abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:08:27 #1
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76070588
Zo veel landen, zoveel mogelijkheden...
Zou het toch Zuid-Amerika zijn, dat Chavez toch denkt ongestraft de ABC eilanden in te pikken?
Zou het wellicht Afrika zijn, waar in Ethiopië en Soedan een 2de Ruwanda plaats gaat vinden...of toch Darfur?
Zou het Iran zijn, of misschien wel Pakistan?
Zou het Noord Korea zijn?

Nou? Wat denken we?

(Ik denk Afrika btw)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bob-B op 26-12-2009 11:58:16 ]
pi_76070613
Ik denk dat Osama van zich laat horen in 2010 en dat de bom dan barst.

Of in Belgie
pi_76070620
Burgeroorlog in west-Europa.
pi_76070636
Burgermilities die het werk van de politie gaan doen.
pi_76070652
Ik denk in Europa, het totale systeem zoals we nu kennen verdwijnt en we krijgen burgeroorlogen etc.
pi_76070693
Mmm een burgeroorlog in Nederland.... wie tegen wie?
pi_76070942
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:14 schreef TheMercenary9 het volgende:
Mmm een burgeroorlog in Nederland.... wie tegen wie?
Tokkies tegen Moslims

Maar ik vermoed dat er wat voormalig Sovjet-Unie zich gaan roeren.
Niet direct iets voor de NAVO, maar het zal Rusland wel bezig houden, net als Tsjetsjenië.
Een beetje in de richting van Oezbekistan, Turkmenistan, Kirgizië of Tadzjikistan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_76070985
Ik ga voor Kamtjatka tegen Jakoetsk.
pi_76071124
Tokkies tegen moslims? Nee, dat is wel erg simpel.

De 'normale werkende burger' tegen de lieden die zich buiten de wet plaatsen en zich doodlachen om de heersende moraal bij justitie. Niet perse in Nederland, maar daar wellicht ook. In Frankrijk en Engeland begint het nu al te roken. Niet in het bijzonder tegen moslims. Feit is wel dat een onredelijk groot percentage van de laatstgenoemde club zich schuldig maakt aan de irritatie bij eerstgenoemde club. Maar dat heeft in eerste instantie niets te maken met het feit dat zij van origine uit een moslimcultuur komen, maar meer met het gedrag van die groep in de openbare ruimte, die we met zijn allen moeten delen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:38:10 #10
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_76071181
Appelscha versus Joure
Goed verhaal. Lekker kort.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:40:44 #11
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_76071248
Koerdistan-Turkije
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_76071286
Balochistan.

Print dat in je hersenen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:44:22 #13
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76071352
Iran gaat met kernwapens gooien....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:49:57 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76071525
Er gebeurt helemaal niks.
The End Times are wild
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:51:52 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76071570
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:49 schreef LXIV het volgende:
Tenminste, het kabbelt een beetje voort zoals het nu gaat maar er worden geen nieuwe fronten geopend.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:51:59 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76071572
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:49 schreef LXIV het volgende:
Er moet wat gebeuren, de 21ste eeuw is te rustig tot nu toe als je het vergelijkt met de 20ste eeuw.
pi_76071579
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:36 schreef IBAZ het volgende:
Tokkies tegen moslims? Nee, dat is wel erg simpel.

De 'normale werkende burger' tegen de lieden die zich buiten de wet plaatsen en zich doodlachen om de heersende moraal bij justitie. Niet perse in Nederland, maar daar wellicht ook. In Frankrijk en Engeland begint het nu al te roken. Niet in het bijzonder tegen moslims. Feit is wel dat een onredelijk groot percentage van de laatstgenoemde club zich schuldig maakt aan de irritatie bij eerstgenoemde club. Maar dat heeft in eerste instantie niets te maken met het feit dat zij van origine uit een moslimcultuur komen, maar meer met het gedrag van die groep in de openbare ruimte, die we met zijn allen moeten delen.
Ik ben simpel

Ik geef u gelijk dat het niet in Nederland zal beginnen.
Maar ik denk niet dat de 'normale werkende burger' met een koophuis, lease-auto, vrouw en hond niet zijn verworvenheden op het spel gaat zetten, dan zet ik toch mijn geld in op mensen die niet veel te verliezen hebben: huurhuis en oud barrel die het zat beginnen te worden dat hun buren hun gaan verbieden om in de voortuin een flesje bier te drinken.

Maar ik denk niet dat het gelijk in 2010 zal zijn, ik denk dat het meer iets voor 2014 is, en als we dan terugkijken dat we dan zouden zien dat het in 2012 begonnen is. Zoiets als bij een hond die opeens vals wordt: lang gepest, en dan gaan bijten om het pesten op te laten houden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_76071643
edit: bedankt voor je serieuze bijdrage

[ Bericht 85% gewijzigd door Bob-B op 26-12-2009 11:57:46 ]
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:55:24 #19
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76071679
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:41 schreef Chooselife het volgende:
Balochistan.

Print dat in je hersenen.

Ik denk wel een aanvalletje van Israel op de nucleaire installaties van Iran.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:07:02 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76071962
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:51 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Er moet wat gebeuren, de 21ste eeuw is te rustig tot nu toe als je het vergelijkt met de 20ste eeuw.
Het eerste decennium is nog niet eens voorbij en we hebben al meerdere grotere oorlogen gehad en nog nooit eerder vertoonde terreuraanslagen!

Oorlogen beginnen niet zomaar natuurlijk. Die worden van te voren overwogen en geplanned. Het enige doel van een oorlog is altijd (eigen)belang. Ik kan me nu niet voorstellen welk land er een belang zou hebben om een bepaalde oorlog op te starten. De VS onder Bush dacht belang te hebben bij oorlogen in Irak e Afghanistan en dat is ze toch wel tegengevallen. Obama is niet oorlogzuchtig en heeft nog 2 oorlogen af te ronden. Europa zal sowieso nooit een oorlog beginnen, net zomin als Canada, Australië, Japan of Nieuw-Zeeland. De positie van de Chinezen verbetert ieder jaar zonder dat zij hiervoor hoeven te vechten, het zou dus dom zijn dat te doen.

Wat blijft er dan nog over? Een paar negers in Afrika die elkaar op primitieve wijze de hersenen gaan inslaan? Dat zou wel kunnen maar is ook volkomen irrelevant. Als de levering van onze grondstoffen maar niet in gevaar komt.

Op de lange termijn kan er nog een oorlog uitbreken tussen het Westen en China over grondstoffen in Afrika of rond de Chinese zee. Maar voorlopig is China succesvol genoeg in haar handel aldaar.

En een Europese burgeroorlog zal pas ontstaan wanneer er een soort machtsevenwicht is tussen de verschillende groeperingen. Nu houd de minderheid zich het liefst min of meer gedeisd en ziet de meerderheid nog niet echt een gevaar. Bovendien gaat het economisch nog veel te goed.
The End Times are wild
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:09:42 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76072026
quote:

[..]

Vind je het erg als we dat gewoon niet doen? Beetje meer rust en wat minder bloed vergieten zou helemaal niet erg zijn.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:13:13 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76072121
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vind je het erg als we dat gewoon niet doen? Beetje meer rust en wat minder bloed vergieten zou helemaal niet erg zijn.
Laten we vooral de ware aard van de mens gaan ontkennen, 10 duizenden jaren gevuld met oorlog en bloedvergieten en nu houdt het opeens allemaal op.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:40:54 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76072940
`denk dat het wel eens kan gaan barsten binnenkort ja.

ik hoop chavez..

Symmetrische oorlog
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:49:04 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76073203
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Laten we vooral de ware aard van de mens gaan ontkennen, 10 duizenden jaren gevuld met oorlog en bloedvergieten en nu houdt het opeens allemaal op.
Zeg ik dat? Nee, volgens mij niet. Jij zegt alleen dat we achterlopen op de twintigste eeuw wat de bloederigste eeuw ooit was, persoonlijk zou ik er best mee kunnen leven als het niet veel meer zou zijn dan bijvoorbeeld de 18e eeuw. Misschien een beetje van de 19e.

De twaalfde of tiende eeuw mogen ook wel, maar de twintigste, nah, dat kunnen we wel overslaan.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:49:42 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76073222
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:40 schreef Pumatje het volgende:
Welke aanwijzingen zijn daarvoor?
quote:
ik hoop chavez..
En waarom zou hij een oorlog starten?
pi_76073417
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:40 schreef Pumatje het volgende:

ik hoop chavez..

Symmetrische oorlog
mwah ik hoop toch echt dat Noord-Korea eerst aan de beurt is het regime van ome kim mag nu wel opgedoekt worden
Lebensraum!
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:56:03 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76073464
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:54 schreef Anschluss het volgende:

[..]

mwah ik hoop toch echt dat Noord-Korea eerst aan de beurt is het regime van ome kim mag nu wel opgedoekt worden
Een land met kernwapens vallen ze niet zo snel aan hoor.
En mag de bevolking dat zelf uitmaken of mag elk land dat vindt dat hun manier van regeren superieur is aan dat van een ander land dat het betreffende land met geweld opleggen?
pi_76073779
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een land met kernwapens vallen ze niet zo snel aan hoor.
En mag de bevolking dat zelf uitmaken of mag elk land dat vindt dat hun manier van regeren superieur is aan dat van een ander land dat het betreffende land met geweld opleggen?
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, ik zeg dat ik het hoop
En ik acht zelf de bevolking van Noord-Korea niet instaat daar over te beslissen.. maar goed dat zal je wellicht begrijpen als je een aantal documantaires over Noord-Korea en de Noord-Koreaanse bevolking hebt gezien.. waaronder mensen die ontsnapt zijn

In en gevalletje als Noord-Korea vind ik dat je een regime als dat van kim idd met geweld omver kan werpen ja
Lebensraum!
  zaterdag 26 december 2009 @ 13:10:41 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76073925
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:05 schreef Anschluss het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het gebeurt, ik zeg dat ik het hoop
Hopen op een oorlog, tja, ik vind dat een tikkeltje onbeschaafd, hopen op de dood en permanente verminking van ettelijke duizenden mensen.
quote:
En ik acht zelf de bevolking van Noord-Korea niet instaat daar over te beslissen.. maar goed dat zal je wellicht begrijpen als je een aantal documantaires over Noord-Korea en de Noord-Koreaanse bevolking hebt gezien.. waaronder mensen die ontsnapt zijn
Wellicht heb ik die ook allang gezien. .
Dan nog ben ik niet zo'n fan van kapotgeschoten hoofden, rondvliegende darmen en kindjes die permanent verminkt zijn. Noem me maar raar.
Als het volk het op een gegeven moment zat is komen ze vanzelf wel in opstand.
quote:
In en gevalletje als Noord-Korea vind ik dat je een regime als dat van kim idd met geweld omver kan werpen ja
Maar met dat recht aan jezelf voorbehouden erken je dus ook dat anderen diezelfde redenatie kunnen gebruiken om hun invallen goed te keuren.
pi_76075784
Ik denk dat er een KANS is op een WWIII. China Rusland India Brazilie worden dominanter, Olie wordt straks weer focking duur, Schoon water raakt op in veel delen van de wereld, Voedsel tekorten, Amerika zal niet pikken dat ze macht moeten delen.schurkenstaten hebben nucleaire kennis voor bommen te maken. als je alles ophoopt dan krijg je een WWIII.

En nee ik ben niet depresief
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:08:03 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_76076059
Ik voorzie in Europa nog geen burgeroorlogen ontketent worden eerlijk gezegd

En een WO3 zal ook nog wel even op zich laten wachten, wellicht 2014 een leuke datum ? Doen we WO4 in 2039
pi_76077127
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:08 schreef RedFever007 het volgende:
Ik voorzie in Europa nog geen burgeroorlogen ontketent worden eerlijk gezegd

En een WO3 zal ook nog wel even op zich laten wachten, wellicht 2014 een leuke datum ? Doen we WO4 in 2039
Toch niet weer met de Duisters hé.....die zijn al 2 keer geweest...nu mag een ander
Peace through power!!
pi_76077374
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Toch niet weer met de Duisters hé.....die zijn al 2 keer geweest...nu mag een ander
oosterijk begon de 1e wereld eurlog
pi_76077503
en een Oostenrijker de 2e wereld oorlog
pi_76077551
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:52 schreef IBAZ het volgende:
en een Oostenrijker de 2e wereld oorlog
hahaha ja
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:16:22 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_76078085
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:30 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ga voor Kamtjatka tegen Jakoetsk.
En met een beetje pech mengen ook Irkoetsk, Siam en de Oeral zich in de strijd.
pi_76078637
ligt het nou aan mij of zie ik in deze topic geen een verdrietige smily
pi_76078872
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:10 schreef Dagonet het volgende:

Hopen op een oorlog, tja, ik vind dat een tikkeltje onbeschaafd, hopen op de dood en permanente verminking van ettelijke duizenden mensen.
Ik hoop niet op een oorlog, ik hoop dat het regime van Kim kapotgemaakt word
Op welke manier dan ook..
quote:
Wellicht heb ik die ook allang gezien. .
Dan nog ben ik niet zo'n fan van kapotgeschoten hoofden, rondvliegende darmen en kindjes die permanent verminkt zijn. Noem me maar raar.
Als het volk het op een gegeven moment zat is komen ze vanzelf wel in opstand.
Ik betwijfel echt of je ze gezien hebt.. want dan zou je ook weten hoeveel mensen er per jaar honger lijden en sterven van de honger in Noord-Korea en dan heb ik het nog niet eens over de werkkampen concentratiekampen..de bevolking is al decenia lang geindoctrineert en gehersenspoelt met propaganda dat het westen slecht is en dat alleen Noord-Korea goed is.. een heel klein deel van de mensen die wel beter weten vluchten naar Zuid-Korea/China/Rusland met alle gevolgen van dien (voor hun familie)
je trekt niet zomaar je mond open naar het regime van kim.. want ze pakken niet alleen jou maar ook je familie.. in de ogen van de Noord-Koreanen zijn Kim en zijn vader eerder goddelijk als menselijk
de bevolking zal dus nooit in opstand komen.. niet omdat ze niet willen maar uit angst

en ja, helaas gaan er mensen dood in een oorlog maar als je met zo'n oorlog bijvoorbeeld het tienvoudige kan redden dan vind ik dat dubbel en dwars waard
quote:
Maar met dat recht aan jezelf voorbehouden erken je dus ook dat anderen diezelfde redenatie kunnen gebruiken om hun invallen goed te keuren.
Leuke draai, maar nee.. ligt volkomen aan de situatie
Lebensraum!
pi_76079321
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 15:48 schreef Anschluss het volgende:

[..]

Ik hoop niet op een oorlog, ik hoop dat het regime van Kim kapotgemaakt word
Op welke manier dan ook..
[..]

Ik betwijfel echt of je ze gezien hebt.. want dan zou je ook weten hoeveel mensen er per jaar honger lijden en sterven van de honger in Noord-Korea en dan heb ik het nog niet eens over de werkkampen concentratiekampen..de bevolking is al decenia lang geindoctrineert en gehersenspoelt met propaganda dat het westen slecht is en dat alleen Noord-Korea goed is.. een heel klein deel van de mensen die wel beter weten vluchten naar Zuid-Korea/China/Rusland met alle gevolgen van dien (voor hun familie)
je trekt niet zomaar je mond open naar het regime van kim.. want ze pakken niet alleen jou maar ook je familie.. in de ogen van de Noord-Koreanen zijn Kim en zijn vader eerder goddelijk als menselijk
de bevolking zal dus nooit in opstand komen.. niet omdat ze niet willen maar uit angst

en ja, helaas gaan er mensen dood in een oorlog maar als je met zo'n oorlog bijvoorbeeld het tienvoudige kan redden dan vind ik dat dubbel en dwars waard
[..]

Leuke draai, maar nee.. ligt volkomen aan de situatie
jah ben wel met je eens uit oorlogen kunnen ook goede dingen uit komen grote voorbeeld is WWII als die oorlog niet is geweest bestond ik niet, Dus ja er zijn oorlogen die je kan rechtvaardigen helaas zijn er weinig voorbeelden van oorlogen die rechtvaardig was. Maar als we oorlog voeren tegen N-korea is het te rechtvaardigen (vind ik)

met WWII bedoel ik als amerika rusland engeland australie canada etc etc niet in de oorlog ging mengen dan bestond ik niet
  zaterdag 26 december 2009 @ 19:55:14 #40
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_76084178
Ik verwacht dat binnen nu en tien jaar India het echt heeft gehad met Pakistan (met het regime én met de groeperingen die azen op de WMD's) en gewoon binnenvalt. Dat zou best eens snel uit de hand kunnen lopen aangezien beide landen kernwapens bezitten (als Pakistan tegen die tijd als land nog bestaat, wat ik eigenlijk niet echt verwacht gezien de huidige omstandigheden).

En ik hoop dat we eindelijk eens wat gaan doen aan de grootste brandhaarden in Afrika (Darfur, Zimbabwe en Somalië).
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Donald Duck held zaterdag 26 december 2009 @ 19:56:31 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_76084201
Niet in 2010 al, maar China vs. Taiwan en de VS gaat ook ooit nog wat eens worden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_76086542
IK gok op afrika, of iig als opvolger van afghanistan. De marns zijn er niet voor niets al geweest
pi_76086764
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Amerika.
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:34:41 #44
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76086855
quote:

[..]

Fijn, zo'n Kerstgedachte

Je wil zeker graag uitgezonden worden

Ontopic: met de "foei, nooit meer doen" instelling van de NAVO zie ik Iran nog wel wat flikken.

En als Chavez in zijn ogen voldoende getreiterd wordt door VS (en VS-schoothondje Colombia) dan zie ik nog wel aankomen dat de ABC eilanden aangevallen zullen worden.

Maar of beiden in 2010 zullen gebeuren? Neuh.

Zie ik komend jaar in Europa/VS nog een grote Al-Qaida aanslag aankomen? Hell yeah.
In Europa de top 3 landen voor de aanslag: Groot-Brittanië, Frankrijk, of Nederland.

Make your bets.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_76089045
Ik denk geen enkele bom, al mag men wel werk maken van Noord Korea.
pi_76109070
Ik denk dat het zal gaan tussen de geallieerden (Europa/VS), de Sovjetunie en Japan.
Het zal veroorzaakt worden doordat de Sovjets terug in de tijd reizen om hun eens zo grote natie in ere te herstellen, maar zoals gewoonlijk bij tijdreizen, gaat er wat mis. Hierdoor is Japan in de toekomst ook een grote speler. Soort van WO2, maar dan zonder Duitsland als vijand en met 3 partijen.

pi_76109149
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef Asgard het volgende:
Ik denk dat het zal gaan tussen de geallieerden (Europa/VS), de Sovjetunie en Japan.
Het zal veroorzaakt worden doordat de Sovjets terug in de tijd reizen om hun eens zo grote natie in ere te herstellen, maar zoals gewoonlijk bij tijdreizen, gaat er wat mis. Hierdoor is Japan in de toekomst ook een grote speler. Soort van WO2, maar dan zonder Duitsland als vijand en met 3 partijen.

Dit is toch echt de druppel.. Ik ga Red Alert installeren!
Lebensraum!
  zondag 27 december 2009 @ 18:16:11 #48
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76110759
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef Asgard het volgende:

C&C?
pi_76112675
Suriname vs Guyana gaat op een zeker moment barsten, zolang de prijzen van commodities stijgen komt die datum dichterbij.
Ik kan niet wachten
pi_76121972
Kolonel Tjaarda verzamelt op dit moment zijn troepen bij Appelscha en Cornwerd voor een klassieke tang manoeuvre richting de Hollandse vesting!!! Even serieus, ik denk dat een aantal republieken eindigend op "stan" het Rusland weer lastig gaan maken, veel van de aangekondigde nieuwe militaire hardware is nog niet afgeleverd, dus zullen ze dezelfde problemen als in Tsjetsjenië hebben. En mogelijk krijgt die chavez het zo op zijn heupen over die "Amerikaanse bases" langs zijn grenzen dat er daar nog iets ontploft, maar dan hoeven ze alleen maar de olie export een paar weken stil te leggen en dan blijkt zijn machtsbasis ook vrij instabiel te zijn..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76151179
Ik denk Zimbabwe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76151275
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

C&C?
Ja
Red Alert 3
pi_76160522
Er staan vrij veel bommen op barsten

Persoonlijk hoop ik niet Iran. Ik heb een beetje mijn buik vol van islamitische fundamentalisten, jihad en de 'eervolle' manier waarop 'allah' wil dat we oorlog voeren: Laf bommetjes begraven en wachten tot er iemand overheen loopt.
pi_76163000
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:20 schreef Remco026 het volgende:
Er staan vrij veel bommen op barsten

Persoonlijk hoop ik niet Iran. Ik heb een beetje mijn buik vol van islamitische fundamentalisten, jihad en de 'eervolle' manier waarop 'allah' wil dat we oorlog voeren: Laf bommetjes begraven en wachten tot er iemand overheen loopt.
Iran maak ik me niet zoveel zorgen over, die voelen zich redelijk veilig omdat ze weten dat Amerika niet weer een nieuwe oorlog in het buitenland wil voeren. Ik maak me meer zorgen over Pakistan met hun nukes.
  maandag 28 december 2009 @ 23:18:43 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76163380
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iran maak ik me niet zoveel zorgen over, die voelen zich redelijk veilig omdat ze weten dat Amerika niet weer een nieuwe oorlog in het buitenland wil voeren. Ik maak me meer zorgen over Pakistan met hun nukes.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, de opstanden in Teheran worden steeds frequenter, groter, gewelddadiger en openlijker. Kwestie van tijd voor dat het daar echt goed mis gaat, was vanavond nog op het nieuws. Vraag is of het iets internationaals gaat worden of een burgeroorlog.
pi_76163533
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, de opstanden in Teheran worden steeds frequenter, groter, gewelddadiger en openlijker. Kwestie van tijd voor dat het daar echt goed mis gaat, was vanavond nog op het nieuws. Vraag is of het iets internationaals gaat worden of een burgeroorlog.
Ok mee eens, ik dacht dat het meer ging om een internationaal conflict, overigens is dat ook meer de nieuwe weg die Amerika ingeslagen is, niet meer met grote troepenmachten naar het buitenland, maar meer investeren in het verzet in betreffende landen. Werkt natuurlijk ook beter, en eventuele blunders zijn niet verantwoordelijk voor de President. En als het wel lukt kan ie natuurlijk alsnog roepen dat ze het verzet (financieel) gesteunt hebben, kortom ook politiek gezien aantrekkelijk.
  maandag 28 december 2009 @ 23:40:37 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76164274
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ok mee eens, ik dacht dat het meer ging om een internationaal conflict, overigens is dat ook meer de nieuwe weg die Amerika ingeslagen is, niet meer met grote troepenmachten naar het buitenland, maar meer investeren in het verzet in betreffende landen. Werkt natuurlijk ook beter, en eventuele blunders zijn niet verantwoordelijk voor de President. En als het wel lukt kan ie natuurlijk alsnog roepen dat ze het verzet (financieel) gesteunt hebben, kortom ook politiek gezien aantrekkelijk.
Amerika trekt het gewoon niet meer, niet alleen qua mensen, materiaal en geld, maar ook qua publieke opinie. Sponsoren van verzet is ook niet nieuw, zo kreeg Sadam wapens en geld voor de strijd tegen Iran en kreeg de Taliban geld en wapens voor hun strijd tegen de Russen. O zoete ironie
pi_76164524
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:40 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Amerika trekt het gewoon niet meer, niet alleen qua mensen, materiaal en geld, maar ook qua publieke opinie. Sponsoren van verzet is ook niet nieuw, zo kreeg Sadam wapens en geld voor de strijd tegen Iran en kreeg de Taliban geld en wapens voor hun strijd tegen de Russen. O zoete ironie
Weet dat het niet nieuw is, denk ook aan de zuid-amerikaanse regimes, en och Amerika heeft iedereen wel wapens geleverd, ik denk dat er weinig landen zijn die er geen zaken mee heeft gedaan....
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:39:30 #59
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76171803
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Weet dat het niet nieuw is, denk ook aan de zuid-amerikaanse regimes, en och Amerika heeft iedereen wel wapens geleverd, ik denk dat er weinig landen zijn die er geen zaken mee heeft gedaan....
Noord Korea zal benadeeld zijn in deze
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:55:13 #60
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76172225
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:39 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Noord Korea zal benadeeld zijn in deze
Noord-Korea heeft ze van China.
Goedkope namaaktroep
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_76243062
ik denk dat het ergens in Afrika gaat plaats vinden .
het is patat
  donderdag 31 december 2009 @ 15:40:43 #62
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_76267084
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:27 schreef Resistor het volgende:

[..]

Tokkies tegen Moslims

Maar ik vermoed dat er wat voormalig Sovjet-Unie zich gaan roeren.
Niet direct iets voor de NAVO, maar het zal Rusland wel bezig houden, net als Tsjetsjenië.
Een beetje in de richting van Oezbekistan, Turkmenistan, Kirgizië of Tadzjikistan.
de staat vs de burger de rijke tegen de arme dan is het goed
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  donderdag 31 december 2009 @ 15:43:09 #63
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_76267189
net zo als in frankrijk paar honder jaar gelede weg met de adel
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 13:57:32 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76290013
bugeroorlog in indonesie ben ik bang voor

krig je de balkan x 10
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_76329211
Ik verwacht niet dat het snel zal gaan, maar door de recente gebeurtenissen zou ik niet verrast zijn als 'men' gaat proberen die enorme puinhoop in somalië op te lossen.

verder ws verdere escalatie in iran.
pi_76401694
Welke bom in 2010 gaat barsten? De bezuinigingen bij de Nederlandse defensie... Rampzaliger kan het voor Nederland bijna niet.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:16:35 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76402045
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:06 schreef Northside het volgende:
Welke bom in 2010 gaat barsten? De bezuinigingen bij de Nederlandse defensie... Rampzaliger kan het voor Nederland bijna niet.
Hoezo, het is niet alsof ons eigen grondgebied de komende tijd een bedreiging kent, laat staan eentje die wij kunnen weerstaan. Mócht de EU splijten en er een oorlog uitbarsten hoeven we hooguit bang te zijn voor België; Duitsland, Frankrijk en Engeland houden we toch niet tegen.
pi_76402963
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Dagonet het volgende:

Hoezo, het is niet alsof ons eigen grondgebied de komende tijd een bedreiging kent, laat staan eentje die wij kunnen weerstaan. Mócht de EU splijten en er een oorlog uitbarsten hoeven we hooguit bang te zijn voor België; Duitsland, Frankrijk en Engeland houden we toch niet tegen.
De hele EU loopt te bezuinigen op defensie, als dat zo doorgaat heeft Europa straks een defensie van het niveau Zuid-Amerika. Probeer dan nog maar eens je internationale belangen te verdedigen tegen grootmachten als Amerika, Rusland, China, India, etc. Nee, vertrouw op je buren en vooral op grote broer Amerika, altijd verstandig om afhankelijk te zijn van anderen.

Afgezien daarvan is het opheffen van bijvoorbeeld een onderzeebootdienst natuurlijk eeuwig zonde. Je gooit decennia aan kennis en ervaring weg, en dat is in de toekomst niet meer op korte termijn te vervangen.
Ja, ik generaliseer.
pi_76403064
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Afgezien daarvan is het opheffen van bijvoorbeeld een onderzeebootdienst natuurlijk eeuwig zonde. Je gooit decennia aan kennis en ervaring weg, en dat is in de toekomst niet meer op korte termijn te vervangen.
is men dat van plan dan?
Peace through power!!
pi_76403385
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef RaptoR-X het volgende:

is men dat van plan dan?
Niks is zeker, alle opties worden onderzocht. Ook deze scenarios worden doorgerekend.
Ja, ik generaliseer.
pi_76403919
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

De hele EU loopt te bezuinigen op defensie, als dat zo doorgaat heeft Europa straks een defensie van het niveau Zuid-Amerika. Probeer dan nog maar eens je internationale belangen te verdedigen tegen grootmachten als Amerika, Rusland, China, India, etc. Nee, vertrouw op je buren en vooral op grote broer Amerika, altijd verstandig om afhankelijk te zijn van anderen.

Ach, het zou wel eens goed zijn voor de Europeaan om dit op de harde manier te leren, zou ook eens goed zijn voor de arrogantie die hier heerst.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:33:38 #72
65918 IBAZ
broeinest
pi_76424122
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:52 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik ben simpel

Ik geef u gelijk dat het niet in Nederland zal beginnen.
Maar ik denk niet dat de 'normale werkende burger' met een koophuis, lease-auto, vrouw en hond niet zijn verworvenheden op het spel gaat zetten, dan zet ik toch mijn geld in op mensen die niet veel te verliezen hebben: huurhuis en oud barrel die het zat beginnen te worden dat hun buren hun gaan verbieden om in de voortuin een flesje bier te drinken.

Maar ik denk niet dat het gelijk in 2010 zal zijn, ik denk dat het meer iets voor 2014 is, en als we dan terugkijken dat we dan zouden zien dat het in 2012 begonnen is. Zoiets als bij een hond die opeens vals wordt: lang gepest, en dan gaan bijten om het pesten op te laten houden.
Volgens mij hebben ze de eerste 'hond die te lang gepest is' vals gemaakt. En ik voorspel, dit is één hond in de roedel die geholpen gaat worden door de andere honden in de roedel. Een wolfpack.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:56:52 #73
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76446401
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:03 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ach, het zou wel eens goed zijn voor de Europeaan om dit op de harde manier te leren, zou ook eens goed zijn voor de arrogantie die hier heerst.
Die poging is 70 jaar geleden al gedaan door onze buurman. Veel hebben we er destijds van geleerd, weinig wordt er hedendaags mee gedaan.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:51:57 #74
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_76458642
Maritiem beleg door de Koninklijke Marine van IJsland levert de eerste schermutselingen op als er wordt geschoten vanaf een vissersboot.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:21:18 #75
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76460387
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maritiem beleg door de Koninklijke Marine van IJsland levert de eerste schermutselingen op als er wordt geschoten vanaf een vissersboot.
Nee, ik denk dat IJsland een economische boycot gaat krijgen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:52:16 #76
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_76464872
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat IJsland een economische boycot gaat krijgen.
Om te beginnen maar daarna zullen toch al vrij snel de handelsroutes geblokkeerd worden. In samenwerking met de Britse Royal Navy uiteraard.
Wie dit leest is gek
  woensdag 6 januari 2010 @ 01:33:09 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76467772
Dat is wel interresant, stel dat de RN zoiets zou ondernemen, mogen wij niet achterblijven!!! JEtzt!
pi_76470939
Heeft Amerika zich nog steeds verplicht Ijsland te verdedigen tegen agressie?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:08:19 #79
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76491627
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:47 schreef Northside het volgende:
Heeft Amerika zich nog steeds verplicht Ijsland te verdedigen tegen agressie?
Ja, IJsland betaalt er miljarden voor
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:23:26 #80
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76492229
miljarden????

voor bescherming van een bevolking van 100 duizenden.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:53:21 #81
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_76564322
Ik verwacht een coup d'etat in de Golfregio.
Dit zal eerst d.m.v. diplomatieke middelen getracht te worden opgelost, waarna de VS een blitzkrieg uitvoert.
De laatste tijd is het namelijk aardig aan het borrelen in die regio, dit zijn voornamelijk ontevreden burgers die de armoede zat zijn. (SA, Jemen, Oman etc)
  zondag 10 januari 2010 @ 17:32:54 #82
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76641318
Wat operaties in Jemen en dergelijke landen zoals ze nu al plaatsvinden in Noord-Pakistan.

Iran vs Amerika zal wel blufpoker blijven, zelfde voor Noord-Korea.

Enige wat ik zie gebeuren is wat ongein aan de zuidelijke Russische grens.

Voor de rest denk ik dat staat tegen staat steeds minder voor zal gaan komen meer groepen tegen staten. Oorlog blijft vaak een kosten-baten idee. Vrede levert meer op.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_76675581
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:32 schreef Gras_eter het volgende:

Voor de rest denk ik dat staat tegen staat steeds minder voor zal gaan komen meer groepen tegen staten. Oorlog blijft vaak een kosten-baten idee. Vrede levert meer op.
Betwijfel ik, oorlogsindustrie is een miljardenbussines, en een conflict blijft natuurlijk een mooie gelegenheid om er wat twijfelachtige wetten en regels door te duwen om je bevolking onder controle te houden.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:43:24 #84
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76704402
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Betwijfel ik, oorlogsindustrie is een miljardenbussines, en een conflict blijft natuurlijk een mooie gelegenheid om er wat twijfelachtige wetten en regels door te duwen om je bevolking onder controle te houden.
Het zijn nog altijd de staten die bepalen wanneer ze oorlog gaan voeren en gelukkig niet de wapenfabrikanten.
pi_76716890
NIKS!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_76717839
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef Gras_eter het volgende:

Het zijn nog altijd de staten die bepalen wanneer ze oorlog gaan voeren en gelukkig niet de wapenfabrikanten.
Dat loopt allemaal een beetje door elkaar aan de top hoor. Wil niet zeggen dat het de wapenindustrie is die de oorlog verklaart, maar ze hebben wel degelijk invloed op het beleid.
Ja, ik generaliseer.
pi_76718611
quote:

[..]

In zekere zin zijn sommige staten economisch en militaristisch afhankelijk van wapenfabrikanten, dus je onderschat naar mijn inziens de invloed die dergelijke wapenfabrikanten kunnen hebben. Om die invloed tegen te gaan kan een overheid bijvoorbeeld wapenfabrikanten nationaliseren.
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
  maandag 18 januari 2010 @ 23:06:49 #88
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76991437
Surenas

Ik ben nog zo'n naïf figuur die denkt dat leiders niet voor niks ten strjide zullen gaan met vele doden tot gevolg. Mischien wel heel naif maar het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven dat je ten oorlog trekt voor financieel gewin.
pi_77006563
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:06 schreef Gras_eter het volgende:
Surenas

Ik ben nog zo'n naïf figuur die denkt dat leiders niet voor niks ten strjide zullen gaan met vele doden tot gevolg. Mischien wel heel naif maar het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven dat je ten oorlog trekt voor financieel gewin.
Ik wist niet dat jullie nog bestonden!

Knap dat je in deze tijden nog aan dat soort denkbeelden kan vasthouden, als iedereen zo dacht was het een betere wereld.
Ja, ik generaliseer.
pi_77008840
quote:

[..]

If that were only true
Peace through power!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:06:06 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_77011252
Of welicht toch weer op de Balkan?
quote:
Kroatië grijpt militair in als de Bosnische Serviërs hun plannen voor een referendum over afscheiding doorzetten. Dat heeft de Kroatische president Stjepan Mesic gezegd tegen journalisten, zo meldden media in het Balkanland dinsdag.

Politieke leiders in Banja Luka, de hoofdstad van Republika Srpska, zinspelen al tijden op een referendum. Ze willen breken met de Moslim-Kroatische Federatie, waarmee ze nu nog Bosnië-Herzegovina vormen en denken steun te hebben van een meerderheid van de Bosnische Serviërs.

Kroatië was in 1995 één van de partijen die het vredesakkoord van Dayton ondertekenden en daarmee een einde maakten aan de oorlog in Bosnië.
http://www.depers.nl/buit(...)lrs-met-invasie.html
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:10:27 #92
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77011415
Het zou me niets verbazen. Die vrede daar is altijd broos geweest. Maar ik denk niet dat de internationale gemeenschap echt happig is om zich daar weer mee te gaan bemoeien, verder dan een beetje aandiplomeren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:02:40 #93
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77124464
En wat denken we van de huidige situatie in Haïti? Aanleiding om echt het land te gaan verbeteren of potentiele nieuwe brandhaard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')