Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
Die lampjes voor vervangen van remblokjes gaan altijd ruim op tijd branden.
Vermoedelijk kan je er nog wel enkele duizenden kilometers op rijden.
Zodra je een schurend geluid hoort (en voelt) zijn ze echt op.
Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.
Geen paniek dus...
Klopt, maar dan weet je het wel zekerquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:11 schreef mstr het volgende:
[..]
Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.
Maar toch vind het ergens een fijner idee dat ik weet dat de remblokken nog goed zijnquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar dan weet je het wel zeker
Naja, heb vaak genoeg remmen pas vervangen toen ze al schuurden.
Aan remkracht nog niets te merken dan.
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan.
Thanksquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
Die lampjes voor vervangen van remblokjes gaan altijd ruim op tijd branden.
Vermoedelijk kan je er nog wel enkele duizenden kilometers op rijden.
Zodra je een schurend geluid hoort (en voelt) zijn ze echt op.
Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.
Geen paniek dus...
Je kan eventueel zelf even de krik onder de auto zetten en een voorwiel loshalen.
Dan zie je vanzelf of je remblokjes nog wat dikte hebben.
Het oranje lampje geeft al aan dat je door kan rijden maar dat het aandacht nodig heeft, dus je verhaal met "strafbaar" en "niet verzekerd" is iets te ongenuanceerd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?
Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Dus nee, geen risico nemen en gewoon laten fixen.
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de wegquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?
Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Dus nee, geen risico nemen en gewoon laten fixen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar dan weet je het wel zeker
Naja, heb vaak genoeg remmen pas vervangen toen ze al schuurden.
Aan remkracht nog niets te merken dan.
Oud boven en nieuw beneden:
[ afbeelding ]
Oh ja, die onderste voorkomen dat je blokjes gaan rammelen.
Dat oude blokje had nog net wat profiel. Ander blokje zat al op metaal.
Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
Naja, rode waarschuwingslampjes zijn een ander verhaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.quote:
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ja hoor, waarschuwingslampjes zijn zeer overdreven! Nergens voor nodig eigenlijk, zeker met dit koude en gladde weer zijn remmen sowieso compleet overbodig! Ook als je lampje van de olie gaat branden, pure onzin! Kun je nog gewoon 20000 km rijden! Geen probleem. Allemaal overbodige accessoires die dingen...
Gewoon doenquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet dinsdagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.
Alleen dan maken ze wel lelijke groeven in je remschijven en wordt het allemaal wel veel warmer dan goed is.
Maar remmen doen ze...
Geloof me: zolang er niets geks te horen is zijn je remblokjes prima. Zo'n waarschuwingslampje is niet voor niets "oranje".
Ik neem aan dat je niet met je auto naar Spanje gaatquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Peu 406 hdi uit 2003quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef mstr het volgende:
Wat rij je voor een auto als ik vragen mag?
Kan iets duurs zijn, zoals zuigerveren of koppakking.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef PierreBetfair het volgende:
Nu ik hier toch ben......................de pijlstok van mn olie schiet volgens mij spontaan omhoogHeb de afgelopen weken al een paar keer gehad dat ie zegt "olie bijvullen" en als ik dan kijk zie ik die pijlstok 6 centimeter omhoog is gekomen. WTF is going on?
Als ik em dan terugduw, is het oliepijl weer goed. Stok zit er best redelijk strak in, snap niet dat dat ding zomaar los kan schieten. Hoe kan dat?
heb de ballen verstand van auto's.
Ik ga die mensen niet vertellen wat ze na moeten kijken. Ik heb er werkelijk de ballen verstand van. Ze gaan maar lekker hun gang, ik zeg wel wat ik voor gekke dingen heb gemerkt de laatste tijdquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
Kan iets duurs zijn, zoals zuigerveren of koppakking.
Maar ook iets goedkoops, zoals je carter-ontluchting.
Ik zou eerst dat goedkope laten nakijken.
Koppakking kost bijna niets, alleen is het een flinke klus om te vervangen en moet de kop meestal gevlakt worden om te voorkomen dat je nieuwe koppakking ook naar de noten gaat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik ga die mensen niet vertellen wat ze na moeten kijken. Ik heb er werkelijk de ballen verstand van. Ze gaan maar lekker hun gang, ik zeg wel wat ik voor gekke dingen heb gemerkt de laatste tijd
Zo'n koppakking of zuigerveren kost toch ook geen 500 euros of wel?
Onee? Kom je wel achterquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik ga die mensen niet vertellen wat ze na moeten kijken. Ik heb er werkelijk de ballen verstand van. Ze gaan maar lekker hun gang, ik zeg wel wat ik voor gekke dingen heb gemerkt de laatste tijd
Zo'n koppakking of zuigerveren kost toch ook geen 500 euros of wel?
Of je leest het topic FF dufusquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Oh ja, als je toch te lang doorrijdt kan je je schijven ook vervangen. EN misschien je remklauwen. Weet niet wat voor auto je hebt maar vaak is ie dan financieel totall. Fijne kerst!
Je kan toch niet zien hoe dat verklkker systeem werkt?? hoe kun je dan op afstand zien en vertellen dat je nog mákkelijk een paar duizend km kunt rijden ?? die lampies zitten er niet voor Jan Lul toch ??quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:24 schreef ooge het volgende:
Paar duizend km kun je er nog makkelijk op rijden, zonder enkel gevaar en gewoon verzekert. Wat een bullshit verkondigen sommige toch. Als je niet weet wat je zegt hou dan gewoon je mond.
Ik weet wel hoe het werk, zit een metalen stripje in de blokken, zodra de blokken versleten zijn zodat deze nog maar 2-3mm dik zijn maakt dit metalen stripje contact met de remschijf. Er is dan een gesloten circuit zodat ze sensor weet dat de blokken vervangen moeten worden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kan toch niet zien hoe dat verklkker systeem werkt?? hoe kun je dan op afstand zien en vertellen dat je nog mákkelijk een paar duizend km kunt rijden ?? die lampies zitten er niet voor Jan Lul toch ??
Blokken zijn (bijna) op, maar een paar honderd km kan nog wel, het kan trouwens net zo makkelijk het remvloeistof niveau zijn waar het lampie op brandt (met dezelfde oorzaak meestal)
Niet elke voiture heeft een uitgebreid dash met voor elke hiccup een apart lampjequote:Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef ooge het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het werk, zit een metalen stripje in de blokken, zodra de blokken versleten zijn zodat deze nog maar 2-3mm dik zijn maakt dit metalen stripje contact met de remschijf. Er is dan een gesloten circuit zodat ze sensor weet dat de blokken vervangen moeten worden.
Remvloeistof geeft meestal een ander waarschuwingslampje op het dashbord (STOP bijv.) en merk je ook direct !
maar als TS het 100% zeker wilt weten moet hij meteen naar de garage gaan en niet op en forum vragen want iedereen heeft zo zijn eigen idee erover blijkt maar weer.
Of in het instructie boekje van de auto kijken, daar staat er vast wel iets over geschreven. Maar als jij dus zo'n lampje ziet ga je meteen de vluchtstrook op en laat je je auto wegslepen ?
het zal maar branden omdat je remvloeistof onder het minimum zitquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Broeders en zusters,
Zag gisteren opeens een lampje branden wanneer ik mn rem intrapte. In het boekje stond dat het tijd is voor nieuwe remblokken aan de voorkant.
Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan. Niet eens tijd voor trouwens.
Dank alvast
Hehe, die optie heeft mijn golf ookquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, rode waarschuwingslampjes zijn een ander verhaal.
Dan is het gewoon stoppen en kijken wat er aan de hand is.
Denk je met je Kever, waarvan je dynamo-lampje brandt, nog wel het volgende tankstation te halen dan kan je op zoek gaan naar een nieuwe motor.
Financieel total lijkt mij een beetje overdreven voor een setje blokjes, schijven en klauwen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Oh ja, als je toch te lang doorrijdt kan je je schijven ook vervangen. EN misschien je remklauwen. Weet niet wat voor auto je hebt maar vaak is ie dan financieel totall. Fijne kerst!
Daarom zei ik: ik weet niet wat voor auto je hebt, als mijn Colt dat overkomt is ie total.quote:Op maandag 28 december 2009 03:33 schreef bluuf het volgende:
[..]
Financieel total lijkt mij een beetje overdreven voor een setje blokjes, schijven en klauwen.
Ik heb het zelf een keer gehad met een 406, te lang doorgereden met voorremmen die niet meer helemaal goed waren (alleen de rubbers moesten vervangen worden). Toen ik er eindelijk "tijd" voor had bleken rubbers, schijven en klauwen vervangen te moeten worden. Doordat de voorremmen niet meer goed remden is er schijnbaar ook meer druk op de achterremmen komen te staan (waren trommels) waardoor deze ook aan vervanging toewaren.
Kosten hiervoor waren destijds 700 euro.
waarom je klauw?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Oh ja, als je toch te lang doorrijdt kan je je schijven ook vervangen. EN misschien je remklauwen. Weet niet wat voor auto je hebt maar vaak is ie dan financieel totall. Fijne kerst!
Verschillende mogelijkheden. Doorremmen op de zuigers, remmen die te heet worden, remmen die in brand vliegen, stofkappen die kapot gaan waardoor zuigers en boringen in remklauwen kapot gaan, etcetera.quote:
doorremmen op de zuigers? 1000 keerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Verschillende mogelijkheden. Doorremmen op de zuigers, remmen die te heet worden, remmen die in brand vliegen, stofkappen die kapot gaan waardoor zuigers en boringen in remklauwen kapot gaan, etcetera.
Geloof me. Het gebeurt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:57 schreef rival het volgende:
[..]
doorremmen op de zuigers? 1000 keer
en in de fik vliegen? zitten we op het circuit?
Hij heeft nog nooit een remklauw van dichtbij gezien joh.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:23 schreef oshiro het volgende:
[..]
Geloof me. Het gebeurt.
Al diverse remklauwen de deur uit zien gaan die erdoor gesloopt zijn.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit een remklauw van dichtbij gezien joh.
kommop man, als je blokken echt goed versleten zijn.. je weet zelf ook wel hoe fuckt dat aanvoelt? we hebben het nu over de cilinder. dan zijn je blokken plus schoentjes dus weg?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:23 schreef oshiro het volgende:
[..]
Geloof me. Het gebeurt.
Al diverse remklauwen de deur uit zien gaan die erdoor gesloopt zijn.
Heel goed! Het zal je verbazen hoelang mensen doorrijden ondanks dat er iets stuk is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:33 schreef rival het volgende:
[..]
kommop man, als je blokken echt goed versleten zijn.. je weet zelf ook wel hoe fuckt dat aanvoelt? we hebben het nu over de cilinder. dan zijn je blokken plus schoentjes dus weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |