramp kunnen zijn''. De man was in de Nigeriaanse stad Lagos op KLM-vlucht 588 naar Schiphol gestapt. In Amsterdam stapte hij over op een andere vlucht, zonder opnieuw gecontroleerd te worden, stelt CNN. Volgens zijn visum reisde hij naar de VS voor een religieuze ceremonie.

KLM

De KLM was niet verantwoordelijk voor het onderzoeken van passagiers die in Nigeria aan boord zijn gegaan van een vlucht naar Schiphol. Dat heeft een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij zaterdag gezegd. ''Wij zijn slechts vervoerder'', aldus de zegsvrouw. Controle van passagiers is een verantwoordelijkheid van de plaatselijke autoriteiten, zoals dat op Schiphol in handen is van de Koninklijke Marechaussee. De man, de 23-jarige Nigeriaan Farouk Abdulmutallab, was in Lagos in zijn vaderland aan boord gegaan van vlucht KLM-vlucht 588. Op Schiphol stapte hij over op de vlucht naar Detroit.

Transitgebied

Volgens een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee is de Nigeriaan niet buiten het zogenoemde transitgebied op de luchthaven geweest, waar mensen van de ene op de andere vlucht overstappen. ''Hij heeft geen inreisverzoek gedaan",' aldus de zegsman. ''Hij is niet langs de paspoortcontrole geweest.''

Extra maatregelen

De NCTb in Den Haag liet ook weten dat de Amerikaanse autoriteiten luchtvaartmaatschappijen wereldwijd hebben gevraagd extra maatregelen te treffen voor vluchten naar de Verenigde Staten.
Op Schiphol zijn deze zaterdagochtend per direct ingevoerd. De luchthaven verwacht zaterdag geen al te grote problemen omdat het een rustige dag is. De extra maatregelen houden onder andere in dat reizigers op vluchten naar de Verenigde Staten allemaal worden gefouilleerd en dat handbagage scherper wordt gecontroleerd. Schiphol zet extra personeel in om eventuele problemen het hoofd te bieden.

Hulp Engeland en Nigeria

De veiligheidsdiensten in Groot-Brittannië en Nigeria helpen de collega's in de Verenigde Staten in het onderzoek. Vice-president Goodluck Jonathan van Nigeria gaf een verklaring uit waarin hij de Amerikaans opsporingsinstanties alle hulp toezegde bij het lopende onderzoek. De verdachte zou studeren aan de University College Londen (UCL) in Groot-Brittannië. Een woordvoerster van de politie in Londen zei zaterdag dat er op dit moment naspeuringen worden gedaan in de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk.

© ANP
http://www.nu.nl/buitenla(...)chiphol-detroit.html

Kort samengevat
- Verdachte: Abdul Farouk Abdulmutallab
- Komt uit Nigeria. Studedeerde werkbouwtuigkunde in Londen.
- Had voor de mislukte aanslag contact met Yemen.
- Ooggetuigen zagen vlammen en rook vanuit de zitplaats van Abdul. Er brak daarna panniek uit aan boord.
- Medepassagiers hebben Abdul overmeesterd. Zij liepen brandwonden op.

Vragen:
- Waarom is Schiphol en de Nederlandse overheid zo laks en naief omtrent veiligheid?
- Moet het een keer goed misgaan voordat de regering eens wakker wordt?
- Verantwoordelijkheid ligt bij Nederland. Mocht het vliegtuig daadwerkelijk boven Amerikaanse grondgebied zijn opgeblazen, dan zal de VS Nederland zwaar op het matje roepen.
- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 27 december 2009 @ 12:35:45 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76098339
Zoals ik vanochtend dook op de FP schreef: wat ik het meest schokkende vind, is dat de aanslag is voorkomen doordat er een gewone passagier zat op te letten en ingreep. Ik bedoel, als er nou zo'n air marshall had ingegrepen, maar ze waren gewoon afhankelijk van een burger. Als Jasper met zijn ogen dicht had gezeten waren er een paar honderd mensen minder geweest.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_76098413
Tvp. Jasper is een held!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 27 december 2009 @ 12:43:30 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_76098601
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:35 schreef Federer-fan het volgende:
Zoals ik vanochtend dook op de FP schreef: wat ik het meest schokkende vind, is dat de aanslag is voorkomen doordat er een gewone passagier zat op te letten en ingreep. Ik bedoel, als er nou zo'n air marshall had ingegrepen, maar ze waren gewoon afhankelijk van een burger. Als Jasper met zijn ogen dicht had gezeten waren er een paar honderd mensen minder geweest.
Klets. Jasper greep pas in nadat de aanslag mislukt was. De man had al geïnjecteerd en de boel was al afgegaan. Hij heeft voorkomen dat hij het misschien nog eens probeerde, maar als het de eerste keer goed was gegaan, waren er ook een paar honderd mensen minder geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_76098676
- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?

Een kort antwoord: ja, voor verdere maatregelen

Waarom? De Kmar is nu verantwoordelijk voor de veiligheid op AMS. Maar ze hebben het uitbesteed aan private ondernemingen. De werknemers van de private ondernemingen zijn niet anders dan mensen die niets anders kunnen als beveiliger spelen. De meeste weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Ze krijgen een opleiding van een weekje en denken dan al de autoriteit te zijn op veiligheidsgebied. Jongens en meisjes van nog geen 20 of oudere mensen die afgekeurd zijn voor een normale baan waarbij ze echt moeten werken. Het over grote deel heeft absoluut niet de juiste persoonlijkheid om beveiliger te spelen. Het is gewoon lachwekkend wat er bij bedrijven als Trigion of G4S werkt.
En dan nog een ding. Een heel groot deel van de beveiligers op AMS zijn van marokkaanse afkomst. Nu even één ding, ik ben geen racist maar we weten allemaal dan naar Amsterdam niet echt het beste volk gekomen is. Dus hoe kan je moslimterrorisme bestrijden met Amsterdam-West marokkaantjes?

De Kmar heeft gegokt en verloren, tijd voor echte mensen die het snappen, zowel in de terminal als op het platform. Het is al langer tijd om het wederzijds respect en begrip tussen werknemers, passagiers en beveiliging te herstellen, nu is de kans.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 december 2009 @ 12:50:37 #6
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76098888
Kwalijke zaak!
  zondag 27 december 2009 @ 12:58:28 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76099218
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Jasper greep pas in nadat de aanslag mislukt was. De man had al geïnjecteerd en de boel was al afgegaan. [...]
Het was al afgegaan? Stelde dat explosief dan zo weinig voor dat er blijkbaar niets is gebeurd?
pi_76099321
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Red_85 het volgende:
Waarom? De Kmar is nu verantwoordelijk voor de veiligheid op AMS. Maar ze hebben het uitbesteed aan private ondernemingen. De werknemers van de private ondernemingen zijn niet anders dan mensen die niets anders kunnen als beveiliger spelen. De meeste weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Ze krijgen een opleiding van een weekje en denken dan al de autoriteit te zijn op veiligheidsgebied. Jongens en meisjes van nog geen 20 of oudere mensen die afgekeurd zijn voor een normale baan waarbij ze echt moeten werken.
Tot zover had je het ook over de Marechaussee kunnen hebben, hoor. Met het voornaamste verschil dat de jongens en meisjes daar wel met een MP5 mogen lopen. Een niet onbekende grap is dat de honden van de Marechassee twee schalen hoger zitten...
quote:
En dan nog een ding. Een heel groot deel van de beveiligers op AMS zijn van marokkaanse afkomst. Nu even één ding, ik ben geen racist maar we weten allemaal dan naar Amsterdam niet echt het beste volk gekomen is.
Het is een momentopname, maar de beveiligers waar ik op Schiphol mee te maken heb gehad kwamen mij niet over als afkomstig van een specifieke bevolkingsgroep. Zal verder niet ingaan op je verdere insinuaties daarover.

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe het inzetten van Marechaussee dit proces gaat verbeteren.

Suggestieve TS overigens:
quote:
vragen
- Waarom is Schiphol en de Nederlandse overheid zo laks en naief omtrent veiligheid?
- Moet het een keer goed misgaan voordat de regering eens wakker wordt?
- Verantwoordelijkheid ligt bij Nederland. Mocht het vliegtuig daadwerkelijk boven Amerikaanse grondgebied zijn opgeblazen, dan zal de VS Nederland zwaar op het matje roepen.
Alleen de laatste is een serieuze vraag. De rest gaat over het beeld wat de oorspronkelikke vraagsteller (gezien het #3 topic) kennelijk heeft over de overheid, de luchtvaart en Schiphol, waar nogal op af te dingen is.

[ Bericht 3% gewijzigd door ijdod op 27-12-2009 14:28:25 ]
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_76099863
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:01 schreef ijdod het volgende:

[..]

Tot zover had je het ook over de Marechaussee kunnen hebben, hoor. Met het voornaamste verschil dat de jongens en meisjes daar wel met een MP5 mogen lopen. Een niet onbekende grap is dat de honden van de Marechassee twee schalen hoger zitten...
[..]

Het is een momentopname, maar de beveiligers waar ik op Schiphol mee te maken heb gehad kwamen mij niet over als afkomstig van een specifieke bevolkingsgroep. Zal verder niet ingaan op je verdere insinuaties daarover.
Punt is dat ik dit wel iedere dag zie en hoor. Ik zit er bijna dagelijks bovenop.
quote:
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe het inzetten van Marechaussee dit proces gaat verbeteren.
NIet? Ik schat dat een gemiddeld persoon bij de Kmar beter weet waar hij mee bezig is dat een willekeurig iemand met een 'v'tje op zijn of haar borst.
quote:
Alleen de laatste is een serieuze vraag. De rest gaat over het beeld wat de TS kennelijk heeft over de overheid, de luchtvaart en Schiphol, waar nogal op af te dingen is.
Geef hem wel gelijk. De huidige politiek is niet echt het beste wat dit land te bieden heeft. Serieuzer op de punten waar het serieus zou moeten zijn, zijn ze niet. Maar wel op de pietlutterige puntjes te veel aandacht zetten zodat ze laten zien dat ze ergens mee bezig zijn, maar dan wel het verkeerde. Maar dat is een andere discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 december 2009 @ 13:18:16 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76100012
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het was al afgegaan? Stelde dat explosief dan zo weinig voor dat er blijkbaar niets is gebeurd?
Nee, het explosief explodeerde niet maar ging branden, de chemische reactie verliep dus te traag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:25:58 #11
230491 Zith
pls tip
pi_76100269
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het explosief faalde, toen jasper en omstanders in actie kwamen hadden ze eigenlijk al allemaal dood moeten zijn. Na het falen was het gevaar eigenlijk al voorbij en was het gewoon een kwestie van iemand met een brandende been helpen (die zelf ook niet meer tegenstribbelde, omdat hij puur en alleen op die bom rekende en waarschijnlijk compleet verdwaasd was dat hij niet gelijk dood was gegaan).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 27 december 2009 @ 13:42:18 #12
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76100946
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:01 schreef ijdod het volgende:

[..]

Suggestieve TS overigens:
[..]

Alleen de laatste is een serieuze vraag. De rest gaat over het beeld wat de TS kennelijk heeft over de overheid, de luchtvaart en Schiphol, waar nogal op af te dingen is.
Ik ben niet de TS die die vragen heeft bedacht; die vragen komen uit de vorige OP en die is nie tvan mij.
pi_76102960
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ben niet de TS die die vragen heeft bedacht; die vragen komen uit de vorige OP en die is nie tvan mij.
Mea culpa. Aangepast.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  zondag 27 december 2009 @ 15:11:38 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76104738
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:29 schreef ijdod het volgende:

[..]

Mea culpa. Aangepast.

Niet echt een stormlooptopic dit.
  zondag 27 december 2009 @ 15:12:00 #15
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76104753
Net op CNN hoorde ik dat zijn vader meerdere keren contact heeft opgenomen met de Amerikaanse ambassade in dat land, om aan te geven dat zijn zoon radicaliseerde. Als dat waar zou zijn, is het toch vreemd dat naar aanleiding van zo'n duidelijk signaal iemand niet op een bepaalde lijst komt.
quote:
Was he on any security watch lists?

U.S. authorities say they were contacted by the man's father ahead of the attack, but whether he was placed on any so-called No-Fly list maintained by the United States is unclear. Dutch officials say the passenger's name appeared on a manifest supplied by the airline, which was passed to U.S. authorities, who cleared the flight to depart.
http://www.cnn.com/2009/C(...)ack.qanda/index.html
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 27 december 2009 @ 15:22:06 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_76105123
Wat ik niet begrijp is waarom onze Nigeriaanse vriend zich niet op het toilet probeerde te ontploffen. Sufferd.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 27 december 2009 @ 15:42:11 #17
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76105842
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:22 schreef Morendo het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom onze Nigeriaanse vriend zich niet op het toilet probeerde te ontploffen. Sufferd.
Snap ik ook niet. Het enige is misschien: hij moest die ontploffing veroorzaken vlak voor de landing, zodat er ook slachtoffers op de grond zouden zijn. Als ze bijna landden, moest hij op zijn plaats blijven - in elk geval zou het dan de aandacht trekken als hij naar de wc liep.

Ik zou nu niet met veel plezier in een vliegtuig stappen. Dit kunnen ze elke keer doen lijkt me.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 15:45:45 #18
230491 Zith
pls tip
pi_76105961
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Het enige is misschien: hij moest die ontploffing veroorzaken vlak voor de landing, zodat er ook slachtoffers op de grond zouden zijn. Als ze bijna landden, moest hij op zijn plaats blijven - in elk geval zou het dan de aandacht trekken als hij naar de wc liep.

Ik zou nu niet met veel plezier in een vliegtuig stappen. Dit kunnen ze elke keer doen lijkt me.
Er vliegen honderdduizenden vliegtuigen per dag, en 1x in de zo veel jaar gebeurd er bijna iets... Wees toch eens rationeel. De kans dat je onderweg naar het vliegveld verongelukt is een factor 10 groter dan de kans dat je vliegtuig ontploft.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 27 december 2009 @ 16:48:39 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76108060
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Er vliegen honderdduizenden vliegtuigen per dag, en 1x in de zo veel jaar gebeurd er bijna iets... Wees toch eens rationeel. De kans dat je onderweg naar het vliegveld verongelukt is een factor 10 groter dan de kans dat je vliegtuig ontploft.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 16:53:10 #20
230491 Zith
pls tip
pi_76108216
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hebt een ontzettend mooie parkiet, dus ik vergeef het je.
  zondag 27 december 2009 @ 16:56:34 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76108323
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hebt een ontzettend mooie parkiet, dus ik vergeef het je.
Twee hè. Dat weet je? Fijn dat je het me vergeeft; daar is het wel de tijd van het jaar voor.
pi_76108690
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Denk eens aan een trein/metro. Geen enkele vorm van beveiliging en mogelijk evenveel potentiële slachtoffers.

100% veilig vliegen kan niet, tenzij je stopt met vliegen. Veiliger maken wel, echter de verhouding veiligheid en kosten/overlast is ook belangrijk. Elke passagier fouilleren en handbagage verbieden is niet echt een maatregel waar ik op zit te wachten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 27 december 2009 @ 17:33:31 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76109471
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Denk eens aan een trein/metro. Geen enkele vorm van beveiliging en mogelijk evenveel potentiële slachtoffers.
Da's waar.
quote:
100% veilig vliegen kan niet, tenzij je stopt met vliegen. Veiliger maken wel, echter de verhouding veiligheid en kosten/overlast is ook belangrijk. Elke passagier fouilleren en handbagage verbieden is niet echt een maatregel waar ik op zit te wachten...
100% veilig vliegen kan inderdaad niet. Maar het was nooit 100% veilig en die terreurdreigingen komen naast de gevaren die er al waren.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 20:34:19 #24
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76115594
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Red_85 het volgende:

Een kort antwoord: ja, voor verdere maatregelen

Waarom? De Kmar is nu verantwoordelijk voor de veiligheid op AMS. Maar ze hebben het uitbesteed aan private ondernemingen. De werknemers van de private ondernemingen zijn niet anders dan mensen die niets anders kunnen als beveiliger spelen. De meeste weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Ze krijgen een opleiding van een weekje en denken dan al de autoriteit te zijn op veiligheidsgebied. Jongens en meisjes van nog geen 20 of oudere mensen die afgekeurd zijn voor een normale baan waarbij ze echt moeten werken. Het over grote deel heeft absoluut niet de juiste persoonlijkheid om beveiliger te spelen. Het is gewoon lachwekkend wat er bij bedrijven als Trigion of G4S werkt.
En toch blijkt men dat beveiligers volkje bekwaam genoeg te vinden om zo'n grote verantwoordelijkheid te geven, want men klaagt en kankert en oordeelt wel en iedereen weet het beter, maar toch kan een vliegveld niet zonder dat volk draaien. Tijd voor echte mensen ja, van de KMar zijn we wel onder de indruk zeker .
En die duizenden beveiligers die een opleiding van een weekje hebben gevolgd (het is een opleiding van niks inderdaad) weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn, zijn zich elke dag bewust van wat er afspeelt en helaas nu al helemaal. Ik in ieder geval wel, het had ook mijn vlucht kunnen zijn.
Het zijn niet allemaal heldere lichten, en niet iedereen heeft het in zich om daar te gaan staan maar de mensen (profile en visitatie) die de NW253 van vrijdag hebben gecontroleerd hebben wel gedaan wat ze moesten en konden en valt momenteel vrij weinig te verwijten. Ze hebben procedures gevolgd die voortvloeien uit de procedures van de KMar. Metaaldetectiepoortjes en xray apparatuur zijn hulpmiddelen, voor de rest zijn het mensen. Schiphol mag zijn ingecalculeerde risico's wel eens nalopen, de gatedeuren met kieren, open plafonds in toiletten (waar niet mag worden gecontroleerd) en crewleden die genoeg troep (liquids e.d) mee mogen nemen aan boord.

Makkelijk hoor, beveiligertjes aanwijzen .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76116227
Weer incident op vlucht A'dam-Detroit

Er heeft zich vanavond een incident voorgedaan op een vlucht van Delta/Northwest Airlines van Schiphol naar Detroit. Een verdachte Nigeriaan zou een halfuur op een toilet hebben doorgebracht. De man zou vanuit die ruimte hebben geschreeuwd.

Het vliegtuig is veilig geland op de luchthaven van Detroit. Daar zijn alle 253 passagiers veilig van boord gehaald. Dat meldt CNN.

Het gaat om dezelfde Northwest/Delta- vlucht als waarop eergisteren een Nigeriaan probeerde een aanslag te plegen.
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')