Les 2 in hoger onderwijs is dat zowel overschatten als onderschatten van aspecten van het leven kan leiden tot desastreuze gevolgen in alle facetten. Het feit dat er een iemand op de lijst niet fout is wil niet zeggen dat de rest van die lijst ook niet fout is, om maar terug te vallen op les 1.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Les 1 in hoger onderwijs is dat correlatie geen causaal verband bewijst. Dat iemand op de lijst iets fout doet betekent niet dat iedereen op die lijst fout is. Of dat iedereen die fout is op die lijst staat.
Dat weet je zelf natuurlijk ook wel, maar je bent weer in je 'kijk-mij-lekker-anders-denken' mode.
Precies mijn punt. Dus daarom moet je er een rechterlijke macht bij halen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:02 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het feit dat er een iemand op de lijst niet fout is wil niet zeggen dat de rest van die lijst ook niet fout is, om maar terug te vallen op les 1.
De rechterlijke macht schend ik niet, want die is verbonden aan een eventueel juridische verantwoording dat aan die lijst gebonden zit. Die is er nu niet, maar zoals ik al zei zou ik die verandering wel willen zien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Dan breek je gelijk de rechterlijke macht, trias-politica en de westerse democratie. Chappeau, wat een ware vrijheidsdenker ben jij zeg!
Dat zeg ik toch, ik wil juridische aspecten gebonden zien aan die lijst, dat is de rechterlijke macht in deze. Als jij in de winkel iets steelt word je ook aangehouden door een beveiliger of een politie agent, en niet door een rechter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Dus daarom moet je er een rechterlijke macht bij halen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:04 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
De rechterlijke macht schend ik niet, want die is verbonden aan een eventueel juridische verantwoording dat aan die lijst gebonden zit. Die is er nu niet, maar zoals ik al zei zou ik die verandering wel willen zien.
De precieze balans tussen die trias politica vindt zich mede in een goed juridisch systeem. Als je ervoor zorgt dat men, zonder dat deze zich ertegen kunnen verdedigen, hun rechten afgenomen kunnen worden (ze mogen niet meer dit en dat), dan verzwakt dat direct de trias politica, omdat hetzelfde met bijv de rechters zou kunnen gebeuren, of familie van rechters als drukmiddel. Dit kan je makkelijk ongedaan maken door deze namen op lijstjes verdedegingsrecht te geven.quote:Trias Politica komt nergens om de hoek kijken, dus waarom je daar mee aan komt zetten is me vreemd, de scheiding van machten komen nergens naar boven wanneer er een juridisch bindend lijstje met namen ligt, aangezien de Trias Politica van te voren die lijst heeft samengesteld.
Dan nog heeft het niks uit te staan met Trias Politica omdat het verdedigingsrecht van de verdachte nog altijd in stand is gehouden als hij op het vliegveld wordt aangehouden. Niemand oppert er voor om deze meneer ter plekke een kogel door z'n hoofd te jagen, maar slechts aan te houden of nader te inspecteren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:09 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
De precieze balans tussen die trias politica vindt zich mede in een goed juridisch systeem. Als je ervoor zorgt dat men, zonder dat deze zich ertegen kunnen verdedigen, hun rechten afgenomen kunnen worden (ze mogen niet meer dit en dat), dan verzwakt dat direct de trias politica, omdat hetzelfde met bijv de rechters zou kunnen gebeuren, of familie van rechters als drukmiddel. Dit kan je makkelijk ongedaan maken door deze namen op lijstjes verdedegingsrecht te geven.
Goed, dan past mn votige post er niet echt meer bij. Echter, dit soort 'deze mensen kunnen terrorist zijn dus mogen ze niet X en Y' kunnen gewoon niet bindend zijn zonder dat deze mensen officieel zo zijn bewezen. (verwijzing terug naar rechterlijke macht, westerse democratie, etc)quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, ik wil juridische aspecten gebonden zien aan die lijst, dat is de rechterlijke macht in deze. Als jij in de winkel iets steelt word je ook aangehouden door een beveiliger of een politie agent, en niet door een rechter.
In een eerdere post heb ik dan ook geopperd dat de Amerikaanse regering of douane dit had moeten doorgeven zodat de Nederlandse beveiligingsdiensten deze meneer extra konden controleren. Ik heb het nergens gehad over hem meteen de cel in smijten, hem een spuit in de arm te zetten of anderzijds aan te pakken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Goed, dan past mn votige post er niet echt meer bij. Echter, dit soort 'deze mensen kunnen terrorist zijn dus mogen ze niet X en Y' kunnen gewoon niet bindend zijn zonder dat deze mensen officieel zo zijn bewezen. (verwijzing terug naar rechterlijke macht, westerse democratie, etc)
Iraniërs mogen ook geen nucleaire studies volgen, dat ook maar opheffen dan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:18 schreef Ryon het volgende:
De Nigeriaan stond trouwens niet op een zwarte lijst. Zo werd net gemeld op het radio nieuws.
Dat iets als de FBI natuurlijk voornamelijk 'boodschappenlijstjes' kan maken is een goed ding. Het zou gek zijn als een instantie zoals de FBI zoveel macht zou krijgen dat alleen het noemen van een naam er voor zou zorgen dat je in Nederland niet meer zou mogen studeren. Of het nou terecht is of niet.
IMHO wel jaquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:20 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Iraniërs mogen ook geen nucleaire studies volgen, dat ook maar opheffen dan?
Inderdaad. Meteen opheffen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:20 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Iraniërs mogen ook geen nucleaire studies volgen, dat ook maar opheffen dan?
Waanzin.quote:
Beetje jammer om iemand die accuraat optreedt gelijk een 'held' te noemen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://jjschuringa.hyves.nl/?ref=sr
Hyve van held
Vrijheidquote:
Kernwapens in handen van een instabiel regime werpen "toefje onveilig" noemen is nou net een van de dingen waarin de naïviteit van Nederlanders weer de kop op steekt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Vrijheid. Ik snap dat dit idee sommigen wat angstig kan maken, maar ik neem vrijheid graag met een toefje onveiligheid toe.
Nee, het is waanzin om individuen op basis van nationaliteit uit te sluiten voor het volgen van bepaald onderwijs. Net alsof alle Iraniërs Ahmedinejad steunenquote:
niet zo generaliserend over nederlanders graag. wij zijn immers juist argwanend, gierig en introvert.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:26 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Kernwapens in handen van een instabiel regime werpen "toefje onveilig" noemen is nou net een van de dingen waarin de naïviteit van Nederlanders weer de kop op steekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |