Tokkies tegen Moslimsquote:Op zaterdag 26 december 2009 11:14 schreef TheMercenary9 het volgende:
Mmm een burgeroorlog in Nederland.... wie tegen wie?
Tenminste, het kabbelt een beetje voort zoals het nu gaat maar er worden geen nieuwe fronten geopend.quote:
Er moet wat gebeuren, de 21ste eeuw is te rustig tot nu toe als je het vergelijkt met de 20ste eeuw.quote:
Ik ben simpelquote:Op zaterdag 26 december 2009 11:36 schreef IBAZ het volgende:
Tokkies tegen moslims? Nee, dat is wel erg simpel.
De 'normale werkende burger' tegen de lieden die zich buiten de wet plaatsen en zich doodlachen om de heersende moraal bij justitie. Niet perse in Nederland, maar daar wellicht ook. In Frankrijk en Engeland begint het nu al te roken. Niet in het bijzonder tegen moslims. Feit is wel dat een onredelijk groot percentage van de laatstgenoemde club zich schuldig maakt aan de irritatie bij eerstgenoemde club. Maar dat heeft in eerste instantie niets te maken met het feit dat zij van origine uit een moslimcultuur komen, maar meer met het gedrag van die groep in de openbare ruimte, die we met zijn allen moeten delen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:41 schreef Chooselife het volgende:
Balochistan.
Print dat in je hersenen.
Het eerste decennium is nog niet eens voorbij en we hebben al meerdere grotere oorlogen gehad en nog nooit eerder vertoonde terreuraanslagen!quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:51 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Er moet wat gebeuren, de 21ste eeuw is te rustig tot nu toe als je het vergelijkt met de 20ste eeuw.
Vind je het erg als we dat gewoon niet doen? Beetje meer rust en wat minder bloed vergieten zou helemaal niet erg zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:51 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Er moet wat gebeuren, de 21ste eeuw is te rustig tot nu toe als je het vergelijkt met de 20ste eeuw.
Laten we vooral de ware aard van de mens gaan ontkennen, 10 duizenden jaren gevuld met oorlog en bloedvergieten en nu houdt het opeens allemaal op.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vind je het erg als we dat gewoon niet doen? Beetje meer rust en wat minder bloed vergieten zou helemaal niet erg zijn.
Zeg ik dat? Nee, volgens mij niet. Jij zegt alleen dat we achterlopen op de twintigste eeuw wat de bloederigste eeuw ooit was, persoonlijk zou ik er best mee kunnen leven als het niet veel meer zou zijn dan bijvoorbeeld de 18e eeuw. Misschien een beetje van de 19e.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:13 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Laten we vooral de ware aard van de mens gaan ontkennen, 10 duizenden jaren gevuld met oorlog en bloedvergieten en nu houdt het opeens allemaal op.
Welke aanwijzingen zijn daarvoor?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:40 schreef Pumatje het volgende:
`denk dat het wel eens kan gaan barsten binnenkort ja.
En waarom zou hij een oorlog starten?quote:ik hoop chavez..
mwah ik hoop toch echt dat Noord-Korea eerst aan de beurt isquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:40 schreef Pumatje het volgende:
`denk dat het wel eens kan gaan barsten binnenkort ja.
ik hoop chavez..
Symmetrische oorlog
Een land met kernwapens vallen ze niet zo snel aan hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:54 schreef Anschluss het volgende:
[..]
mwah ik hoop toch echt dat Noord-Korea eerst aan de beurt ishet regime van ome kim mag nu wel opgedoekt worden
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, ik zeg dat ik het hoopquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een land met kernwapens vallen ze niet zo snel aan hoor.
En mag de bevolking dat zelf uitmaken of mag elk land dat vindt dat hun manier van regeren superieur is aan dat van een ander land dat het betreffende land met geweld opleggen?
Hopen op een oorlog, tja, ik vind dat een tikkeltje onbeschaafd, hopen op de dood en permanente verminking van ettelijke duizenden mensen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:05 schreef Anschluss het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, ik zeg dat ik het hoop
Wellicht heb ik die ook allang gezien.quote:En ik acht zelf de bevolking van Noord-Korea niet instaat daar over te beslissen.. maar goed dat zal je wellicht begrijpen als je een aantal documantaires over Noord-Korea en de Noord-Koreaanse bevolking hebt gezien.. waaronder mensen die ontsnapt zijn
Maar met dat recht aan jezelf voorbehouden erken je dus ook dat anderen diezelfde redenatie kunnen gebruiken om hun invallen goed te keuren.quote:In en gevalletje als Noord-Korea vind ik dat je een regime als dat van kim idd met geweld omver kan werpen ja
Toch niet weer met de Duisters hé.....die zijn al 2 keer geweest...nu mag een anderquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:08 schreef RedFever007 het volgende:
Ik voorzie in Europa nog geen burgeroorlogen ontketent worden eerlijk gezegd![]()
En een WO3 zal ook nog wel even op zich laten wachten, wellicht 2014 een leuke datum? Doen we WO4 in 2039
oosterijk begon de 1e wereld eurlogquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Toch niet weer met de Duisters hé.....die zijn al 2 keer geweest...nu mag een ander
hahaha jaquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:52 schreef IBAZ het volgende:
en een Oostenrijker de 2e wereld oorlog
En met een beetje pech mengen ook Irkoetsk, Siam en de Oeral zich in de strijd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:30 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ga voor Kamtjatka tegen Jakoetsk.
Ik hoop niet op een oorlog, ik hoop dat het regime van Kim kapotgemaakt wordquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:10 schreef Dagonet het volgende:
Hopen op een oorlog, tja, ik vind dat een tikkeltje onbeschaafd, hopen op de dood en permanente verminking van ettelijke duizenden mensen.
Ik betwijfel echt of je ze gezien hebt.. want dan zou je ook weten hoeveel mensen er per jaar honger lijden en sterven van de honger in Noord-Korea en dan heb ik het nog niet eens over de werkkampen concentratiekampen..de bevolking is al decenia lang geindoctrineert en gehersenspoelt met propaganda dat het westen slecht is en dat alleen Noord-Korea goed is.. een heel klein deel van de mensen die wel beter weten vluchten naar Zuid-Korea/China/Rusland met alle gevolgen van dien (voor hun familie)quote:Wellicht heb ik die ook allang gezien..
Dan nog ben ik niet zo'n fan van kapotgeschoten hoofden, rondvliegende darmen en kindjes die permanent verminkt zijn. Noem me maar raar.
Als het volk het op een gegeven moment zat is komen ze vanzelf wel in opstand.
Leuke draai, maar nee.. ligt volkomen aan de situatiequote:Maar met dat recht aan jezelf voorbehouden erken je dus ook dat anderen diezelfde redenatie kunnen gebruiken om hun invallen goed te keuren.
jah ben wel met je eens uit oorlogen kunnen ook goede dingen uit komen grote voorbeeld is WWII als die oorlog niet is geweest bestond ik niet, Dus ja er zijn oorlogen die je kan rechtvaardigen helaas zijn er weinig voorbeelden van oorlogen die rechtvaardig was. Maar als we oorlog voeren tegen N-korea is het te rechtvaardigen (vind ik)quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:48 schreef Anschluss het volgende:
[..]
Ik hoop niet op een oorlog, ik hoop dat het regime van Kim kapotgemaakt word
Op welke manier dan ook..
[..]
Ik betwijfel echt of je ze gezien hebt.. want dan zou je ook weten hoeveel mensen er per jaar honger lijden en sterven van de honger in Noord-Korea en dan heb ik het nog niet eens over de werkkampen concentratiekampen..de bevolking is al decenia lang geindoctrineert en gehersenspoelt met propaganda dat het westen slecht is en dat alleen Noord-Korea goed is.. een heel klein deel van de mensen die wel beter weten vluchten naar Zuid-Korea/China/Rusland met alle gevolgen van dien (voor hun familie)
je trekt niet zomaar je mond open naar het regime van kim.. want ze pakken niet alleen jou maar ook je familie.. in de ogen van de Noord-Koreanen zijn Kim en zijn vader eerder goddelijk als menselijk
de bevolking zal dus nooit in opstand komen.. niet omdat ze niet willen maar uit angst
en ja, helaas gaan er mensen dood in een oorlog maar als je met zo'n oorlog bijvoorbeeld het tienvoudige kan redden dan vind ik dat dubbel en dwars waard
[..]
Leuke draai, maar nee.. ligt volkomen aan de situatie
Amerika.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:38 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Toch niet weer met de Duisters hé.....die zijn al 2 keer geweest...nu mag een ander
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:51 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dit is toch echt de druppel.. Ik ga Red Alert installeren!quote:Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef Asgard het volgende:
Ik denk dat het zal gaan tussen de geallieerden (Europa/VS), de Sovjetunie en Japan.
Het zal veroorzaakt worden doordat de Sovjets terug in de tijd reizen om hun eens zo grote natie in ere te herstellen, maar zoals gewoonlijk bij tijdreizen, gaat er wat mis. Hierdoor is Japan in de toekomst ook een grote speler. Soort van WO2, maar dan zonder Duitsland als vijand en met 3 partijen.
C&C?quote:Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef Asgard het volgende:
Ik denk dat het zal gaan tussen de geallieerden (Europa/VS), de Sovjetunie en Japan.
Het zal veroorzaakt worden doordat de Sovjets terug in de tijd reizen om hun eens zo grote natie in ere te herstellen, maar zoals gewoonlijk bij tijdreizen, gaat er wat mis. Hierdoor is Japan in de toekomst ook een grote speler. Soort van WO2, maar dan zonder Duitsland als vijand en met 3 partijen.
Iran maak ik me niet zoveel zorgen over, die voelen zich redelijk veilig omdat ze weten dat Amerika niet weer een nieuwe oorlog in het buitenland wil voeren. Ik maak me meer zorgen over Pakistan met hun nukes.quote:Op maandag 28 december 2009 22:20 schreef Remco026 het volgende:
Er staan vrij veel bommen op barsten
Persoonlijk hoop ik niet Iran. Ik heb een beetje mijn buik vol van islamitische fundamentalisten, jihad en de 'eervolle' manier waarop 'allah' wil dat we oorlog voeren: Laf bommetjes begraven en wachten tot er iemand overheen loopt.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, de opstanden in Teheran worden steeds frequenter, groter, gewelddadiger en openlijker. Kwestie van tijd voor dat het daar echt goed mis gaat, was vanavond nog op het nieuws. Vraag is of het iets internationaals gaat worden of een burgeroorlog.quote:Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iran maak ik me niet zoveel zorgen over, die voelen zich redelijk veilig omdat ze weten dat Amerika niet weer een nieuwe oorlog in het buitenland wil voeren. Ik maak me meer zorgen over Pakistan met hun nukes.
Ok mee eens, ik dacht dat het meer ging om een internationaal conflict, overigens is dat ook meer de nieuwe weg die Amerika ingeslagen is, niet meer met grote troepenmachten naar het buitenland, maar meer investeren in het verzet in betreffende landen. Werkt natuurlijk ook beter, en eventuele blunders zijn niet verantwoordelijk voor de President. En als het wel lukt kan ie natuurlijk alsnog roepen dat ze het verzet (financieel) gesteunt hebben, kortom ook politiek gezien aantrekkelijk.quote:Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, de opstanden in Teheran worden steeds frequenter, groter, gewelddadiger en openlijker. Kwestie van tijd voor dat het daar echt goed mis gaat, was vanavond nog op het nieuws. Vraag is of het iets internationaals gaat worden of een burgeroorlog.
Amerika trekt het gewoon niet meer, niet alleen qua mensen, materiaal en geld, maar ook qua publieke opinie. Sponsoren van verzet is ook niet nieuw, zo kreeg Sadam wapens en geld voor de strijd tegen Iran en kreeg de Taliban geld en wapens voor hun strijd tegen de Russen. O zoete ironiequote:Op maandag 28 december 2009 23:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok mee eens, ik dacht dat het meer ging om een internationaal conflict, overigens is dat ook meer de nieuwe weg die Amerika ingeslagen is, niet meer met grote troepenmachten naar het buitenland, maar meer investeren in het verzet in betreffende landen. Werkt natuurlijk ook beter, en eventuele blunders zijn niet verantwoordelijk voor de President. En als het wel lukt kan ie natuurlijk alsnog roepen dat ze het verzet (financieel) gesteunt hebben, kortom ook politiek gezien aantrekkelijk.
Weet dat het niet nieuw is, denk ook aan de zuid-amerikaanse regimes, en och Amerika heeft iedereen wel wapens geleverd, ik denk dat er weinig landen zijn die er geen zaken mee heeft gedaan....quote:Op maandag 28 december 2009 23:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Amerika trekt het gewoon niet meer, niet alleen qua mensen, materiaal en geld, maar ook qua publieke opinie. Sponsoren van verzet is ook niet nieuw, zo kreeg Sadam wapens en geld voor de strijd tegen Iran en kreeg de Taliban geld en wapens voor hun strijd tegen de Russen. O zoete ironie
Noord Korea zal benadeeld zijn in dezequote:Op maandag 28 december 2009 23:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weet dat het niet nieuw is, denk ook aan de zuid-amerikaanse regimes, en och Amerika heeft iedereen wel wapens geleverd, ik denk dat er weinig landen zijn die er geen zaken mee heeft gedaan....
Noord-Korea heeft ze van China.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Noord Korea zal benadeeld zijn in deze
de staat vs de burger de rijke tegen de arme dan is het goedquote:Op zaterdag 26 december 2009 11:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Tokkies tegen Moslims
Maar ik vermoed dat er wat voormalig Sovjet-Unie zich gaan roeren.
Niet direct iets voor de NAVO, maar het zal Rusland wel bezig houden, net als Tsjetsjenië.
Een beetje in de richting van Oezbekistan, Turkmenistan, Kirgizië of Tadzjikistan.
Hoezo, het is niet alsof ons eigen grondgebied de komende tijd een bedreiging kent, laat staan eentje die wij kunnen weerstaan. Mócht de EU splijten en er een oorlog uitbarsten hoeven we hooguit bang te zijn voor België; Duitsland, Frankrijk en Engeland houden we toch niet tegen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:06 schreef Northside het volgende:
Welke bom in 2010 gaat barsten? De bezuinigingen bij de Nederlandse defensie...Rampzaliger kan het voor Nederland bijna niet.
De hele EU loopt te bezuinigen op defensie, als dat zo doorgaat heeft Europa straks een defensie van het niveau Zuid-Amerika. Probeer dan nog maar eens je internationale belangen te verdedigen tegen grootmachten als Amerika, Rusland, China, India, etc. Nee, vertrouw op je buren en vooral op grote broer Amerika, altijd verstandig om afhankelijk te zijn van anderen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Dagonet het volgende:
Hoezo, het is niet alsof ons eigen grondgebied de komende tijd een bedreiging kent, laat staan eentje die wij kunnen weerstaan. Mócht de EU splijten en er een oorlog uitbarsten hoeven we hooguit bang te zijn voor België; Duitsland, Frankrijk en Engeland houden we toch niet tegen.
is men dat van plan dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Afgezien daarvan is het opheffen van bijvoorbeeld een onderzeebootdienst natuurlijk eeuwig zonde. Je gooit decennia aan kennis en ervaring weg, en dat is in de toekomst niet meer op korte termijn te vervangen.
Niks is zeker, alle opties worden onderzocht. Ook deze scenarios worden doorgerekend.quote:
Ach, het zou wel eens goed zijn voor de Europeaan om dit op de harde manier te leren, zou ook eens goed zijn voor de arrogantie die hier heerst.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:39 schreef Northside het volgende:
[..]
De hele EU loopt te bezuinigen op defensie, als dat zo doorgaat heeft Europa straks een defensie van het niveau Zuid-Amerika. Probeer dan nog maar eens je internationale belangen te verdedigen tegen grootmachten als Amerika, Rusland, China, India, etc. Nee, vertrouw op je buren en vooral op grote broer Amerika, altijd verstandig om afhankelijk te zijn van anderen.
Afgezien daarvan is het opheffen van bijvoorbeeld een onderzeebootdienst natuurlijk eeuwig zonde. Je gooit decennia aan kennis en ervaring weg, en dat is in de toekomst niet meer op korte termijn te vervangen.
Volgens mij hebben ze de eerste 'hond die te lang gepest is' vals gemaakt. En ik voorspel, dit is één hond in de roedel die geholpen gaat worden door de andere honden in de roedel. Een wolfpack.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:52 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik ben simpel
Ik geef u gelijk dat het niet in Nederland zal beginnen.
Maar ik denk niet dat de 'normale werkende burger' met een koophuis, lease-auto, vrouw en hond niet zijn verworvenheden op het spel gaat zetten, dan zet ik toch mijn geld in op mensen die niet veel te verliezen hebben: huurhuis en oud barrel die het zat beginnen te worden dat hun buren hun gaan verbieden om in de voortuin een flesje bier te drinken.
Maar ik denk niet dat het gelijk in 2010 zal zijn, ik denk dat het meer iets voor 2014 is, en als we dan terugkijken dat we dan zouden zien dat het in 2012 begonnen is. Zoiets als bij een hond die opeens vals wordt: lang gepest, en dan gaan bijten om het pesten op te laten houden.
Die poging is 70 jaar geleden al gedaan door onze buurman. Veel hebben we er destijds van geleerd, weinig wordt er hedendaags mee gedaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:03 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ach, het zou wel eens goed zijn voor de Europeaan om dit op de harde manier te leren, zou ook eens goed zijn voor de arrogantie die hier heerst.
Nee, ik denk dat IJsland een economische boycot gaat krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maritiem beleg door de Koninklijke Marine van IJsland levert de eerste schermutselingen op als er wordt geschoten vanaf een vissersboot.
Om te beginnen maar daarna zullen toch al vrij snel de handelsroutes geblokkeerd worden. In samenwerking met de Britse Royal Navy uiteraard.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat IJsland een economische boycot gaat krijgen.
Ja, IJsland betaalt er miljarden voorquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:47 schreef Northside het volgende:
Heeft Amerika zich nog steeds verplicht Ijsland te verdedigen tegen agressie?
Betwijfel ik, oorlogsindustrie is een miljardenbussines, en een conflict blijft natuurlijk een mooie gelegenheid om er wat twijfelachtige wetten en regels door te duwen om je bevolking onder controle te houden.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:32 schreef Gras_eter het volgende:
Voor de rest denk ik dat staat tegen staat steeds minder voor zal gaan komen meer groepen tegen staten. Oorlog blijft vaak een kosten-baten idee. Vrede levert meer op.
Het zijn nog altijd de staten die bepalen wanneer ze oorlog gaan voeren en gelukkig niet de wapenfabrikanten.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Betwijfel ik, oorlogsindustrie is een miljardenbussines, en een conflict blijft natuurlijk een mooie gelegenheid om er wat twijfelachtige wetten en regels door te duwen om je bevolking onder controle te houden.
Dat loopt allemaal een beetje door elkaar aan de top hoor. Wil niet zeggen dat het de wapenindustrie is die de oorlog verklaart, maar ze hebben wel degelijk invloed op het beleid.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef Gras_eter het volgende:
Het zijn nog altijd de staten die bepalen wanneer ze oorlog gaan voeren en gelukkig niet de wapenfabrikanten.
In zekere zin zijn sommige staten economisch en militaristisch afhankelijk van wapenfabrikanten, dus je onderschat naar mijn inziens de invloed die dergelijke wapenfabrikanten kunnen hebben. Om die invloed tegen te gaan kan een overheid bijvoorbeeld wapenfabrikanten nationaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Het zijn nog altijd de staten die bepalen wanneer ze oorlog gaan voeren en gelukkig niet de wapenfabrikanten.
Ik wist niet dat jullie nog bestonden!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:06 schreef Gras_eter het volgende:
Surenas
Ik ben nog zo'n naïf figuur die denkt dat leiders niet voor niks ten strjide zullen gaan met vele doden tot gevolg. Mischien wel heel naif maar het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven dat je ten oorlog trekt voor financieel gewin.
If that were only truequote:Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/buit(...)lrs-met-invasie.htmlquote:Kroatië grijpt militair in als de Bosnische Serviërs hun plannen voor een referendum over afscheiding doorzetten. Dat heeft de Kroatische president Stjepan Mesic gezegd tegen journalisten, zo meldden media in het Balkanland dinsdag.
Politieke leiders in Banja Luka, de hoofdstad van Republika Srpska, zinspelen al tijden op een referendum. Ze willen breken met de Moslim-Kroatische Federatie, waarmee ze nu nog Bosnië-Herzegovina vormen en denken steun te hebben van een meerderheid van de Bosnische Serviërs.
Kroatië was in 1995 één van de partijen die het vredesakkoord van Dayton ondertekenden en daarmee een einde maakten aan de oorlog in Bosnië.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |