Simpel, we mogen niemand discrimineren weet je nog.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:10 schreef TheMercenary9 het volgende:
hoe kan iemand die in de terroristen database staat in Londen studeren?
Ja, hoe kan dat?quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:10 schreef TheMercenary9 het volgende:
Als je zegt dat je bijvoorbeeld diabetes hebt is dat geen probleem hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe is het mogelijk dat deze man een injectiespuit heeft mee kunnen smokkelen. Het naaldje is metaal.
Niet alle metaaldetectoren zijn even gevoelig, op Schiphol gaat bv de metaaldetector niet af door mijn broekriem terwijl diezelfde riem tot een luide biep blijft lijden op het vliegveld van Barcelona.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe is het mogelijk dat deze man een injectiespuit heeft mee kunnen smokkelen. Het naaldje is metaal.
Volgens mij moet je dan altijd nog met een doktersverklaring komen, waaruit dat blijkt?quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je zegt dat je bijvoorbeeld diabetes hebt is dat geen probleem hoor.
http://jjschuringa.hyves.nl/?ref=srquote:Op zaterdag 26 december 2009 15:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Amsterdammer van het jaar
Volgens mij niet en zo ja is daar niet zo moeilijk aan te komenquote:Op zaterdag 26 december 2009 15:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan altijd nog met een doktersverklaring komen, waaruit dat blijkt?
Waarschijnlijk omdat elk vakbondslid en elke vegetarier die wel eens vliegt in die database staat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:10 schreef TheMercenary9 het volgende:
Naïviteit, ze geloven nog in de goedheid van de mensheid, ook wel vormgegeven door knuffelgedrag en struisvogelgedrag.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:18 schreef Zienswijze het volgende:
Vragen:
- Waarom is Schiphol en de Nederlandse overheid zo laks en naief omtrent veiligheid?
Blijkbaar niet, het is al een paar keer goed misgegaan in verschillende Europese steden, met als hoogtepunt de aanslagen in New York, echter het deert weinig blijkbaar. In het vorige topic waren er genoeg mensen die zelfs de schuld gaven aan het westen voor dit.quote:- Moet het een keer goed misgaan voordat de regering eens wakker wordt?
Waarschijnlijk wel denk ik ja.quote:- Verantwoordelijkheid ligt bij Nederland. Mocht het vliegtuig daadwerkelijk boven Amerikaanse grondgebied zijn opgeblazen, dan zal de VS Nederland zwaar op het matje roepen.
Verplicht fouilleren, en misschien full-body scans of een algeheel verbod op vloeistoffen in handbagage.quote:- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?
Mwa, mijn zus moest bergen bewegen om een flesje water mee te mogen nemen aan boord. Maar misschien doet men bij andere zaken niet zo moeilijk inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij niet en zo ja is daar niet zo moeilijk aan te komen
Met doktersverklaring, idd. Maar er is blijkbaar niet naar gevraagd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je zegt dat je bijvoorbeeld diabetes hebt is dat geen probleem hoor.
Zal vast wel worden aangeklaagd om een of ander iets door een gare advocaat van de linkse kerk.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://jjschuringa.hyves.nl/?ref=sr
Hyve van held
Onzin, het enige dat je bereikt met nog meer contrôle is nog langere wachttijden en meer irritatie bij de passagiers. Mensen die er op uit zijn een aanslag te plegen lukt dat toch wel als ze willen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:22 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Naïviteit, ze geloven nog in de goedheid van de mensheid, ook wel vormgegeven door knuffelgedrag en struisvogelgedrag.
[..]
Blijkbaar niet, het is al een paar keer goed misgegaan in verschillende Europese steden, met als hoogtepunt de aanslagen in New York, echter het deert weinig blijkbaar. In het vorige topic waren er genoeg mensen die zelfs de schuld gaven aan het westen voor dit.
[..]
Waarschijnlijk wel denk ik ja.
[..]
Verplicht fouilleren, en misschien full-body scans of een algeheel verbod op vloeistoffen in handbagage.
Dat is natuurlijk per persoon verschillend, ik zou me ook kapot ergeren, ik erger me nu al rot aan al die zielige veiligheidsmaatregels. Maar daarom weet ik nog wel dat ze belangrijk zijn voor gevallen als deze.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, het enige dat je bereikt met nog meer contrôle is nog langere wachttijden en meer irritatie bij de passagiers. Mensen die er op uit zijn een aanslag te plegen lukt dat toch wel als ze willen.
Denk ook dat onze beleving anders is dan in Amerika. Wellicht voelt het voor hen idd als een oorlog tegen tuig. Hier in Nederland vinden we het maar zo zo. We staan hier meestal niet te springen om ons hele hebben en houden te openbaren en te laten controleren om onze veiligheid te waarborgen. Denk dat we ons meer afvragen waar we de lijn trekken dan in Amerika. Stel dat je formulieren invult, bij hoeveel formulieren ben je er wel eens klaar mee en je dan liever niet vliegt? Bij 2 formulieren vind je het nog wel ok, bij 5 denk je wellicht al: moet dat nou? wie moet dat in godsnaam allemaal hebben en bij 15 formulieren ben je er wel eens een keertje klaar mee.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:18 schreef Zienswijze het volgende:
Vragen:
- Waarom is Schiphol en de Nederlandse overheid zo laks en naief omtrent veiligheid?
- Moet het een keer goed misgaan voordat de regering eens wakker wordt?
- Verantwoordelijkheid ligt bij Nederland. Mocht het vliegtuig daadwerkelijk boven Amerikaanse grondgebied zijn opgeblazen, dan zal de VS Nederland zwaar op het matje roepen.
- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?
Mijn ervaring is dat behalve in de VS, ook in Londen, de beveiliging vele malen scherper is dan op Schiphol.
Moet het een keer goed misgaan voordat er verdere maatregelen worden genomen?
Ps. heb dit ook in de OP verwerkt.
Doen we gewoon niks meer. Mag jij voortaan in de risico vluchten zitten. Want hee het werkt toch niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, het enige dat je bereikt met nog meer contrôle is nog langere wachttijden en meer irritatie bij de passagiers. Mensen die er op uit zijn een aanslag te plegen lukt dat toch wel als ze willen.
Precies.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan de kans wel verkleinen. Dan was deze Nigeriaan nu waarschijnlijk gepakt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ik dan ook niet in de rij hoef te staan om uitgekleed te worden, graag!quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:27 schreef fjs het volgende:
[..]
Doen we gewoon niks meer. Mag jij voortaan in de risico vluchten zitten. Want hee het werkt toch niet.
Als dat zo was zou er ieder jaar wel een aantal maal een EL-AL vlucht opgeblazen worden, maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat leidt dan uiteindelijk precies tot dat waar die terroristen op uit zijn: het ontwrichten van onze maatschappij. Chapeau!quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan de kans wel verkleinen. Dan was deze Nigeriaan nu waarschijnlijk gepakt.
Liever een extra uurtje eerder op Schiphol zijn dan opgeblazen te worden.
Liever elke keer dat je reist een uurtje later op schiphol dan 0.001% kans op een bomaanslag.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan de kans wel verkleinen. Dan was deze Nigeriaan nu waarschijnlijk gepakt.
Liever een extra uurtje eerder op Schiphol zijn dan opgeblazen te worden.
Extra maatregelen is niet onwrichtend voor onze samenleving, het enige dat ze bereiken is Europa en de Verenigde Staten samensmelten als één blok tegen Islamitisch extremisme. Als je kijkt hoe het Amerikaanse volk reageerde op 9/11 dan kan ik daar alleen maar jaloers op zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat leidt dan uiteindelijk precies tot dat waar die terroristen op uit zijn: het ontwrichten van onze maatschappij. Chapeau!
Dat kan best zo zijn. Maar het gaat hier om vluchten naar Amerika. RIsicovluchten dus. Dan mag Schiphol best wat alerter zijn omtrent veiligheid. Willen passagiers niet meewerken, dan vliegen ze maar niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:27 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Denk ook dat onze beleving anders is dan in Amerika. Wellicht voelt het voor hen idd als een oorlog tegen tuig. Hier in Nederland vinden we het maar zo zo. We staan hier meestal niet te springen om ons hele hebben en houden te openbaren en te laten controleren om onze veiligheid te waarborgen. Denk dat we ons meer afvragen waar we de lijn trekken dan in Amerika. Stel dat je formulieren invult, bij hoeveel formulieren ben je er wel eens klaar mee en je dan liever niet vliegt? Bij 2 formulieren vind je het nog wel ok, bij 5 denk je wellicht al: moet dat nou? wie moet dat in godsnaam allemaal hebben en bij 15 formulieren ben je er wel eens een keertje klaar mee.
Misschien zijn ze in Amerika en London Airport inderdaad een stuk strenger, maar in hoeverre is het gevolgbestrijding? Zonder één of meerdere oorzaken heb je die controles wellicht niet eens nodig.
Ik zou me liever bezig houden met waarom die vent zoiets doet en hoeveel mensen per jaar zulke dingen meer zouden (willen) doen dan de beste manier uit te vinden waarop je mensen zo gemoedelijk mogelijk kan penetreren op zoek naar een lontje in hun achterste.
Dat is jouw mening. Maar dan vergroot je wel dat terroristen meer bewegingsvrijheid hebben. En dan moeten andere passagiers - die wellicht wél voor extra veiligheid zijn - hun leven wagen om deze terroristen aan boord te overmeesteren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:29 schreef Zith het volgende:
[..]
Als ik dan ook niet in de rij hoef te staan om uitgekleed te worden, graag!
Als je nog een uur eerder van te voren moet inchecken voor een vlucht van 40 minuten van Amsterdam naar Londen denk ik dat het verkeer van personen tussen die steden behoorlijk zal verminderen. Dat soort maatregelen beperken onze bewegingsvrijheid en dus indirect onze vrijheid. En dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:32 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Extra maatregelen is niet onwrichtend voor onze samenleving, het enige dat ze bereiken is Europa en de Verenigde Staten samensmelten als één blok tegen Islamitisch extremisme. Als je kijkt hoe het Amerikaanse volk reageerde op 9/11 dan kan ik daar alleen maar jaloers op zijn.
Ontwrichtend is het zeer zeker niet, ze maken de vrije wereld eerder vastberaden om het te verdedigen.
Nou, je wordt heus wel gecontroleerd hoor. En je moet net als de economy-passagiers gewoon wachten op boarden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef Zith het volgende:
Zucht, komen weer die extra voorzieningen hoorSta ik weer uren in de rij.
Ik heb echt eerlijk liever een iets grotere kans op terrorisme dan al die fucking uren wachten.
anti-klacht: gelukkig reis ik vaak met een KLM business elite kerel en mag je overal doorheen lopem
Dus daarom moet je ze hun gang laten gaan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat leidt dan uiteindelijk precies tot dat waar die terroristen op uit zijn: het ontwrichten van onze maatschappij. Chapeau!
Fucking bullshit, geen enkele passagier (en medewerker van Schiphol) komt een vliegtuig in zonder te worden gecontroleerd. Je mag als elite card houder vooraan in de rij gaan staan, maar no way dat jij uitgesloten bent van de controle. Grapjasquote:Op zaterdag 26 december 2009 15:25 schreef Zith het volgende:
anti-klacht: gelukkig reis ik vaak met een KLM business elite kerel en mag je overal doorheen lopem
quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:
De les hier is natuurlijk dat alle beveiliging overbodig is en het alleen wat individuele actie kost om zo'n labiele aap neer te hoeken.
Het gaat me ook voornamelijk om de vluchten naar de Verenigde Staten, dat is toch de oogappel van de meeste terroristen dus daar moet de focus dan op liggen. Ik denk niet dat veel terroristen hun leven willen opofferen om glorieus een vliegtuig vol zonnige toeristen ergens in de Noordzee te dumpen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je nog een uur eerder van te voren moet inchecken voor een vlucht van 40 minuten van Amsterdam naar Londen denk ik dat het verkeer van personen tussen die steden behoorlijk zal verminderen. Dat soort maatregelen beperken onze bewegingsvrijheid en dus indirect onze vrijheid. En dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
De vrije wereld verdedig je niet door deze minder vrij en stroever te maken. Dat is precies wat de Ahmeds en Farouks willen. Het internationale luchtverkeer is van onmeetbaar belang binnen onze mooie geglobilariseerde wereld, als Farouk het lukt om dmv van angst en dreiging dat te ontwrichten dan hebben zij al gewonnen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:32 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Extra maatregelen is niet onwrichtend voor onze samenleving, het enige dat ze bereiken is Europa en de Verenigde Staten samensmelten als één blok tegen Islamitisch extremisme. Als je kijkt hoe het Amerikaanse volk reageerde op 9/11 dan kan ik daar alleen maar jaloers op zijn.
Ontwrichtend is het zeer zeker niet, ze maken de vrije wereld eerder vastberaden om het te verdedigen.
Op de vlucht A'dam-Londen een uur eerder inchecken is overdreven. Dit stelt dan ook niemand voor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je nog een uur eerder van te voren moet inchecken voor een vlucht van 40 minuten van Amsterdam naar Londen denk ik dat het verkeer van personen tussen die steden behoorlijk zal verminderen. Dat soort maatregelen beperken onze bewegingsvrijheid en dus indirect onze vrijheid. En dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |