quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
quote:
Dat klopt. Maar wat ik wil zeggen is dat de etnische afkomst van iemand niet altijd iets hoeft uit te maken. Zo zie je ook veel Koerdische extremisten met een Turkse vader of moeder. En Turkse nationalisten van Koerdische afkomst. De leider van MHP Istanbul is bijvoorbeeld een Koerd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat ze het assimileren wel piekfijn hebben gedaan, die Iraniërs.
Nee, maar wel voor de meeste. In heb wekelijks contact met Azeri's die in Iran wonen en mij vertellen wat er onder hen speelt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
?
Bullshit. Een deel heeft wel enige ontevredenheid geuit jegens Khamenei, maar dat is niet representatief voor alle Azeri's.
De MHP is sowieso niet racistisch.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat ik wil zeggen is dat de etnische afkomst van iemand niet altijd iets hoeft uit te maken. Zo zie je ook veel Koerdische extremisten met een Turkse vader of moeder. En Turkse nationalisten van Koerdische afkomst. De leider van MHP Istanbul is bijvoorbeeld een Koerd.
'Toz' zeg je maar in de Marokkanen-topic.quote:
True.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat ik wil zeggen is dat de etnische afkomst van iemand niet altijd iets hoeft uit te maken. Zo zie je ook veel Koerdische extremisten met een Turkse vader of moeder. En Turkse nationalisten van Koerdische afkomst. De leider van MHP Istanbul is bijvoorbeeld een Koerd.
Fair enough. Sure.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, maar wel voor de meeste. In heb wekelijks contact met Azeri's die in Iran wonen en mij vertellen wat er onder hen speelt.
Wat zeg je van het opleggen van de naam Azeri? De meeste Azeri's vooral in het Noorden wilden vroeger helemaal niet Azeri genoemd worden. Daar komt de leus 'Haray haray men Turkem' oft. 'Genoeg genoeg ik ben een Turk' vandaan. Ik ken een Azeri uit Iran die vertelde dat wanneer hij zei dat hij een trotse Turk was dat hij meteen werd uitgemaakt voor 'Pan-Turkist' of separatist.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
Assimilatie is nooit met dwang geforceerd, integendeel tot wat Turkije wel bij haar minderheden heeft getracht.
Yeah right. De Iraniërs zijn zó vredelievend...quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
Assimilatie is nooit met dwang geforceerd, integendeel tot wat Turkije wel bij haar minderheden heeft getracht.
Wil je er dan ook bij vermelden dat de Azeri's in Iran de term ''Turk'' los zien van diegene die in Turkije wonen? Wat wellicht raar klinkt, maar wel zo is. De meeste hebben totaal geen affectie met de Turken in Turkije.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat zeg je van het opleggen van de naam Azeri? De meeste Azeri's vooral in het Noorden wilden vroeger helemaal niet Azeri genoemd worden. Daar komt de leus 'Haray haray men Turkem' oft. 'Genoeg genoeg ik ben een Turk' vandaan. Ik ken een Azeri uit Iran die vertelde dat wanneer hij zei dat hij een trotse Turk was dat hij meteen werd uitgemaakt voor 'Pan-Turkist' of separatist.
En Iran behandelt de Koerden zeker ook perfect?quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
Doei Bilmiyoremquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga, te veel tijd doorgebracht op fok. Doei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet ik je maar weer laten bannen dan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga, te veel tijd doorgebracht op fok. Doei.
Ik had het over assimileren, niet over onderdrukken. Groot verschil.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En Iran behandelt de Koerden zeker ook perfect?
http://azady.nl/news.php?readmore=8049
30/07/2008 TEHERAN - Volgens de mensenrechtenorganisatie Amnesty International doet de Iraanse regering er niet genoeg aan om wijdverspreide discriminatie tegen de Koerden te voorkomen. Amnesty benadrukt dat de mensenrechtenschendingen tegen Koerden toenemen.
Oke AryaMehr, oke.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik had het over assimileren, niet over onderdrukken. Groot verschil.
Helemaal niet zo'n groot verschil. Zit een fijne lijn tussen. Assimilatie is een belangrijke strategie om oppositie tegen te gaan. Oppositie tegen onderdrukking.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik had het over assimileren, niet over onderdrukken. Groot verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |