Niet bepaald een garantie voor veiligheid. Vliegtuigen crashen namelijk wel vaker dan eens in de 8 jaar.. en dat heeft dan verdomd weinig te maken met een Farouk en zijn vuurwerkbommetje.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:27 schreef De_Ruyter het volgende:
Als jullie dan allemaal vrijwillig in dat vliegtuig gaan zitten omdat jullie die zo graag zien neerstorten, dan vind ik 't best. Garandeert de normale mensen in ieder geval weer 8 jaar veiligheid, en tegen die tijd zijn er wel weer genoeg pubers bijgekomen die denken dat het grappig is die het volgende vliegtuig kunnen vullen.
Het is nooit uitgesloten dat de crash van Air France geen Aanslag wasquote:Op zaterdag 26 december 2009 16:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet bepaald een garantie voor veiligheid. Vliegtuigen crashen namelijk wel vaker dan eens in de 8 jaar.. en dat heeft dan verdomd weinig te maken met een Farouk en zijn vuurwerkbommetje.
Air France weet na vorig jaar ook wel dat een extra technische controle minder slachtoffers oplevert dan een extra bagage check.
Ik snap niet dat iemand in een terroristen database überhaupt kan vliegenquote:Op zaterdag 26 december 2009 15:10 schreef TheMercenary9 het volgende:
hoe kan iemand die in de terroristen database staat in Londen studeren?
Hij stond ook niet in een "terroristen database"quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:37 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand in een terroristen database überhaupt kan vliegen
quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:39 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hij stond ook niet in een "terroristen database"
Ehm? in de OP staat van wel.quote:al-Qaeda
Na zijn daad zou de man verklaard hebben dat hij handelde in opdracht van terreurorganisatie al-Qaeda. Pete King, een lid van de nationale veiligheidscommissie van het Huis van Afgevaardigden, zei dat de Nigeriaan voorkomt in databases die verband houden met terrorisme. ''Ik denk dat hij inderdaad banden met al-Qaeda heeft'', zei King. ''Zijn naam kwam vrijwel direct tevoorschijn.''
Shit zeg, nu begin ik zelf dus de Fred Teeven uit te hangen en te doen alsof ik alles weetquote:Op zaterdag 26 december 2009 16:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
[..]
Ehm? in de OP staat van wel.
Als zo'n vent in een database staat zou hij toch gewoon niet moeten kunnen vliegen.
Neehee, hij stond op een lijst waar ook alle mensen die over de telefoon zeggen dat hamburgers vies zin op staan. Met honderduizenden andere mensen. Dit zijn geen officiele lijsten waarbij je ook officieel niet meer mag vliegen of studeren of wat dan ook. Het is gewoon een lijstje voor intern gebruik.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
[..]
Ehm? in de OP staat van wel.
Als zo'n vent in een database staat zou hij toch gewoon niet moeten kunnen vliegen.
Dat mag dan wel eens veranderen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Neehee, hij stond op een lijst waar ook alle mensen die over de telefoon zeggen dat hamburgers vies zin op staan. Met honderduizenden andere mensen. Dit zijn geen officiele lijsten waarbij je ook officieel niet meer mag vliegen of studeren of wat dan ook. Het is gewoon een lijstje voor intern gebruik.
Jij wilt inbreuk maken op rechten van mensen die niet eens juridisch ergens van verdacht worden? Wat zijn dat voor Stasipraktijken?quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:50 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat mag dan wel eens veranderen.
Gewoon de woordjes terrorist en 9/11 gebruiken en dan kom je al een heel eind. Of daarbij het rechtssysteem overboord wordt gegooid of niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:51 schreef reem het volgende:
[..]
Jij wilt inbreuk maken op rechten van mensen die niet eens juridisch ergens van verdacht worden? Wat zijn dat voor Stasipraktijken?
En als zo'n vent dan een vliegticket wil kopen gaat er bij niemand een belletje rinkelen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Neehee, hij stond op een lijst waar ook alle mensen die over de telefoon zeggen dat hamburgers vies zin op staan. Met honderduizenden andere mensen. Dit zijn geen officiele lijsten waarbij je ook officieel niet meer mag vliegen of studeren of wat dan ook. Het is gewoon een lijstje voor intern gebruik.
Het is niet alsof een terreurlijst een boodschappenlijstje is waar je even snel op komt te staan, en dat is maar weer eens bewezen gisteren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:51 schreef reem het volgende:
[..]
Jij wilt inbreuk maken op rechten van mensen die niet eens juridisch ergens van verdacht worden? Wat zijn dat voor Stasipraktijken?
Zolang die lijst geen enkele juridische status heeft is dat lijstje net zoveel waard als een boodschappenlijstje.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:53 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het is niet alsof een terreurlijst een boodschappenlijstje is waar je even snel op komt te staan, en dat is maar weer eens bewezen gisteren.
Dat zeg ik, dat moet veranderen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:54 schreef reem het volgende:
[..]
Zolang die lijst geen enkele juridische status heeft is dat lijstje net zoveel waard als een boodschappenlijstje.
Dat is helemaal niet bewezen gister.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:53 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het is niet alsof een terreurlijst een boodschappenlijstje is waar je even snel op komt te staan, en dat is maar weer eens bewezen gisteren.
Inderdaad, de interne lijstjes moeten officieel worden en via de rechterlijke macht geregeld, met recht op verdediging en onschuldig tot anders is bewezen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:55 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat moet veranderen.
Natuurlijk, het was geen bom of een poging tot een aanslag, maar het was een chemische substantie om z'n halal geitensnack mee op te warmen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bewezen gister.
Les 1 in hoger onderwijs is dat correlatie geen causaal verband bewijst. Dat iemand op de lijst iets fout doet betekent niet dat iedereen op die lijst fout is. Of dat iedereen die fout is op die lijst staat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:56 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Natuurlijk, het was geen bom of een poging tot een aanslag, maar het was een chemische substantie om z'n halal geitensnack mee op te warmen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:55 schreef Zith het volgende:
Inderdaad, de interne lijstjes moeten officieel worden en via de rechterlijke macht geregeld, met recht op verdediging en onschuldig tot anders is bewezen.
Ja allemaal leuk en aardig, maar het kenmerk van terroristen is meestal dat ze al dood zijn samen met een heleboel mensen voordat je ze kan berechten, laat staan op heterdaad betrappen. Ik vind het niet verantwoord om daar zo laconiek mee om te gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:56 schreef reem het volgende:
Ja, maar dan moet je dingen gaan bewijzen. En blijkbaar was er tegen deze man niets te bewijzen, anders was ie al vervolgd.
Dan breek je gelijk de rechterlijke macht, trias-politica en de westerse democratie. Chappeau, wat een ware vrijheidsdenker ben jij zeg!quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:00 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
[..]
Ja allemaal leuk en aardig, maar het kenmerk van terroristen is meestal dat ze al dood zijn samen met een heleboel mensen voordat je ze kan berechten, laat staan op heterdaad betrappen. Ik vind het niet verantwoord om daar zo laconiek mee om te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |