abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 16:02:14 #251
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76106527
CNN nu Breaking News (TV).
pi_76106555
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:57 schreef Zith het volgende:
Goed van ze dat ze de demonstranten hebben geblurred. Was vorige keer zo'n kritiek dat een nieuwsbedrijf al de demonstranten herkenbaar online pleurden zodat de iraanse overheid ze makkelijk kon opspeuren.
Dat was inderdaad wel erg dom. Gelukkig komen er nog steeds foto's en filmpjes uit Iran, ondanks dat de regering een wanhopige poging doet om het internet te blokkeren.
  zondag 27 december 2009 @ 16:15:14 #253
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76106894
Dit is me dus ff ontgaan zeg

Ik wist dat er na de verkiezingen rellen waren maar dat ze nog steeds door gaan wist ik niet. Goede zaak imo! Hopen dat t ze lukt om een revolutie te ontketenen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 27 december 2009 @ 16:19:39 #254
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107047
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:15 schreef Outpost76 het volgende:
Dit is me dus ff ontgaan zeg

Ik wist dat er na de verkiezingen rellen waren maar dat ze nog steeds door gaan wist ik niet. Goede zaak imo! Hopen dat t ze lukt om een revolutie te ontketenen.
Ik hoop het ook.

pi_76107135
Dus Mousavi heeft nu over een paar dagen een massale openbare begrafenis (en ook voor de anderen die vandaag vermoord zijn)? Hm...
pi_76107136
Zijn dat Basij motoren ?
  zondag 27 december 2009 @ 16:23:14 #257
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107164
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:21 schreef Monidique het volgende:
Dus Mousavi heeft nu over een paar dagen een massale openbare begrafenis (en ook voor de anderen die vandaag vermoord zijn)? Hm...
Ja klopt, dit werkt niet echt in het voordeel van de Iraanse regering.
pi_76107185
Is dat dan morgen of over drie dagen?
pi_76107188
Honda Motoren. Het woord "motors" bestaat niet.
  zondag 27 december 2009 @ 16:24:43 #260
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107213
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:21 schreef Doler12 het volgende:
Zijn dat Basij motors?
Ja.

† In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 16:26:21 #261
137949 Disana
pi_76107262
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik blijf me verbazen over het scala aan leeftijden dat je ziet. Vind het een goed teken dat ook ouderen protesteren.
  zondag 27 december 2009 @ 16:28:31 #262
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107332
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:23 schreef Monidique het volgende:
Is dat dan morgen of over drie dagen?
Meestal gebeurt dat meteen of na een paar dagen, alleen weet ik niet of de Iraanse regering zijn lichaam vrijgeeft.
  zondag 27 december 2009 @ 16:28:56 #263
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107343
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik blijf me verbazen over het scala aan leeftijden dat je ziet. Vind het een goed teken dat ook ouderen protesteren.
Klopt. Van oud tot jong, iedereen doet mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door AryaMehr op 27-12-2009 16:51:16 ]
pi_76107472
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:23 schreef Lagrinta het volgende:
Honda Motoren. Het woord "motors" bestaat niet.
Je hebt totaal gelijk, maar ik heb het al aanpast, jij was gewoon te snel. Goed nieuws dat de demonstranten het lef hebben om spullen van de Basij aan te vallen. Ik ben benieuwd wanneer de leden zelf worden aangevallen of is dat al gebeurt?
  zondag 27 december 2009 @ 16:34:15 #265
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107513

zondag 27 december 2009 @ 16:38:46 #266
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76107776
Het einde is nabij voor de Islamitische Republiek, het doet mij pijn om het feit dat ik hier achter een monitor zit toe te kijken hoe mijn landgenoten aan het strijden zijn.
pi_76107980
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:38 schreef AryaMehr het volgende:
Demonstranten vs Basiji

Wat een amateurs zijn die Basij gasten ook. Een woedende menigte aanvallen, terwijl je alleen maar een knuppel bezit. Ze wisten niet hoe snel ze moesten vluchten
pi_76108026
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:52 schreef iteejer het volgende:

[..]

Daar erger ik me ook aan - iedereen moet democratisch worden. Waarom, maken wij dat uit? Die staatsvorm is ook niet ideaal, laat toch iedereen zelf uitmaken hoe een land bestuurd wordt.
Als het westen het niet eens is met landen als Irak moeten ze er geen zaken meer mee doen. Maar das wat pijnlijk ivm de olie. Dus gaan we eerst zorgen dat een regime aan onze eisen voldoet, want dan kunnen we daarna met schone handen weer zaken doen daar.
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat moeten die Turken toch weten? Waarom zouden ze zich daar naar onze normen moeten richten? Wij willen toch ook niet dat wij ons naar de normen van de Turken gaan richten?
Wat een bagger tik je hier. Je praat over "de Turken" of "de Iraniërs", maar het punt is juist dat het allesbehalve homogene landen zijn. Hier worden minderheden permanent onderdrukt en democratie is de enige zuivere manier om er voor te zorgen dat ook zij hun rechten krijgen en, in ieder geval voor de staat, gelijk zijn. Democratie is allesbehalve ideaal, juist omdat iedereen denk dat het anders moet, maar het werkt wel. Dit is geen imperialisme maar verheffing.
  zondag 27 december 2009 @ 16:53:21 #270
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76108219
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.

[ afbeelding ]
Dan hopen we samen.

Al lijkt t me dat we niet de enige zijn.
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt. Van oud tot jong, iedereen doet mee.

[ afbeelding ]
Hele goede zaak. Als de jeugd t all1 probeert heeft t een minder groot draagvlak en kan t eerder de kop in gedrukt worden.

Schokkende foto. Ze lijkt niet eens pijn te hebben.......
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:40 schreef Hafez het volgende:
Het einde is nabij voor de Islamitische Republiek, het doet mij pijn om het feit dat ik hier achter een monitor zit toe te kijken hoe mijn landgenoten aan het strijden zijn.
Tja wat moet je dan? Je hudige leven op de waagschaal zetten om daar proberen een revolutie te helpen? Lijkt me geen verstandige keuze al snap ik je gevoelens wel. Als t om Nederland zou gaan zou ik er ook bij willen zijn. Alle "vijanden" van je land wil je bestrijden of ze nou van buiten komen of intern zijn. Het enige wat je imo kan doen is steun betuigen aan de demonstranten in Iran om ze zo de kracht te geven door te gaan!
pi_76108227
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wat een amateurs zijn die Basij gasten ook. Een woedende menigte aanvallen, terwijl je alleen maar een knuppel bezit. Ze wisten niet hoe snel ze moesten vluchten
Hoeveel van die Basij zijn er eigenlijk?
  zondag 27 december 2009 @ 16:57:03 #272
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76108340
Nieuwe foto's vandaag:

pi_76108400
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:47 schreef Roquentin het volgende:
Wat een bagger tik je hier. Je praat over "de Turken" of "de Iraniërs", maar het punt is juist dat het allesbehalve homogene landen zijn. Hier worden minderheden permanent onderdrukt en democratie is de enige zuivere manier om er voor te zorgen dat ook zij hun rechten krijgen en, in ieder geval voor de staat, gelijk zijn. Democratie is allesbehalve ideaal, juist omdat iedereen denk dat het anders moet, maar het werkt wel. Dit is geen imperialisme maar verheffing.
Zinnige discussie maar niet hier, offtopic.
pi_76108404
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Hoeveel van die Basij zijn er eigenlijk?
De regering praat over 20 miljoen leden. Maar volgens de CSIS zijn het er meer 400.000, waarvan 90.000 fulltime zijn.
  zondag 27 december 2009 @ 16:59:20 #275
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76108421
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef Outpost76 het volgende:
Schokkende foto. Ze lijkt niet eens pijn te hebben.......
Foto van dat meisje komt niet uit Iran, maar uit Libanon denk ik. Ze draagt ook geen hoofddoek. Waarschijnlijk heeft ze meegedaan met Ashura.
pi_76108641
Heftige rellen daarzo, hoop echt dat die regering valt
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_76108658
Is het toeval dat alle foto's waar mensen herkenbaar en ongeblurred er op staan nu niet meet zichtbaar zijn?
  zondag 27 december 2009 @ 17:08:27 #278
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76108701
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:07 schreef iteejer het volgende:
Is het toeval dat alle foto's waar mensen herkenbaar en ongeblurred er op staan nu niet meet zichtbaar zijn?
Waar? In dit topic bedoel je?
pi_76108723
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waar? In dit topic bedoel je?
Ja, in deze post bv stonden eerst foto's waar nu kruisjes staan: Protesten Iran gaan door
  zondag 27 december 2009 @ 17:10:20 #280
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76108760
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ja, in deze post bv stonden eerst foto's waar nu kruisjes staan: Protesten Iran gaan door
Klopt, ik zat ook al te kijken waar het aan lag, maar ik begreep er niets van.
pi_76108785
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:40 schreef Hafez het volgende:
Ik ben geen Iraniër maar ik wordt ook erg erg verdrietig van dit soort toestanden. Dat filmpje van Nema gaat me ook door merg en been. Dan maar hopen dat het in ieder geval een doel dient en de regering valt. Maar goed, wat komt er dan voor in de plaats?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76108829
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt, ik zat ook al te kijken waar het aan lag, maar ik begreep er niets van.
misschien handig om ze gelijk ergens op tinypic oid te zetten? het waren schitterende foto's die zeer duidelijke taal spraken.
kwamen die van een iraanse server?
pi_76108834
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:47 schreef Roquentin het volgende:

[..]

[..]

Dit is te makkelijk wat je zegt. Wij hier in Nederland kennen geen minderheden - inderdaad Marokkanen zijn geen minderheden in deze context - dus hebben wij er ook een ander beeld van. Stel je woont in een land, waarom moet je je dan profileren als een minderheid i.p.v. je te zien als een burger van dat land? Dat bedoel ik dus. Ik durf daar niet over te oordelen.

In Roemenië wordt de Hongaarse minderheid ook gediscrimineerd. Maar wees eerlijk, ze vragen er soms zelf om. Kijk naar de Basken in Spanje. Spanje zal nooit toegeven en ik begrijp dat. Want als ze dat doen, willen de Catalanen ook enzovoort.

Als minderheden minder rechten hebben of worden onderdrukt is dat slecht. Dat hebben wij hier niet. Maar ik vind ook niet dat minderheden aparte rechten dienen te krijgen in een soevereine staat. Want je geeft ze een vinger en ze pakken je hand. Iedereen moet gelijke rechten krijgen in een land, maar het probleem is dat minderheden geweld vaak niet schuwen en zodoende ellende over zichzelf afroepen.
  zondag 27 december 2009 @ 17:14:40 #284
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76108889
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef iteejer het volgende:

[..]

misschien handig om ze gelijk ergens op tinypic oid te zetten? het waren schitterende foto's die zeer duidelijke taal spraken.
kwamen die van een iraanse server?
Foto's kwamen hier vandaan. Staan er nog steeds op.

http://picfog.com/search/iranelection
pi_76108998
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef Lagrinta het volgende:
Dit is te makkelijk wat je zegt. Wij hier in Nederland kennen geen minderheden - inderdaad Marokkanen zijn geen minderheden in deze context - dus hebben wij er ook een ander beeld van. Stel je woont in een land, waarom moet je je dan profileren als een minderheid i.p.v. je te zien als een burger van dat land? Dat bedoel ik dus. Ik durf daar niet over te oordelen.

In Roemenië wordt de Hongaarse minderheid ook gediscrimineerd. Maar wees eerlijk, ze vragen er soms zelf om. Kijk naar de Basken in Spanje. Spanje zal nooit toegeven en ik begrijp dat. Want als ze dat doen, willen de Catalanen ook enzovoort.

Als minderheden minder rechten hebben of worden onderdrukt is dat slecht. Dat hebben wij hier niet. Maar ik vind ook niet dat minderheden aparte rechten dienen te krijgen in een soevereine staat. Want je geeft ze een vinger en ze pakken je hand. Iedereen moet gelijke rechten krijgen in een land, maar het probleem is dat minderheden geweld vaak niet schuwen en zodoende ellende over zichzelf afroepen.
Inderdaad, eeuwenoude strijd en conflicten los je niet op door ff economische chantage te gaan plegen en de ander te dwingen tot een ander staatsbestel. Heb respect voor de geschiedenis, want dat is meer dan een paar bladzijden in een boek dat je ooit es moest leren op school. Het is de accumulatie van onrecht, pijn, oorlog etc door de eeuwen heen. Dat oplossen begint met respect voor alle partijen, en niet met vanuit superieure positie iets opdringen,
pi_76109072
Is het trouwens al bevestigt dat de neef van Mousavi doodgeschoten is?
  zondag 27 december 2009 @ 17:22:28 #287
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76109129
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef Doler12 het volgende:
Is het trouwens al bevestigt dat de neef van Mousavi doodgeschoten is?
Ja, wel door de oppositie.
pi_76109141
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Foto's kwamen hier vandaan. Staan er nog steeds op.

http://picfog.com/search/iranelection
Dan zullen ze deeplinken hebben geblokkeerd. Of worden ze te vaak bekeken zodat de servers gaan bokken. Of het eerste vanwege het tweede Hoe dan ook, copieren naar een eigen tinypic account oid en ze van daaruit serveren op fok is het handigst.

Overigens gaat er voor fok een uploadsysteem komen zodat we dit soort zaken in de toekomst zelf op eenvoudige wijze op eigen servers kunnen zetten.
  zondag 27 december 2009 @ 17:26:48 #289
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76109262
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:22 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dan zullen ze deeplinken hebben geblokkeerd. Of worden ze te vaak bekeken zodat de servers gaan bokken. Of het eerste vanwege het tweede Hoe dan ook, copieren naar een eigen tinypic account oid en ze van daaruit serveren op fok is het handigst.

Overigens gaat er voor fok een uploadsysteem komen zodat we dit soort zaken in de toekomst zelf op eenvoudige wijze op eigen servers kunnen zetten.
Dat zou echt perfect zijn. Ik ga kijken of ik de foto's nog op tinypic kan zetten.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 17:31:49 #290
230491 Zith
pls tip
pi_76109416
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:22 schreef iteejer het volgende:

[..]

Een Fok!pic! Handig!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76109759
Arya, in hoeverre zijn ook de praktiserende Moslims de huidige regime zat?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76109863
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:44 schreef Burakius het volgende:
Hangt denk ik af van de stroming en persoonlijk inslag. Het zijn nog steeds mensen he.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 27 december 2009 @ 18:00:36 #293
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76110218
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:44 schreef Burakius het volgende:
De soennieten in Iran zien de regering liever nog vandaag verdwijnen. Ik denk dat een groot deel van de sjiieten dat ook zo ziet. Ze voelen zich ten eerste beledigd door Khamenei en consorten die Montazeri niet met respect hebben behandeld. Ten tweede zijn veel geleerden en praktiserende moslims van mening dat de islamitische republiek Iran juist haar bevolking minder islamitisch heeft gemaakt. Zoals shah de mensen tracht op een verkeerde manier nationalistischer te maken. Niet de islam regeert bij de jongeren, maar nihilisme en desillusie. Gekweekt door de Iraanse regering. Bovendien zijn veel mensen het vertrouwen in het geloof kwijtgeraakt, in ieder geval tot voor de presidentverkiezingen. De mensen lijken nu juist gebruik te maken van religie om een collectieve band te scheppen. Ook de religieuzen zie je de laatste tijd met demonstraties meelopen.

Zoals bij de begrafenis van Montazeri, waar honderdduizenden meeliepen en leuzen tegen de regering en Khamenei riepen. En dat in Qom, de heiligste stad van Iran. Wie had dat een jaar geleden kunnen voorstellen. Dat Iraniers in de stad van Khomenei tegen de regering zullen protesteren. De mensen op het platteland zullen wellicht minder nieuws binnenkrijgen over wat er in de grote steden gebeurd, maar ik denk dat de merendeel van de praktiserende moslims de regering zat zijn. De enige die de regering niet zat zijn. zijn de mensen wier mond door de regering gevoed wordt en de basiji-leden die er alle belang bij hebben dat de islamitische republiek blijft functioneren in zijn huidige vorm.

Ook hebben verscheidene ayatollahs, waaronder Groot-Ayatollah Saanei laten blijken de regering weg te willen zien. Net zoals ayatollah Kadivar en een boel anderen. Ik heb een pagina terug overigens een interview van Kadavari geplaatst. Hier
pi_76110823
Nou heel erg helder en duidelijk. Dus het is (gelukkig) iets wat leeft bij elk deel van de bevolking.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 27 december 2009 @ 18:26:10 #295
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76111076
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ze het onderschatten was ook toen al duidelijk, maar als je nu naar de beelden kijkt, vraag je je af hoe lang het duurt, nu danwel binnenkort, voordat er massaal doden vallen.

Ik heb geen idee hoe het er achter de schermen precies uitziet momenteel. Macht wordt niet zo gemakkelijk opgegeven, daarvoor is een nog grotere opstand nodig vermoed ik.
Ligt eraan.

Zolang die bevolking geen wapens heeft is hun macht uiteindelijk nul komma nul tegen een regime dat ongetwijfeld ver zal gaan om zichzelf te kunnen ontzien.

Heb je wapens, dan wordt het een ander verhaal. Dan zal de regering waarschijnlijk eieren voor hun geld kiezen en gauw wegwezen.
Intelligent, but fucked up.
pi_76111289
Allemachtig wat barst het ineens los allemaal. Niet meer verwacht nadat de vorige opstand de kop in was gedrukt. Zo zie je maar dat als de geest uit de fles is die zich niet meer zomaar terug laat drukken.
  zondag 27 december 2009 @ 18:35:31 #297
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76111379
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Foto van dat meisje komt niet uit Iran, maar uit Libanon denk ik. Ze draagt ook geen hoofddoek. Waarschijnlijk heeft ze meegedaan met Ashura.
Ashura?

Ik ben een (hoe zeg ik dat politiek correct?) autochtone Nederlander van christelijke afkomst.
(aardig gelukt lijkt me) Ashura zegt me in mijn geval dan ook helemaal niets.
  zondag 27 december 2009 @ 18:36:33 #298
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76111420
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:35 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ashura?

Ik ben een (hoe zeg ik dat politiek correct?) autochtone Nederlander van christelijke afkomst.
(aardig gelukt lijkt me) Ashura zegt me in mijn geval dan ook helemaal niets.
Ze herdenken dat Hossein een paar eeuwen geleden tijdens een slag omkwam.
  zondag 27 december 2009 @ 18:37:07 #299
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76111444
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')