abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76071859
Broeders en zusters,

Zag gisteren opeens een lampje branden wanneer ik mn rem intrapte. In het boekje stond dat het tijd is voor nieuwe remblokken aan de voorkant.

Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan. Niet eens tijd voor trouwens.

Dank alvast
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:05:15 #2
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76071920
Je eigen veiligheid is inderdaad minder belangrijk dan die 300-400 km en wat tijd vrijmaken.
pi_76071934
Ja hoor, waarschuwingslampjes zijn zeer overdreven! Nergens voor nodig eigenlijk, zeker met dit koude en gladde weer zijn remmen sowieso compleet overbodig! Ook als je lampje van de olie gaat branden, pure onzin! Kun je nog gewoon 20000 km rijden! Geen probleem. Allemaal overbodige accessoires die dingen...
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:06:30 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76071945
Doorijden moet wel lukken, remmen daarentegen..... Het is maar wat je zelf belangrijk vind, als je niet geeft om je eigen veiligheid en dat van anderen.

Vertel je het wel tegen mogelijk passagiers dat je remmen zo goed als versleten zijn?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:07:48 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76071978
Oh, en geen tijd is natuurlijk de grootste bullshit reden op aarde. Als je auto het niet meer zou doen zou je wel tijd hebben, man rij maandag even langs een garage.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76072033
Die lampjes voor vervangen van remblokjes gaan altijd ruim op tijd branden.
Vermoedelijk kan je er nog wel enkele duizenden kilometers op rijden.
Zodra je een schurend geluid hoort (en voelt) zijn ze echt op.

Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.

Geen paniek dus...

Je kan eventueel zelf even de krik onder de auto zetten en een voorwiel loshalen.
Dan zie je vanzelf of je remblokjes nog wat dikte hebben.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:11:07 #7
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072062
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:

Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.

Geen paniek dus...
Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.
pi_76072082
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:11 schreef mstr het volgende:

[..]

Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.
Klopt, maar dan weet je het wel zeker
Naja, heb vaak genoeg remmen pas vervangen toen ze al schuurden.
Aan remkracht nog niets te merken dan.

Oud boven en nieuw beneden:

Oh ja, die onderste voorkomen dat je blokjes gaan rammelen.

Dat oude blokje had nog net wat profiel. Ander blokje zat al op metaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-12-2009 12:17:53 ]
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:15:24 #9
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072186
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar toch vind het ergens een fijner idee dat ik weet dat de remblokken nog goed zijn
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:20:25 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76072327
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan.
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?
Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Dus nee, geen risico nemen en gewoon laten fixen.
censuur :O
pi_76072384
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:

Geen paniek dus...

Je kan eventueel zelf even de krik onder de auto zetten en een voorwiel loshalen.
Dan zie je vanzelf of je remblokjes nog wat dikte hebben.
Thanks dan kachel ik nog even lekker op en neer naar Rotterdam Airport. Mn auto staat daar 5 dagen, kunnen de remblokjes even tot rust komen.

Ik zeg....................SUPERGOED
pi_76072389
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Het oranje lampje geeft al aan dat je door kan rijden maar dat het aandacht nodig heeft, dus je verhaal met "strafbaar" en "niet verzekerd" is iets te ongenuanceerd.

Daarnaast doet zo'n sensor niets anders dan bij een bepaalde dikte het lampje laten branden.
Bij sommige taxi-bedrijven slopen ze die lampjes uit hun Mercedes omdat die dingen irritant vroeg gaan branden.
Leuk voor de dealer...

In de praktijk kan je er dan nog met gemak een paar duizend kilometer mee rijden.
Sowieso is 1 van je remblokjes als eerste versleten en zal deze gaan schuren; dan is het sowieso tijd om te laten vervangen.
Het valt niet zomaar uitelkaar...
pi_76072446
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:25:17 #14
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072455
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oud boven en nieuw beneden:

[ afbeelding ]

Oh ja, die onderste voorkomen dat je blokjes gaan rammelen.

Dat oude blokje had nog net wat profiel. Ander blokje zat al op metaal.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:25:52 #15
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072471
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.
pi_76072515
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Naja, rode waarschuwingslampjes zijn een ander verhaal.
Dan is het gewoon stoppen en kijken wat er aan de hand is.

Denk je met je Kever, waarvan je dynamo-lampje brandt, nog wel het volgende tankstation te halen dan kan je op zoek gaan naar een nieuwe motor.
pi_76072577
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef mstr het volgende:

[..]

Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.
Alleen dan maken ze wel lelijke groeven in je remschijven en wordt het allemaal wel veel warmer dan goed is.
Maar remmen doen ze...

Geloof me: zolang er niets geks te horen is zijn je remblokjes prima. Zo'n waarschuwingslampje is niet voor niets "oranje".
pi_76072578
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef mstr het volgende:

[..]

Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:30:06 #19
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_76072597
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ja hoor, waarschuwingslampjes zijn zeer overdreven! Nergens voor nodig eigenlijk, zeker met dit koude en gladde weer zijn remmen sowieso compleet overbodig! Ook als je lampje van de olie gaat branden, pure onzin! Kun je nog gewoon 20000 km rijden! Geen probleem. Allemaal overbodige accessoires die dingen...
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:30:07 #20
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072598
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet dinsdagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Gewoon doen
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:30:47 #21
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072617
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.
Alleen dan maken ze wel lelijke groeven in je remschijven en wordt het allemaal wel veel warmer dan goed is.
Maar remmen doen ze...

Geloof me: zolang er niets geks te horen is zijn je remblokjes prima. Zo'n waarschuwingslampje is niet voor niets "oranje".
Ja, dat klopt.
Maar het wordt een duur grapje als je je remschijven moet laten vervangen
En dat terwijl remblokjes in verhouding geen reet kosten
pi_76072642
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Ik neem aan dat je niet met je auto naar Spanje gaat

Vraag trouwens het slechtste remblokje terug van de garage en maak er een foto van!
pi_76072733
Nu ik hier toch ben......................de pijlstok van mn olie schiet volgens mij spontaan omhoog Heb de afgelopen weken al een paar keer gehad dat ie zegt "olie bijvullen" en als ik dan kijk zie ik die pijlstok 6 centimeter omhoog is gekomen. WTF is going on?

Als ik em dan terugduw, is het oliepijl weer goed. Stok zit er best redelijk strak in, snap niet dat dat ding zomaar los kan schieten. Hoe kan dat?

heb de ballen verstand van auto's.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:34:52 #24
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76072756
Wat rij je voor een auto als ik vragen mag?
pi_76072795
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef mstr het volgende:
Wat rij je voor een auto als ik vragen mag?
Peu 406 hdi uit 2003
pi_76072809
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef PierreBetfair het volgende:
Nu ik hier toch ben......................de pijlstok van mn olie schiet volgens mij spontaan omhoog Heb de afgelopen weken al een paar keer gehad dat ie zegt "olie bijvullen" en als ik dan kijk zie ik die pijlstok 6 centimeter omhoog is gekomen. WTF is going on?

Als ik em dan terugduw, is het oliepijl weer goed. Stok zit er best redelijk strak in, snap niet dat dat ding zomaar los kan schieten. Hoe kan dat?

heb de ballen verstand van auto's.
Kan iets duurs zijn, zoals zuigerveren of koppakking.
Maar ook iets goedkoops, zoals je carter-ontluchting.

Ik zou eerst dat goedkope laten nakijken.
pi_76072945
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

Kan iets duurs zijn, zoals zuigerveren of koppakking.
Maar ook iets goedkoops, zoals je carter-ontluchting.

Ik zou eerst dat goedkope laten nakijken.
Ik ga die mensen niet vertellen wat ze na moeten kijken. Ik heb er werkelijk de ballen verstand van. Ze gaan maar lekker hun gang, ik zeg wel wat ik voor gekke dingen heb gemerkt de laatste tijd

Zo'n koppakking of zuigerveren kost toch ook geen 500 euros of wel?
pi_76073057
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik ga die mensen niet vertellen wat ze na moeten kijken. Ik heb er werkelijk de ballen verstand van. Ze gaan maar lekker hun gang, ik zeg wel wat ik voor gekke dingen heb gemerkt de laatste tijd

Koppakking kost bijna niets, alleen is het een flinke klus om te vervangen en moet de kop meestal gevlakt worden om te voorkomen dat je nieuwe koppakking ook naar de noten gaat.
Dus denk dat je eerder op 1000 tot 1500 euro zit.

Ook voor zuigerveren moet het blok uitelkaar maar kan me nog niet voorstellen dat die nu al gaar zijn.

Dus hoop dat het iets is als de carter-ontluchting.
Kan losgehaald worden, schoongemaakt en je rijdt weer. Hoeft aan onderdelen niets te kosten en aan werk misschien een uurtje.

.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:44:49 #29
98259 mstr
Een jonge God!
pi_76073063
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Onee? Kom je wel achter
pi_76073192
Karterontluchting komt trouwens 's winters wat vaker voor omdat dan de rommel in de ontluchting kan bevriezen zodat hij potdicht zit. De druk moet dan ergens heen en daardoor wordt je peilstok gelanceerd.

Is het probleem ontstaan toen het begon te vriezen?
pi_76073565
Gewoon meer terugschakelen
pi_76073608
Oooow oke, nou ik zie het volgend jaar wel. Voorlopig toeter ik nog vrolijk in de rondte
pi_76074138
Oh ja, als je toch te lang doorrijdt kan je je schijven ook vervangen. EN misschien je remklauwen. Weet niet wat voor auto je hebt maar vaak is ie dan financieel totall. Fijne kerst!
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:18:15 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76076429
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Oh ja, als je toch te lang doorrijdt kan je je schijven ook vervangen. EN misschien je remklauwen. Weet niet wat voor auto je hebt maar vaak is ie dan financieel totall. Fijne kerst!
Of je leest het topic FF dufus

Remblokken indicators zitten vaak redelijk ruim gemonteerd, dus 400 km erbij kan nog wel.. let wel op knarsende of schurende geluiden tijdens het remmen, want ijzer op ijzer is inderdaad te laat, en dan kan je aan de nieuwe schijven, en die zijn duurder als je leuk vindt.

Die peilstok kan een hoop geld gaan kosten.. vraag op ze een compressie/koppakkingtest doen bij de garage.. er staat hier op het forum een topic met een vergelijkbaar geval, en daar zat een cartervent kleppie vast gedingest.. die gooide zelfs de olie eruit via de peilstok. Als de compressietest goed is, moeten ze dus ws op zoek naar zoiets
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76076679
Paar duizend km kun je er nog makkelijk op rijden, zonder enkel gevaar en gewoon verzekert. Wat een bullshit verkondigen sommige toch. Als je niet weet wat je zegt hou dan gewoon je mond.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:30:27 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76076886
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:24 schreef ooge het volgende:
Paar duizend km kun je er nog makkelijk op rijden, zonder enkel gevaar en gewoon verzekert. Wat een bullshit verkondigen sommige toch. Als je niet weet wat je zegt hou dan gewoon je mond.
Je kan toch niet zien hoe dat verklkker systeem werkt?? hoe kun je dan op afstand zien en vertellen dat je nog mákkelijk een paar duizend km kunt rijden ?? die lampies zitten er niet voor Jan Lul toch ??
Blokken zijn (bijna) op, maar een paar honderd km kan nog wel, het kan trouwens net zo makkelijk het remvloeistof niveau zijn waar het lampie op brandt (met dezelfde oorzaak meestal)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76077122
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kan toch niet zien hoe dat verklkker systeem werkt?? hoe kun je dan op afstand zien en vertellen dat je nog mákkelijk een paar duizend km kunt rijden ?? die lampies zitten er niet voor Jan Lul toch ??
Blokken zijn (bijna) op, maar een paar honderd km kan nog wel, het kan trouwens net zo makkelijk het remvloeistof niveau zijn waar het lampie op brandt (met dezelfde oorzaak meestal)
Ik weet wel hoe het werk, zit een metalen stripje in de blokken, zodra de blokken versleten zijn zodat deze nog maar 2-3mm dik zijn maakt dit metalen stripje contact met de remschijf. Er is dan een gesloten circuit zodat ze sensor weet dat de blokken vervangen moeten worden.

Remvloeistof geeft meestal een ander waarschuwingslampje op het dashbord (STOP bijv.) en merk je ook direct !

maar als TS het 100% zeker wilt weten moet hij meteen naar de garage gaan en niet op en forum vragen want iedereen heeft zo zijn eigen idee erover blijkt maar weer.

Of in het instructie boekje van de auto kijken, daar staat er vast wel iets over geschreven. Maar als jij dus zo'n lampje ziet ga je meteen de vluchtstrook op en laat je je auto wegslepen ?
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:00:28 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76077729
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef ooge het volgende:

[..]

Ik weet wel hoe het werk, zit een metalen stripje in de blokken, zodra de blokken versleten zijn zodat deze nog maar 2-3mm dik zijn maakt dit metalen stripje contact met de remschijf. Er is dan een gesloten circuit zodat ze sensor weet dat de blokken vervangen moeten worden.

Remvloeistof geeft meestal een ander waarschuwingslampje op het dashbord (STOP bijv.) en merk je ook direct !

maar als TS het 100% zeker wilt weten moet hij meteen naar de garage gaan en niet op en forum vragen want iedereen heeft zo zijn eigen idee erover blijkt maar weer.

Of in het instructie boekje van de auto kijken, daar staat er vast wel iets over geschreven. Maar als jij dus zo'n lampje ziet ga je meteen de vluchtstrook op en laat je je auto wegslepen ?
Niet elke voiture heeft een uitgebreid dash met voor elke hiccup een apart lampje En het feit dat TS dit gevalletje hier post, wil dus zeggen dattie geen kaas heeft gegeten van voertuigtechniek whatsoever, en ws zelfs nog nooit het boekje heeft gelezen..
Hoe dat systeem werkt is voor jou duidelijk, voor mij ook, maar TS snapt er de ballen van (anders post hij het hier niet), en dus heb je helemaal gelijk dat hij naar de garaggie moet, en niet hier moet gaan bléren.. maar stiekum weet 'ie dat zelf natuurlijk ook wel.
Op een forum als dit krijg je 100 adviezen, waarvan er vaak maar 5 steekhoudend of technisch onderlegd kunnen worden, en die moet je er als leek maar FF tussenuit zien te vissen

Als ik zo'n lampie zie, rij ik lekker door, en kijk ik thuis watsgeburt.. ik zie alleen nooit remlampies, want ik kan uit mijn hoofd vertellen van alle 5 mijn voertuigen hoeveel voering er nog op de blokken/schoenen zit
pi_76077781
300-400 km met die blokjes zal nog wel lukken.
( mits het geen circuit kilometers zijn).
Gewoon even de garage bellen dat het lampje brand en de blokjes waarschijnlijk versleten zijn.
Dan kunnen ze daar alvast rekening mee houden.
Als je schurende geluiden begint te horen tijdens het remmen zou ik zelf de afspraak wat naar voren proberen te halen.

Wat de verhoogde peilstok betreft:
waarschijnlijk heb je last van hoge carterdruk.
Kan door versleten lagers of vastzittende zuigerveren komen, maar met de huidige temperaturen kan het waarschijnlijker zijn dat je carterontluchting verstopt zit met "sludge" ( soort van bruine mayonaise). Als dit bevriest stijgt de druk in het carter waardoor de peilstok de weg van de minste weerstand is.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_76126963
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Broeders en zusters,

Zag gisteren opeens een lampje branden wanneer ik mn rem intrapte. In het boekje stond dat het tijd is voor nieuwe remblokken aan de voorkant.

Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan. Niet eens tijd voor trouwens.

Dank alvast
het zal maar branden omdat je remvloeistof onder het minimum zit
pi_76128592
Wat een onzin, natuurlijk kun je nog 400 km rijden, det ding (kabeltje) zit ongeveer zo'n mm of 1,5/2 van het einde af. Wanneer die geen contact meer maakt met de massa omdat ie afgesleten is (of juist andersom) dan gaat dat lampje aan. Ik ree er al een lange tijd mee (ik heb automaat dus extra vaak remmen), en nogsteeds zien mijn remmen er goed uit Ik krijg toch compleet andere remmen met 4 zuigers dus ik kar er in het begin ook zo mee.

En oh ja, als ze echt op zijn (dus wanneer ze beginnen te piepen) zsm vervangen, verder doorrijden zorgen er voor dat je blokken zover afslijten dat er een ruimte onstaat tussen je remcilinder en klauw waardoor er remvloeistof er uit lekt EN DOOR DE REM HEEN TRAPT. Been there done that (en nee niet met mijn auto )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76128725
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, rode waarschuwingslampjes zijn een ander verhaal.
Dan is het gewoon stoppen en kijken wat er aan de hand is.

Denk je met je Kever, waarvan je dynamo-lampje brandt, nog wel het volgende tankstation te halen dan kan je op zoek gaan naar een nieuwe motor.
Hehe, die optie heeft mijn golf ook
  maandag 28 december 2009 @ 03:33:05 #43
76108 bluuf
Powershell fan
pi_76129801
quote:
Financieel total lijkt mij een beetje overdreven voor een setje blokjes, schijven en klauwen.
Ik heb het zelf een keer gehad met een 406, te lang doorgereden met voorremmen die niet meer helemaal goed waren (alleen de rubbers moesten vervangen worden). Toen ik er eindelijk "tijd" voor had bleken rubbers, schijven en klauwen vervangen te moeten worden. Doordat de voorremmen niet meer goed remden is er schijnbaar ook meer druk op de achterremmen komen te staan (waren trommels) waardoor deze ook aan vervanging toewaren.
Kosten hiervoor waren destijds 700 euro.
pi_76130387
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:33 schreef bluuf het volgende:

[..]

Financieel total lijkt mij een beetje overdreven voor een setje blokjes, schijven en klauwen.
Ik heb het zelf een keer gehad met een 406, te lang doorgereden met voorremmen die niet meer helemaal goed waren (alleen de rubbers moesten vervangen worden). Toen ik er eindelijk "tijd" voor had bleken rubbers, schijven en klauwen vervangen te moeten worden. Doordat de voorremmen niet meer goed remden is er schijnbaar ook meer druk op de achterremmen komen te staan (waren trommels) waardoor deze ook aan vervanging toewaren.
Kosten hiervoor waren destijds 700 euro.
Daarom zei ik: ik weet niet wat voor auto je hebt, als mijn Colt dat overkomt is ie total.
pi_76549662
quote:
waarom je klauw?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:51:02 #46
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76557356
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:30 schreef rival het volgende:

[..]

waarom je klauw?
Verschillende mogelijkheden. Doorremmen op de zuigers, remmen die te heet worden, remmen die in brand vliegen, stofkappen die kapot gaan waardoor zuigers en boringen in remklauwen kapot gaan, etcetera.

En oliepijlstok die opvliegers heeft kan idd goedkoop en duur zijn . Door het koude weer is het waarschijnlijk de carterventilatie, maar ik heb ook wel een ander mooi verhaal meegemaakt met een truck...

Truck in kwestie had een gebroken bladveer. Bladveer was gaan schuiven en had een gat geslagen in het carter. Daardoor kwamen metaalsplinters in de olie, waardoor de turbo vastliep en stuk ging. Olie van de keerringen samen met metaalsplinters kwamen vervolgens in de inlaat terecht waar ze een zuiger vast lieten lopen (die ook weer lossloeg maar toen was de cilinderbus al stuk, samen met de zuiger uiteraard).

Dat was een duur geintje
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76557378
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:30 schreef rival het volgende:

[..]

waarom je klauw?
Ga je nou alles in twijfel trekken wat ik zeg ofzo?

OT:
Zie post Oshiro.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:08:26 #48
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_76562499
Ach in het ergste geval verziek je je remschijven en sta je straks voor een extra dure reparatie. Gewoon lekker mee doorrijden. Waarschuw je wel even als je de weg op gaat, dan zorg ik dat ik uit de buurt blijf.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_76572882
Remblokjes, sjemig dat doe je toch zelf, kost geen tijd en scheelt behoorlijk in uurloon van je garage.
pi_76580257
meeste mensen willen het niet doen, bang voor ongelukken of hun eigen onhandigheid.
zo duur is het ook weer niet bij een garage.
een 406 heeft een oranje licht voor "versleten" remblokken.
versleten met aanhalingstekens omdat het een signalering is die aandacht nodig heeft.
ter plaatse de auto achterlaten is niet nodig, in het instructieboekje wordt aangegeven wat te doen → naar de garage binnen 2 weken of 1500km. Veilige aannames zoals alle fabrikanten dat kunnen.

drukproblemen zal iets meer zoekwerk zijn.
een goede garage zal je wel kunnen helpen.
wel goed om even na te gaan wanneer het probleem ontstond en wat je hebt gezien.

je zult nu wel terug zijn uit spanje, laat je even weten hoe het afloopt?
Groeten,
kleiduif
pi_76585768
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:51 schreef oshiro het volgende:

[..]

Verschillende mogelijkheden. Doorremmen op de zuigers, remmen die te heet worden, remmen die in brand vliegen, stofkappen die kapot gaan waardoor zuigers en boringen in remklauwen kapot gaan, etcetera.

doorremmen op de zuigers? 1000 keer

en in de fik vliegen? zitten we op het circuit?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 01:23:39 #52
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76588387
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:57 schreef rival het volgende:

[..]

doorremmen op de zuigers? 1000 keer

en in de fik vliegen? zitten we op het circuit?
Geloof me. Het gebeurt.
Al diverse remklauwen de deur uit zien gaan die erdoor gesloopt zijn.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76591950
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:23 schreef oshiro het volgende:

[..]

Geloof me. Het gebeurt.
Hij heeft nog nooit een remklauw van dichtbij gezien joh.

Ik heb het ook zien gebeuren bij een kennis van me.
pi_76593499
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hij heeft nog nooit een remklauw van dichtbij gezien joh.
leuk dat je probeerd te flamen.
je denkt dat ik reacties zet om je te gallen oid, maar ik geef gewoon mijn mening.
pi_76593568
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:23 schreef oshiro het volgende:

[..]

Geloof me. Het gebeurt.
kommop man, als je blokken echt goed versleten zijn.. je weet zelf ook wel hoe fuckt dat aanvoelt? we hebben het nu over de cilinder. dan zijn je blokken plus schoentjes dus weg?
pi_76594367
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:33 schreef rival het volgende:

[..]

kommop man, als je blokken echt goed versleten zijn.. je weet zelf ook wel hoe fuckt dat aanvoelt? we hebben het nu over de cilinder. dan zijn je blokken plus schoentjes dus weg?
Heel goed! Het zal je verbazen hoelang mensen doorrijden ondanks dat er iets stuk is.
pi_76594487
Inderdaad, ik heb het ook al vaker gezien. Meestal is dan niet het hele remblok weggeremd, maar is de voering op en is er precies een gat in gesleten in de vorm van de zuiger, en de zuiger zelf is dan ook een stuk opgeremd.

Ik snap ook niet hoe je een half jaar door kunt rijden als er een geluid uit je remmen komt wat door merg en been gaat, maar er zijn echt mensen die kennelijk niet na kunnen denken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_76594988
Ik bedoel maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')