quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:25 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Hoor ik daar in de verte een BNW trein aan komen stomen?
Het leek alsof je suggereerde dat het een stunt was van eigen makelaardij, ik kan het ook mis hebben uiteraard, vandaar m'n vraag.quote:
Er zal wel " iets" afgegaan zijn, maar een AANSLAG?quote:
Lees eerst dit eensquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:20 schreef reem het volgende:
Nou, Portugal en IJsland hebben ook Marshall-Hulp gehad.
Westelijk Halfrond
[ afbeelding ]
Dat sowieso, een doorgewinterde fokster moet beiden wel kunnen toch.quote:
Ik was al begonnenquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:31 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat sowieso, een doorgewinterde fokster moet beiden wel kunnen toch.
Nee natuurlijk niet, maar daarom hoef je de interventies en het Marshallplan ook niet te bagatelliseren. Om nog maar te zwijgen over de economische samenwerking, de voordelen die we hebben van elkaar aanvullende wetenschap en de grote denkers van de mensheid.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:28 schreef reem het volgende:
Dus de militaire interventies, het steunen en financieren van militaire dictaturen, paramilities etc. op het WH worden door de vingers gezien?
Als ik het over het Westers Halfrond heb, dan heb ik het idd over de Geografische betekenis van het woord (anders had ik inderdaad wel 'Westerse Wereld' gebruikt. Ik probeerde met mijn opmerking juist een onderscheid te maken tussen de steun en goede zaken die de VS heeft gedaan in Europa (o.a. Marshall-hulp), maar ook te wijzen op alle misdaden dien men in haar "achtertuin" heeft begaan (wat de belangrijkste reden voor mijn skeptische houding t.o.v. het buitenlands beleid van de VS).quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees eerst dit eens
http://en.wikipedia.org/wiki/Sense_and_reference
en dan dit
Western hemisphere is sometimes used as an equivalent for the geopolitical construct, the Western world, which typically includes the Americas, Europe, Australia and New Zealand.
Er is een verschil tussen betekenis en referentie. Ofwel, je hebt de geografische betekenis en de referentie waar we westerse landen bedoelen
Welke militaire dictatuur op het WH bedoel je?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:28 schreef reem het volgende:
Dus de militaire interventies, het steunen en financieren van militaire dictaturen, paramilities etc. op het WH worden door de vingers gezien?
In de woorden van Dieter Nuhr: „Wenn man keine Ahnung hat: Einfach mal Fresse halten.“quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
piet. we gaan bij deze een spreuk lanceren, die klopt voor alle kippen-zonder-kop. dus ook af en toe voor mij als ik me bemoei met een discussie waar ik eigenlijk weinig over weet.
de spreuk, waar vanaf nu internet copyright op zit:
"slecht geïnformeerd, is goed geïndoctrineerd".
Je gaat je marshall blunder echt niet meer goedlullen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:37 schreef reem het volgende:
Maar om iemand als "slecht geïnformeerd, goed geïndoctrineerd" weg te zetten omdat íe een andere (net zo gangbare) definitie gebruikt van een bepaalde term is een beetje zielig. Zeker als je zelf amper iets weet van het buitenlands beleid dat de VS voert sinds 1823 in haar achtertuin.
De CIA interventies in o.a. Cuba en Zuid-Amerikaanse landen hebben dan ook weinig van doen met de huidige gang van zaken en anti-Amerikanisme. De meesten die de Amerikaanse vlag aan het verbranden zijn roepen leuzen over het Midden-Oosten en het kapitalisme.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:37 schreef reem het volgende:
Maar om iemand als "slecht geïnformeerd, goed geïndoctrineerd" weg te zetten omdat íe een andere (net zo gangbare) definitie gebruikt van een bepaalde term is een beetje zielig. Zeker als je zelf amper iets weet van het buitenlands beleid dat de VS voert sinds 1823 in haar achtertuin.
Nee, jij bent degene die geen idee had welke landen Marshall-hulp hebben gehad. Kijk nu eerst dat filmpje van Piet Verdriet eens, en geef dan nog eens je oordeel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:37 schreef reem het volgende:
Het ging me er meer om wat wel en niet belangrijk gevonden word in de westerse wereld.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:30 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het leek alsof je suggereerde dat het een stunt was van eigen makelaardij, ik kan het ook mis hebben uiteraard, vandaar m'n vraag.
Chili onder Pinochet, Argentinië onder Videla, Panama onder Noriega, Cuba onder Batista etc.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welke militaire dictatuur op het WH bedoel je?
Daarom wijs ik jullie graag op die andere kant.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
De CIA interventies in o.a. Cuba en Zuid-Amerikaanse landen hebben dan ook weinig van doen met de huidige gang van zaken en anti-Amerikanisme. De meesten die de Amerikaanse vlag aan het verbranden zijn roepen leuzen over het Midden-Oosten en het kapitalisme.
Ik gaf aan wat de redenen waren voor mijn skeptische houding t.o.v. v/d VS, een mening die gedeeld wordt met tientallen miljoenen in Latijns-Amerika om de redenen die ik eerder aangaf.quote:Excuseer ons dus als we daar de nadruk op leggen, en niet wat coups uit het verleden.
Toch vreemd dat er geen busladingen Argentijnen zijn die zich opbliezen in Pan-Am vliegtuigen, blijkbaar zit er dan meer achter dan Amerika haat. Wat zal dat dan toch zijn denk je?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:44 schreef reem het volgende:
[..]
Daarom wijs ik jullie graag op die andere kant.
[..]
Ik gaf aan wat de redenen waren voor mijn skeptische houding t.o.v. v/d VS, een mening die gedeeld wordt met tientallen miljoenen in Latijns-Amerika om de redenen die ik eerder aangaf.
Zeg vrind, ik heb al eerder aangegeven dat ik idd ben vergeten om Portugal en IJsland bij de eerder genoemde landen (UK en Ierland) omdat die op het Westelijk Halfrond (in de geografische betekenis van het woord) liggen. Natuurlijk wist ik wel dat landen als NL, DU en nog vele andere landen in West-Europa en Centraal-Europa die hulp kregen: maar die liggen dus niet op het WH.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die geen idee had welke landen Marshall-hulp hebben gehad. Kijk nu eerst dat filmpje van Piet Verdriet eens, en geef dan nog eens je oordeel.
Latijns-Amerikanen zijn beschaafder dan die lui in het Midden-Oosten?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:47 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Toch vreemd dat er geen busladingen Argentijnen zijn die zich opbliezen in Pan-Am vliegtuigen, blijkbaar zit er dan meer achter dan Amerika haat. Wat zal dat dan toch zijn denk je?![]()
Ja, en waar zal dat door komen denk je.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:49 schreef reem het volgende:
[..]
Latijns-Amerikanen zijn beschaafder dan die lui in het Midden-Oosten?
Je weet het antwoord wel, het ligt alleen gevoelig.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:51 schreef reem het volgende:
Nou, niet door die coup-pogingen en militaire interventies door de VS iig.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:49 schreef reem het volgende:
[..]
Zeg vrind, ik heb al eerder aangegeven dat ik idd ben vergeten om Portugal en IJsland bij de eerder genoemde landen (UK en Ierland) omdat die op het Westelijk Halfrond (in de geografische betekenis van het woord) liggen. Natuurlijk wist ik wel dat landen als NL, DU en nog vele andere landen in West-Europa en Centraal-Europa die hulp kregen: maar die liggen dus niet op het WH.
Als je richting het woord neoliberalisme wil gaan dan moet ik je helaas teleurstellen, dat heeft pas echt voeten aan de grond gekregen sinds de jaren '80/'90 en is geen onverdeeld succes gebleken (en misschien moet ik je opnieuw teleurstellen als ik zeg dat ik over het algemeen positief tegenover kapitalisme staquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:52 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Je weet het antwoord wel, het ligt alleen gevoelig.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |