Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
Die lampjes voor vervangen van remblokjes gaan altijd ruim op tijd branden.
Vermoedelijk kan je er nog wel enkele duizenden kilometers op rijden.
Zodra je een schurend geluid hoort (en voelt) zijn ze echt op.
Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.
Geen paniek dus...
Klopt, maar dan weet je het wel zekerquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:11 schreef mstr het volgende:
[..]
Met schuren ben je dus al te laat, want dan heb je ijzer op ijzer.
Maar toch vind het ergens een fijner idee dat ik weet dat de remblokken nog goed zijnquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar dan weet je het wel zeker
Naja, heb vaak genoeg remmen pas vervangen toen ze al schuurden.
Aan remkracht nog niets te merken dan.
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Kan ik er nog een kilometer of 300-400 mee rijden? Begin Januari heeft ie grote beurt, heb niet veel zin om tussendoor al naar de garage te gaan.
Thanksquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
Die lampjes voor vervangen van remblokjes gaan altijd ruim op tijd branden.
Vermoedelijk kan je er nog wel enkele duizenden kilometers op rijden.
Zodra je een schurend geluid hoort (en voelt) zijn ze echt op.
Mijn auto heeft geen waarschuwingslampjes voor de remmen, dus ik kom er pas achter bij een tussentijdse inspectie of als ze al schuren.
Geen paniek dus...
Je kan eventueel zelf even de krik onder de auto zetten en een voorwiel loshalen.
Dan zie je vanzelf of je remblokjes nog wat dikte hebben.
Het oranje lampje geeft al aan dat je door kan rijden maar dat het aandacht nodig heeft, dus je verhaal met "strafbaar" en "niet verzekerd" is iets te ongenuanceerd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?
Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Dus nee, geen risico nemen en gewoon laten fixen.
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de wegquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan doe je die grote beurt toch alvast eind december?
Realiseer je ook dat je verplicht bent je auto in goede conditie te houden! Je rijdt nu bewust met slechte remmen ==> niet verzekerd + strafbaar.
Dus nee, geen risico nemen en gewoon laten fixen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar dan weet je het wel zeker
Naja, heb vaak genoeg remmen pas vervangen toen ze al schuurden.
Aan remkracht nog niets te merken dan.
Oud boven en nieuw beneden:
[ afbeelding ]
Oh ja, die onderste voorkomen dat je blokjes gaan rammelen.
Dat oude blokje had nog net wat profiel. Ander blokje zat al op metaal.
Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
Naja, rode waarschuwingslampjes zijn een ander verhaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Lol, alsof je meteen je auto op de vlu7chtstrook moet zetten als er een waarschuwingslampje gaat branden. Dan wordt het druk langs de weg
Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.quote:
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar het is wel verstandig om er mee naar de garage te zijn of er naar te laten kijken.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ja hoor, waarschuwingslampjes zijn zeer overdreven! Nergens voor nodig eigenlijk, zeker met dit koude en gladde weer zijn remmen sowieso compleet overbodig! Ook als je lampje van de olie gaat branden, pure onzin! Kun je nog gewoon 20000 km rijden! Geen probleem. Allemaal overbodige accessoires die dingen...
Gewoon doenquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet dinsdagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zelfs zonder profiel remmen je remblokjes nog.
Alleen dan maken ze wel lelijke groeven in je remschijven en wordt het allemaal wel veel warmer dan goed is.
Maar remmen doen ze...
Geloof me: zolang er niets geks te horen is zijn je remblokjes prima. Zo'n waarschuwingslampje is niet voor niets "oranje".
Ik neem aan dat je niet met je auto naar Spanje gaatquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat morgen nog snel, moet maandagochtend naar Spanje en als ik terugkom heb ik 4 dagen later een afspraak bij de garage. M.a.w. ik rijd er hooguit nog 400 km mee, is misschien 30 keer remmen, op de snelweg rem ik namelijk nooit.
Peu 406 hdi uit 2003quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef mstr het volgende:
Wat rij je voor een auto als ik vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |